Endometriose



Plaats reactie
Heidi123
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 november 2020, 22:00

Endometriose

Bericht door Heidi123 » 16 november 2020, 22:06

Hoi,

Er is endometriose graad 4 bij me vastgesteld. Deze bevindt zich voornamelijk op mijn blaas, baarmoeder alsook linker eierstok en eileider.

Zoals verwacht werd er dan ook een operatie voorgesteld. Hebben er hier mensen ervaring met ongeveer dezelfde diagnose? In welk ziekenhuis zijn jullie geopereerd?

Fey1708
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 maart 2019, 8:56

Re: Endometriose

Bericht door Fey1708 » 17 november 2020, 17:25

Hey Heidi,

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik ben in november 2019 geopereerd in UZ Gent. Ik had een haard op mijn blaas, linker eierstok, rondom mijn baarmoeder en op mijn linker nier. Mijn blaas werd afgeschraapt en mijn nier en eierstok verwijderd. Nadien hebben wij een terugplawtsing gehad van een cryo in februari en ben nu 40 weken zwanger en word morgen ingeleid. Ik heb dus geen spijt van mijn operatie. Indien je vraagjes hebt ofzo aarzel niet om een prive berichtje te sturen. Veel succes

Fey
02/20: TP van 1ste Cryo in natuurlijk cyclus ==> POS - 💙
19/11/20: 💙 Geboorte zoontje 💙
05/21: opstart traject brusje
02/23: Start stimulatie 4
05/23: Start Stimulatie 5
06/23: ZWANGER 💙 ==> 24.02.2024

Eldiso
Berichten: 73
Lid geworden op: 2 oktober 2020, 10:59

Re: Endometriose

Bericht door Eldiso » 27 november 2020, 16:01

Dag Heidi,

Bij mij werd in januari hetzelfde vastgesteld. Ik werd geopereerd in Jette. Ze zagen toen dat het slechter was dan gedacht. In juni volgde een tweede operatie. Hierbij werd mijn baarmoeder losgemaakt want deze was helemaal overwoekerd door de endometriose. Ze hebben mijn linkereileider moeten verwijderen. Na de eerste operatie heb ik 2 weken moeten herstellen, na de tweede 3 weken.
Daarna heb ik een pick-up gehad in juli en de eerste terugplaatsing in augustus. Dit werd een vroeg miskraam. De terugplaatsing van september bleef wel 'plakken'. Ik ben momenteel 14 weken zwanger. 🧡🍀
Wij waren 6 jaar aan het proberen voor de dokters met het idee kwamen om eens in mijn buik te gaan kijken... Kon ik de tijd terugdraaien dan had ik dat zelf gevraagd.
Er werd mij na de eerste operatie gezegd dat ik nooit op een natuurlijke wijze zwanger zou kunnen worden. Dit kwam even binnen maar we wisten dan EINDELIJK wat er fout liep!
Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel! Veel succes in ieder geval.

Grtjes
'14: pilstop
'17: Jette - 3xIUI
'18 IVF 1.1+1.2 neg.
1.3. pos. (mk 5w)
1.4. pos. (mk 9w)
'19
2.1 pos. (mk 4w5d)
2.2 neg.
'20
Laprascopie endo (graad 4)
Operatie deel 2 endo
3.1 pos. (mk 4w5d)
3.2 positief 🧡

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten