IUI-clubje

IUI Forum
Minosh

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 30 september 2020, 19:19

Chacha schreef: ↑
30 september 2020, 10:44
Bij mij is het enorm onduidelijk, ik heb exact 2 weken geleden m’n eerste iui gehad. Ik moest 6 dagen later, dus vorige week dinsdag, pregnyl zetten. Van de fertiliteitskliniek, zowel verpleegsters als dokters, moest ik op 30/9 testen dus 2w na iui. Dat is vandaag. Ik heb zondag minimaal bruinverlies gehad, maandag nog en dinsdagochtend gestopt. Maar het was echt niet veel, de hoeveelheid van een centje van 2 cent mss.
M’n test vandaag is wel positief.. Maar ik voel me niet zwanger en ik heb schrik dat het nog van de pregnyl is.. volgens mijn fertiliteitscentrum mag ik er gwn vanuit gaan dat het positief is🙈. Ik weet het echt niet meer!
Ik duim mee dat deze positieve test binnen 2 dagen nog steeds positief is😊

Mitte

Bericht door Mitte » 30 september 2020, 19:28

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Minosh

Bericht door Minosh » 30 september 2020, 19:35

ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt. ik bedoelde als je nog cryo’s in de diepvries hebt, zal je waarschijnlijk niet zo snel overstappen. Ik weet dat je op ieder moment kan veranderen als je dat zelf wil, maar ik denk dat in die omstandigheden dat niet altijd vanzelfsprekend is.

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 30 september 2020, 19:45

Minosh schreef: ↑
30 september 2020, 19:16
Wat een dilemma😕! Ik zou het ook niet weten... ik snap wel dat je vooruit wil, maar eenmaal je ergens start, is het waarschijnlijk niet mogelijk om na 1 poging te switchen... Ik zou de voor en nadelen goed naast elkaar leggen en samen de knoop doorhakken.
Ja lastig he... Hij heeft zoiets van : zelfs al kan je eerder bij die counselor terecht, zal die alsnog startdatum januari zeggen want die arts zal 't niet voor niks gezegd hebben, dat alles zo vol zit.
Ik denk toch datk m'n kansen in Jette niet wil dwarsbomen door in Genk iets aan te gaan.. Maar nog maar even over slapen.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

mich75

Bericht door mich75 » 30 september 2020, 19:56

Mitte schreef: ↑
30 september 2020, 19:28
Minosh schreef: ↑
30 september 2020, 19:16
Wat een dilemma😕! Ik zou het ook niet weten... ik snap wel dat je vooruit wil, maar eenmaal je ergens start, is het waarschijnlijk niet mogelijk om na 1 poging te switchen... Ik zou de voor en nadelen goed naast elkaar leggen en samen de knoop doorhakken.
Dat kan zeker wel hoor, switchen na 1 beurt.

@pindanootje: je moet goed nadenken over hoeveel vertrouwen je nog hebt in het centrum denk ik. Je kan natuurlijk altijd eens op consult gaan om te informeren hoe vlot je in Genk zou kunnen starten. Meestal is na een punctie 1 rustmaand voldoende. Dat van die cryo’s klopt wel geloof ik, je mag denk ik niet met een tweede poging starten voor alle diepvriesbaby’s (zo noem ik die van mij 🙈) teruggeplaatst zijn. Je kan ook al in Jette terecht voor de intake als je nog elders bezig bent want dat was bij YDV het geval.
Klopt, je kan na een poging gewoon switchen, maar de cryo's moeten inderdaad allemaal op zijn. Dit is ook als je niet van centrum veranderd. Stel dat je bijna 43 (tot die leeftijd zijn de terugbetalingen geldig) bent en je hebt nog cryo's dan kan je niet vlug vlug nog een punctie laten doen.

@pindanootje, je weet waarom je weg wil in het ZOL. Ik begrijp dat je ongeduldig bent, maar je weet hoe de IUI's verlopen zijn, bij IVF/ICSI is de timing nog belangrijker en ook de hormoonwaarden en daar kijken ze gewoon niet naar.

Toen ik zei dat ik de overstap naar Jette ging maken, gaf mijn gyn we wel gelijk, maar ze zei ook dat ze toen net een nieuwe laborante hadden en dat wanneer zij de icsi deed, er dubbel zoveel zwangerschappen waren, dus als ik zou blijven ik misschien meer kans had.
Als je daarvan moet afhangen??? Dan 1000x liever het labo van Jette en de professionaliteit.

Ook heb ik onlangs in een ander topic gelezen dat het ZOL momenteel ook met een wachtlijst werkt, dit ging over IUI, maar misschien is het voor IVF ook zo.

Als je het toch overweegt, kan je eens bellen en horen in welke tijdspanne je eventueel zou kunnen beginnen en dan kan je nog zien wat je doet.

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 30 september 2020, 20:17

Ja dat is een zeer goed punt. Ik zou ook niet m'n diepvriesbaby's willen achterlaten, zelfs al mocht het officieel.. En inderdaad ik ben niet zonder reden uit zol weggegaan. En we hebben allebei een kei goed gevoel bij crg jette. Dus nee. Ik denk dat Genk gewoon definitief off the table moet bij deze :)
Het is door dat sprankeltje hoop van "ja maar stel je voor, zwanger deze kerst nog" dat me ergens in de verleiding brengt maar als ik even 2 minuten nadenk wegen de nadelen het zwaarste!
Merci voor het meedenken ladies, alweer 😄💖
7/2018 pilstop

Nikki123

Bericht door Nikki123 » 30 september 2020, 20:42

oh, heb ik mij dan zo vergist? Daarnet nog naar de apotheek gemoeten achter mijn pregnyl. Is blijkbaar toch de 5000 die ik moet zetten straks.
Maar bedankt voor de uitleg :) maakt het duidelijker nu.

@Pindanootje oooh wat een dilemma. Ik ben ook de eeuwige twijfelaar in zulke dingen :(
Snap de verleiding, maar zoals de anderen zeggen... je gaat er voor een reden weg en het is misschien nog ietsjes wachten maar denk wel, van de verhalen die ik tot nu toe heb gehoord, dat je beter geholpen zult worden in Jette.

Veel succes alvast en maar eens goed praten met je partner ;-)
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

Atalanta

Bericht door Atalanta » 30 september 2020, 21:13

@ YDV en Chacha: proficiat! Al is het nog (heel) pril en kan de pregnyl er mogelijks nog voor iets tussen zitten. Het zou me verbazen moesten ze tegen iedereen foutief zeggen dat je na 8 dagen mag testen. Dan zal bijna iedereen (vals) positief testen?!

@pindanootje: ik duim mee voor daar dat gesprek in november!! ... en verhelderende nachten ;)

@Nikki en Elvira: veel succes met de IUI en de terugplaatsing! Waarom hebben ze niet meteen een embryo terug geplaatst? Mijn gynaecoloog zei ook al dat ze in de toekomst meer en meer cryo’s zullen terug plaatsen omdat je dan vanuit een ‘natuurlijkere’ cyclus start. Is dat intussen het protocol bij jullie? (Ik weet niet naar welk ziekenhuis je gaat?)

Aan al de rest die wacht op een follikel of positieve test, good luck!
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Elvira

Bericht door Elvira » 1 oktober 2020, 8:26

Atalanta schreef: ↑
30 september 2020, 21:13
@Nikki en Elvira: veel succes met de IUI en de terugplaatsing! Waarom hebben ze niet meteen een embryo terug geplaatst? Mijn gynaecoloog zei ook al dat ze in de toekomst meer en meer cryo’s zullen terug plaatsen omdat je dan vanuit een ‘natuurlijkere’ cyclus start. Is dat intussen het protocol bij jullie? (Ik weet niet naar welk ziekenhuis je gaat?)

Aan al de rest die wacht op een follikel of positieve test, good luck!
Hi Atalanta,
Dankjewel!! Ik kon geen directe terugplaatsing krijgen omdat ik overstimulatie had (27 eicellen) wat de innesteling niet bevorderd. Dat klopte ook echt wel want 6 dagen na mijn punctie kreeg ik mijn regels al, terwijl ze 5 dagen na de punctie zouden moeten terugplaatsen. Dus vandaar dat ik een cyclus moest wachten, maar de terugplaatsing is nu wel in een natuurlijke cyclus (wat inderdaad de voorkeur schijnt te hebben als het natuurlijk kan).
Veel succes aan iedereen!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 1 oktober 2020, 8:31

Ah hoef je bij een natuurlijke cyclus dan ook helemaal niks te slikken of spuiten vooraf? Gewoon volledig natuurlijk? Dat klinkt mooi zeg!! 😍
7/2018 pilstop

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 1 oktober 2020, 8:32

Pindanootje schreef: ↑
1 oktober 2020, 8:31
Ah hoef je bij een natuurlijke cyclus dan ook helemaal niks te slikken of spuiten vooraf? Gewoon volledig natuurlijk? Dat klinkt mooi zeg!! 😍

En gaan ze die alle 27 dan bevruchten eig 😨? Dan heb je wel heeeeel veel diepvries baby's liggen voor je ooit een 2e pick up zou moeten doen he 😄 en wat gebeurt er met al die cryos eigenlijk als je meteen zwanger bent bij eerste tp?
7/2018 pilstop

Chacha

Bericht door Chacha » 1 oktober 2020, 9:20

Lieve dames, mijn streepje is heel duidelijk opgelopen, ik denk dat ik het nu mag gaan geloven🙈. Alhoewel ik het nog heel gek vind, want ik voel echt niks!

Pindanootje, vooral doen waar je je goed bij voelt! Als je geen vertrouwen meer hebt in het centrum, zou ik m’n kleine embryo’s er ook niet meer aan toe vertrouwen. Maar ik snap de lokroep van sneller te kunnen starten. Heel veel sterkte met wachten en hopelijk heb je de afspraak van YDV te pakken!
1/19: diagnose PCOS, OI met clomid
4/19 & 8/19: tris18/anencefalie —> 2 curretages
1-7/20: OI met clomid, negatief
7/20: start fertiliteit
9/20: IUI 1 —> zoontje 6/21
9/23: IUI 2 brusje

Elvira

Bericht door Elvira » 1 oktober 2020, 10:15

Proficiat Chacha!! :heart:

@Pindanootje: Ik heb enkel Prygnil gespoten ter ondersteuning van de eisprong, maar verder geen utro of zo. De Prygnil was niet nodig maar gewoon om zeker te zijn dan toch maar gezet.
Van de 27 eicellen waren er 24 goede, daarvan hebben ze er 20 kunnen bevruchten, waarvan er dan weer 13 zijn ingevroren (die waren mooi gedeeld na 5 dagen). Een heleboel cijfers haha maar we hebben dus nu 13 embryo's die op ons wachten :) Ik weet eigenlijk niet of en hoe lang ze die bewaren bij een zwangerschap, misschien hebben ze dat wel verteld maar je hebt zo veel om te verwerken he!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Minosh

Bericht door Minosh » 1 oktober 2020, 10:33

Chacha schreef: ↑
1 oktober 2020, 9:20
Lieve dames, mijn streepje is heel duidelijk opgelopen, ik denk dat ik het nu mag gaan geloven🙈. Alhoewel ik het nog heel gek vind, want ik voel echt niks!

Pindanootje, vooral doen waar je je goed bij voelt! Als je geen vertrouwen meer hebt in het centrum, zou ik m’n kleine embryo’s er ook niet meer aan toe vertrouwen. Maar ik snap de lokroep van sneller te kunnen starten. Heel veel sterkte met wachten en hopelijk heb je de afspraak van YDV te pakken!
Dikke proficiat!! Geniet er maar van :-)

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 1 oktober 2020, 11:17

@Chacha, proficiat meid!!!!!!!!!!! Geweldig :D Denk ook dat je er nu wel met volle overtuiging van mag genieten hoor! Als het de pregnyl was zou het streepje toch steeds lichter worden, dus als het nu donkerder is geworden is er duidelijk een andere oorzaak! Top nieuws!! Het is je gegund <3

@Elvira, Amai 13 embryo's :D Super zeg! Hopelijk heb je er maar ééntje nodig deze zondag om meteen prijs te hebben he :p Zal aan je denken!!! Breng maar verslag uit van hoe het ging he :p
7/2018 pilstop

Plaats reactie