IUI-clubje

IUI Forum
Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Atalanta » 26 oktober 2020, 16:07

Ik begin vanavond met mijn eerste inspuiting inderdaad. Waarom zou je eventueel eerst aan de pil moeten? Ik weet eigenlijk niet of ze mijn AMH gecheckt hebben🤔
Breek me mijn mond niet open over Corona, ik ben vertrokken voor een uur 😛
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 26 oktober 2020, 16:12

Atalanta schreef:
26 oktober 2020, 16:07
Ik begin vanavond met mijn eerste inspuiting inderdaad. Waarom zou je eventueel eerst aan de pil moeten? Ik weet eigenlijk niet of ze mijn AMH gecheckt hebben🤔
Breek me mijn mond niet open over Corona, ik ben vertrokken voor een uur 😛

Succes vanavond meid!!! Wat moet je spuiten?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Atalanta » 26 oktober 2020, 16:25

Puregon 200. Ja in normale omstandigheden zou ik zot enthousiast geweest zijn nu, maar het laat me echt koud hoe of wat ik moet nemen
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: IUI-clubje

Bericht door CaroCaro » 26 oktober 2020, 16:41

Atalanta schreef:
26 oktober 2020, 16:07
Ik begin vanavond met mijn eerste inspuiting inderdaad. Waarom zou je eventueel eerst aan de pil moeten? Ik weet eigenlijk niet of ze mijn AMH gecheckt hebben🤔
Breek me mijn mond niet open over Corona, ik ben vertrokken voor een uur 😛
Ik heb er eigenlijk niet over doorgevraagd... maar is vermoedelijk omdat ik maar weinig cyclus van mezelf heb en ze eerst alles willen stil leggen ofzo... Maar tegelijk zei ze ook dat het mssn moeilijk zou zijn om mij aan de pil te zetten... Maar alles bij elkaar, zou ik ook denken dat als nu mijn menstruatie komt, dit gewoon het begin van een nieuwe cyclus is... Ik vraag het morgen bij mijn telefoontje nog eens na als ik aan de pil moet wat de redenering erachter is ;-)

Succes met die spuiten! Maar ik vermoed dat het niet de eerste keer is dat je er moet zetten? Bij mij gaat het wel, zolang ik ze niet zelf moet zetten ;-) en daar is Corona dan wel een meevaller geweest dat mijn vriend niet meer naar buitenland kon en ik niet meer een uur met mijn spuit in mijn handen zat tot ik ze durfde te zetten... :-) Ah, wat kijk ik er naar uit tot dat allemaal achter ons ligt!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 26 oktober 2020, 16:51

Atalanta schreef:
26 oktober 2020, 16:25
Puregon 200. Ja in normale omstandigheden zou ik zot enthousiast geweest zijn nu, maar het laat me echt koud hoe of wat ik moet nemen

Goodluck 💪 Join ons maar bij 't ivf groepje zou k zeggen 😄
Het is niet altijd makkelijk, maar laten we blijven onthouden dat we nu dichterbij een zwangerschap zijn dan ooit ❤️
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 26 oktober 2020, 17:55

@caro caro , ik heb geen hoofdpijn meer gelukkig, ik weet ook niet waar het dan aan kan liggen. Ik vermoed toch de gonal F. Maar het is nu gelukkig weer weg.
Ja wat een gedoe met al die ziekenhuizen. Ik hoop wel dat iui 4 mijn positief nieuws brengt , jammer van die test voor jou. Ik weet hoe klote het is geen streepje. Grond zakt even onder je vandaan. Wel ontzettend fijn dat je meteen met ivf door kan gaan en al een gesprek hebt. De mijne staat 11-11 gepland.

Voor de andere meiden spannend allemaal. Ik duim voor iedereen mee.. en ik gun het iedereen in dit groepje heel erg 🍀🤞💪
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

beldes
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 juli 2020, 23:50

Re: IUI-clubje

Bericht door beldes » 27 oktober 2020, 8:34

Ter info girls:
sinds deze ochtend op site van crg jette:
vanaf vandaag worden alle councelingsessies geannuleerd. geen nieuwe afspraken meer mogelijk.
en start behandeling zonder voorafgaande counceling niet mogelijk.
lichtpuntje voor die dat bezig zijn: is dat zolang ge bezig zijt dat deze poging wel doorgaat denk ik?
sterkte!

ik ga morgen achter mijn medicatie bij de dokter dus zal het wel snel weten waar ik sta...
juni 2020 tem september 2020 5 iuis niet gelukt jan palfijn
amh 0.57
14 november 2020 ivf/icsi tp 1 UZ jette . zwanger! augustus 2021

Nicki
Berichten: 26
Lid geworden op: 7 oktober 2020, 8:18

Re: IUI-clubje

Bericht door Nicki » 27 oktober 2020, 9:50

Lieve dames,

Zouden jullie mij wat informatie willen geven over de utrogestan?
Hoe het werkt, waarvoor het gegeven word, waarom de een wel en de ander niet?
Wil dit namelijk gaan opgooien in het ZH, heb namelijk niet het idee dat mijn laatste IUI iets gedaan heeft.

Thanks😘

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 27 oktober 2020, 10:40

Nicki schreef:
27 oktober 2020, 9:50
Lieve dames,

Zouden jullie mij wat informatie willen geven over de utrogestan?
Hoe het werkt, waarvoor het gegeven word, waarom de een wel en de ander niet?
Wil dit namelijk gaan opgooien in het ZH, heb namelijk niet het idee dat mijn laatste IUI iets gedaan heeft.

Thanks😘
Utrogestan is progesteron, een hormoon dat stijgt na je eisprong en ervoor zorgt dat de structuur van het bms goed blijft en voorkomt dat het vroegtijdig wordt afgebroken.

Als je lichaam merkt dat er geen zwangerschap is, dan daalt het progesteron en krijg je je ms en begint alles opnieuw.

Als je luteale fase (tijd tussen eisprong en ms) te kort is (minder dan 12 dagen) dan heeft een bevrucht eitje niet de kans om zich goed in te nestelen.

Utrogestan kan ondersteunend werken, maar als er geen bevruchting is, dan heb je er niets aan.

Voor sommige dames is het wel dé oplossing.

Nicki
Berichten: 26
Lid geworden op: 7 oktober 2020, 8:18

Re: IUI-clubje

Bericht door Nicki » 27 oktober 2020, 10:44

mich75 schreef:
27 oktober 2020, 10:40
Nicki schreef:
27 oktober 2020, 9:50
Lieve dames,

Zouden jullie mij wat informatie willen geven over de utrogestan?
Hoe het werkt, waarvoor het gegeven word, waarom de een wel en de ander niet?
Wil dit namelijk gaan opgooien in het ZH, heb namelijk niet het idee dat mijn laatste IUI iets gedaan heeft.

Thanks😘
Utrogestan is progesteron, een hormoon dat stijgt na je eisprong en ervoor zorgt dat de structuur van het bms goed blijft en voorkomt dat het vroegtijdig wordt afgebroken.

Als je lichaam merkt dat er geen zwangerschap is, dan daalt het progesteron en krijg je je ms en begint alles opnieuw.

Als je luteale fase (tijd tussen eisprong en ms) te kort is (minder dan 12 dagen) dan heeft een bevrucht eitje niet de kans om zich goed in te nestelen.

Utrogestan kan ondersteunend werken, maar als er geen bevruchting is, dan heb je er niets aan.

Voor sommige dames is het wel dé oplossing.
Super duidelijke uitleg! Mega bedankt!! Dit ga ik zeker even in het ZH opgooien! Dankjewel❤️

Nvroosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 6 oktober 2020, 19:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Nvroosje » 27 oktober 2020, 13:31

Ah Oei dat is minder leuk nieuws voor die van Jette.. zal maar voor 3-4 weken zijn denk ik
Ik mag deze week nog zeker voor mijn laatste IUI gaan in uzleuven.. Ik weet alleen nog niet wanneer, gisteren fm gehad , vanmiddag bloedname gehad en straks bellen...
10/2014 spontaan zwanger-29/7/2015 bevallen
9-11/20: 3x IUI: negatief
02/21 icsi 1: bn positief <3 (geen cryo's)

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: IUI-clubje

Bericht door CaroCaro » 27 oktober 2020, 15:32

Iemand ervaring met een hysteroscopie? Is dit pijnlijk? Ik zou deze in de komende weken moeten ondergaan...

Vandaag precies een mindere dag... daar ik het gisteren allemaal nog goed kon relativeren, is het precies pas vandaag na een telefoontje met fertiliteit voor mijn bloeduitslag pas helemaal doorgedrongen... Wsl 2 à 3 weken aan de pil (reden waarom is mij nog steeds onduidelijk, denk voor de planning ofzo... ) en toen dacht ik: ja lap, tegen dan zijn de centra allemaal weer dicht... weer 3 weken niets doen, lijkt een eeuwigheid, maar goed... ook die 3 weken zullen wel voorbij gaan...

Nu eerst wachten om ongesteld te worden... al heb ik zo het voorgevoel dat dit nog wel eens even kan duren (of zoals vorige maand, helemaal niet...).

Hopelijk hebben jullie een meer roze bril op vandaag!

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 27 oktober 2020, 18:16

@nicki ik kan het niet beter uitleggen als mich75. Dat is een top uitleg maar zelf wil ik nog meegeven , toen ik aan utrogestan begon had ik ook geen bruin bloedverlies meer voor de menstruatie of tussendoor, dus daar is het ook heel erg fijn voor.

@carocaro , sorry ik heb hier geen ervaring mee 😘

@pindanootje hoe ging je pick up vandaag ?
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: IUI-clubje

Bericht door Nikki123 » 28 oktober 2020, 9:15

Sorry dames voor diegene al met IVF bezig zijn maar ik ben ook nog niet altijd mee met al die benamingen etc dus vergeef me! Ik hoop alvast mee dat iedereen voorlopig nog hun traject zolang mogelijk mag doen.

Ik heb het eventjes helemaal gehad! Was vorige week vrijdag eerste keer terug langsgeweest voor BN + meting = follikel rond de 10mm. Maandag teruggegaan, niets veranderd... vanochtend opnieuw moeten langsgaan en wat denk je? weer niets! Ik weet dat elke cyclus anders is etc maar 't is beetje demotiverend als je IUI 1 je al meteen eentje van 19mm had, en bij IUI 2 ook op dag 14 een mooie.

Gynae zei daarnet dat, als er niets veranderd is op dag 20 (zijn vandaag dag 15), dan zullen ze het afbreken en is het deze maand geen inseminatie. Wééral een maand 'niets'. Ik weet dat ik teveel druk op mezelf leg, maar alles rondom me helpt ook niet bepaald mee... mijn uitlaatklep: de gym gaat nu ook weer gesloten worden vanaf vrijdag. De corona-cijfers in België zijn NIET normaal meer...

Girls, ik ben eventjes heel triest. Ik zal deze namiddag weer opgebeld worden dat ik vrijdag opnieuw zal langsmoeten maar kan me niet inbeelden dat hij dan plots gaat groeien
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

Nvroosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 6 oktober 2020, 19:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Nvroosje » 28 oktober 2020, 9:27

@Nikki
Veel succes en gaat wel goed komen! Het kan nog steeds want het is de vorige keren toch ook gebeurd dus waarom zou het nu dan niet lukken? Proberen positief te blijven in deze moeilijke tijden is het beste wat we kunnen doen.. in het weekend wordt het mooi weer Dus kan je eens genieten van het mooie herfstweer door te gaan joggen of wandelen maar sluit u niet op in uw kot hoe moeilijk het ook is.

Ik duim voor je
Ik heb gisteren tel gekregen van het LUFC dat ik morgen mag gaan voor mijn laatste IUI en gisterenavond pregnyl gezet.. ben benieuwd of het iets gaat worden..

Veel sterkte!
10/2014 spontaan zwanger-29/7/2015 bevallen
9-11/20: 3x IUI: negatief
02/21 icsi 1: bn positief <3 (geen cryo's)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten