Zwanger van tweeling

Tiesie1401
Berichten: 196
Lid geworden op: 5 november 2020, 1:28

Zwanger van tweeling

Bericht door Tiesie1401 » 28 december 2020, 17:59

Hoi hoi,

In november had ik tp van cryo in natuurlijke cyclus.

Ik had een positieve bloedtest en toen ik voor de 1ste (vroege) echo mocht naar het crg kreeg ik het nieuws dat er niet 1 vruchtzakje te zien was, maar 2.
Dit was echt even schrikken, had tijd nodig om te bezinken. Maar intussen zijn we al 1 met het feit dat het een tweeling is. 1ste echo bij de vaste gyn (op 8 weken) waren er 2 mooie hartslagjes te zien. En toen waren de hummeltjes 16mm en 18mm.

Dus het plannen kan beginnen.

Nu, wij hebben reeds 2 kindjes. Dochtertje van 2 jaar en zoontje van 3,5.

Maar hoe begin je in godsnaam aan dat plannen?
Wat hebben we allemaal dubbel nodig?
Ze zouden de eerste maanden in een cosleeper slapen, maar leggen we ze dan elk apart in 1tje of laten we ze samen slapen? Een tweeling park of niet?
Bij mijn andere kindjes heb ik geen bv gegeven. Nu wilde ik dit wel doen, maar is dit haalbaar met een tweeling?

Sorry voor de vele vragen maar tips zijn zo hard welkom 🙂

Liefs
6x IUI: neg
2016: ICSI 1 tp 1: positief 2017: een zoon
2018: zwanger 2018: een dochter
2020: MK op 7w
2020: MK op 15w
2/11/2020: Tp cryo uit ICSI 1
13/11/2020: hcg 460 17/11/2020: hcg 2356 23/11/2020: 1ste echo zwanger van tweeling

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: Zwanger van tweeling

Bericht door AnieN » 28 december 2020, 18:37

Hey!

Onze jongens sliepen tot 7 maanden in dezelfde kamer, apart bedje. Nu zou ik ze vroeger uiteen leggen maar vrienden van ons hebben ook een tweeling en die zijn 4 en slapen nog graag samen. Onze jongens hadden een veel te verschillend ritme en heel gevoelig voor geluiden dus maakte elkaar wakker.

Wij hadden gewoon een eenlingpark. Gebruikten we ook maar tot 6 maanden. Voor de rest 1bumboseat, 1wippertje, 1badje, allemaal voldoende met 1. Met co sleepers geen ervaring. Heel veel flessen hadden wij :D

Hebben jullie voldoende kamers? Dat is bij ons een probleem nu...

Wij hadden van buggy een mountainbuggy duet. Superding totdat ze 4,5jaar zijn ongeveer.
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

Tiesie1401
Berichten: 196
Lid geworden op: 5 november 2020, 1:28

Re: Zwanger van tweeling

Bericht door Tiesie1401 » 28 december 2020, 19:05

AnieN schreef:
28 december 2020, 18:37
Hey!

Onze jongens sliepen tot 7 maanden in dezelfde kamer, apart bedje. Nu zou ik ze vroeger uiteen leggen maar vrienden van ons hebben ook een tweeling en die zijn 4 en slapen nog graag samen. Onze jongens hadden een veel te verschillend ritme en heel gevoelig voor geluiden dus maakte elkaar wakker.

Wij hadden gewoon een eenlingpark. Gebruikten we ook maar tot 6 maanden. Voor de rest 1bumboseat, 1wippertje, 1badje, allemaal voldoende met 1. Met co sleepers geen ervaring. Heel veel flessen hadden wij :D

Hebben jullie voldoende kamers? Dat is bij ons een probleem nu...

Wij hadden van buggy een mountainbuggy duet. Superding totdat ze 4,5jaar zijn ongeveer.
Hey AnieN,

De reden waarom we hier cosleeper(s) zouden gebruiken is oa ook het kamergebrek... Zoontje en dochtertje slapen elk apart op een kamer. Feit is dat ons zoontje na 5 minuten gewoon al ligt te slapen, maar ons dochtertje dit ligt meestal nog een uur of 2 te babbelen en te zingen :lol: Dus iemand bij ons dochtertje op kamer leggen is nu nog geen optie...

Bij ons dochtertje hebben we het park ook echt niet lang gebruikt, ik denk ook maar een maand of 6, want ze lag/zat daar echt niet graag in. Bij ons zoontje daarentegen hebben we die echt lang gebruikt, want die zat daar echt enorm graag in om te spelen. Mss dat ik toch een eenlingpark zal nemen en later dan zo'n grondpark.

Ik kan mij voorstellen dat jullie inderdaad wel heel flessen hadden, die zal ik hier ook maar voldoende voorzien :)

Een bumboseat wil ik mij niet aanschaffen (of toch niet op voorhand) want daar zaten zowel zoontje als dochtertje niet graag in... Misschien dat ik dan eerder zou kijken voor 2 wippers.

Badje zullen we ook maar ééntje nemen.

En inbakerdoeken? Ons dochtertje die was sowieso een hele moeilijke slaper en huilde enorm veel, maar die was nog "lastiger" als ze werd ingebakerd of als we haar een slaapzak aandeden. Dus, dit heeft zij echt 1 week of zo maar aangedaan. Zoontje wilde enkel ingebakerd slapen of in een slaapzak. Misschien eerst 2 voorzien, voor elk ééntje, en dan daarna zien of ze dit willen? Dan kunnen we er nog 2 bijkopen.

Heb jij bv gegeven?

Is die buggy naast mekaar of achter mekaar? Toen ons dochtertje werd geboren hadden wij een topmark (tandembuggy), want ons zoontje kon toen nog niet stappen. Behalve het feit dat ik overal mooi door kon, bv tussen rekken in de winkel, vond ik deze echt niet zo goed en handig.

Man, dit is zo "moeilijk" vind ik voor 2... Gewoon het ding van, wat koop ik dubbel, wat niet... Daarom dat ik het wel interessant vind om hier tips te vragen en te krijgen ;)

Ook onze auto moeten we vernieuwen...
6x IUI: neg
2016: ICSI 1 tp 1: positief 2017: een zoon
2018: zwanger 2018: een dochter
2020: MK op 7w
2020: MK op 15w
2/11/2020: Tp cryo uit ICSI 1
13/11/2020: hcg 460 17/11/2020: hcg 2356 23/11/2020: 1ste echo zwanger van tweeling

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Zwanger van tweeling

Bericht door mich75 » 28 december 2020, 19:18

Wij hadden een co-sleeper van onze dochter en hebben een 2de bijgekocht, ze hebben eerst samen in de eerste co-sleeper geslapen, toen die te klein werd hebben we de andere gezet, deze was breder en hebben ze daar nog een hele tijd samen in gelegen, ik denk tot 6 maanden ofzo, daarna nog even apart in de co-sleepers en dan elk in een babybedje.

Toen ik in het zh lag heeft mijn man een 2de hands tweelingpark gekocht, ik vond dit niet echt nodig maar ja. Ik heb dan het verzorgingskussen erin gelegd en dat was dan wel makkelijk, konden ze zeker niet naar beneden donderen.

Eens ze wat groter werden wel terug de luiertafel gebruikt. Het park hebben we net afgebroken, ze zijn bijna 19 maanden.

Wij hebben 2 draagdoeken (had ik al bij mijn dochter) en hebben we nog een 2de draagzak bijgekocht.

Verder niet veel dubbel denk ik, buiten de autostoelen.

Ik heb de tweeling bv gegeven tot 16 maanden, no problem, ging zelfs vlotter dan dochter, ik was minder tijd kwijt met hen beiden te voeden dan bij mijn dochter alleen.

Misschien een nieuwe auto? Wij overwegen een minibus te kopen wegens toch wat krap in de auto, zeker als je een weekendje/midweek weggaat.

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: Zwanger van tweeling

Bericht door AnieN » 28 december 2020, 19:45

Onze buggy is naast elkaar, overal geraak je door. Was echt een superding. Heeeel veel plezier mee gehad hier in het bos en hij zag er nog super uit na bijna 5jaar.

Wij hebben ook een slaapkamer tekort nu. Mijn man wilt de zoontjes niet graag samenleggen wegens privacy. Maar ik vind zoiets van tja ze zijn juist 7 jaar. Hoeveel slaapkamers hebben jullie? En jij Mich?

Inbakeren heb ik nooit gedaan, een slaapzak tot iets meer dan een jaar geloof ik. Mijn jongens lagen liefst zonder iets en zonder dekens.

Maar ik koop algemeen niet al te veel. Ik vind zoveel dingen rommel :D met logeerbedjes leuren doe ik niet en regenschermen koop ik ook niet. Als het regent zit ik binnen :D Maar dat is hoe je zelf ook bent natuurlijk...

Ik heb zelf geen bv gegeven. Helaas :( ben als kind geoppereerd en melkklieren zijn doorgesneden.

Wij hebben ook een grote break als auto. Grote koffer voor buggy en onze border collie.
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

Tiesie1401
Berichten: 196
Lid geworden op: 5 november 2020, 1:28

Re: Zwanger van tweeling

Bericht door Tiesie1401 » 28 december 2020, 19:51

mich75 schreef:
28 december 2020, 19:18
Wij hadden een co-sleeper van onze dochter en hebben een 2de bijgekocht, ze hebben eerst samen in de eerste co-sleeper geslapen, toen die te klein werd hebben we de andere gezet, deze was breder en hebben ze daar nog een hele tijd samen in gelegen, ik denk tot 6 maanden ofzo, daarna nog even apart in de co-sleepers en dan elk in een babybedje.

Toen ik in het zh lag heeft mijn man een 2de hands tweelingpark gekocht, ik vond dit niet echt nodig maar ja. Ik heb dan het verzorgingskussen erin gelegd en dat was dan wel makkelijk, konden ze zeker niet naar beneden donderen.

Eens ze wat groter werden wel terug de luiertafel gebruikt. Het park hebben we net afgebroken, ze zijn bijna 19 maanden.

Wij hebben 2 draagdoeken (had ik al bij mijn dochter) en hebben we nog een 2de draagzak bijgekocht.

Verder niet veel dubbel denk ik, buiten de autostoelen.

Ik heb de tweeling bv gegeven tot 16 maanden, no problem, ging zelfs vlotter dan dochter, ik was minder tijd kwijt met hen beiden te voeden dan bij mijn dochter alleen.

Misschien een nieuwe auto? Wij overwegen een minibus te kopen wegens toch wat krap in de auto, zeker als je een weekendje/midweek weggaat.
Hey mich75,

Hier dus ook cosleepers aanschaffen. Zoontje en dochtertje die hebben direct op hun eigen kamertje geslapen, maar nu dus kamergebrek, en nog geen optie om iemand bij ons dochtertje op kamer te leggen, want die ligt meestal nog 2 uren te babbelen en te zingen :lol:

Verzorgingskussen in het park lijkt mij ook wel handig en zeker plaatsbesparend de eerste maanden. Een tip die ik zal meenemen :)

Ik heb de andere kindjes geen bv gegeven, want was daar toen zelf geen voorstander van. Ik heb/had geen problemen met vrouwen die wel bv geven/gaven. Maar voor mezelf zag ik dit totaal niet zitten. Nu zou ik dit heel graag wel doen/proberen.

Wij moeten sowieso een nieuwe auto kopen. Nu rijden wij met een stationwagen, maar beide andere kindjes zitten nog in de autostoel, dus geen plaats voor nog eens 2 maxicosi's. Wij zijn aan het uitkijken voor een Renault Traffic Passenger. Ook ruime koffer, waardoor je het nodige gerief kan meenemen als je inderdaad eens een weekje weggaat.

Bedankt voor de tips :)
6x IUI: neg
2016: ICSI 1 tp 1: positief 2017: een zoon
2018: zwanger 2018: een dochter
2020: MK op 7w
2020: MK op 15w
2/11/2020: Tp cryo uit ICSI 1
13/11/2020: hcg 460 17/11/2020: hcg 2356 23/11/2020: 1ste echo zwanger van tweeling

Tiesie1401
Berichten: 196
Lid geworden op: 5 november 2020, 1:28

Re: Zwanger van tweeling

Bericht door Tiesie1401 » 28 december 2020, 19:59

AnieN schreef:
28 december 2020, 19:45
Onze buggy is naast elkaar, overal geraak je door. Was echt een superding. Heeeel veel plezier mee gehad hier in het bos en hij zag er nog super uit na bijna 5jaar.

Wij hebben ook een slaapkamer tekort nu. Mijn man wilt de zoontjes niet graag samenleggen wegens privacy. Maar ik vind zoiets van tja ze zijn juist 7 jaar. Hoeveel slaapkamers hebben jullie? En jij Mich?

Inbakeren heb ik nooit gedaan, een slaapzak tot iets meer dan een jaar geloof ik. Mijn jongens lagen liefst zonder iets en zonder dekens.

Maar ik koop algemeen niet al te veel. Ik vind zoveel dingen rommel :D met logeerbedjes leuren doe ik niet en regenschermen koop ik ook niet. Als het regent zit ik binnen :D Maar dat is hoe je zelf ook bent natuurlijk...

Ik heb zelf geen bv gegeven. Helaas :( ben als kind geoppereerd en melkklieren zijn doorgesneden.

Wij hebben ook een grote break als auto. Grote koffer voor buggy en onze border collie.
Ik zal die buggy eens opzoeken één dezer dagen.

Wij hebben hier ook maar 3 slaapkamers, maar uitkijken naar een andere woonst is nu nog niet aan de orde. Dit zal maar ergens voor in 2022 zijn. Er zal zo al genoeg veranderen voor iedereen, dat we dit nog eventjes op de wachtlijst zetten :)

Ons dochtertje slaapt ook het liefst zonder deken of laken. Zelfs nu in de winter. Maar het is dan ook niet koud op haar kamertje, ookal brand er nooit chauffage.

Reisbedjes hebben we hier wel, omdat in niet corona tijden, gaan onze sloebers al eens bij de meter of de peter slapen of bij oma (mijn mama).

Ik had indertijd een regenhoes voor mijn maxicosi, maar die heb ik ook nooit gebruikt en ik had veel te veel tetradoeken ook :lol:

Oei, sorry dat ik het vroeg van de bv. Kan mij ergens wel voorstellen als je dit graag zou willen doen, maar omwille van medische redenen niet kan/mag, dat dit niet zo fijn is.

Wij zijn aan het uitkijken voor een Renault Traffic Passenger. Plaats genoeg, want ook de andere 2 zitten nog in een autostoel. Ruime koffer en niemand of niets zal uiteindelijk op mekaar geplakt zitten...
6x IUI: neg
2016: ICSI 1 tp 1: positief 2017: een zoon
2018: zwanger 2018: een dochter
2020: MK op 7w
2020: MK op 15w
2/11/2020: Tp cryo uit ICSI 1
13/11/2020: hcg 460 17/11/2020: hcg 2356 23/11/2020: 1ste echo zwanger van tweeling

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Zwanger van tweeling

Bericht door mich75 » 28 december 2020, 20:03

Wij zitten al jaren in de verbouwingen, maar de grote werken lopen steeds meer achterstand op. De 3 kindjes slapen nu op 1 kamer, de oudste leggen we soms in ons bed (als ze nog te levendig is ;) )en als wij gaan slapen verhuizen we haar.

Na de verbouwingen zouden we 6 slaapkamers kunnen hebben, maar er gaan er een andere functie krijgen.

Onze achterbank staat vol autostoelen, ons hondje (Keesje) moet op de grond en de koffer is tot de nok gevuld, wij hebben een Citroen C4 Picasso, eentje met 5 plaatsen, overschakelen naar eentje met 7 plaatsen is geen optie omdat je dan helemaal geen kofferruimte hebt.

We zouden het ook praktisch vinden om eens iemand mee te kunnen nemen in de auto. We zijn in september een midweekje weggeweest samen met het petekind van mijn man. Ik heb dan met de auto gereden en mijn man met de moto, maar het zou toch praktischer zijn dat we in 1 auto passen ;)

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Zwanger van tweeling

Bericht door mich75 » 28 december 2020, 20:08

Een vriendin van mij wou een groot gezin en hebben toen ze 2 kindjes hadden een 2de hands Opel Vivaro gekocht. Toen het 4de kindje er was hebben ze terug een Vivaro gekocht, wel nieuw deze keer omdat ze occasie niet vonden wat ze allemaal wilden en ze zijn er heel tevreden over.

Wij denken ook over een Vivaro, het moet in elk geval een verlengde zijn mét camera. Een ander merk mag ook, we kijken nog rond, het is niet dringend.

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Zwanger van tweeling

Bericht door mich75 » 29 december 2020, 20:28

Dit klinkt misschien niet zo positief, maar ik zou iedereen aanraden geen aankopen te doen voor een tweeling zolang het eerste trimester niet gepasseerd is.

Het gebeurt vrij vaak dat je er eentje verliest tussen 6 en 9 weken, eens de 3 maanden voorbij zijn loopt het meestal wel goed.

Tiesie1401
Berichten: 196
Lid geworden op: 5 november 2020, 1:28

Re: Zwanger van tweeling

Bericht door Tiesie1401 » 1 januari 2021, 1:22

mich75 schreef:
29 december 2020, 20:28
Dit klinkt misschien niet zo positief, maar ik zou iedereen aanraden geen aankopen te doen voor een tweeling zolang het eerste trimester niet gepasseerd is.

Het gebeurt vrij vaak dat je er eentje verliest tussen 6 en 9 weken, eens de 3 maanden voorbij zijn loopt het meestal wel goed.
Is inderdaad niet zo leuk om te lezen. Zeker omwille van het feit dat ik daar rekening mee hou en al enorm bang ben om 1tje of beide te verliezen na 2 miskramen in 2020.
In januari 2020 MK op 7w en in juli MK op 15w.
Zelfs als je zwanger bent van ééntje zit de grootste kans er in tot aan de 3 maand. En zelfs daarna kan het nog...
6x IUI: neg
2016: ICSI 1 tp 1: positief 2017: een zoon
2018: zwanger 2018: een dochter
2020: MK op 7w
2020: MK op 15w
2/11/2020: Tp cryo uit ICSI 1
13/11/2020: hcg 460 17/11/2020: hcg 2356 23/11/2020: 1ste echo zwanger van tweeling

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Zwanger van tweeling

Bericht door irisbloem » 1 januari 2021, 9:21

Tiesie1401 schreef:
1 januari 2021, 1:22
mich75 schreef:
29 december 2020, 20:28
Dit klinkt misschien niet zo positief, maar ik zou iedereen aanraden geen aankopen te doen voor een tweeling zolang het eerste trimester niet gepasseerd is.

Het gebeurt vrij vaak dat je er eentje verliest tussen 6 en 9 weken, eens de 3 maanden voorbij zijn loopt het meestal wel goed.
Is inderdaad niet zo leuk om te lezen. Zeker omwille van het feit dat ik daar rekening mee hou en al enorm bang ben om 1tje of beide te verliezen na 2 miskramen in 2020.
In januari 2020 MK op 7w en in juli MK op 15w.
Zelfs als je zwanger bent van ééntje zit de grootste kans er in tot aan de 3 maand. En zelfs daarna kan het nog...
Inderdaad, bij ons was het eerst een tweeling en aan 9 weken is het tweede gestopt

Lucy1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 juli 2017, 11:37

Re: Zwanger van tweeling

Bericht door Lucy1986 » 23 januari 2021, 20:58

Ik heb me laten verleiden tot een eerste echte tweelingaankoop (tweedehands), zo’n dubbele draagzak van mini monkey. Iemand van de twinmommy’s hier ervaring mee? Heb al een enkele die ik bij de dochter supervaak heb gebruikt, mss dat ik nog probeer een tweede ergens op de kop te tikken. Maar zo’n dubbele leek me wel tof 🙈
Start brusje
Sept 2019: biochemische zs
Okt 2019: ICSI 2.2 neg
Nov 2019: ICSI 2.3 pos, mk 6 w
Jan 2020: ICSI 2.4 neg
Aug 2020: ICSI 2.5 pos, tweeling, mk 6 w
Okt 2020: spontane zwangerschap, tweeling

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Zwanger van tweeling

Bericht door mich75 » 23 januari 2021, 21:27

Geen ervaring met een dubbele.

Bij mijn dochter had ik 2 draagdoeken die ik eigenlijk al op materniteit gebruikte. Mijn man is niet zo voor een draagdoek en gebruikte de draagzak.
Bij onze dochter is dit dus echt vaak gebruikt, bij de tweeling hadden we een 2de draagzak gekocht, maar eigenlijk hebben we ze amper gebruikt. Door corona zijn we ook véél minder weggeweest :(

Ik weet ook niet hoelang je zo'n dubbele kan gebruiken, want het is natuurlijk ook dubbel zoveel gewicht je moet "sleuren".

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Zwanger van tweeling

Bericht door mich75 » 9 februari 2021, 13:42

Tiesie1401 schreef:
28 december 2020, 19:51

Wij moeten sowieso een nieuwe auto kopen. Nu rijden wij met een stationwagen, maar beide andere kindjes zitten nog in de autostoel, dus geen plaats voor nog eens 2 maxicosi's. Wij zijn aan het uitkijken voor een Renault Traffic Passenger. Ook ruime koffer, waardoor je het nodige gerief kan meenemen als je inderdaad eens een weekje weggaat.

Bedankt voor de tips :)
Merci voor de tip. De trafic is toch goedkoper dan de vivaro en na wat zoeken hebben een goede occasie gevonden en sinds gisteren is hij in ons bezit.

Vandaag al direct de eerste test door de sneeuw, maar goed doorstaan.

Ik heb vroeger ook een trafic (lichte vracht) gehad en geraakte er maar niet aan gewoon, maar met deze bus lijkt het geen probleem.

Ik voel me nu echt wel de mama op stap met haar bende :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 19 gasten