Wat kan je eigenlijk doen bij slechte zaadkwaliteit?



Plaats reactie
Katy124
Berichten: 57
Lid geworden op: 31 augustus 2020, 9:10

Wat kan je eigenlijk doen bij slechte zaadkwaliteit?

Bericht door Katy124 » 21 november 2020, 9:57

Hoi iedereen

In schuim het internet al een tijdje af maar dacht dat ik misschien meer gerichte info krijg als ik hier een topic maak. Ik zal even kort we situatie schetsen bij ons: mijn man is verminderd vruchtbaar, er zijn nu 2 zaadonderzoeken gebeurd en de uitslag is dat het volume en de aantallen nog iet-wat normaal zijn (ook niet super hoog) maar de beweeglijkheid is maar 26% waar die 32% zou moeten zijn de de morfologie amper 1% ipv 4%...daar schrokken we heel erg van. Ook zijn er antistoffen gevonden in het zaad omdat hij vroeger een infectie doormaakte. Desondanks mogen we starten met IUI, terwijl ik zeker verwachtte IVF/ICSI met zo’n slechte resultaten. De fertiliteitsarts noemde het staal niet goed maar ook ‘geen ramp’. Concreet vraag ik me af:

- Hoe belangrijk is juist de morfologie van het zaad? Als er amper 1% normale zaadcellen zijn, dan gaan ze toch super weinig zaadcellen kunnen inspuiten?
- Hoe erg is het dat er antistoffen zijn? Worden die er na de wassing van het staal uitgefilterd?
- Wat kunnen we hier verder aan doen? Ik dacht al om een afspraak bij een uroloog te maken ofzo?

Wij zitten nog maar aan het begin van het eerste traject, dus er komt veel op ons af. Vele vragen komen pas op enkele uren nadat we bij de dokter zijn geweest. Als ik binnenkort terug ga, zal ik dit zeker ook eens in het centrum zelf vragen. Maar misschien zijn er hier wel mensen met soortgelijke ervaringen die me kunnen helpen. Alvast bedankt!

Katy
Nov 2019: Pilstop
Dec 2020-Jan 2021: 3 mislukte IUI’s
Maart 2021: start ICSI 1 ~ freeze all OHSS ~ 5 topembryo’s in de vriezer ❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten