Uitgerekend juli 2020

Plaats reactie
ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door ZonderZorgen » 19 augustus 2020, 17:58

GDN schreef:
19 augustus 2020, 17:52
@justbreathe Proficiat met jullie zoontje. Evht wel een leuke naam :)

@Emma Proficiat met jullie zoontje! Wat jammer dat je zo zware bevalling hebt gehad. Hier was ik ook wel wat getraumatiseerd door de bevalling. 1 week overtijd met inleiding, epidurale die niet werkte bij mij, een 4kg200 kindje die vastzat... en met zuignap haar letterlijk eruit gesleurd. Ik vond het enorm pijnlijk. Zeker met inleiding krijg je weeopwekkers en is het nog pittiger :(
Ik heb een weekje borstvoeding gegeven maar had te weinig melk vr ons meisje. Ze viel af en ik ben di binnen gegaan in spoed met hoge koorts en borst en baarmoederontsteking...
Nu overgestapt op flesjes en we beginnen stillekes aan onze draai te vinden.

Jammer dat je zo’n nieuws moest horen na je bevalling. Hoop dat je het ook wat kan plaatsen en toch kan genieten van die roze wolk... maar ik begrijp je zeker dat je alles plaatsje moet geven, is hier ook.
Ooo GDN ik weet niet of ik je al proficiat heb gewenst! Bij deze een dikke proficiat!

Wat een verhaal, laat het snel beter gaan dat je met volle teugen kan genieten.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door Emma89 » 20 augustus 2020, 17:23

Mich, Sanne en GDN, bedankt voor jullie berichtje!

GDN, herkenbaar. Ik ben ook weer binnen gegaan via spoed en lig momenteel in het ziekenhuis met ontstekingen in de buik. Gelukkig mag mijn zoontje en man bij me blijven slapen. Ik hoop rap te kunnen herstellen en eindelijk meer te kunnen genieten. Ik ben zo blij dat mijn man dat fantastisch doet, maar stiekem ook een beetje jaloers!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door Sannedv » 20 augustus 2020, 22:41

Emma89 schreef:
20 augustus 2020, 17:23
Mich, Sanne en GDN, bedankt voor jullie berichtje!

GDN, herkenbaar. Ik ben ook weer binnen gegaan via spoed en lig momenteel in het ziekenhuis met ontstekingen in de buik. Gelukkig mag mijn zoontje en man bij me blijven slapen. Ik hoop rap te kunnen herstellen en eindelijk meer te kunnen genieten. Ik ben zo blij dat mijn man dat fantastisch doet, maar stiekem ook een beetje jaloers!
Ha, die stiekeme jaloezie herken ik zelf ook hoor in vele kleine dingetjes 😅 ik denk dat dat heel normaal is! Voorzie jij je kleine mannetje nu maar vooral als hij huidhonger heeft! Dat is toch echt het allerbeste bij mama! (die harde borstkas van papa is veel minder uitnodigend 😉)

Oh lieve dames ik hoop dat jullie allebei snel herstellen en nadien alles een plaatsje kunnen geven en vollenbak kunnen genieten van jullie fantastische kindjes, zonder pijn! 😘
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Justbreathe
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 juni 2019, 21:24

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door Justbreathe » 27 augustus 2020, 14:38

Emma89 schreef:
18 augustus 2020, 9:17
Ook ik ben ondertussen bevallen van een fantastisch zoontje.

Hij kwam 1 week te vroeg maar stelde het al die tijd in de buik, tijdens de bevalling en nu heel goed.

Met mij gaat het minder. Over een horror bevalling gesproken. Het heeft in totaal meer dan vierentwintig uur geduurd en is geëindigd met een keizersnede. Tijdens de keizersnede zijn enorm veel verklevingen ontdekt en heb ik hevige bloedingen gekregen. Fysiek kan ik dus nog niks, wat lastig is want ik ben zo verliefd op mijn kereltje en wil er alles voor doen, maar voorlopig is het dus de papa en oma die al het werk doen en blijft het bij mij bij knuffelen.

Hij was het allemaal waard, maar het begint stilaan door te dringen wat er allemaal gebeurd is en hoe zwaar de bevalling wel was. De gynaecoloog liet weten dat natuurlijk zwanger worden nooit zou lukken. En mijn huisarts zei na het lezen van het verslag dat ik goed informatie moest inwinnen of het wel verstandig was ooit nog zwanger te worden met die complicaties.

Ik begreep het verdriet op dit forum niet altijd van vrouwen die al een kindje hadden en in zak en as zaten omdat het niet lukte voor een tweede. Ik dacht altijd dat ze blij mochten zijn niet kinderloos te zijn. Maar ik begrijp het nu beter. Ja, een tweede is op dit moment niet aan de orde, maar het idee geen broertje of zusje te kunnen hebben, maakt me erg verdrietig.

En de lijdensweg lijkt voorlopig nog niet voorbij. Mijn bloedwaarden zijn niet zo goed dus blijkbaar rommelt er wat vanbinnen. Ik hoop rap te kunnen herstellen. Ik ben ook bang voor wat er nog allemaal in mijn lichaam gaat gebeuren. Ik heb al meermaals aan mijn man gezegd dat hij goed voor ons zoontje moet zorgen als ik er niet meer zou zijn...
Eerst en vooral proficiat met jullie zoontje!
Hoe heet hij trouwens?

Vreselijk dat de bevalling met complicaties is verlopen!
Hopelijk ben je al terug uit het ziekenhuis?
Heel veel beterschap en veel sterkte met het verwerken van dat nieuws!
Hopelijk kan je snel genieten van jullie ventje! ☺️
09/18- start natuurlijk
03/19 - zaadstaal laten testen
06/19 - IUI - negatief
07/19 - IUI - negatief
02/09/19 - PU - 13 bevrucht
07/09/19 - Geen TP - 0 embryo’s
04/11/19 - PU - 12 bevrucht
09/11/19 - 1 TP - 1 cryo
20/11/19 - bloedafname - positief!

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door Sannedv » 13 september 2020, 15:09

Hoe gaat het hier met iedereen? 😊

June is intussen al 11 weken. Omg, het cliché is waar... De tijd vliegt!!

De jongedame is al flink gegroeid en haar gewicht gaat ook de goede kant op! Ze weegt nu bijna 4kg!
Straks ontmoeten we voor het eerst haar nichtje dat 4 dagen later geboren is en toen al 4,450kg woog. Ik ben benieuwd om ze naast elkaar te zien 🙈 😁
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door GDN » 16 september 2020, 13:20

Sannedv schreef:
13 september 2020, 15:09
Hoe gaat het hier met iedereen? 😊

June is intussen al 11 weken. Omg, het cliché is waar... De tijd vliegt!!

De jongedame is al flink gegroeid en haar gewicht gaat ook de goede kant op! Ze weegt nu bijna 4kg!
Straks ontmoeten we voor het eerst haar nichtje dat 4 dagen later geboren is en toen al 4,450kg woog. Ik ben benieuwd om ze naast elkaar te zien 🙈 😁

Hey Sanne,

Hier gaat alles goed hoor. De ene dag al wat beter dan de andere hehe. Ik geniet wel van ons meisje. Ze begint nu al wat te lachen en kan zoveel grimnassen trekken. Ondertussen is ze 6 weken en weegt 4kg900 😂 Een serieus brokje dus.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door IsabelleV » 16 oktober 2020, 22:17

Hoi, onze dochter is ondertussen al bijna 3 maanden 🙀 mijn aankondiging is wat laat...
Op 26 juli vervolledigde ze ons gezin! Ik had die nacht precies wat ‘krampjes’ gehad ofwel gedroomd daarover, wishfull thinking dacht ik nog... maar ‘s ochtends toch al eens naar de vroedvrouw gebeld. Die kwam langs en dacht wel dat het voor die dag zou zijn. Spannend.
Ik heb nog wat proberen rusten en rond de middag werden de krampen toch serieuzer en moest ik me erop focussen. Toen de Vroedvrouw terug kwam was ik al goed in arbeid! 5-6 cm dacht ze toen dus vertrokken we naar het ziekenhuis. Dat is ongeveer 20 min rijden, toen we daar toekwamen had ik volledige ontsluiting! Ik was nog van plan om van de parking naar het verloskwartier te wandelen maar dat bleek toch moeilijker dan gedacht! Gelukkig kwamen we onderweg een ambulancier tegen met een brancard, die bracht ons super snel naar het verloskwartier. Anders was ze wss in de gang geboren...
14.25 uur vertrokken naar het ziekenhuis en iets voor 15 uur is ze geboren! Het ging super snel maar het ging ook wel goed en het was mooi en fijn en ik heb het heel goed beleefd!
Er was wel wat bezorgdheid omdat het vruchtwater groen was en ze een paar minuten na de bevalling ook even blauw zag maar dat werd snel verholpen.
Verder is ze een heel rustige baby, grote broer is er heel lief voor en de borstvoeding gaat ook heel goed (na het onvermijdelijke knippen van haar tongriempje).

Hopelijk verliep het bij de anderen ook goed?

X
Isabelle & Loes
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door Sannedv » 18 oktober 2020, 21:23

IsabelleV schreef:
16 oktober 2020, 22:17
Hoi, onze dochter is ondertussen al bijna 3 maanden 🙀 mijn aankondiging is wat laat...
Op 26 juli vervolledigde ze ons gezin! Ik had die nacht precies wat ‘krampjes’ gehad ofwel gedroomd daarover, wishfull thinking dacht ik nog... maar ‘s ochtends toch al eens naar de vroedvrouw gebeld. Die kwam langs en dacht wel dat het voor die dag zou zijn. Spannend.
Ik heb nog wat proberen rusten en rond de middag werden de krampen toch serieuzer en moest ik me erop focussen. Toen de Vroedvrouw terug kwam was ik al goed in arbeid! 5-6 cm dacht ze toen dus vertrokken we naar het ziekenhuis. Dat is ongeveer 20 min rijden, toen we daar toekwamen had ik volledige ontsluiting! Ik was nog van plan om van de parking naar het verloskwartier te wandelen maar dat bleek toch moeilijker dan gedacht! Gelukkig kwamen we onderweg een ambulancier tegen met een brancard, die bracht ons super snel naar het verloskwartier. Anders was ze wss in de gang geboren...
14.25 uur vertrokken naar het ziekenhuis en iets voor 15 uur is ze geboren! Het ging super snel maar het ging ook wel goed en het was mooi en fijn en ik heb het heel goed beleefd!
Er was wel wat bezorgdheid omdat het vruchtwater groen was en ze een paar minuten na de bevalling ook even blauw zag maar dat werd snel verholpen.
Verder is ze een heel rustige baby, grote broer is er heel lief voor en de borstvoeding gaat ook heel goed (na het onvermijdelijke knippen van haar tongriempje).

Hopelijk verliep het bij de anderen ook goed?

X
Isabelle & Loes
Hoi Isabelle,

Niet minder gemeend proficiat met je dochter! 😁 🎉 Ik vind het een heel erg leuke naam!
Hier naderen we de 4 maanden nu al... Ongelooflijk he!
Ik lag net nog een potje te janken naast June omdat we deze week begonnen zijn met haar op tijd en alleen in bed te leggen om te slapen. Ik vraag me af of ik gewoon een emotioneel mens ben (wat sowieso wel is) of dat die maand neonatologie er toch harder heeft ingehakt dan ik oorspronkelijk dacht!

Wauw, zo'n vlotte bevalling! Daar dromen er veel van denk ik 😅

De borstvoeding is hier sinds half augustus ofzo ook helemaal ok! Op Neo ging het niet zo vlot maar eens thuis met hulp van de vroedvrouw en wat doorzettingsvermogen kwam dat ook beter op gang!
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Justbreathe
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 juni 2019, 21:24

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door Justbreathe » 19 januari 2021, 12:50

Dag allemaal,

Het is alweer even geleden.
We zitten nog steeds op een roze wolk.
En omdat ons ventje zo gemakkelijk is, willen we snel een tweede. En met snel bedoel ik dus deze maand. :shock:
Ik had de drang voor een tweede al direct nadat Ceriel geboren is.
Is het omdat we eerst langer hebben moeten wachten dat die drang weer zo groot is?
Is het omdat we weten dat het weer een lange weg kan worden?

Alleszins hebben we beslist om deze maand een terugplaatsing te doen. We hebben nog 1 cryo.
Dus we beseffen wel dat het mogelijk is dat het op niets uitdraait en juist daarom willen we het nu al opstarten.
Maar als het nu direct prijs is, is het wel ineens heel kort op elkaar.
Serieuze pingpong in mijn hoofd.

Nog iemand die er zo over denkt?

Ik vind het wel allemaal weer heel erg spannend en ik begin wel weer met goede moed.
Als het deze keer niet direct lukt, ga ik denk ik ook niet direct gaan wanhopen. Ook juist omdat we vroeg genoeg weer starten.
09/18- start natuurlijk
03/19 - zaadstaal laten testen
06/19 - IUI - negatief
07/19 - IUI - negatief
02/09/19 - PU - 13 bevrucht
07/09/19 - Geen TP - 0 embryo’s
04/11/19 - PU - 12 bevrucht
09/11/19 - 1 TP - 1 cryo
20/11/19 - bloedafname - positief!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 25 gasten