Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Mitte » 15 september 2020, 7:04

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 15 september 2020, 22:09

Mitte schreef:
15 september 2020, 7:04
Babske84 schreef:
14 september 2020, 20:45
Hey Mitte, ik denk dat je jezelf tijd moet geven om alles te verwerken...zoals je zelf zegt was het een zwaar traject. Ik hoop dat je woensdag snel terug een positief bericht krijgt dat alles goed is.
Ik ben net naar een vroedvrouwenpraktijk geweest en blijkbaar heb je recht op 12 sessies voor de bevalling. Deze worden 100% terugbetaald via ziekenkas. Ze checken telkens bloeddruk, urine, echo,... dus mss is dat een “oplossing” om je meer gerust te stellen. Je mag de afspraken zelf inplannen naargelang je er nood aan hebt/vragen hebt. In jouw geval kan dit mss handig zijn om je gerust te stellen met meer echo’s? Het is maar een tip die ik je wil meegeven aangezien er maar zeer weinig dames weten dat je recht hebt op 12 gratis beurten.
Probeer je te ontspannen zodat je een goede nacht hebt 🤞🏻
Hey Babske, dankje voor je lieve reactie! Je hebt gelijk, het zal tijd nodig hebben. Vooral mijn 2de icsi heeft er zwaar ingehakt, ik heb toen op een gegeven moment het gevoel gehad dat ik de mentale pijn niet meer aankon en het niet zou overleven (klinkt dramatisch maar het was zo verschrikkelijk). Ik weet nog dat ik wenend tegen de gyn aan de telefoon zei dat er pijnstillers voor dat soort pijn zouden moeten bestaan.
Ik ben zelf vroedvrouw hé, dus ik weet dat van de zelfstandige vroedvrouwen 😉. Ik had tijdens mijn traject al contact met een vroedvrouw (veel vriendinnen zijn ook vroedvrouw maar ik wilde iemand die mij niet kende/niet emotioneel betrokken was) en ik heb haar ondertussen ook al gebeld, ze zei dat ik na de 12w echo een afspraak mocht maken met haar. Ze doen wel geen echo's maar kunnen (na 12w) naar het hartje luisteren met de doptone.
Ik werk zelf al meer dan 10 jaar voornamelijk met mama's/baby's in het postpartum dus hoewel ik wel wat weet over zwanger zijn, is het toch niet 100% mijn "expertise" + ik heb al snel gemerkt dat ik al mijn vroedvrouw-skills vergeet vanaf dat ik zelf de patiënt ben ofzo. Heel bizar.
Goed trouwens dat jij ook al bij een vroedvrouw geweest bent! Het is een ontzettend grote meerwaarde als aanvulling op de gynaecoloog.

Ben je de medicatie al kunnen gaan halen en helpt het een beetje? Het is vrij nieuwe medicatie maar heb er ook al goeie dingen over gehoord.
Zelf is mijn misselijkheid het enige dat me nog een beetje geruststeld dus ik neem het er maar bij :?
Wooops dat was ik even vergeten dat je zelf vroedvrouw bent. Snorry....
Ik denk dat dat normaal is dat je je meer zorgen maakt als je aan de andere kant staat. Nu kan je je er werkelijk iets bij voorstellen/voelen dus is het veel concreter he. Maar je doet dat super goed! Zeker je emoties blijven ventileren en al je vragen stellen aan je arts.
Ik heb binnen 2 weken de laatste echo bij de fertiliteitsarts en ik snap jouw gevoel dat je dat “gaat missen”. Je hebt tenslotte een heel traject samen afgelegd he. Ik heb alvast n afspraak gemaakt bij gynae voor 12 weken echo maar is een totaal nieuw iemand dus weer even wennen aan de aanpak...
Komt allemaal goed meid!! We zijn er voor elkaar.

Wat de misselijkheid betreft: het zijn WONDERPILLEN 😊
Ik stond op en was veeeel beter en heb de schade van niet te eten de voorbije dagen vandaag alvast ingehaald ;-)!
Hopelijk blijft het zo goed gaan want vandaag had ik, buiten de vermoeidheid een topdag.
Nu bedje in want ik merk toch wel dat het kleine wezentje in mn buik veel energie opslorpt 😊
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Mitte » 16 september 2020, 11:16

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 16 september 2020, 12:59

Mitte schreef:
16 september 2020, 11:16
Oh, ik ben blij voor jou dat de medicatie zo goed werkt!
Ik lig er ook elke dag om 21u in (tenzij ik tijd had voor een middagdutje). Marmotjes zijn we 🙂.

Hier was alle angst voor niks, de echo was perfect. Kleintje is 1,5cm en ik kon zelfs al zien dat het stompjes heeft waar de armpjes gaan komen. Hartslag horen blijft zo zot ❤️. Hopelijk ben ik nu wat langer gerust. Volgende woensdag laatste x fertiliteitsarts... ja, ze heeft zo lang naast mij gestaan en ik ben in mijn leven nog nooit zo'n betrokken en goede arts tegengekomen.
Ah dat is goed om te horen! Ben blij voor jou en hopelijk kan je nu wat rust vinden (en aanhouden) tot volgende woensdag...
jij was ook in behandeling in Leuven he dacht ik? We zitten beetje in hetzelfde schuitje, want als ik me goed herinner ben je ook allenstaande...
In ieder geval: geniet van het goede nieuws en mooi weer!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 16 september 2020, 18:14

Dag dames

Melissa, super goed nieuws! Geniet maar!!
Babske: top dat die pillen hun werk doen, want moet lastig zijn om zo misselijk te zijn.
Mitte: geef jezelf zeker maar tijd. Idem hier. Ik had maandag ook een goeie echo. Baby is 3cm. Ik dacht dat ik een topdag ging hebben, maar in de namiddag en avond vollen bak geweend. Mijn vatje ging ook open van de laatste maand en icsi poging. Allemaal niet evident he... we hebben nu tijd en ruimte om het te verwerken.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 16 september 2020, 18:23

Proficiat Babske!
Hier ook opnieuw een goede echo vandaag.
Maar amai, wat blijft dit toch zo stresserend. Ben er helemaal niet goed van.
Weet ook nog steeds niet goed wanneer we juist uitgerekend zijn. Wil er precies nog allemaal niet aan denken voor we 12 weken halen. Te veel angst om weer teleurgesteld te worden.

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 16 september 2020, 18:30

Hoop88 schreef:
16 september 2020, 18:14
Dag dames

Melissa, super goed nieuws! Geniet maar!!
Babske: top dat die pillen hun werk doen, want moet lastig zijn om zo misselijk te zijn.
Mitte: geef jezelf zeker maar tijd. Idem hier. Ik had maandag ook een goeie echo. Baby is 3cm. Ik dacht dat ik een topdag ging hebben, maar in de namiddag en avond vollen bak geweend. Mijn vatje ging ook open van de laatste maand en icsi poging. Allemaal niet evident he... we hebben nu tijd en ruimte om het te verwerken.
Hey Hoop,
Had jou berichtje nog niet gezien. Wat fijn dat het goed blijft gaan. En ja, het is best wel wat om te verwerken allemaal. Na alle tegenslagen blijft het vreemd om nu eindelijk goed nieuws te (blijven) krijgen.
Ik hoop ook echt dat het met de tijd beter gaat gaan.
Wel mooi om zo centimeter per centimeter bijna de vooruitgang in groei te zien. 😍

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 16 september 2020, 21:56

Bedankt zonnetje !
En ook goed nieuws bij jou. We tellen samen de weken af tot iedereen aan 12 weken zit!
Ik ben vandaag 10 weken. Al een kleine mijlpaal.
Kunnen ze de datum nog niet berekenen?
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 16 september 2020, 22:35

zonnetje75 schreef:
16 september 2020, 18:23
Proficiat Babske!
Hier ook opnieuw een goede echo vandaag.
Maar amai, wat blijft dit toch zo stresserend. Ben er helemaal niet goed van.
Weet ook nog steeds niet goed wanneer we juist uitgerekend zijn. Wil er precies nog allemaal niet aan denken voor we 12 weken halen. Te veel angst om weer teleurgesteld te worden.
Ik heb ook nog geen datum gekregen. Ik denk ergens begin mei maar weet het niet goed.
@Mitte wanneer ben jij uitgerekend? Ik kom 6d na jou 😊 dan weet ik welke dag het is 🤩
Samen gaan we allemaal die 12 weken halen! Ik heb mn 12w echo op 21/10. Spannend!!!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Mitte » 17 september 2020, 8:02

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 17 september 2020, 11:08

@Hoop, 10 weken is inderdaad al een mooie mijlpaal. Dan kan je toch al wat geruster beginnen ademhalen. Ik kan niet wachten tot we daar ook zijn.... :-)
Met de miskramen die we al gehad hebben blijft het moeilijk om er in te geloven dat het nu wel goed kom, ook al lijkt voorlopig alles goed te gaan. En tegelijk hoop je er zo hard op...

Heb het dan toch niet kunnen laten en zelf maar even gerekend (thx Mitte voor de link!)
Als ik 5-daagde cryo TP neem kom ik uit op 24/04. Als ik het juist heb kom ik daarmee in het rijtje na Hoop en mevrouwtjeongeduld en iets voor en Mitte en Babske
Ben wel blij om hier samen met jullie verder te kunnen aftellen.

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Mitte » 17 september 2020, 17:12

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 18 september 2020, 10:00

Hey iedereen,
In paniek heb ik al eens een vraag gesteld hier, ivm lage progesteron, én gerustgesteld geweest :)

Ik ben uitgerekend voor 5 mei. Na een actieve kinderwens van zeven jaar hadden we in augustus voor de eerste keer een positieve urinetest in onze handen.
Ik had al wat rondgeneusd op andere apps, maar miste de ervaring van een fertiliteitstraject. Het maakt onze ervaring toch wel helemaal anders hé. Al dat verdriet en de pijn, confrontaties, behandelingen. Ze komen in golven terug met de intense hoop dat het allemaal voorbij is.

Gynaecoloog deed het vrijblijvend voorstel om iedere week een echo te doen tot 12 weken, om die angst op verlies wat in te perken. Een hele geruststelling!
Met de nachtmerries die je hebt, Mitte, om de hoeveel tijd mag je op controle gaan? Het moet verschrikkelijk zijn om zo'n levensechte nachtmerries te hebben.

Nu, ik kijk er zeker naar uit om met jullie de volgende maanden te doorleven, met als eerste stap: de 12 weken :)
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Mitte » 18 september 2020, 11:49

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 18 september 2020, 13:30

Mitte schreef:
18 september 2020, 11:49
@SilentHeyoka: wow jij hebt al veel meegemaakt zeg. 10 icsipogingen?
Jij bent pas echt het bewijs dat het de aanhouder wint! (mijn gyn zei dat vorige week, dat het heel vaak kwestie is van lang genoeg volhouden en hoop blijven houden wat niet altijd zo makkelijk is hé)
en wat fijn dat je die wekelijkse echo's krijgt.
Ik ben tot nu toe ook al elke week geweest, nu zit er weer een week tussen en daarna 12d (omdat ik dan de overstap maak naar de gewone gyn), daar zie ik al wat tegenop :?
Vannacht heb ik weer gedroomd dat ik bevallen was, er was overal bloed en nergens een baby :(
Maar toen werd ik wakker en besefte ik dat ik vandaag 8w zwanger ben, wat toch wel als een mijlpaal voelt!
Amaai Mitte, wel heftig allemaal...je hebt precies vaak nachtmerries 😔 mss toch ns bespreken met je (huis)arts of die je hulp kan bieden ofzo want het lijkt me diep te zitten nadat je zo een zwaar traject hebt meegemaakt. Het is allemaal heel ingrijpend geweest voor jou heb ik al gelezen, zowel fysiek als mentaal, en het zou erg zijn dat dit later allemaal terugkomt eens de baby er is. Vandaar dat je er mss met iemand moet over praten? Ik weet dat ze in het life center in leuven een fertiliteitscouncelor hebben...je moet mn raad absoluut niet opvolgen maar ik ken je niet persoonlijk en toch zit in met je in 🥺
Take care meid!!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten