START IVF JULI

IVF Forum
Minosh
Berichten: 1362
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 26 november 2020, 13:50

Persoonlijk probeer ik positief te blijven, maar ook realistisch te zijn in dit traject. Het is een rollercoaster waarop je terecht komt. Niets is een garantie, dat heb ik al heel vaak gelezen op deze website of andere sites.
Dit was een interessant artikel over een te hoge verwachtingen:
https://www.uzleuven.be/nl/nieuws/leuve ... andelingen
Maar ik vind ook dat we ook zeker veel hoop moet hebben, zodat we ook iedere x een stap in dit traject kunnen zetten :-)
Heel veel duimen voor iedereen in dit traject en hopelijk dat het goede nieuws snel mag komen :-)

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 26 november 2020, 14:57

Ik herken me daar ook best in, die hoge verwachtingen.. Heb al tegen paar mensen gezegd zelfs "zondag gaan we de baby ophalen" 🙄🙈 Maar momenteel is die pos mindset iets wat ik nodig heb, en blijkt 't achteraf mislukt te zijn deal ik er dan wel weer mee en zal ik even vd teleurstelling moeten herkomen, maar wil voor die gevoelens nu nog geen ruimte maken, nood aan enkel optimisme..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1362
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 26 november 2020, 15:13

Pindanootje schreef:
26 november 2020, 14:57
Ik herken me daar ook best in, die hoge verwachtingen.. Heb al tegen paar mensen gezegd zelfs "zondag gaan we de baby ophalen" 🙄🙈 Maar momenteel is die pos mindset iets wat ik nodig heb, en blijkt 't achteraf mislukt te zijn deal ik er dan wel weer mee en zal ik even vd teleurstelling moeten herkomen, maar wil voor die gevoelens nu nog geen ruimte maken, nood aan enkel optimisme..
Moet je echt ook niet doen. Hoop doet leven (en minder stress ;-), wat ook een niet helpend is)

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 26 november 2020, 16:22

Hopen en positief denken is zeker niet verkeerd, maar zoals in het artikel staat, niet iedereen zit op het gemiddelde, zo zie je al wat een groot verschil er tussen pindanootje en minosh, ongeveer evenveel eicellen bij pu, maar een enorm verschil van wat er overblijft.
Bij de ene minder dan verwacht en mij de andere meer.

En de uitkomst...misschien blijven die van pindanootje beiden plakken en heeft minosh de hare allemaal nodig voor hetzelfde resultaat, allemaal niet te voorspellen.

Ik lees heel vaak dat mensen die nieuw zijn in het traject zich afvragen hoe het komt dat ze niet zwanger zijn geworden na tp van een "topembryo". En als het 2x niet lukt, het helemaal niet begrijpen en een uitleg van de arts willen of extra testen/onderzoeken willen. Daar dank ik dan, weer realistisch, het is zeker niet abnormaal dat het niet op 1-2-3 lukt. Als het zo simpel was dan kreeg je geen 6 terugbetaalde pogingen.

In het buitenland is vaak een commerciële bedoening en hebben artsen en ziekenhuizen er baat bij dat het niet onmiddellijk lukt want dat brengt op. Hier in België is het gelukkig anders en al zeker in centrum als Jette, daar is de wachtlijst zo aan het oplopen door hun succes en nu ook door corona dat die het makkelijkst weggewerkt kan worden als de dames zwanger worden, want bijna elke poging die niet lukt wordt gevolgd door een nieuwe en dan blijft de wachttijd even lang of groeit die nog.

Zeker positief blijven want ze leren telkens bij en daardoor stijgen ook de slaagkansen, maar in de eerste plaats is er altijd wel een reden waarom je in het traject terecht komt en het niet via natuurlijke weg kan of lukt.

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: START IVF JULI

Bericht door AnieN » 26 november 2020, 20:55

beldes schreef:
17 november 2020, 7:46
hey meiden!
vraagje: gisteren was dag 5 na punctie...
dus als er nog embryos over waren van de 3,
zijn ze ingevroren.
de punctie is in UZ brussel geweest,
iemand enig idee hoe lang ik ga moeten wachten op die brief in de bus? (raar dat men geen email stuurt...)
mvg
beldes
Beldes

Ik had op 6/11 pick up en kreeg vandaag de brief aan.
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 26 november 2020, 21:08

AnieN schreef:
26 november 2020, 20:55
beldes schreef:
17 november 2020, 7:46
hey meiden!
vraagje: gisteren was dag 5 na punctie...
dus als er nog embryos over waren van de 3,
zijn ze ingevroren.
de punctie is in UZ brussel geweest,
iemand enig idee hoe lang ik ga moeten wachten op die brief in de bus? (raar dat men geen email stuurt...)
mvg
beldes
Beldes

Ik had op 6/11 pick up en kreeg vandaag de brief aan.

Hey meid, hoe voel jij je intussen, al iets aant merken van de zwangerschap :)??
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: START IVF JULI

Bericht door AnieN » 26 november 2020, 21:30

Hey Pindanootje

Lief dat je het vraagt :) Ik heb niet echt symptomen. Misschien iets donkerdere tepels. Tepels doen wat pijn maar dat is een gewone cyclus ook zo. Ik ben alleen mentaal op van de stress. Ik heb zoveel bang dat het misgaat... mijn hcg stond niet hoog en ik ben een streverke he. Maar natuurlijk kans dat het wel goed gaat. De dagen kruipen vooruit. Vandaag wel een positieve brief uit Jette dat ze nog 4embryo's hebben ingevroren. Dat geeft wat moed voor plan B (wat ik hopelijk niet nodig heb).

Hoe is het met jou?
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 26 november 2020, 22:08

AnieN schreef:
26 november 2020, 21:30
Hey Pindanootje

Lief dat je het vraagt :) Ik heb niet echt symptomen. Misschien iets donkerdere tepels. Tepels doen wat pijn maar dat is een gewone cyclus ook zo. Ik ben alleen mentaal op van de stress. Ik heb zoveel bang dat het misgaat... mijn hcg stond niet hoog en ik ben een streverke he. Maar natuurlijk kans dat het wel goed gaat. De dagen kruipen vooruit. Vandaag wel een positieve brief uit Jette dat ze nog 4embryo's hebben ingevroren. Dat geeft wat moed voor plan B (wat ik hopelijk niet nodig heb).

Hoe is het met jou?
Ocharme meid dat je je zo bang voelt 😥 dan duurt elke dag lang hé.. Je zou vast graag even in de tijd springen naar een week of 12 zwanger wss? Trek je er maar aan op dat een hoop vrouwen samen met jou momenteel flink wat geduld aan de dag moeten leggen, je bent niet alleen! Voor mij mocht 't al de dag van m'n bloedname zijn... Verder cava wel op zich hier.. Morgen avond gaan m'n vriend en ik sushi festijn onder ons 2tjes houden, voor 't geval dat ik vanaf zondag 9 maand geen rauwe vis meer mag eten 😂
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

YDV
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 27 november 2020, 9:26

AnieN schreef:
26 november 2020, 21:30
Hey Pindanootje

Lief dat je het vraagt :) Ik heb niet echt symptomen. Misschien iets donkerdere tepels. Tepels doen wat pijn maar dat is een gewone cyclus ook zo. Ik ben alleen mentaal op van de stress. Ik heb zoveel bang dat het misgaat... mijn hcg stond niet hoog en ik ben een streverke he. Maar natuurlijk kans dat het wel goed gaat. De dagen kruipen vooruit. Vandaag wel een positieve brief uit Jette dat ze nog 4embryo's hebben ingevroren. Dat geeft wat moed voor plan B (wat ik hopelijk niet nodig heb).

Hoe is het met jou?
Alvast eerst een dikke proficiat! 😍
Dat je er nog niet gerust in bent dat is volkomen normaal. Ik had ook bijna geen symptomen. Het was eerder een komen en gaan van symptomen. Het enige dat wel opviel na een tijdje was het vele plassen en de vermoeidheid. Ik dacht bij elke echo slecht nieuws te krijgen, want ja bijna geen symptomen dat is toch raar..? Maar voorlopig gaat alles goed en ben ik ondertussen 15 weken zwanger. Hopelijk kan ik jou hiermee wat goede moed geven!
Want nog niet zolang geleden schreef ik hier ook mee en ik had er echt veel aan als ik ook positieve verhalen zag verschijnen.
Veel succes! Ook aan alle andere dames!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Minosh
Berichten: 1362
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 27 november 2020, 9:42

Vraagje: wanneer kan je betrouwbaar testen na een TP dag 3?
Ovitrelle is volledig uit mijn lichaam..... Ik heb het gevoel dat het niets is geworden :-(

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: START IVF JULI

Bericht door CaroCaro » 27 november 2020, 10:02

Het blijft hier een komen en gaan van goed en slecht nieuws... Ik hoop dat het slechte nieuws snel mag omkeren richting ook goed nieuws... Dat verdienen jullie allemaal!

Ikzelf had gisteren mijn eerste check-up. Het zag er niet slecht uit, met wellicht een 10-tal blaasjes aan elke kant. Wel vergeten achter het BMS te vragen, maar had de indruk dat dit toch nog niet zo dik was...:-( hopelijk groeit dit vooral de laatste dagen aan... Maandag opnieuw controle, en wellicht woensdag dan eerste PU...

Blijven duimen, blijven hopen en blijven positief denken! We komen er vast allemaal!

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: START IVF JULI

Bericht door Elvira » 27 november 2020, 10:12

Minosh dat weet ik niet sorry, geen ervaring met 3-daagje embryo of Ovitrelle. Ik hoop dat je gevoel niet juist is 🥺

CaroCaro - dat ziet er goed uit, 10 follikels aan elke kant! Weet je al of je meteen een tp kan krijgen, of is het freeze all? Want voor een freeze all is het bms niet super belangrijk geloof ik. Alvast succes met de pu - mijn tips: neem warme sokken mee en koop alvast flessen Aquarius, dat helpt bij het herstel!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1362
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 27 november 2020, 10:21

@Elvira: Ik hoop het ook :-(

@CaroCaro: Ziet er inderdaad goed uit. Ik hoop dat ze allemaal mooi mee groeien.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 27 november 2020, 11:02

Daar heb ik ook geen flauw idee van Minosh maar ik hoop ook heel hard dat je gevoel niet klopt en er alsnog goed nieuws komt!! Dat je geen symptomen voelt wil niet zeggen dat er niks zit! Hou nog even vol tot bloedname🍀💪💕

Carocaro Oh amai 10 aan elke kant, super hoor!! Beter kan je niet starten denk ik. We duimen voor je

Elvira hoe ist met jou nu meid?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 27 november 2020, 11:34

Minosh schreef:
27 november 2020, 9:42
Vraagje: wanneer kan je betrouwbaar testen na een TP dag 3?
Ovitrelle is volledig uit mijn lichaam..... Ik heb het gevoel dat het niets is geworden :-(
Normaal gezien kan je betrouwbaar testen vanaf het embryo 11 dagen is, dus bij jou 8d na tp.

Zelf testte ik dan of iets vroeger als ik dacht dat het positief was. Als ik dacht dat het niets was dan wachtte ik langer, soms liever de onzekerheid dan weten dat het negatief is.
Ik testte wel altijd voor bn, eventueel de dag zelf, gewoon omdat ik het te zenuwslopend vond om te wachten op dat telefoontje.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten