IUI-clubje

IUI Forum
Babske84

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 15 augustus 2020, 21:04

Pindanootje schreef: ↑
15 augustus 2020, 20:18
Amai 3 kleine wondertjes dus al, wat super 🥰 Ik vind het heel fijn dat je hier af en toe nog komt "moeien" hoor, vind dat je er super veel vanaf weet en enorm bruikbare adviezen kan geven!! Dat kunnen we wel gebruiken 💪 Ik zei vanmiddag zelf ook nog tegen m'n vriend dat ik nu al zoveel maandjes op dit forum bezig ben dat ik me haast niet meer kan voorstellen geen "contact" meer te hebben als ik ineens wel zwanger ben ooit. Is echt n vangnet aan steun en herkenning hé :)

Goh dan hebben ze inderdaad met mijn follikel van 16 en 14 mm veel te vroeg gestart.. Wat ongelofelijk zonde 😒 Ik heb ook nog nooit iets vd bloeduitslagen terug gehoord inderdaad. Ze trekken ook pas bloed nadat bij de echo al beslist is wat te doen überhaupt 🙄
Krijg echt weinig info. Hoe het staal was bijvoorbeeld wisten ze ook vaker niet dan wel mee te delen. Allemaal zo'n essentiële dingen. Toen m'n vriend in Antwerpen labo extra testen op hpv en DNA fragmentatie moest laten doen (waar we ruim 6w op moesten wachten) heeft ombelet niet gecommuniceerd over de uitslag ervan, enkel telefonisch "ja is goed genoeg hoor" en daar moet je 't dan mee doen en voor betalen + ik die keer onnodig naar een consult gaan bij hem om me te laten afblaffen hoe druk hij 't had...
Ik had maandag Follikel van 17,3 en toen zei ze dat hij min 18 moet zijn. Na bloedanalyse mocht ik dan di om
22u Pregnyl zetten en donderdag om 11u50 inseminatie dus ik denk idd dat je folikkels wat aan de kleine kant waren 😏 ik hoor precies niet veel goeds hier op forum van die Omblets en op tv vond ik hem ook grof 😕🙄
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 15 augustus 2020, 21:17

Ik denk wel dat ik dit ga vermelden als de consultente me dinsdag belt met slecht nieuws, dat ik toch graag ve arts eens terugkoppeling hoor waarom er met te kleine follikels is besloten al te insemineren. Het was overigens niet ombelet maar gewoon de dienstdoende arts die toen aan de echo zat en dat besluit nam. Een vrouw, geen idee wie zelfs.. 🙄

Elvira jouw testje staat morgen op de planning zeker? Alvast succes en laat 't ons weten he 🍀

Om nog even terug te komen op ons debat laatst over wel/niet blijven liggen na inseminatie.. Ik lees net de brochure "wat kan je zelf doen?" van Jette en daar staat letterlijk in dat 10 minuten blijven liggen bij kunstmatige inseminatie je kansen verdubbelt! 😨 Zal dan toch ergens wetenschappelijke studies aan vooraf gegaan zijn lijkt me. Dus zeker ff doen dames!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Atalanta

Bericht door Atalanta » 15 augustus 2020, 21:53

@Minosh: ik heb ook eens een cyste gehad van Utrogestan, moest dan ook een maand aan de pil alvorens we verder konden doen. Ik hoop voor je dat het niet nodig is!

@Melissa: waw zalig nieuws, genieten!

@Pindanootje: ik had dus vorige maandag een follikel van 17mm, hij vond het ook nog veel te vroeg, hij dacht ten vroegste op donderdag inseminatie te doen. Jammer dat ze er zo los over gaan :s niet opgeven!
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 15 augustus 2020, 21:59

Ik lig nu alleen maar te denken hoe de eerste 3x Iui gegaan zijn, hoe m'n follikels toen waren.. Stel dat 't telkens gwn te vroeg is geweest.. M'n vriend zei dat als we eventueel toch paar maand moeten wachten op Jette, ik misschien eens moet vragen hier nog een laatste IUI te doen en zelf te bepalen tot 20mm door te gaan. Maar weet niet of ze zoiets toestaan of dat 't ego vd arts dan in de weg staat.. 🙄
7/2018 pilstop

Atalanta

Bericht door Atalanta » 15 augustus 2020, 22:06

@pindanootje: misschien kan je eens vragen een bloedtest te doen? Ze hebben dat bij mij ook nog nooit gedaan hoor, maar daar kunnen ze mooi zien hoe hoog je oestradiol is en of je folkikels er 'klaar voor zijn'

Ik heb nu al een paar dagen gevoelige tepels, hebben jullie dat ook soms rond de eisprong? (Ik heb deze keer geen pregnyl gespoten vanwege la dolce Italia ;)) Zal wel door de hormonen zijn zeker? Ik voelde donderdag ook een steek rechts, Ik hoop dus dat er effectief iets gesprongen is zodat die tentpogingen niet voor niets geweest zijn
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Elvira

Bericht door Elvira » 15 augustus 2020, 22:25

Mich blijf zeker delen hier, we leren toch een hoop bij van elkaar! 💪
Pindanootje waar vind je officiële cijfers over slagingskansen per ziekenhuis? Ben eens benieuwd naar die van Gent.
Ik test pas maandag 😬 begin al weer mega zenuwachtig te worden!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 15 augustus 2020, 22:31

@Atalanta, je ze nemen bij mij ook wel elke keer bloed af, maar pas NA de echo en tijdens de echo beslist de arts steeds al hoe en wat. Dus geen idee wat ze nog doen met de resultaten vh bloed überhaupt. En krijg er ook nooit terugkoppeling van helaas..
Laten we hopen dat je tentpoging succesvol mag zijn!!

@Elvira, ik heb al eens uitgebreid gezocht naar de cijfers per centra maar vind die niet. Maar ik las op de pagina van jette dat alle centra in ons land dus verschillen in succesrate, gaande van 23 procent tot 48 procent. Vond dat erg veel.. En zij komen wel beetje als winnaar uit de strijd dus, die 48 procent is bij hun in ieder geval
7/2018 pilstop

Minosh

Bericht door Minosh » 15 augustus 2020, 22:36

@Atalanta: Ik mocht toch starten, want hij was aan het krimpen, maar het kan zijn dat vrijdag mijn progesteron te hoog staat en dan verbreken we deze poging: Het is 1 kans op 2. Ik ga er ff vanuit dat hij afgebroken wordt, zo is de klap kleiner.
Mijn borsten doen ook steeds pijn wanneer ik mijn eisprong heb ( dit met en zonder pregnyl).

@ Elvira; Spannend, ik duim mee🍀

@ Pindanootje: Bij ons moet het min 17-18 zijn vooraleer we mogen spuiten, en enkel of onze bloedwaarden goed staan...
Ik vind het spijtig dat het op die manier moet lopen, het is al zo moeilijk proces...
Ik duim mee dat je snel in Jette kan starten...

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 15 augustus 2020, 23:06

Zonet met veel moeite kunnen inloggen op mijn eigen medisch dossier, waar in feite alles netjes gedocumenteerd hoort te staan... Er staat 1 bloedname resultaat uit juni. En 1 brief van augustus die naar m'n huisarts verstuurd is dat ik met puregon ga beginnen. Meer niet. Ongelooflijk...
Hoopte hier wat te vinden over de follikelmetingen e.d. maar helaas dus.
7/2018 pilstop

mich75

Bericht door mich75 » 16 augustus 2020, 7:12

Lieve dames,

Wat ik schreef over de grootte van de follikels is als je Pregnyl moet spuiten, als je eitje groeit wordt er oestradiol aangemaakt en als dit hoog genoeg is dan komt er een LH-piek en daarna je eisprong.
Dus het kan best zijn dat je follikel maar 17-18mm is maar dat het eitje rijp genoeg is om te springen. Dit kunnen ze zien aan de hand van je bloed, zelf kan je het ook enigszins volgen met ovulatietesten.

Let wel op, Menopur bevat LH, dus dan zijn ovulatie testen mogelijk niet betrouwbaar.

Elvira

Bericht door Elvira » 16 augustus 2020, 9:36

@Atalanta: ik voelde ook een steekje rechts toen ik mijn eisprong moest hebben - dit gebeurde anderhalf uur na de inseminatie en ongeveer 36 uur na Prygnil. Lijkt me een goed begin!

@Pindanootje, ik heb zelf ook eens wat onderzoek gedaan, en ik kan al mijn medische dossiers terugvinden op www.cozo.be. Daar vind ik niet enkel alles van UZ Gent terug, maar ook andere medische onderzoeken die ik heb laten doen. Weet niet waar jij gekeken hebt maar misschien hier eens proberen?
Ik snap wel enkel mijn echos haha, de bloedresultaten zijn echt Chinees voor mij ;)
Heb je eigenlijk nog een tweede test gedaan vandaag?

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 16 augustus 2020, 9:55

Elvira schreef: ↑
16 augustus 2020, 9:36
@Atalanta: ik voelde ook een steekje rechts toen ik mijn eisprong moest hebben - dit gebeurde anderhalf uur na de inseminatie en ongeveer 36 uur na Prygnil. Lijkt me een goed begin!

@Pindanootje, ik heb zelf ook eens wat onderzoek gedaan, en ik kan al mijn medische dossiers terugvinden op www.cozo.be. Daar vind ik niet enkel alles van UZ Gent terug, maar ook andere medische onderzoeken die ik heb laten doen. Weet niet waar jij gekeken hebt maar misschien hier eens proberen?
Ik snap wel enkel mijn echos haha, de bloedresultaten zijn echt Chinees voor mij ;)
Heb je eigenlijk nog een tweede test gedaan vandaag?

Thanks, daar ga ik zeker eens op kijken straks! Nee had enkel via het ZOL zelf ingelogd, daar stond dat ze vanaf januari dit jaar al je patiënt gegevens beschikbaar maakten, moet je met Itsme inloggen.
Nee geen tweede test meer gedaan eigenlijk. Morgen ochtend eventueel nog eens.. Maar eigenlijk hoop ik nergens meer op. Ik richt m'n pijlen op Jette maar..
Dinsdag gaat eigenlijk heel raar zijn. Moet dan om 8u int ZH bloed laten trekken. En m'n papa zit er dan toevallig ook, zelfde tijdstip voor bloedname :)
Hij kreeg februari dit jaar de diagnose kanker en zit sindsdien in n pittig behandel traject, nog tot november. Al die tijd kon ik door corona nergens bij zijn, geen enkel ziekenhuis moment heb ik meegemaakt. Wat heel moeilijk geweest is. En dit gaat de eerste keer zijn dat ik er samen ben met m'n ouders.. M'n mama dacht dat dat n goed teken kon zijn maar denk dat ik ze zal moeten ontgoochelen 🙄
Ben ook echt boos op mezelf ergens. Waarom heb ik me niet meer verdiept in die follikel metingen op voorhand. Dan had ik ter plaatse er iets van kunnen zeggen toen.. Had me moeten inlezen op voorhand.
7/2018 pilstop

Elvira

Bericht door Elvira » 16 augustus 2020, 10:10

16 augustus 2020, 9:55
Thanks, daar ga ik zeker eens op kijken straks! Nee had enkel via het ZOL zelf ingelogd, daar stond dat ze vanaf januari dit jaar al je patiënt gegevens beschikbaar maakten, moet je met Itsme inloggen.
Nee geen tweede test meer gedaan eigenlijk. Morgen ochtend eventueel nog eens.. Maar eigenlijk hoop ik nergens meer op. Ik richt m'n pijlen op Jette maar..
Dinsdag gaat eigenlijk heel raar zijn. Moet dan om 8u int ZH bloed laten trekken. En m'n papa zit er dan toevallig ook, zelfde tijdstip voor bloedname :)
Hij kreeg februari dit jaar de diagnose kanker en zit sindsdien in n pittig behandel traject, nog tot november. Al die tijd kon ik door corona nergens bij zijn, geen enkel ziekenhuis moment heb ik meegemaakt. Wat heel moeilijk geweest is. En dit gaat de eerste keer zijn dat ik er samen ben met m'n ouders.. M'n mama dacht dat dat n goed teken kon zijn maar denk dat ik ze zal moeten ontgoochelen 🙄
Ben ook echt boos op mezelf ergens. Waarom heb ik me niet meer verdiept in die follikel metingen op voorhand. Dan had ik ter plaatse er iets van kunnen zeggen toen.. Had me moeten inlezen op voorhand.
Oh wow, zo een diagnose is al zwaar, maar helemaal met corona natuurlijk :( Is wel moeilijk als je nergens bij hebt kunnen zijn inderdaad, hopelijk gaan de cijfers snel de goede kant op en kan je meer samen meemaken...
Ik snap dat je boos op jezelf bent ivm de metingen, maar je vertrouwt ook gewoon op de artsen he. Ik heb dat zelf ook gedaan, heb bijna geen enkel research gedaan in het begin. Pas sinds het zo lang duurt ben ik meer gaan vragen en opzoeken, en ook hier op dit forum meer gaan bijleren. Het is gewoon lastig want je weet er zelf zo weinig van :roll:
Op cozo.be is het ook inloggen met Itsme trouwens, best gemakkelijk totdat je de resultaten ziet ;) Laat me weten of jij er meer van begrijpt?

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 16 augustus 2020, 10:18

Ja absoluut, toen hij geopereerd moest worden en dikke week in het ZH lag was het ergste, niemand mocht erbij, konden enkel even bellen af en toe, was afschuwelijk.. :( maar het ziet er naar uit dat hij eind dit jaar weer netjes kanker vrij is dus dat hopen we maar, en met een beetje geluk opnieuw opa in wording (hij is al opa via m'n broers).. Hij heeft er iedereen daar al over verteld schijnbaar, vond ik wel schattig :)

Ja heb idd helemaal vertrouwd op hun, en kreeg ook vaak de indruk dat ze niet zaten te wachten op veel vragen van mijn kant of geen tijd hadden voor uitleg dus wou niet moeilijk doen, en nu kan ik mezelf wel wat doen 😖 normaal kan ik zo een controle freak zijn die alles moet weten en overal bovenop zit en met dit heb ik 't veel teveel uit handen gegeven, onbegrijpelijk. Als ik niet op dit forum zat was de helft van 't verhaal nog altijd onduidelijk geweest voor me..
7/2018 pilstop

mich75

Bericht door mich75 » 16 augustus 2020, 10:34

16 augustus 2020, 9:55

Je hebt jezelf niets te verwijten!!!

Het is niet aan de patiënte om alles te weten maar aan de dr. Ik heb enorm veel opgezocht en gelezen omdat ik geen info kreeg en ook pas achteraf beseft wat er allemaal misliep.

Er zijn nog veel artsen die niet goed weten waarmee ze bezig zijn, al denken ze van wel.
Ik heb in dit topic de laatste maanden al meerdere keren grote ogen getrokken en soms kan ik me niet inhouden, maar ik wil ook niet de hele tijd negatieve berichten posten.

Wij hebben een lang en zwaar parcours achter de rug (6,5 jaar eer we ons eerste kindje mochten verwelkomen) en dit wens ik niemand toe en daarom geef ik extra info aan zij die het willen horen.

Plaats reactie