IUI-clubje

IUI Forum
Elvira

Re: IUI-clubje

Bericht door Elvira » 1 september 2020, 21:30

ZonderGeduld schreef: ↑
1 september 2020, 20:20
Ondertussen zijn mijn maandstonden gearriveerd. Afspraak gemaakt voor laatste IUI poging.
Ik denk dat ik onmiddellijk alles in orde zal laten maken voor IVF, ik hoop dat het niet nodig zal zijn maar ben liever voorbereid.

Goh, dat boek klinkt echt niet aangenaam om te lezen. Ik probeer gezond te leven, maar geniet af en toe van iets lekkers ook! Het moet allemaal ook nog een beetje plezant blijven, we mogen al zoveel niet.
Hè wat verdrietig 😔 hopelijk is het vierde keer, goede keer voor jou! Mij gaf het wel rust om alvast ivf in te plannen, dan is er in elk geval een back up. Het kost ook wat tijd, dus beter al navraag doen mocht het nodig zijn. Trouwens, mijn pick up viel enorm mee vandaag, super lieve artsen en verpleegkundigen, en de morfine deed goed z’n werk dus niet al te veel pijn gehad!

Ik ga dat boek dan ook niet lezen 😉 Ik heb al veel bijgeleerd maar ik heb nu ff de rust nodig door op de artsen te vertrouwen.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 1 september 2020, 21:37

Elvira schreef: ↑
1 september 2020, 21:30
1 september 2020, 20:20
Ondertussen zijn mijn maandstonden gearriveerd. Afspraak gemaakt voor laatste IUI poging.
Ik denk dat ik onmiddellijk alles in orde zal laten maken voor IVF, ik hoop dat het niet nodig zal zijn maar ben liever voorbereid.

Goh, dat boek klinkt echt niet aangenaam om te lezen. Ik probeer gezond te leven, maar geniet af en toe van iets lekkers ook! Het moet allemaal ook nog een beetje plezant blijven, we mogen al zoveel niet.
Hè wat verdrietig 😔 hopelijk is het vierde keer, goede keer voor jou! Mij gaf het wel rust om alvast ivf in te plannen, dan is er in elk geval een back up. Het kost ook wat tijd, dus beter al navraag doen mocht het nodig zijn. Trouwens, mijn pick up viel enorm mee vandaag, super lieve artsen en verpleegkundigen, en de morfine deed goed z’n werk dus niet al te veel pijn gehad!

Ik ga dat boek dan ook niet lezen 😉 Ik heb al veel bijgeleerd maar ik heb nu ff de rust nodig door op de artsen te vertrouwen.

Hey Elvira, ik ben blij om te horen dat jouw eerste pick up goed is meegevallen.. Dat is het gedeelte waar ik zelf het meeste schrik voor heb.
Is het altijd plaatselijke verdoving of doen sommigen ook algehele narcose echt? En hoe weet je wat beste kiezen 🤔
Gelukkig heb je het achter de rug en kan je nu even recupereren.. Volgende maand terugplaatsing dan? Goed gedaan meid 💪
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira

Bericht door Elvira » 1 september 2020, 21:52

Pindanootje schreef: ↑
1 september 2020, 21:37

Hey Elvira, ik ben blij om te horen dat jouw eerste pick up goed is meegevallen.. Dat is het gedeelte waar ik zelf het meeste schrik voor heb.
Is het altijd plaatselijke verdoving of doen sommigen ook algehele narcose echt? En hoe weet je wat beste kiezen 🤔
Gelukkig heb je het achter de rug en kan je nu even recupereren.. Volgende maand terugplaatsing dan? Goed gedaan meid 💪
Dankje kei lief van je 🙂
Bij mij was het een plaatselijke verdoving dmv spuitjes te zetten, in combinatie met morfine. Ze hebben mij geen opties voorgelegd dus dit leek mij een standaard aanpak voor UZ Gent.
Ja nu ff bijkomen, heb een doktersbriefje tot vrijdag inbegrepen maar voel mij eigenlijk wel ok. Gewoon moe en beetje ongemakkelijk want m’n buik is gevoelig maar geen constante pijn gelukkig. Ze bellen mij volgende week over de stand van zaken ivm bevruchting van de eicellen, en dan inderdaad volgende maand terugplaatsing!

Atalanta

Bericht door Atalanta » 1 september 2020, 22:00

Ik heb gisteren ook mn papieren ingediend voor IVF.. en ga voor de verandering nog eens Menopur proberen ipv Femara tijdens mn laatste 2 IUIs. Heb al 1 keer met Menopur gewerkt maar had al bloedverlies voor de eisprong en eigenlijk gans de cyclus door...het was een gigantische flop. Aangezien IVF ook met Menopur is wou ik toch eens checken of het toeval was of ik gewoon slecht op Menopur reageer.. ik hoop het eerste dus!
Hoe lang zou het duren tegen dat die aanvraag goedgekeurd wordt? Nog iemand slechte ervaringen met Menopur gehad?

@Elvira: weeral een stapje verder (of dichter ;)). Blij voor je dat alles goed verlopen is! Hopelijk goed nieuws volgende week over de eicellen

@Zondergeduld: Ik vind het ook ergens wel een leuk idee dat we eindelijk iets gaan proberen waarmee de kansen eens boven de 15% gaan. Maar ik duim mee dat je laatste IUI de goeie mag zijn. Nu bedenk ik me dat het ook al mijn laatste poging had kunnen geweest zijn als we niet op reis waren geweest. Ik heb ook geen geduld meer :p
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 1 september 2020, 22:03

Amai Elvira , en zijn de spuitjes zetten pijnlijk ? Lijkt me zo'n delicate plaats voor allerlei spuiten🙈😂 hoorde ook al eens dat vrouwen er een soort kalmeerpilletje voor krijgen vooraf..
Knap dat je 't zo goed hebt doorstaan. Zeer benieuwd wat er de komende dagen gebeurt.. :p hopelijk bellen ze maandag dat er vanalles is bevrucht 😃🤞🍀
Als je toch ziek geschreven bent tot dan zou ik lekker vd vrije dagen genieten en mezelf soigneren, dat is wel verdiend!!
7/2018 pilstop

ZonderGeduld

Bericht door ZonderGeduld » 1 september 2020, 22:22

Bedankt voor de steunende woorden.

@Elvira: blij dat je pick-up goed is gegaan. Hopelijk veel mooi bevruchtte eicellen volgende week!

@Pindanootje: een collega van mij had telkens volledige narcose voor de pickup en de andere collega plaatselijk, zal wat afhangen van het ziekenhuis denk ik.

@Atlanta: Hopelijk heb je de aanvraag niet nodig. We zullen duimen dat onze laatste pogingen de vruchtbaarste zijn :D
We moeten inderdaad veel geduld hebben, telkens maar wachten en wachten. Ik leef echt van eisprong naar eisprong tegenwoordig :O
Geen idee hoelang het zal duren voor de aanvraag wordt goedgekeurd, laat ons hopen dat het vlot gaat zodat we niet nog een maand verliezen.
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoöspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 1 september 2020, 22:28

1 september 2020, 22:22

We moeten inderdaad veel geduld hebben, telkens maar wachten en wachten. Ik leef echt van eisprong naar eisprong tegenwoordig :O
Ja mijn ongeduld is ook enorm momenteel. Ik weet nog heel goed hoe zot ik werd tijdens de wachtweken en hoe zuur 't slechte nieuws weer was. Toen was ik content met even rust. Maar nu heb ik precies zoiets van Oké genoeg gerust, hup verder. Maar helaas zal 't pas oktober zijn. Ik weet nu al geen blijf met m'n ongeduld 🙈 de eisprong van deze maand en onze natuurlijke poging zal toch niks uithalen dus voelt als zo'n verspilde tijd.. En m'n goedkeuring papieren heb ik ook al.. Misschien morgen Jette nog eens bellen of er toevallig niks vrijgekomen is 😂🤷‍♀️
7/2018 pilstop

Liesbeth2205

Bericht door Liesbeth2205 » 2 september 2020, 9:24

Hoi dames

Precies een belangrijke maand voor veel van jullie! Ik mag vrijdag testen, maar de typische kwaaltjes die ik altijd heb enkele dagen voor mijn ms zijn er al weer, dus ik verwacht niet veel. Dan nog 1 IUI poging en daarna mag ik ook over naar IVF. Heb ook wel schrik voor de pick-up, fijn om eens een 'positieve' ervaring te horen. Ik heb persoonlijk echt wel vertrouwen in IVF, wat ik in IUI (in mijn geval dan toch) nooit echt heb gehad.

Ik duim voor jullie allemaal. We moeten er in blijven geloven, hoe lastig het ook allemaal is. Ik probeer ook gezond te leven, maar het is toch een gevecht elke dag. Ik ben al wat zwaarder van mezelf, en het schuldgevoel weegt soms echt wel door, het feit dat ik me de vraag stel of het misschien daardoor komt dat het niet lukt. Ik was 16kg vermagerd voor ik met IUI startte, maar door de hormonen komen ze er precies aan sneltempo terug bij (misschien heeft het verlof er ook wel iets mee te maken :roll: ).

Veel succes verder in de wachtweken of opstartende (nieuwe) behandelingen.
IUI 1-4: neg
15/11 ICSI 1.1: mk 5wk
04/01 ICSI 1.2: 💙 23/9

Elvira

Bericht door Elvira » 2 september 2020, 10:16

Atalanta, wat vervelend dat Menopur niet werkte voor jou - ik had andere medicatie bij IVF dus misschien kan je daar eens naar vragen? Ik werkte met Puregon voor de stimulatie.

ZonderGeduld, bij mij duurde de aanvraag voor IVF alles bij elkaar denk ik net geen 2 maanden - 2 verplichte afspraken bij het ziekenhuis, en de goedkeuring van de ziekenkas (laatste duurde slechts 4 weken). De reden waarom het wat langer duurde, is omdat ze eerder geen plek hadden in het ziekenhuis.

Pindanootje, de inwendige spuitjes vielen mee, die voelde ik eigenlijk niet omdat ik toen al wat morfine had toegediend gekregen ;) De arts en verpleegster waren super lief en zeiden elke keer wat ze gingen doen, zodat ik was voorbereid. En ik mocht ook meer morfine vragen indien nodig, maar dat was niet het geval.

Dus echt dames, het lijkt heel wat zo een pick up, maar wij kunnen dat zeker!!

Liesbeth, je doet al zoveel voor je kinderwens, probeer jezelf niet te veel de schuld te geven. Ik hoop toch op goed nieuws voor jou deze vrijdag!

Kito

Bericht door Kito » 2 september 2020, 16:11

ik heb mijn eerste pick up onder plaatselijke laten doen en ik vond dit toch wel pijnlijk ze hebben zelfs de beide kanten niet kunen aanprikken
achteraf zei de arts wel dat dit komt door de endometriose dat ik heb
de 2de pick up heb ik dan onder narcose laten doen
en dit gaf zo een rust! maar als ik van jullie was zou ik het sowieso eerst proberen onder plaatselijke verdoving
deze twee pickups en de 4 terugplaatsingen zijn wel allemaal al negatief dus ik vrees dat er een derde ronde aankomt :cry:
27/4/2019 1ste IUI - 11/8/2019 4de IUI negatief
14/5/2020 start IVF traject 🤞🏼
30/5/2020 1ste IVF negatief
25/6/2020 1.2 IVF negatief
28/7/2020 2.1 IVF negatief
23/08/2020 2.2 IVF negatief
25/10/2020 3.1 IVF negatief
25/01/2021 3.2 IVF 4/2/2021 BN 🤞🏼

Mitte

Bericht door Mitte » 2 september 2020, 16:49

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 3 september 2020, 21:20

Mitte schreef: ↑
2 september 2020, 16:49
Ik ben 3 keer onder narcose geweest (dat is heel licht he en duurt maar een kwartier ofzo) en ik kan het iedereen aanraden. Nooit 1 ding van de hele punctie gevoeld. Achteraf wel een paar keer veel pijn gehad maar ik werd heel hard overgestimuleerd owv laag amh.

Ergens lijkt me een kwartiertje narcose tzt ook wel aangenaam om gewoon nergens last van hebben. Maar anderzijds heb ik ooit een hele nare ervaring gehad met narcose, wat me een hoop schrik geeft voor verdoving in het algemeen. Heb bij een vrij kleine ingreep (plaatselijke verdoving thv pols) ooit een slechte reactie gehad op iets vd anesthesie, waardoor ik in 2 seconden plots helemaal verlamde en niks meer kon communiceren terwijl ik wel nog volledig "bij" was. Het duurde een hele tijd voor ze in de gaten hadden wat er scheelde en ik beademd werd. Was best traumatisch allemaal en waarschijnlijk ook mede de reden dat ik nu al bezig ben met de zorgen vd pick up die nog vrij ver voor me uit ligt eigenlijk 🙄 ga dat wel eens benoemen tegen die tijd in Jette
7/2018 pilstop

mich75

Bericht door mich75 » 3 september 2020, 22:10

In Genk was het onder volledige narcose, de eerste keer verschrikkelijk misselijk erna dat ze me medicatie moesten toedienen. De keren erna dit gemeld en werd er rekening mee gehouden.
Nadeel vond ik dat ik niet wist wat er gebeurde tijdens de pu.

In Jette een roesje en normaal mag je 2u na pu naar huis als alles in orde is, de eerste keer was ik zo weg dat ik enkel het begin en einde van de pu heb meegemaakt en daar na nog enkele uren ko was. Ik ben toen na 6-8u nog wankel op mijn benen vertrokken.
De pu daarna dit gemeld en toen een stuk beter en de laatste keer was bijna 2 jaar later dan de keer ervoor en ik dacht dat de medicatie intussen misschien was aangepast en dit was het geval. Verteld dat ik nogal fel reageer op de medicatie en toen kreeg ik ter vervanging Voltaren en ik wou een al een half uur na pu vertrekken, maar moest wachten. Uiteindelijk mocht ik 2u na de inname van medicatie vertrekken.

Je kan het wel melden bij je consultatie, maar het is vooral belangrijk dat je dit zegt als je je aanmeldt voor je pu, komt goed :)

Elvira

Bericht door Elvira » 4 september 2020, 10:09

Pindanootje schreef: ↑
3 september 2020, 21:20

Ergens lijkt me een kwartiertje narcose tzt ook wel aangenaam om gewoon nergens last van hebben. Maar anderzijds heb ik ooit een hele nare ervaring gehad met narcose, wat me een hoop schrik geeft voor verdoving in het algemeen. Heb bij een vrij kleine ingreep (plaatselijke verdoving thv pols) ooit een slechte reactie gehad op iets vd anesthesie, waardoor ik in 2 seconden plots helemaal verlamde en niks meer kon communiceren terwijl ik wel nog volledig "bij" was. Het duurde een hele tijd voor ze in de gaten hadden wat er scheelde en ik beademd werd. Was best traumatisch allemaal en waarschijnlijk ook mede de reden dat ik nu al bezig ben met de zorgen vd pick up die nog vrij ver voor me uit ligt eigenlijk 🙄 ga dat wel eens benoemen tegen die tijd in Jette
Oh wow, dat klink best wel eng inderdaad :( Bij mij hebben ze echt 100 keer gevraagd of ik allergisch was aan medicijnen, dus dan moet bij jou in Jette ook wel goed komen ;) Ze vroegen dit bij de voorbereidende gesprekken, en ook 3 of 4 keer op de dag van pickup. Dus zeker goed aangeven zodat ze hier op kunnen aanpassen!

jessica1990

Bericht door jessica1990 » 4 september 2020, 14:58

Hallo allemaal.
Jullie kennen mij nog niet, maar ik lees al een tweetal weken mee hier op het forum.
Ik heb zaterdag 22 augustus mijn eerste IUI gehad met donorzaad. (KID)
Komende maandag heb ik de bloedname in het ziekenhuis. Jeetje het wachten duurt toch zo lang.
Maar ik ben natuurlijk wel blij dat we eindelijk echt bezig zijn. De vooronderzoeken en corona hebben de boel al lang genoeg opgehouden.
Duimen jullie mee voor mij? 🙂
Groetjes Jessica
09/16 stop pil
05/19 1e consult fertiliteit Genk
Onvruchtbaarheid man bevestigd
08/20 1e KID neg.
09/20 2e KID neg.
11/20 3e KID pos. (miskraam 01 21)
12/21 ingreep baarmoeder
01/22 4e KID neg.
02/22 5e KID positief!

Plaats reactie