IUI-clubje
-
Nikki123
Re: IUI-clubje
@nicki, welkom! Maar holy F.. wat een vreemd verhaal weer?! Ik zou hier zo niet mee gediend zijn. Zoals de anderen zeggen: eerst hormonen nemen etc voor uiteindelijk ‘piet snot’..
Bij mij gaan ze ook door in het weekend, nu was dat bij mij dan een gynae van wacht die er niet veel zin in had, maar uiteindelijk wel gebeurd.
Ook moet ik altijd bloedname doen bij mijn bezoeken. Dus meestal rond dag 11 altijd bloedname + follikelmeting. Je kan dan wel een mooie follikel hebben maar aan je bloed kunnen ze zien of je al aan het pieken bent voor een eventuele spontanr eisprong of dat je over paar dagen terugkan zodat follikel nog iets groter wordt.
Het is echt een goede combi om zowel je follikel als aan je bloed te zien voor wanneer je bv pregnyl mag spuiten.
@jessica, spijtig om te horen. Geniet even van je rust en daarna er terug volle bak tegenaan! *virtuele knufffel*
@roosje goh ja, zitten verzetten.. bij mij was dit 2 weekends dat we naar de ardennen zijn geweest en sauna en massage laten doen.
Tuurlijk heb ik ook nog zat momenten dat ik eraan denk, is echt onvermijdelijk en menselijk. Maar ik heb bv maandag avondschool, dus dan ga ik me ook 100% concentreren, kijk netflix,... als iemand nog DE ultieme tip heeft, zeker welkom haha
Bij mij gaan ze ook door in het weekend, nu was dat bij mij dan een gynae van wacht die er niet veel zin in had, maar uiteindelijk wel gebeurd.
Ook moet ik altijd bloedname doen bij mijn bezoeken. Dus meestal rond dag 11 altijd bloedname + follikelmeting. Je kan dan wel een mooie follikel hebben maar aan je bloed kunnen ze zien of je al aan het pieken bent voor een eventuele spontanr eisprong of dat je over paar dagen terugkan zodat follikel nog iets groter wordt.
Het is echt een goede combi om zowel je follikel als aan je bloed te zien voor wanneer je bv pregnyl mag spuiten.
@jessica, spijtig om te horen. Geniet even van je rust en daarna er terug volle bak tegenaan! *virtuele knufffel*
@roosje goh ja, zitten verzetten.. bij mij was dit 2 weekends dat we naar de ardennen zijn geweest en sauna en massage laten doen.
Tuurlijk heb ik ook nog zat momenten dat ik eraan denk, is echt onvermijdelijk en menselijk. Maar ik heb bv maandag avondschool, dus dan ga ik me ook 100% concentreren, kijk netflix,... als iemand nog DE ultieme tip heeft, zeker welkom haha
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!
-
mich75
Dit kan bij IUI ook voorvallen en heeft trouwens niets met overstimulatie te maken. Het grote probleem is dat je dit bij IUI niet weet.CaroCaro schreef: ↑7 oktober 2020, 13:48Dames, ik tob al een tijdje over het volgende... Ik lees bij dames die IVF enzo doen dat bij een pick up het aantal eicellen die in de follikels gevonden worden, niet altijd even veel is, dus dat sommige follikels eigenlijk leeg zijn... Wil dit zeggen dat dit bij een IUI poging (en met hormooninspuiting) ook het geval kan zijn of komen die lege follikels vooral voor bij overstimulatie?
Het komt wel meer voor bij dames die richting menopauze gaan, maar soms heeft het ook met de medicatie te maken, het gebeurt ook niet systematisch bij elke stimulatie en te kleine follikels bevatten geen (rijpe) eicel.
De mmm is vaak een parcours vol "trial and error" jammer genoeg.
-
Mitte
-
michellefee2020
Ja sterker nog, ik heb op zaterdag het zaad van mijn man moeten inleveren en ik kreeg zondagochtend de inseminatie. Alleen ik krijg dan geen bloedonderzoeken , ik denk dat het in België anders werkt als in NL, wel meerdere echo's zoals jij aangeeft maar geen bloedonderzoek. Misschien dat ik er is om ga vragen .. 
@Jessica, ik snap je heel goed. De 2e iui viel bij mij ook zwaar. Had er zo op gerekend dat het wel was gelukt. Ben nu bezig met de 3e iui. En ik neem mij altijd voor om niet te verdrietig te zijn als mijn menstruatie doorbreekt maar dat is altijd afwachten op de dag zelf.. het kan ook zijn net zoals jij dat ik het even helemaal niet meer zie zitten, alleen ik ben van mezelf wel zo dat ik wil doorgaan. Je moet doen wat jij prettig vind en misschien doet de maand rust je wel heel goed en kom je er weer sterker uit.

@Jessica, ik snap je heel goed. De 2e iui viel bij mij ook zwaar. Had er zo op gerekend dat het wel was gelukt. Ben nu bezig met de 3e iui. En ik neem mij altijd voor om niet te verdrietig te zijn als mijn menstruatie doorbreekt maar dat is altijd afwachten op de dag zelf.. het kan ook zijn net zoals jij dat ik het even helemaal niet meer zie zitten, alleen ik ben van mezelf wel zo dat ik wil doorgaan. Je moet doen wat jij prettig vind en misschien doet de maand rust je wel heel goed en kom je er weer sterker uit.
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..
17 maart - tp blasto
positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje
17 maart - tp blasto

positief ❤16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤

-
mich75
Een tijdje geleden is het hier in dit topic uitgebreid geschreven over bn en het belang ervan. Op de testdag is het van minder belang en kan een urinetest ook, maar eigenlijk zou je toch best een bn hebben bij start en dan rond dag 10-12, eventueel vroeger of later, afhankelijk van je cyclus.
Maar je kan niet standaard IUI gaan doen op dag 14, dit zal bij een aantal dames wel het geval zijn, maar het is echt afhankelijk van hoe je follikel groeit en je bloedwaarden staan en bijna bij elke poging anders.
Een te vroege of te late IUI is nutteloos, en als ze het standaard dag 14 doen, waarom dan nog echo's?
-
michellefee2020
Dag 14 standaard is idd erg slecht , ik heb hem ook wel is gehad op dag 12. Ze konden zien op de echo dat het voldoende gegroeid was. En ik moest toen pregnyl spuiten.. vind jij dat ik dan ook een bloedtest hoor te vragen mich75 ? Graag je mening 
Start 2017.
17 maart - tp blasto
positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
17 maart - tp blasto

positief ❤16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤

-
Nikki123
michellefee2020 schreef: ↑7 oktober 2020, 14:42Dag 14 standaard is idd erg slecht , ik heb hem ook wel is gehad op dag 12. Ze konden zien op de echo dat het voldoende gegroeid was. En ik moest toen pregnyl spuiten.. vind jij dat ik dan ook een bloedtest hoor te vragen mich75 ? Graag je mening![]()
Michelle, ik vind zelf vanwel. Want dan weet je toch iets beter of je lichaam nog niet aan het pieken is, waardoor je over 1,2 of 3 dagen opnieuw kunt langsgaal zodat je follikel bog wat zou kunnen groeien. Adhv bloedname kunnen ze nog paar dagen langer wachten als je zelf nog geen stijgende piek aan het maken bent.
-
Nicki
Wow dames ik schrik hier echt van.. even voor mijzelf
Zijn jullie allemaal in België onder behandeling? Want ik word in Nederland behandeld.. misschien dat hier verschil in zit?!?!
Ik hang morgen natuurlijk aan de telefoon.. want ik heb nu op dag 22 een flinke bloeding.. menstruatie of innesteling?!! Kijken of ze mij hier antwoord op kunnen geven
Zijn jullie allemaal in België onder behandeling? Want ik word in Nederland behandeld.. misschien dat hier verschil in zit?!?!
Ik hang morgen natuurlijk aan de telefoon.. want ik heb nu op dag 22 een flinke bloeding.. menstruatie of innesteling?!! Kijken of ze mij hier antwoord op kunnen geven
-
Nikki123
Nicki schreef: ↑7 oktober 2020, 16:11Wow dames ik schrik hier echt van.. even voor mijzelf
Ik inderdaad in België. Als ik zo diegene bekijk die in Nederland in behandeling zijn lijkt het inderdaad iets anders te lopen.
Maar op dag 22 lijkt mij wel vroeg, niet? Heb jij pregnyl moeten spuiten en dan 36u nadien inseminatie of..?
-
Atalanta
@Jessica: het spijt me voor je dat het even moeilijk gaat nu. Ik wil even advocaat van de duivel spelen en je vooral moed geven om door te gaan, geef niet op! De kansen voor IUI zijn altijd maar een 10-15%, probeer dat steeds in je achterhoofd te houden. Een maandje rust is ook altijd een maandje verloren, ik hoop maar dat je later geen spijt krijgt. Er is niets mis met een maandje rust overigens! Veel sterkte in ieder geval met gelijk wat je beslist te doen!
@Carocaro: de angst voor de lege follikel zorgt er bij mij ook wel voor dat ik zo snel mogelijk naar IVF wil over gaan..
@Nicki: bij mij nemen ze ook nooit bloedtesten, mijn follikel is wel meestal rond de 21-24mm, ik denk dat hij ook niet veel groter mag worden?
@Carocaro: de angst voor de lege follikel zorgt er bij mij ook wel voor dat ik zo snel mogelijk naar IVF wil over gaan..
@Nicki: bij mij nemen ze ook nooit bloedtesten, mijn follikel is wel meestal rond de 21-24mm, ik denk dat hij ook niet veel groter mag worden?
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos
-
Nicki
Ik heb op dag 10 eerste echo gehad met een blaasje van 21,8 ready to pop zeg maar.. dus heb om 12u in dezelfde middag pregnyl gezet. En zelf moeten proberen om het zo maar te zeggen.. er was namelijk weer geen plaats voor inseminatie...Nikki123 schreef: ↑7 oktober 2020, 16:34Nicki schreef: ↑7 oktober 2020, 16:11Wow dames ik schrik hier echt van.. even voor mijzelf
Ik inderdaad in België. Als ik zo diegene bekijk die in Nederland in behandeling zijn lijkt het inderdaad iets anders te lopen.
Maar op dag 22 lijkt mij wel vroeg, niet? Heb jij pregnyl moeten spuiten en dan 36u nadien inseminatie of..?
-
Nicki
Atalanta schreef: ↑7 oktober 2020, 16:40@Jessica: het spijt me voor je dat het even moeilijk gaat nu. Ik wil even advocaat van de duivel spelen en je vooral moed geven om door te gaan, geef niet op! De kansen voor IUI zijn altijd maar een 10-15%, probeer dat steeds in je achterhoofd te houden. Een maandje rust is ook altijd een maandje verloren, ik hoop maar dat je later geen spijt krijgt. Er is niets mis met een maandje rust overigens! Veel sterkte in ieder geval met gelijk wat je beslist te doen!
Hij is nooit groot genoeg zei ze tegen mij laatst.. ik heb werkelijk geen idee..
-
Nvroosje
Ik dacht ook dat het rond de 20mm moet zijn voor een eisprong..
Vorige week op dag 17 was ie bij mij 17mm en bloedwaarden piekten al dus zei de gyn dat ik de dag erna mijn eisprong ging krijgen, maar volgens mij heb ik die pas vrijdag gehad op dag 19.. kan dat?
zoals ik al zei, ik haat die wachtweken, dan begin ik over alles en nog wat na te denken pfff
nog een week aftellen..
veel succes aan de rest!
Vorige week op dag 17 was ie bij mij 17mm en bloedwaarden piekten al dus zei de gyn dat ik de dag erna mijn eisprong ging krijgen, maar volgens mij heb ik die pas vrijdag gehad op dag 19.. kan dat?
zoals ik al zei, ik haat die wachtweken, dan begin ik over alles en nog wat na te denken pfff
nog een week aftellen..
veel succes aan de rest!
10/2014 spontaan zwanger-29/7/2015 bevallen
9-11/20: 3x IUI: negatief
02/21 icsi 1: bn positief <3 (geen cryo's)
9-11/20: 3x IUI: negatief
02/21 icsi 1: bn positief <3 (geen cryo's)
-
mich75
Ik denk dat jij best zo snel mogelijk overstapt naar een andere arts of ziekenhuis.michellefee2020 schreef: ↑7 oktober 2020, 14:42Dag 14 standaard is idd erg slecht , ik heb hem ook wel is gehad op dag 12. Ze konden zien op de echo dat het voldoende gegroeid was. En ik moest toen pregnyl spuiten.. vind jij dat ik dan ook een bloedtest hoor te vragen mich75 ? Graag je mening![]()
Als ze geen bn doen zien ze daar waarschijnlijk het nut niet van in en als ze je het op jouw vraag gaan doen dan kunnen ze het misschien niet eens interpreteren.
In het ziekenhuis waar ik ben gestart deden ze steeds echo + bn, maar alles werd beslist op basis van de echo, dosering van de hormonen, Pregnylspuit,...en op zondag werkten ze niet.
Het is daar dus ook enorm fout gelopen, meerdere keren, maar wist ik veel.
Ik heb vaak de indruk dat elke gyn IUI mag doen, maar dat velen niet weten hoe alles in elkaar zit.
Als bij een eerste IUI blijkt dat je luteale fase te kort blijkt, dat kan je dr dit niet voorzien, tenzij je vaker een te korte cyclus hebt, maar de volgende poging zou ie je wel Utrogestan moeten voorschrijven, het is niet aan de patiënt om dit te vragen. Je moet wel melden aan je arts dat je ms zo vlug begonnen zijn, alhoewel de arts dit ook kan vragen of opvolgen.
In Nederland zijn zeker ook goede centra, maar zoals overal zijn er die maar iets doen, maar niet half weten waar ze mee bezig zijn.
Ik heb hier ook al grote ogen getrokken bij verhalen over Belgische artsen.
-
mich75
Dit heb ik hier enkele weken geleden geschreven, ik post het nog eens ter info 
mich75 schreef: ↑12 september 2020, 19:32Vroeger zou ik ik dit normaal gevonden hebben, maar na een heel lang parcours en al 6 jaar hier op het forum, denk ik er toch anders over.
In principe moet je follikel tussen de 17 en 24mm zijn om een rijpe eicel te bevatten, bij IUI liefst 20-24mm.
Het probleem is dat je alleen aan de hand van de grootte niet kan weten of de eicel rijp is, dit zien ze aan de oestradiolwaarde, dus via het bloed.
Je kan een follikel hebben die 17mm is maar waarbij de eicel nog niet rijp genoeg is, bv pas op 22mm, als je dan toch Pregnyl moet zetten als hij 17 is, dan zal je geen rijp eitje hebben en ook geen kans op bevruchting en zwangerschap.
Omgekeerd kan het natuurlijk zijn dat als ze te lang wachten de eisprong spontaan gebeurt en die gemist wordt, dus die bloedafnames zijn echt wel belangrijk.