IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
Nicki
Berichten: 26
Lid geworden op: 7 oktober 2020, 8:18

Re: IUI-clubje

Bericht door Nicki » 18 november 2020, 14:01

malu schreef: ↑
17 november 2020, 20:32
Hey Nicki,
Je baarmoedermond is tijdens en vlak na je eisprong heel goed doorbloed. Een klein bloedvat is snel gesprongen.
Wat je verloren hebt is vermoedelijk echt een klein slijmpropje. Soms nemen ze dat weg voor de inseminatie als het voor de baarmoedermond zit, maar niet altijd. Geen reden tot paniek dus!
Heel veel succes!
Ohh fijn! Moet zeggen mijn Bs was ook een stuk dikker dan voorgaande keren! Dus misschien vandaar!
Thanks!!

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 19 november 2020, 18:20

Hey meiden, deze maand heb ik echt een hele rare menstruatie. Het begon vorige week vrijdag met veel bruinverlies waarop 2 dagen later mijn menstruatie begon. Maar ik bloed nu nog steeds.. morgen dus al 7 dagen.. heeft iemand hier ervaring mee ?
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blastoπŸ€žπŸ€ positief ❀
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❀
12 weken echo goed ❀
15 weken - het word een meisje πŸ’–

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 20 november 2020, 12:58

Niets aan het handje meiden, ik ben vandaag voor een controle echo geweest en het groeit zelfs zo goed dat ik maandag de inseminatie krijg.. ze kon niets afwijkends aan de baarmoeder zien via de echo. Het gaat erg snel deze maand. Ben echt happy !!!
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blastoπŸ€žπŸ€ positief ❀
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❀
12 weken echo goed ❀
15 weken - het word een meisje πŸ’–

Nicki
Berichten: 26
Lid geworden op: 7 oktober 2020, 8:18

Re: IUI-clubje

Bericht door Nicki » 26 november 2020, 19:02

Dames,

Vandaag wéér 5dagen te vroeg op dag 23 gaan menstrueren.
Ik ga morgen het ziekenhuis bellen en vragen om aanvullend onderzoek. Aangezien het hsg nooit plaats heeft kunnen vinden ivm jodium overgevoeligheid..
De innesteling kan zo toch geen kans krijgen om ΓΌberhaupt plaats te vinden?

Herkent iemand dit?

Sorry voor het geklaag maar ben echt even verdrietig!

XXX

Johanna1991
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: IUI-clubje

Bericht door Johanna1991 » 26 november 2020, 19:48

Nicki, ik snap het helemaal! Hoeveel keer per dag nam je Utrogestan? Ik heb ook een korte luteale fase zonder Utro, maar met Utro (zelfs al neem ik het maar één keer per dag) haal ik normaal wel de 14 dagen, maar dan moet ik uiteraard onmiddellijk stoppen omdat ik nooit zwanger ben...

Ik had trouwens zondag 22/11 mijn derde IUI. Ik ben het hier zelfs vergeten posten, en ik had op de dag zelf echt zo een... ongeΓ―nteresseerd gevoel. Weer dat gedoe van die spermastaal te gaan brengen en dan naar huis te moeten gaan om anderhalf uur later dan terug te rijden... alleen deze keer, maar dat stoorde me niet per se, dat hij er niet bij was. Toch liever dat dan dat je hele behandeling on hold staat. Maar ik kon me gewoon niet meer motiveren om interesse te tonen in wat de dokter zei. Ik had echt een "het zal allemaal wel" gevoel. Ik heb ook de indruk dat mijn partner zijn spermastaal elke keer slechtere resultaten geeft, maar ze zeggen altijd dat het goed is. Dit was ook de eerste keer dat ze ons hebben aangeraden om donderdag thuis nog betrekkingen te hebben (waardoor de onthouding slechts twee volle dagen was) en ik moest ook geen Pregnyl spuiten. Wat ik eerlijk gezegd helemaal niet begrijp, ik weet ook wel dat ik vanzelf een eisprong zal hebben, maar Pregnyl kan toch alleen maar ondersteunen? Misschien dachten ze dat mijn eisprong te snel ging komen en zondagochtend dan te laat was voor de IUI, maar vorige keren met gelijkaardige bloedresultaten maakten ze daar geen problemen van? Urgh...

Ik heb ondertussen een afspraak in het Life centrum van Heilig Hart op vrijdag 11/12. Heb vandaag alle vragenlijsten ingevuld en een zo duidelijk mogelijk overzicht gemaakt van mijn traject tot nu toe, mijn bloedresultaten, zijn spermaresultaten, etc.

Qua supplementen (aangezien dat zowat het enige is waar je nog controle over hebt): ik nam al een tijdje vitamine E en foliumzuur, maar ik ben nu ook vitame D3 beginnen pakken, en ik denk dat ik ook ga beginnen met zink/selenium en met omega 3. Alleen lijkt het allemaal zoveel te worden... hoe doseer je dat, hoe beslis je wanneer je stopt als je dan toch zwanger bent? Moeilijk allemaal...
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Nicki
Berichten: 26
Lid geworden op: 7 oktober 2020, 8:18

Re: IUI-clubje

Bericht door Nicki » 26 november 2020, 20:19

Snap het helemaal!
Ik gebruik alleen geen utro.. heb ik niet nodig zeggen ze hier in het ziekenhuis..

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 26 november 2020, 20:23

Nicki je hebt het blijkbaar wel nodig!

Ik zou toch zorgen dat je dat eerst kan nemen voor je extra onderzoeken vraagt. Misschien ook een andere arts of centrum zoeken, want als ze nog niet inzien dat je luteale fase te kort is, wat verwacht je dan van extra onderzoeken?

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 26 november 2020, 20:58

Johanna1991 schreef: ↑
26 november 2020, 19:48
Qua supplementen (aangezien dat zowat het enige is waar je nog controle over hebt): ik nam al een tijdje vitamine E en foliumzuur, maar ik ben nu ook vitame D3 beginnen pakken, en ik denk dat ik ook ga beginnen met zink/selenium en met omega 3. Alleen lijkt het allemaal zoveel te worden... hoe doseer je dat, hoe beslis je wanneer je stopt als je dan toch zwanger bent? Moeilijk allemaal...
Met foliumzuur moet je sowieso doorgaan tot je 2-3 maanden zwanger bent, soms raden ze langer aan.
Met de rest mag je ook doorgaan tijdens de zwangerschap, enkel vitamine E kan je beter laten.

Vitamine D3 en vitamine B12 moet je voldoende hebben. Een tekort zou het innestelen kunnen verhinderen.

Omega3, zink, selenium en vitamine E zouden invloed kunnen hebben op de eicelkwaliteit, maar een goede eicel alleen is niet voldoende natuurlijk, je weet ook niet of er daar een probleem is.

Hopelijk heb je mooie vooruitzichten na je 2nd opinion.

Nicki
Berichten: 26
Lid geworden op: 7 oktober 2020, 8:18

Re: IUI-clubje

Bericht door Nicki » 27 november 2020, 15:04

mich75 schreef: ↑
26 november 2020, 20:23
Nicki je hebt het blijkbaar wel nodig!

Ik zou toch zorgen dat je dat eerst kan nemen voor je extra onderzoeken vraagt. Misschien ook een andere arts of centrum zoeken, want als ze nog niet inzien dat je luteale fase te kort is, wat verwacht je dan van extra onderzoeken?
Ja ben ik met je eens! Heb aanstaande vrijdag m’n eerste follikel echo van deze cyclus en daar ook een gesprek met behandelend arts. Ik ga hier alles wel op tafel gooien, over de utro en eventuele onderzoeken. Ik had voor dat ik in het traject stapte nooit zulke korte cyclussen..
maar omdat ik geen HSG heb gehad, is er nooit uitgesloten of alles wel toegankelijk is.. misschien ligt daar het probleem wel!?

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 27 november 2020, 16:55

Hey nicki.. ik zal het zeker aankaarten , ik heb nu langere fases door utrogestan. Als ik ermee stop word ik 2 dagen later ongesteld. Het kan zeker dus bijdragen aan meer kans op innesteling omdat je pas stopt met utrogestan als je een negatieve test heb. Ik werd door de hormonen na 22 dagen ongesteld en nu met deze tabletten na 29 dagen. Alleen Helaas voor mij al 2x overnieuw gestart.
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blastoπŸ€žπŸ€ positief ❀
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❀
12 weken echo goed ❀
15 weken - het word een meisje πŸ’–

Nicki
Berichten: 26
Lid geworden op: 7 oktober 2020, 8:18

Re: IUI-clubje

Bericht door Nicki » 27 november 2020, 22:01

michellefee2020 schreef: ↑
27 november 2020, 16:55
Hey nicki.. ik zal het zeker aankaarten , ik heb nu langere fases door utrogestan. Als ik ermee stop word ik 2 dagen later ongesteld. Het kan zeker dus bijdragen aan meer kans op innesteling omdat je pas stopt met utrogestan als je een negatieve test heb. Ik werd door de hormonen na 22 dagen ongesteld en nu met deze tabletten na 29 dagen. Alleen Helaas voor mij al 2x overnieuw gestart.
Ga het zeker aan kaarten! Dankjewel!

LiefjeCW
Berichten: 94
Lid geworden op: 5 november 2020, 7:34

Re: IUI-clubje

Bericht door LiefjeCW » 1 december 2020, 20:24

Hey dames,

Na mijn vorige bericht heb ik geen reactie meer gegeven. Na de tweede mislukte poging, wou ik het even allemaal aan de kant zetten. Nu zit ik in poging 3, wederom in die vervelende wachtweken. Wat ik me nu wel afvraag of dit geen verloren poging is. Normaal heb ik 14 dagen na mijn menstruatie mijn eisprong. Op dag 11 had ik een follikel van 17mm. Die dag moest ik om 23u Pregnyl spuiten en zondag 11u vond de Iui plaats. Volgens mijn berekening had ik pas maandag mijn eisprong moeten hebben. Pregnyl zorgt er inderdaad voor dat binnen de 36u de eisprong plaatsvind, maar de Iui heeft pas plaatsgevonden 48u na Pregnyl. Ik wil vertrouwen hebben in de artsen, maar heb er toch niet helemaal een goed gevoel bij.

Wie zit er hier nog ik zijn wachtweken?
Aug β€˜20 IUI 1 positief - miskraam (7w5d)
Nog 4x IUI ❌
Ma β€˜21ICSI 1- 1 πŸ₯š- ❌
Mei β€˜21 ICSI 2- 2 πŸ₯šπŸ₯šzwanger mk 12 weken
Novβ€˜21 ICSI 3-2 πŸ₯šπŸ₯šβŒ
Dec’21 ICSI 4.1-2 πŸ₯šπŸ₯šβŒ
Feb’22 ICSI 4.2- 1 πŸ₯šβŒ
Apr β€˜22 ICSI 5- 2 πŸ₯šπŸ₯šzwanger ❀️

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 2 december 2020, 11:27

LiefjeCW schreef: ↑
1 december 2020, 20:24
Hey dames,

Na mijn vorige bericht heb ik geen reactie meer gegeven. Na de tweede mislukte poging, wou ik het even allemaal aan de kant zetten. Nu zit ik in poging 3, wederom in die vervelende wachtweken. Wat ik me nu wel afvraag of dit geen verloren poging is. Normaal heb ik 14 dagen na mijn menstruatie mijn eisprong. Op dag 11 had ik een follikel van 17mm. Die dag moest ik om 23u Pregnyl spuiten en zondag 11u vond de Iui plaats. Volgens mijn berekening had ik pas maandag mijn eisprong moeten hebben. Pregnyl zorgt er inderdaad voor dat binnen de 36u de eisprong plaatsvind, maar de Iui heeft pas plaatsgevonden 48u na Pregnyl. Ik wil vertrouwen hebben in de artsen, maar heb er toch niet helemaal een goed gevoel bij.

Wie zit er hier nog ik zijn wachtweken?
Hey LiefjeCW,

ik lees hier nog steeds wat mee (beetje verslaafd aan het forum)... Mijn geslaagde poging (ondertussen 26 weken zwanger) had ik ineens een veel kortere cyclus, dus ga er niet direct van uit dat deze poging voor niets is geweest. Een eicel leeft ook 24u, dus er is wel wat speling!

Groetjes,

Sara
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

LiefjeCW
Berichten: 94
Lid geworden op: 5 november 2020, 7:34

Re: IUI-clubje

Bericht door LiefjeCW » 2 december 2020, 11:32

Hey Sara

Bedankt voor de bemoedigende woorden. Dikke proficiat met je zwangerschap, geniet er met volle teugen van.
Aug β€˜20 IUI 1 positief - miskraam (7w5d)
Nog 4x IUI ❌
Ma β€˜21ICSI 1- 1 πŸ₯š- ❌
Mei β€˜21 ICSI 2- 2 πŸ₯šπŸ₯šzwanger mk 12 weken
Novβ€˜21 ICSI 3-2 πŸ₯šπŸ₯šβŒ
Dec’21 ICSI 4.1-2 πŸ₯šπŸ₯šβŒ
Feb’22 ICSI 4.2- 1 πŸ₯šβŒ
Apr β€˜22 ICSI 5- 2 πŸ₯šπŸ₯šzwanger ❀️

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 2 december 2020, 12:19

@liefjecw

Ik zit ook in mijn wachtweek, ik mag aankomende maandag een testje wagen. Ik heb alle andere pogingen pijnlijke borsten gehad , deze ronde nergens last van. Wie weet betekent het iets. Ook al ben ik het zat om positief te blijven, het word steeds zwaarder. Nu mag het wel is gaan lukken. 3 jaar natuurlijk geprobeerd. En zit nu zoals je ziet in mijn 5e iui..maarja. we gaan door en door en door.. tot dat het lukt.. 😬 hoe voel jij je ?
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blastoπŸ€žπŸ€ positief ❀
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❀
12 weken echo goed ❀
15 weken - het word een meisje πŸ’–

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten