IUI-clubje
-
Sara1987
Re: IUI-clubje
Qua kostprijs van de consultaties kan er een groot verschil zijn tussen de consultaties in de privé-praktijk en de consultaties in het ziekenhuis.
Zo is dr. Van Turnhout in Jan Palfijn in Gent volledig geconventioneerd, maar in haar thuispraktijk niet. Scheelt zo maar eventjes 30-40 euro dat het meer kost.
Groetjes,
Sara
Zo is dr. Van Turnhout in Jan Palfijn in Gent volledig geconventioneerd, maar in haar thuispraktijk niet. Scheelt zo maar eventjes 30-40 euro dat het meer kost.
Groetjes,
Sara
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023
-
Pindanootje
Wie weet komen we elkaar er nog tegen Beldes
Ik vroeg of er wachttijd was, ze zei hooguit 1 à 2 maand, afhankelijk van je cyclus. Dus toch wel weer iets langer dan jij. Maar dat is nog steeds beter dan januari
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021

-
beldes
hey pindanootje, hij zei me dat hij de echo althans liefst zelf doet. maar denk dat dat bespreekbaar is. ik werk op 5min van zijn kabinet dus is het nog handig voor mij...Pindanootje schreef: ↑7 oktober 2020, 23:03
Wauw dat is snel zegHm... Halle is wel NOG verder rijden dan jette al is haha maar als je direct kan starten twijfel ik idd wel eerlijk gezegd
En mag je echo en bloedname elders doen?
juni 2020 tem september 2020 5 iuis niet gelukt jan palfijn
amh 0.57
14 november 2020 ivf/icsi tp 1 UZ jette . zwanger! augustus 2021
amh 0.57
-
beldes
hey ja zeker! lijkt me topPindanootje schreef: ↑8 oktober 2020, 13:56Wie weet komen we elkaar er nog tegen Beldes
Ik vroeg of er wachttijd was, ze zei hooguit 1 à 2 maand, afhankelijk van je cyclus. Dus toch wel weer iets langer dan jij. Maar dat is nog steeds beter dan januari![]()
ik denk dat het wel stukje duurder uit zal komen in the end.. maar ik denk dat je er meer dan waarde terug voor zal krijgen in persoonlijke benadering en geen wachtlijsten.
ik denk dat ik misschien geluk had let een weggevallen afspraak of zo. maar misschien kan je afspreken dat ze je bellen wanneer er afspraak zou wegvallen of dat je wekelijks eens kunt bellen of er geen vroeger gatje in de agenda is gevallen? wie weet is dat wel mogelijk!
groetjes!
juni 2020 tem september 2020 5 iuis niet gelukt jan palfijn
amh 0.57
amh 0.57
-
Atalanta
Waaah Pindanootje, alsof je van een step op een tgv stapt, Haha! Ik hoop dat het allemaal snel resultaat oplevert.
Ik had vandaag follikelmeting en voor de eerste keer ook bloedafname.. moet lukken dat we er net nog over bezig waren. Ik denk dat ze een betere inschatting wilden maken met het weekend in het vooruitzicht
follikel van bijna 18 mm, zaterdagmorgen gaat de inseminatie door.
Ik had vandaag follikelmeting en voor de eerste keer ook bloedafname.. moet lukken dat we er net nog over bezig waren. Ik denk dat ze een betere inschatting wilden maken met het weekend in het vooruitzicht
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos
-
Pindanootje
Inderdaad, een tgv gevoel is hetAtalanta schreef: ↑8 oktober 2020, 22:27Waaah Pindanootje, alsof je van een step op een tgv stapt, Haha! Ik hoop dat het allemaal snel resultaat oplevert.
Ik had vandaag follikelmeting en voor de eerste keer ook bloedafname.. moet lukken dat we er net nog over bezig waren. Ik denk dat ze een betere inschatting wilden maken met het weekend in het vooruitzichtfollikel van bijna 18 mm, zaterdagmorgen gaat de inseminatie door.
heel onwerkelijk ook eig. Ben heel blij en tegelijk is het allemaal ook spannend en eng
Ik ga voor je duimen zaterdag meid, veel geluk alvast!!!!!
7/2018 pilstop

-
michellefee2020
Pindanootje spannend allemaal, hoop zo dat je snel terecht kan.
Atalanta veel succes morgen, ook voor jou weer heel spannend, voor mij nu een week geleden bijna. Volgend weekend testen..
Atalanta veel succes morgen, ook voor jou weer heel spannend, voor mij nu een week geleden bijna. Volgend weekend testen..

Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..
17 maart - tp blasto
positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..
17 maart - tp blasto

positief ❤16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje

-
Johanna1991
Mijn rustcyclus (die dus... rustig zou moeten verlopen) verloopt toch niet helemaal relaxed. Eergisteren een mailtje dat heel mijn dossier weer geactiveerd was in NexuzHealth, en gisteren een brief in de bus met een nieuw voorschrift Puregon, Pregnyl, en Amelgen in plaats van Utrogestan. Ik weet letterlijk van niets. Ik ben niet op consultatie geweest, geen basisecho laten doen, bij het laatste telefoonmoment werd er duidelijk afgesproken dat ik een rustcyclus ging doen. Bon, ik moet me er waarschijnlijk niet over opwinden, dan gebruik ik die voorschriften maar voor later, maar ik kan er ook niet tegen dat ze ineens Amelgen voorschrijven zonder IETS te communiceren naar mij. Waarom die switch? Ik vind ook nergens op internet wat het verschil is tussen Utrogestan en Amelgen. Ondertussen begin ik al van dat rekbaar slijm te krijgen terwijl het officieel pas dag 8 is in mijn cyclus... zucht. De ovulatietestjes liggen klaar voor de komende dagen, maar goed...
Hopelijk gaat bij het bij jullie allemaal wat beter
Hopelijk gaat bij het bij jullie allemaal wat beter
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI neg
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 pos: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 neg
27/06/23: tp 1.3 neg
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 pos: bevallen op 09/10/24
08/20-12/20: 4x IUI neg
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 pos: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 neg
27/06/23: tp 1.3 neg
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 pos: bevallen op 09/10/24
-
mich75
Utrogestan is sinds juli niet meer beschikbaar (voorlopig tot eind 2020), behalve wat in stock is bij de apothekers.
Zijn de voorschriften misschien voor je volgende cyclus, aangezien je nu al op dag 8 zit?
Als ik een cyclus heb van 26-28 dagen heb dan begint het rekbaar slijm toch ook rond dag 8, dus voor mij niets abnormaal en ik vermoed dat ik dan rond dag 12 mijn eisprong heb, ik heb het nooit getest.
Zijn de voorschriften misschien voor je volgende cyclus, aangezien je nu al op dag 8 zit?
Als ik een cyclus heb van 26-28 dagen heb dan begint het rekbaar slijm toch ook rond dag 8, dus voor mij niets abnormaal en ik vermoed dat ik dan rond dag 12 mijn eisprong heb, ik heb het nooit getest.
-
ZonderGeduld
@Elvira: wat leuk dat alles goed is verlopen, nog een weekje geduld nu! Ik duim alvast voor je mee.
@Pindanootje: wat fijn dat je vroeger kan gaan!! Hopelijk kan je snel starten dan! En wat lees ik net, nog vroeger! Wauw, zo blij voor je! Van januari naar oktober is een grote stap in de goeie richting!!
@Michellefee: geen ervaring met Zink, is ons ook nog niet aangeraden. Wij vandaag 5de IUI telling was deze keer 3,4 miljoen. Dit was een van de betere pogingen.
@Nvroosje: Welkom op het forum! Je bent bijna door je wachtweken! Nog even volhouden, ik duim!
@Nicki: wat een K*Tservice die je krijgt in je ziekenhuis. Ik zou eigenlijk zelf opteren voor een ander centrum, het is zo al moeilijk genoeg! Ik had vandaag inseminatie, op zaterdag! Als je fertiliteitsarts bent weet je volgens mij toch dat je ook in de weekends zal moeten werken? Ik heb 2 tot 3 maal bloedtest in de week van de IUI, blijkt heel nuttig want ze kunnen bij mij echt niet afgaan op de echo zijn de gyn. Voor het resultaat mag ik eerst zelf testen 14 dagen na de inseminatie, daarna eventueel bloedtest. Ik kreeg al inseminaties op dag 11 en 12, dus standaard 14 voor inseminatie is geen goeie richtlijn denk ik. Ik word in Ieper/Kortrijk (België) opgevolgd. Naar afmeting van follikel heb ik al eens een gehad va 24mm, dan de dag nadien inseminatie gehad.
@Jessica: Wat spijtig dat het negatief is. Dikke knuffel voor jullie! Neem alle tijd die je nodig hebt, het proces is voor iedereen anders. Bij ons is het ook een hele drukke stressvolle periode, het is die combinatie die zorgt voor kopzorgen. Probeer op tijd rust te nemen voor jezelf (Hoor wie het zegt, ik ben er zelf HEEL slecht in)
@Beldes: Wat goed dat je een goed gevoel hebt bij je arts. Daar begint het volgens mij echt mee, dat doet zoveel voor je vertrouwen. Probeer te genieten van je rustperiode!
@Atlanta: We lopen volledig gelijk, ook ik had deze morgen inseminatie! Nu snel aftellen naar 24 oktober
@Pindanootje: wat fijn dat je vroeger kan gaan!! Hopelijk kan je snel starten dan! En wat lees ik net, nog vroeger! Wauw, zo blij voor je! Van januari naar oktober is een grote stap in de goeie richting!!
@Michellefee: geen ervaring met Zink, is ons ook nog niet aangeraden. Wij vandaag 5de IUI telling was deze keer 3,4 miljoen. Dit was een van de betere pogingen.
@Nvroosje: Welkom op het forum! Je bent bijna door je wachtweken! Nog even volhouden, ik duim!
@Nicki: wat een K*Tservice die je krijgt in je ziekenhuis. Ik zou eigenlijk zelf opteren voor een ander centrum, het is zo al moeilijk genoeg! Ik had vandaag inseminatie, op zaterdag! Als je fertiliteitsarts bent weet je volgens mij toch dat je ook in de weekends zal moeten werken? Ik heb 2 tot 3 maal bloedtest in de week van de IUI, blijkt heel nuttig want ze kunnen bij mij echt niet afgaan op de echo zijn de gyn. Voor het resultaat mag ik eerst zelf testen 14 dagen na de inseminatie, daarna eventueel bloedtest. Ik kreeg al inseminaties op dag 11 en 12, dus standaard 14 voor inseminatie is geen goeie richtlijn denk ik. Ik word in Ieper/Kortrijk (België) opgevolgd. Naar afmeting van follikel heb ik al eens een gehad va 24mm, dan de dag nadien inseminatie gehad.
@Jessica: Wat spijtig dat het negatief is. Dikke knuffel voor jullie! Neem alle tijd die je nodig hebt, het proces is voor iedereen anders. Bij ons is het ook een hele drukke stressvolle periode, het is die combinatie die zorgt voor kopzorgen. Probeer op tijd rust te nemen voor jezelf (Hoor wie het zegt, ik ben er zelf HEEL slecht in)
@Beldes: Wat goed dat je een goed gevoel hebt bij je arts. Daar begint het volgens mij echt mee, dat doet zoveel voor je vertrouwen. Probeer te genieten van je rustperiode!
@Atlanta: We lopen volledig gelijk, ook ik had deze morgen inseminatie! Nu snel aftellen naar 24 oktober
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoöspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02
01- 2020 - Miskraam
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
-
ZonderGeduld
Zo dames, ik heb mij net wat bijgelezen hier op het forum.
Wij hebben een superdrukke week achter de rug, oktober is de drukste maand bij ons op het werk en ik heb savonds echt geen energie meer om nog iets te doen.
Deze morgen hebben we IUI5 gehad, waarvan ik echt hoopte dat het onze laatste ging zijn aangezien we 20ste oktober afspraak CRG hebben enzo. Nu zij onze gyn deze morgen dat de uitslagen van onze genetische bloedonderzoeken niet op tijd zullen binnen zijn om volgende cyclus al IVF te doen. Het was precies een steek die door merg en been ging. Ik heb de hele weg naar huis zitten huilen (hormonen? :p) omdat ik er echt op was ingesteld dat we gene IUI meer zouden doen.
Ik heb dan ook voor mezelf beslist dat er voor mij geen IUI6 moet komen, en dat ik beter een rustmaand neem.
Ondertussen heb ik me een hele dag slecht gevoeld, hopelijk morgen een betere dag. Voor nu maar vroeg mn bed in en dan nog genieten van een zondag samen met de man <3
Veel liefs
x
Wij hebben een superdrukke week achter de rug, oktober is de drukste maand bij ons op het werk en ik heb savonds echt geen energie meer om nog iets te doen.
Deze morgen hebben we IUI5 gehad, waarvan ik echt hoopte dat het onze laatste ging zijn aangezien we 20ste oktober afspraak CRG hebben enzo. Nu zij onze gyn deze morgen dat de uitslagen van onze genetische bloedonderzoeken niet op tijd zullen binnen zijn om volgende cyclus al IVF te doen. Het was precies een steek die door merg en been ging. Ik heb de hele weg naar huis zitten huilen (hormonen? :p) omdat ik er echt op was ingesteld dat we gene IUI meer zouden doen.
Ik heb dan ook voor mezelf beslist dat er voor mij geen IUI6 moet komen, en dat ik beter een rustmaand neem.
Ondertussen heb ik me een hele dag slecht gevoeld, hopelijk morgen een betere dag. Voor nu maar vroeg mn bed in en dan nog genieten van een zondag samen met de man <3
Veel liefs
x
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
01- 2020 - Miskraam
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
-
Atalanta
Hej Zondergeduld, ging je inseminatie door in Ieper? Want als het in Kortrijk was dan is de kans groot dat we samen in de wachtzaal zaten
Bij ons 4,93 miljoen zaadcellen, wat voor ons het slechtste staal is tot nog toe. Vreemd hoeveel verschil daar op zit, we hadden al eens 20 milj ook.
Worden er standaard genetische bloedtesten gedaan in Ieper? Want hier in Kortrijk is dat niet aan bod gekomen. Ik vind het echt stom voor je, ik zou daar ook kapot van zijn. Op zich is het maar een maand, maar als je hoofd daar naar staat dan is dat niet zomaar een maand, maar meer dan 43000 minuten
wanneer verwachten ze je resultaat dan?
Laten we hopen dat we die IVF niet nodig zullen hebben
Good luck! Net als aan alle andere...
Bij ons 4,93 miljoen zaadcellen, wat voor ons het slechtste staal is tot nog toe. Vreemd hoeveel verschil daar op zit, we hadden al eens 20 milj ook.
Worden er standaard genetische bloedtesten gedaan in Ieper? Want hier in Kortrijk is dat niet aan bod gekomen. Ik vind het echt stom voor je, ik zou daar ook kapot van zijn. Op zich is het maar een maand, maar als je hoofd daar naar staat dan is dat niet zomaar een maand, maar meer dan 43000 minuten
wanneer verwachten ze je resultaat dan? Laten we hopen dat we die IVF niet nodig zullen hebben
Good luck! Net als aan alle andere...
Okt 2018: pilstop
-
Nvroosje
Dankjewel zondergeduld
Ik ben mijn geduld ook al bijna aan het verliezen pfff
Zou normaal over 2d mijn regels moeten krijgen zo niet vrijdag pas bloedname dus nog 5 dagen eer ik het dan zeker weet.. gelukkig mijn handen wel vol met andere dingen maar toch ...
Ik ben mijn geduld ook al bijna aan het verliezen pfff
Zou normaal over 2d mijn regels moeten krijgen zo niet vrijdag pas bloedname dus nog 5 dagen eer ik het dan zeker weet.. gelukkig mijn handen wel vol met andere dingen maar toch ...
10/2014 spontaan zwanger-29/7/2015 bevallen
9-11/20: 3x IUI: negatief
02/21 icsi 1: bn positief <3 (geen cryo's)
-
Nikki123
Zondergeduld: ooh wel zonde dat de resultaten niet op tijd binnen zullen zijn.
Hopelijk toch op tijd kunnen starten met ivf en anders geniet van je rustmaand. Eventjes hoofd proberen leeg te maken.
@atalanta: groot verschil precies he van zaadcellen. Alvast succes op het wachtbankje.
Nvroosje: ik heb hetzelfde. Ben net 1 week verder, moet normaam nog een week.
Maar heb deze ochtend en namiddag licht bruin verlies!! Mijn inseminatie was vorige week vrijdag dus wat is dit?! 🥺
Ik heb eergisteren wel erge buikkrampen gehad, net zoals wanneer je menstruatiekrampen. Ik hoop dat dit niet negatief is
Hopelijk toch op tijd kunnen starten met ivf en anders geniet van je rustmaand. Eventjes hoofd proberen leeg te maken.
@atalanta: groot verschil precies he van zaadcellen. Alvast succes op het wachtbankje.
Nvroosje: ik heb hetzelfde. Ben net 1 week verder, moet normaam nog een week.
Maar heb deze ochtend en namiddag licht bruin verlies!! Mijn inseminatie was vorige week vrijdag dus wat is dit?! 🥺
Ik heb eergisteren wel erge buikkrampen gehad, net zoals wanneer je menstruatiekrampen. Ik hoop dat dit niet negatief is
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!
-
Nvroosje
@Nikki 123:: ik had afgelopen vrijdag ook hele dag buikkrampen en lichtrode kleur in mijn urine dus dan begin je vanalles te bedenken natuurlijk hé... of wel is dat de innesteling en is alles goed ofwel is het afgestorven..
We zullen toch nog een week moeten wachten hé voor we het zeker weten, als mijn regels overmorgen doorkomen weet ik het dadelijk... pfff
hopen op positief nieuws zeker... ik duim voor je!!
We zullen toch nog een week moeten wachten hé voor we het zeker weten, als mijn regels overmorgen doorkomen weet ik het dadelijk... pfff
hopen op positief nieuws zeker... ik duim voor je!!
10/2014 spontaan zwanger-29/7/2015 bevallen