IUI Forum
-
Nikki123
Bericht
door Nikki123 » 7 oktober 2020, 19:47
mich75 schreef: ↑7 oktober 2020, 19:14
Dit heb ik hier enkele weken geleden geschreven, ik post het nog eens ter info
mich75 schreef: ↑12 september 2020, 19:32
Atalanta schreef: ↑12 september 2020, 10:10
Bij mij meten ze enkel de follikel en nemen ze geen bloed.
Vroeger zou ik ik dit normaal gevonden hebben, maar na een heel lang parcours en al 6 jaar hier op het forum, denk ik er toch anders over.
In principe moet je follikel tussen de 17 en 24mm zijn om een rijpe eicel te bevatten, bij IUI liefst 20-24mm.
Het probleem is dat je alleen aan de hand van de grootte niet kan weten of de eicel rijp is, dit zien ze aan de oestradiolwaarde, dus via het bloed.
Je kan een follikel hebben die 17mm is maar waarbij de eicel nog niet rijp genoeg is, bv pas op 22mm, als je dan toch Pregnyl moet zetten als hij 17 is, dan zal je geen rijp eitje hebben en ook geen kans op bevruchting en zwangerschap.
Omgekeerd kan het natuurlijk zijn dat als ze te lang wachten de eisprong spontaan gebeurt en die gemist wordt, dus die bloedafnames zijn echt wel belangrijk.
inderdaad, dit dus. Dus ongeacht of je nu in België of NL in behandeling bent, je moet gelijk waar serieus genomen worden en niet aan het lijntje worden gehouden. En ivm die bloedname, dit is in mijn ogen maar een kleintje om te doen. In de namiddag hebben we al meteen uitleg.
eventjes iets anders, ik word zot in mijn hoofd van alle 'symptomen' die mijn lichaam schijnt zo leuk te vinden om met mij uit te halen. 't is vandaag de 2de dag dat ik op kantoor terug aan het werk was dus uiteraard drukker, chaotischer, wordt niet goed de lucht gefilterd, etc. maar sinds deze namiddag ben ik zo moe en ontzettend vermoeide ogen. Ook nog steeds licht gevoel aan mijn rechteronderbuik. Kan dat nog steeds 'nazinderen' van die pregnyl?
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!
-
Johanna1991
Bericht
door Johanna1991 » 7 oktober 2020, 19:56
Je moet inderdaad echt kritisch zijn en naar alles zelf vragen. Ik kan er nog steeds niet mee om dat ze me eindeloos met clomid hebben laten proberen zonder ooit de woorden 'progesteron' of 'utrogestan' te hebben uitgesproken. En ik heb nog steeds mijn biochemische zwangerschap niet verwerkt omdat ik nooit zal weten of ik dat had kunnen vermijden als ik toen het bestaan van Utrogestan had geweten!! Het is echt schandalig soms. Heb al een paar keer zin gehad om naar de ombudsdienst te trekken.
Ik heb nu een rustcyclus en ik was dus beter niet op dit forum gekomen want ik was er niet zoveel over aan het nadenken deze week haha. Maar ik wil weten hoe het met jullie gaat allemaal. Ik vind alleszins een rustcyclus geen verspilde maand; mijn lichaam moet echt zonder hormonen ook een eisprong kunnen hebben, dus volgende week begint het weer, dan zal ik wel weer ovulatietestjes beginnen gebruiken, maar vorige keer in juni ben ik ook rustig gebleven en had ik uiteindelijk mijn eisprong pas op dag 18, maar alles beter dan geen eisprong :p
Succes nog iedereen! Het zijn geen leuke maanden nu, ik ben echt geen winterpersoon.
Oja en een bloedname is toch wel essentieel vind ik. Zeker omdat er in onze situaties veel vroege miskramen voorkomen, dan wil je toch 100% zeker weten dat je HCG op 0.2 staat en niet op 5 of zo!
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI neg
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 pos: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 neg
27/06/23: tp 1.3 neg
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 pos: bevallen op 09/10/24
-
michellefee2020
Bericht
door michellefee2020 » 7 oktober 2020, 22:16
Ik ga er toch is over beginnen dan , over de bloed afname. Ik heb het wel is eerder gevraagd en toen hadden ze gezegd dat het niet nodig is omdat ik pregnyl spuit. Maar als ik dat wil heb ik er toch recht op ? Op bepalen hun dat ?
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..
17 maart - tp blasto

positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje

-
beldes
Bericht
door beldes » 7 oktober 2020, 22:33
ow wat voel ik met jullie allemaal mee!
volhouden girls!
ik heb na aangenaam gesprek vandaag bij prof. De Brucker beslist om met hem verder te gaan.
ik moet maar 1 cyclus nu wachten (wegens aankoop donorsperma, zou anders niet tijdig hier zijn)
hij heeft me helemaal overtuigd. hij boezemt mij vertrouwen in.
heeft me ook gerustgesteld dat de waarde van mijn amh op mijn leeftijd weliswaar zeer laag is, maar daarvoor niet dramatisch voor mijn slaagkansen. en vindt ook dat ivf the way to go is!
nu dus een maandje rust en herbronnen...
ik kan er mij bij neerleggen!
beldes
juni 2020 tem september 2020 5 iuis niet gelukt jan palfijn
amh 0.57
14 november 2020 ivf/icsi tp 1 UZ jette . zwanger! augustus 2021
-
Pindanootje
Bericht
door Pindanootje » 7 oktober 2020, 22:41
@michellefee daar heb je inderdaad zeker recht op. Maar denk dat het ook beetje is zoals Mich75 zegt : als ze dat zelf niet aanvragen, wat zegt dat dan over hoe ze de bloedresultaten zullen gaan interpreteren eig? Ben je dan misschien bij een andere arts niet beter af? Ik was ook eerst huiverig ivm overstappen maar door de adviezen die ik hier las hebben wij ook de switch gemaakt. En zelfs al na 1 bezoek aan de nieuwe arts hebben we een beter gevoel dan de vorige ooit gaf.. En die dingen zijn toch wel belangrijk bij grote beslissingen als zwanger raken, toch!?
@beldes Wat fijn dat het zo goed verlopen is!! Vond hem ook heel aangenaam

Is er dan in zijn privé praktijk zoveel kortere wachttijd? Ik ben er verbaasd van! Omdat hij toch ook afhankelijk is van Jette voor de pick up of Tp, en daar alles zo vol zit.. Had z'n praktijk de 29ste sept ook een mail gestuurd met een informerende vraag maar nooit reactie helaas. Stel dat ze 4/11 alsnog een datum in januari voorstellen om te starten moet ik misschien toch ook nog maar eens bellen naar z'n privé kabinet dus

7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021

-
beldes
Bericht
door beldes » 7 oktober 2020, 23:00
Pindanootje schreef: ↑7 oktober 2020, 22:41
@michellefee daar heb je inderdaad zeker recht op. Maar denk dat het ook beetje is zoals Mich75 zegt : als ze dat zelf niet aanvragen, wat zegt dat dan over hoe ze de bloedresultaten zullen gaan interpreteren eig? Ben je dan misschien bij een andere arts niet beter af? Ik was ook eerst huiverig ivm overstappen maar door de adviezen die ik hier las hebben wij ook de switch gemaakt. En zelfs al na 1 bezoek aan de nieuwe arts hebben we een beter gevoel dan de vorige ooit gaf.. En die dingen zijn toch wel belangrijk bij grote beslissingen als zwanger raken, toch!?
@beldes Wat fijn dat het zo goed verlopen is!! Vond hem ook heel aangenaam

Is er dan in zijn privé praktijk zoveel kortere wachttijd? Ik ben er verbaasd van! Omdat hij toch ook afhankelijk is van Jette voor de pick up of Tp, en daar alles zo vol zit.. Had z'n praktijk de 29ste sept ook een mail gestuurd met een informerende vraag maar nooit reactie helaas. Stel dat ze 4/11 alsnog een datum in januari voorstellen om te starten moet ik misschien toch ook nog maar eens bellen naar z'n privé kabinet dus
hey pindanootje: 2 a 3 weken geleden gebeld, had vandaag afspraak. en had ik geen spermadonor van doen kon ik onmiddelijk starten. en idd pick up en tp zijn in uz jette. ik raad je inderdaad aan om zijn kabinet te bellen! heb het ook zo gedaan. succes!
juni 2020 tem september 2020 5 iuis niet gelukt jan palfijn
amh 0.57
14 november 2020 ivf/icsi tp 1 UZ jette . zwanger! augustus 2021
-
Pindanootje
Bericht
door Pindanootje » 7 oktober 2020, 23:03
beldes schreef: ↑7 oktober 2020, 23:00
hey pindanootje: 2 a 3 weken geleden gebeld, had vandaag afspraak. en had ik geen spermadonor van doen kon ik onmiddelijk starten. en idd pick up en tp zijn in uz jette. ik raad je inderdaad aan om zijn kabinet te bellen! heb het ook zo gedaan. succes!
Wauw dat is snel zeg

Hm... Halle is wel NOG verder rijden dan jette al is haha maar als je direct kan starten twijfel ik idd wel eerlijk gezegd

En mag je echo en bloedname elders doen?
7/2018 pilstop

-
jessica1990
Bericht
door jessica1990 » 8 oktober 2020, 2:57
michellefee2020 schreef: ↑7 oktober 2020, 14:10
Ja sterker nog, ik heb op zaterdag het zaad van mijn man moeten inleveren en ik kreeg zondagochtend de inseminatie. Alleen ik krijg dan geen bloedonderzoeken , ik denk dat het in België anders werkt als in NL, wel meerdere echo's zoals jij aangeeft maar geen bloedonderzoek. Misschien dat ik er is om ga vragen ..
@Jessica, ik snap je heel goed. De 2e iui viel bij mij ook zwaar. Had er zo op gerekend dat het wel was gelukt. Ben nu bezig met de 3e iui. En ik neem mij altijd voor om niet te verdrietig te zijn als mijn menstruatie doorbreekt maar dat is altijd afwachten op de dag zelf.. het kan ook zijn net zoals jij dat ik het even helemaal niet meer zie zitten, alleen ik ben van mezelf wel zo dat ik wil doorgaan. Je moet doen wat jij prettig vind en misschien doet de maand rust je wel heel goed en kom je er weer sterker uit.
Bedankt voor de aanmoedigende woorden. Veel succes met je 3e iui. Het is gewoon niet alleen het iui traject maar eigenlijk heel m'n leven dat 'stress' veroorzaakt momenteel. Ik werk op zelfstandige basis in een café, en gisteren weer een slag in het gezicht met de verstrengde maatregelen ivm corona. We zijn ook in het eindstadium van onze verbouwingen beland (waar ik overigens vooral het denkwerk verricht). Gewoon een druk en hectisch leven. Al 2 dagen na elkaar tot 24u gewerkt. 's morgens om 6u op om naar bloedname te gaan in Genk. Een beetje te veel van het goede. Een maand fysieke en mentale rust heb ik wel nodig. 1e iui had ik mijn ms ook 2 dagen voor bloedname gekregen en wist ik het dus al, nu pas enkele uren na de bloedname vandaag. Had er een goed gevoel bij maar helaas.
Ook bedankt aan de andere dames natuurlijk.
Iedereen veel succes!
09/16 stop pil
05/19 1e consult fertiliteit Genk
Onvruchtbaarheid man bevestigd
08/20 1e KID neg.
09/20 2e KID neg.
11/20 3e KID pos. (miskraam 01 21)
12/21 ingreep baarmoeder
01/22 4e KID neg.
02/22 5e KID positief!
-
malu
Bericht
door malu » 8 oktober 2020, 8:51
@michellefee: nog een bevestiging van het belang van bloednames. Ik had op vrijdag, dag 26 in mijn cyclus een follikel van 13 mm. Op basis daarvan zei de gynaecoloog dat ze dacht dat het nog een week zou duren. Bloed toonde echter een oestrogeensprong waardoor ik toch op zondag terug moest voor echo en bloedname. En effectief, eicel 19mm en LH piek gestart dus inseminatie op maandag. Zonder bloedname hadden ze mijn eisprong vermoedelijk gemist.
-
Sara1987
Bericht
door Sara1987 » 8 oktober 2020, 9:31
Ik kan soms echt niet volgen hoe sommige artsen bepalen wat ze wel of niet gaan doen.
Ik heb op de dag van iedere follikelmeting 's morgens een bloedafname moeten laten uitvoeren, die dan als 'dringend' gemarkeerd naar het labo ging. Arts ging effectief verder op de LH + oestradiolwaarde.
De laatste poging, waar ik nu 18 weken van zwanger ben, was de follikel op dag 10 al 26mm en waren de bloedwaardes perfect. De poging ervoor was de follikel veel kleiner, en was de poging niet geslaagd.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023
-
mich75
Bericht
door mich75 » 8 oktober 2020, 10:32
@Jessica, neem de rust die je nodig hebt, voor sommigen lijkt het een verloren maand, maar soms heb je dat echt nodig. Ik heb meerdere keren pauzes gehad van meerdere maanden, meestal wel door mijn man, omdat die het te zwaar vond.
Ik wil nog even meegeven dat ik in Genk ik behandeling ben geweest en dat ze daar steeds bn deden, maar die dus niet gebruikten om beslissingen te nemen.
-
Pindanootje
Bericht
door Pindanootje » 8 oktober 2020, 11:30
Ik heb net even naar de privé praktijk van Dr de Brucker gebeld in Halle. Omdat ik hoorde dat het na de counselor afspraak alsnog 2 tot 3 maand wachten is wss. En blijkbaar bij hem privé niet.. Dus even gebeld. Die mevrouw zei dat ze 't even met hem moet bespreken eerst, of die overstap wel mag. Omdat we bij hem in Jette al op intake waren tenslotte. En als we dat verdere traject daar afbreken, of dat eventueel een probleem zou vormen oid

Ik hoop dat ik snel verlossend bericht krijg...
7/2018 pilstop

-
CaroCaro
Bericht
door CaroCaro » 8 oktober 2020, 13:25
Pindanootje schreef: ↑8 oktober 2020, 11:30
Ik heb net even naar de privé praktijk van Dr de Brucker gebeld in Halle. Omdat ik hoorde dat het na de counselor afspraak alsnog 2 tot 3 maand wachten is wss. En blijkbaar bij hem privé niet.. Dus even gebeld. Die mevrouw zei dat ze 't even met hem moet bespreken eerst, of die overstap wel mag. Omdat we bij hem in Jette al op intake waren tenslotte. En als we dat verdere traject daar afbreken, of dat eventueel een probleem zou vormen oid

Hey Pindanootje, weet je als het dan duurder is of niet als je in zijn privé praktijk zou gaan? Ik denk namelijk dat het voor mezelf dichter zou zijn naar Halle dan Jette, maar moeten we nog bestuderen

-
Pindanootje
Bericht
door Pindanootje » 8 oktober 2020, 13:43
CaroCaro schreef: ↑8 oktober 2020, 13:25

Hey Pindanootje, weet je als het dan duurder is of niet als je in zijn privé praktijk zou gaan? Ik denk namelijk dat het voor mezelf dichter zou zijn naar Halle dan Jette, maar moeten we nog bestuderen
Hm eigenlijk nog niet bij stilgestaan. Volgens mij valt dat gewoon onder precies hetzelfde terugbetalingsstelsel als in de reguliere ZHen..
Net belden ze en kunnen gewoon komende dinsdag al terrecht

super blij!!!
7/2018 pilstop

-
CaroCaro
Bericht
door CaroCaro » 8 oktober 2020, 13:47
Pindanootje schreef: ↑8 oktober 2020, 13:43
CaroCaro schreef: ↑8 oktober 2020, 13:25

Hm eigenlijk nog niet bij stilgestaan. Volgens mij valt dat gewoon onder precies hetzelfde terugbetalingsstelsel als in de reguliere ZHen..
Net belden ze en kunnen gewoon komende dinsdag al terrecht

super blij!!!
Waw Super! Gelukzak

Ik ga dat toch in mijn achterhoofd houden die mogelijkheid