Uitgerekend oktober/november 2020

Plaats reactie
Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 27 december 2020, 17:24

Kato is vandaag net 10 weken. Gecorrigeerd 4 weken, dat vergeet ik soms. Vandaag heeft ze de 4,7 kilo gehaald. :D
Ik wilde hier al vragen hoe jullie de nageltjes knippen. Maar datnis dan nog wat vroeg misschien.
Dat babydeken ligt dan los op julie meisje of kan je dat ergens in stoppen? Kato schopt immers alles van haar af. Jullie dochtertje ligt dus nooit bij jou onder het deken? Waarom hebben jij en je man aparte dekens dan? Wat is een babydeken?
Het huisbezoek vond ik niet nuttig. Nadien de gehoortest wel. Maar de afspraak daarna bij de arts vond ik echt overbodig. De laatste afspraak die ik nu gehad heb, waren de inentingen. Die was wel zinvol, natuurlijk.
De draagdoek is hier ook een groot succes.

Nog eens bedankt voor de verwijzing naar LLL. Ik kende dit nog niet, maar ben ondertussen helemaal verslaafd aan hun facebook-groep.

Dikke knuffel,

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 27 december 2020, 17:48

4,7 kilo! Super he? Heb jij een weegschaal thuis?
De nageltjes mag je intussen wel knippen bij Kato denk ik. Wij deden (en doen) dqt bij ons zoontje met een nagelknipper. Eentje voor baby’s/kinderen, stond op onze geboortelijst, zit in een setje met ook een vijl en nagelschaartje.

We hebben twee dekens zodat ik mijn deken goed rond mij kan ‘wikkelen’ en zo stoor ik mijn man ook niet bij het omdraaien om van borst-kant te wisselen. En zo kan de baby niet onder het deken komen te liggen. Als ik voel dat ik goed wakker ben en niet in slaap ga vallen, sla ik mijn dons wel eens over haar, maar meestal niet. Dus ik lig op mijn zij, mijn deken ligt rond mijn lijf, tot aan mijn borsten ongeveer. Lea ligt ook op haar zij tegen mij, Ik draag een pyjama met lange mouwen om te vermijden dat ik koude armen krijg, maar dus die ligt naar boven getrokken zodat mijn borst bloot ligt. Een babydeken is in ons geval een klein deken :lol: , dit ligt idd over haar en ik stop dat wat onder haar, haar armen er niet onder. Zij beweegt natuurlijk nog niet zoveel als een 10 weken oude baby he. Dat met het dekentje is dus niet 100% volgens de regels, maar dat doen we ook enkel als haar slaapzak in de was is. Bovendien heeft ze het meestal wel lekker warm zo dicht tegen mij aan en in haar warme pyjama.

Ik denk dat mijn zoon rond die leeftijd van Kato meestal een slaapzakje aan had. Die is wel temidden van meerdere hittegolven geboren, dus denk eigenlijk dat die ‘s nachts niet meer dan een body om het lijf had. (Pun not intended 🤪)

LLL is echt zalig he! Ik stuurde de Hollandse link door, maar ze hebben ook een Belgische site en Facebook pagina. Daar staan Idd massa’s vragen en informatie op. Heb er ook al wel wat aan gehad. Al stel ik mijn vragen meestal (eerst) aan mijn vroedvrouw.

We zijn weer aan het schrijven geraakt 😄
Tijdens de vele borstvoedingsmomenten heb ik er al bij al wel tijd voor, Haha!

Succes nog 😊
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 27 december 2020, 21:04

Omdat Kato prematuur was en de borstvoeding niet zo goed liep, hebben we een weegschaal aangekocht in het begin. Nu wegen we Kato nog steeds elke dag. We hebben ons voorgenomen om haar vanaf 5 kilo nog maal.1×/week te wegen. 🤭
Ik denk dat ik vannacht jouw slaaphouding dan ook eens ga uitproberen. Maar hapt Lea zelf aan? Kato moet ik altijd een handje toesteken, hoor.
Ik heb zo'n nagelknipper. Ook van de geboortelijst, hihi. Maar heb me er nog niet aan durven wagen.
Vanaf 19u tot +/- 23u heeft Kato een avondhumeur. Ze is dan niet tevreden te krijgen. Dat continue gehuil vind ik erg vermoeiend en frustrerend. Ik hoop dat dit maar een fase is en dat die vlug voorbij zal gaan.

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 28 december 2020, 11:27

Oja wel handig dat je het gewicht zo goed kan opvolgen. Geeft ook wel geruststelling ivm dzt ze voldoende melk binnen krijgt he? In het begin was ik er heel onzeker over omdat ze zo vaak wou drinken.

Heb je de houding uitgeprobeerd vannacht?
Ik zeg zeker niet dat dit de perfecte houding is, het is wat uitproberen denk ik, testen wat voor jullie werkt. Ik werd vannacht ineens wakker op mijn zij, maar met mijn rug naar lea gekeerd. Ik was dus gedraaid in mijn slaap. Mevrouwtje lag nog heerlijk te slapen, maar was toch even verschoten. Ze hapt niet zelf aan, ik begeleid haar ook nog. Ze doet haar mondje niet altijd ver genoeg open, dus het is soms even aandringen dat ze goed aanhapt.

Bij mijn zoontje lukte het mij niet om liggend te voeden toen hij zo klein was. Ik had Toen heel veel pijn aan mijn tepels, waardoor ik voor en na elke voeding crème moest smeren. En ik heb vrij grote borsten en vond dat die borst hem precies verstikte als ik neerlag. Dus de eerste twee maanden stond ik altijd op, ging ik in een zetel zitten en gaf ik hem zittend eten. Blij dat het mij nu al liggend lukt. Ook al ben ik wakker, ik kan toch iets beter rusten en makkelijker teug in slaap vallen.

Borstvoeding is toch niet altijd vanzelfsprekend he .. meestal niet zelfs, als ik verhalen van vriendinnen hoor en op LLL lees. Maar eens het vlot begint te gaan, zie ik wel alleen maar voordelen 🤷‍♀️

Ik kan ook echt humeurig worden van het gehuil van Lea. Als ze ontroostbaar is.. ik word daar zelf echt lastig van. Gelukkig is mijn man keigeduldig. Hij heeft vannacht (terwijl ik sliep) een halfuur met haar rondgewandeld om haar in slaap te krijgen.
Maar Idd, het is een fase 😁. En als deze fase voorbij is, komen we in een nieuwe fase terecht 🤣
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door irisbloem » 28 december 2020, 11:49

Sorry dat ik even in jullie groepje kom inbreken Wij zijn bezig met onze geboortelijst en twijfelen aan welke babyfoon we erop gaan zetten We denken aan één met Wi-Fi waar je ook app op smartphone kan zetten aangezien we op een hoeve wonen waarin zich ook onze zaak bevind, we hebben dus een ver bereik nodig maar telenet kan hier de laatste tijd al eens haperen vandaar onze twijfel Je hebt gewone babyfoons met bereik van 3km maar we zitten hier met dikke stalmuren en vouten die dit kunnen blokkeren Ik hoop hier wat ervaringen en advies te vinden

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 28 december 2020, 12:03

Hey Irisbloem,

Geen probleem, we delen graag ervaringen 😊
Wij hebben een simpele babyfoon van Alecto. Zonder camera en zonder WiFi. https://www.bol.com/nl/p/alecto-baby-db ... _iphoneapp

wij wonen in een gewoon huis, dus wat betreft de afstand kan ik niet veel ervaring delen.

Wij gaan regelmatig op weekend/vakantie met vrienden of familie, die dan ook hun kinderen mee hebben. We merkten wel dat de vrienden met ‘hippe’ babyfoons vaker dan wij zaten te sukkelen met wifi verbinding, platte batterij, signaal dat wegviel, ... wij zijn dus blij met onze simpele babyfoon, maar ja, ik kan eigenlijk weinig advies geven omdat wij geen rekening moeten houden met dikke muren etc.

Ik zou bij de aankoop zeker online reviews lezen... en wie weet kan iemand in dit topic helpen 😊

Wanneer ben je uitgerekend?

Groetjes
Liesanne
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door irisbloem » 28 december 2020, 12:52

liesanne schreef:
28 december 2020, 12:03
Hey Irisbloem,

Geen probleem, we delen graag ervaringen 😊
Wij hebben een simpele babyfoon van Alecto. Zonder camera en zonder WiFi. https://www.bol.com/nl/p/alecto-baby-db ... _iphoneapp

wij wonen in een gewoon huis, dus wat betreft de afstand kan ik niet veel ervaring delen.

Wij gaan regelmatig op weekend/vakantie met vrienden of familie, die dan ook hun kinderen mee hebben. We merkten wel dat de vrienden met ‘hippe’ babyfoons vaker dan wij zaten te sukkelen met wifi verbinding, platte batterij, signaal dat wegviel, ... wij zijn dus blij met onze simpele babyfoon, maar ja, ik kan eigenlijk weinig advies geven omdat wij geen rekening moeten houden met dikke muren etc.

Ik zou bij de aankoop zeker online reviews lezen... en wie weet kan iemand in dit topic helpen 😊

Wanneer ben je uitgerekend?

Groetjes
Liesanne
Bedankt voor de info! Bij ons zal het een babyfoon worden van de winkel waar onze geboortelijst ligt Ik ga wat techniek betreft gewoonlijk ook liever voor eenvoudig en degelijk maar nu weet ik het niet goed Ja dat wegvallen van de verbinding daar ben ik bang voor, het moet betrouwbaar zijn Jammer dat we zo'n gewone eens niet kunnen testen bij ons qua bereik
Ik ben uitgerekend voor 10 mei dus ben net over de helft 😊

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 28 december 2020, 18:29

Hoi Irisbloem, proficiat met je zwangerschap. Geniet maar van elk moment. Wij hebben ook een simpele babyfoon van Alecto zonder veel tierlantijntjes. Wij hebben die van de Voorzorg gekregen. Maar aangezien Katootje altijd bij ons is, kan ik nog niet zeggen of het een goede is of niet.
@liesanne: die houding vond ik toch maar niets. Ik lag niet comfortabel. En ik denk dat mijn borsten te zwaar zijn om al liggend te voeden. Kato wordt precies bedolven. Ik geef liever al zitten borstvoeding. Mijn borstvoedingskussen en nog een extra kussen, een tetra-doek en een slabbetje hangen allemaal aan de rand van mijn bed. Dus ik moet mijn bed niet uit om te voeden. Tot nu toe vind ik dat toch nog een gemakkelijkste.
Vandaag heeft Kato een kwartiertje alleen in het park gelegen. Een mijlpaal! :D

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 28 december 2020, 18:56

Halfweg! Dan kan het aftellen al bijna beginnen 😊. Geniet er van!

Die van alecto hadden ze ook in onze Geboortewinkel en hadden we op de lijst staan. Daar gaven ze trouwens ook wel advies, maar ja dat is altijd wel ingegeven vanuit commerciële doeleinden...

O wij zijn ook bij de voorzorg 😊. Hadden ook €220 te spenderen in de webwinkel, al bij al niet makkelijk als je alles nog hebt van baby 1 én ook nog een geboortelijst hebt voor baby 2 😄

@Syl, zo zie je maar, wat voor de ene werkt werkt voor de andere niet he 😅! Dat rechtop zitten in bed vond ik vlak na de bevalling vrij lastig om van ligpositie naar zitpositie te gaan, maar nu doe ik het soms ook, vooral ‘s avonds als ik nog niet echt geslapen heb of ‘s ochtends als ik al wakker ben. Het blijft soms zoeken ..
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 5 januari 2021, 14:15

Gelukkig nieuwjaar!!! Het jaar waarin onze baby zijn/haar eerste kaarsje mag uitblazen :lol: sorry, het gaat al veel te snel waarschijnlijk...

Liesanne: amai zoveel voedingen op een dag. Kan jij wel slapen en ben je niet oververmoeid dan? Mijn cosleeper is bovenaan ook een beetje nachtkastje (doos zakdoekjes, mijn oorstopjes en minipil liggen er).
Oliver slaapt de laatste dagen fulltime in zijn cosleeper. Vorige week weer enkele nachten de eerste helft op mijn borst. Ondanks dat ik ook vaak wroet in bed, beweeg ik dan niet. Het zullen inderdaad de hormonen zijn. Hij ligt dan mee onder het deken en het borstvoedingskussen rondom ons. Vannacht eerste helft wel weer even op het bv-kussen zelf. In zijn cosleeper bleef hij melk afgeven, terwijl in dat kussen ligt hij wat rechter. Op dat kussen heeft hij wel niets op zich, enkel in zijn pyama of slaapzak, afhankelijk wat hij aan heeft.
Mijn wonde was terug toe, tot gisteren, mijn eerste kiné sessie, zij heeft aan de wonde zitten trekken en nu vanmorgen spotte ik weer een beetje bloed in mijn onderbroek ter hoogte van de wonde :s Gelukkig heb ik er verder geen last van.
Mijn bloeding was terug begonnen 2 dagen na dat ze gestopt waren. Geen idee of het mijn regels waren (raar want neem de minipil) of terug de bloeding. Ik ga nu gewoon mijn afspraak van donderdag bij de gynae afwachten tot ik betrekkingen ga hebben of eens een bad te nemen.
Hier komen de grootouders en onze zussen ook op bezoek maar enkel mijn mama (knuffelcontact) mag hem vastnemen. Vind het wel heel erg voor de rest...

Silkie: hopelijk ben je dan na de volgende afspraak bij de cardioloog er van af.
Ik heb een nursing cover, dat je over je hoofd doet en je borsten nog kan zien, om zo discreet te kolven als er mensen bij zitten. Misschien ook handig als je discreet bv wil geven? Hoe gaat het nu met Kato? Helpt de osteopaat goed of is dat nog wat te vroeg om nu al te kunnen zeggen?
Oliver slaapt zelfstandig in, meestal altijd gekunnen. Eender waar, bedje, op bv-kussen, in de wipper, ... soms savonds in de zetel ligt hij wel al eens graag in mijn armen. Ik laat hem bijna nooit huilen, tenzij het niet anders kan tijdens het kolven als ik alleen ben. Nagels knippen doe ik (nog) niet. Is ook nog niet nodig. Waar ik vorige week wel mee zat is dat ik een snottepiet zag en niet wist hoe die daaruit te nemen. In zo een verzorgingskit van de babylijst zit een peertje, maar met een draad aan, ik wist niet hoe ik dit moest gebruiken. Gelukkig kwam de snottepiet er met het huilen uiteindelijk vanzelf uit. Hier ook savonds maar dan eerder tegen het slapen aan, dat Oliver weent, zonder reden want ook tijdens en na zijn flesje. Heel frustrerend als je niet weet waarom. En mijn kaars begint dan ook uit te gaan, dus dubbel zo zwaar.
Ik heb een draagzak maar ik heb het gevoel dat hij er niet blij van wordt. Ik vind het persoonlijk ook niet echt handig om dan ondertussen dingen te doen. Jammer van de dure kado :s

Hier ook veel afspraken. Morgen k&g aan huis (4e afspraak tot nu toe: eerste was aan huis, dan gehoortest ter plaatse, dan bij de arts ter plaatse en nu morgen dan aan huis. Geen idee wat ze komt doen. Volgende week dan de eerste vaccinatie), en ook kraamhulp komt. Donderdag dan sochtends naar zh voor de kinderarts ivm zijn eczeem en in de namiddag terug naar zh voor de gynae. Urgh, druk!

Irisbloem: proficiat met je zwangerschap!! Ik heb een babyfoon met wifi en beeld en app, ... maar moeten nog volledig bezien hoe die werkt en of hij goed is. Kan je er dus nog niets van zeggen.

Ik heb met ook aangesloten aan de LLL facebook groep maar heb de posts afgezet. Wordt er wat depri van want iedereen geeft daar ontzettend lang bv, terwijl ik zeker wil stoppen na 3 maanden dus dat maakt me wat onzeker voelen.

Morgen is Oliver 7 weken. Je ziet dat hij groeit. Hij begint al met grote oogjes me aan te kijken. Alleen een bewuste glimlach zit ik nog op te wachten :)
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 6 januari 2021, 17:35

Hallo,

@laurake: ik heb vorige week terug een bad genomen. Zalig, het was maanden geleden. :-) Ik hoop dat jouw wonde ook snel in orde is.
Heeft Oliver veel last van zijn eczeem?
Voor de snottepieten spoelen we met fysiologisch water.
Wat zalig dat Oliver overal slaapt! Hier ben ik wel jaloers op. Van het moment dat we Kato neer leggen begint ze te huilen. Het liefst van al heeft ze dat we met haar rond wandelen. Ze vraagt de laatste dagen ook elk uur eten. Vermoeiend!🥴
Zelf heb ik geen afspraak gemaakt bij een kinesist. Ik weet ook niet of ik dat nog wel ga doen.
Ook kraamhulp heb ik nog niet laten komen. Is dat de moeite? Heb schrik dat die meer in de weg gaat zitten dan wat anders.

Voor de borstvoeding heb ik eigenlijk niet echt een plan. Ik was niet van plan bv te geven. Dus we zien wel...
Ik begin nu wel al te stressen dat ik terug ga moeten werken en Kato achter laten bij anderen. Hebben jullie je kleintje al eens bij iemand gelaten?

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 6 januari 2021, 18:54

Syl: oh zalig je bad! Hopelijk hier snel ook. Ik heb niet het gevoel dat Oliver last heeft van het eczeem. Ben echt benieuwd morgen. Hoe gebruik je dan dat fysiologisch water? Ik heb dat ook staan maar enkel nog maar gebruikt voor zijn etterende oogjes int begin.
Amai elk uur eten, zo vermoeiend ook. Ook snachts?
Ik heb ook gevoel dat kine niet hoeft want heb geen last van bekkenbodemspieren door keizersnede. Maar is voor de toekomst om verzakkingen te vermijden en gaan op den duur ook mijn buikspieren trainen. Die doen pijn als ik liggend rechtkom. Ook al maanden niet gebruikt.
Kraamhulp kookt hier , hangt de was op, stofzuigt. Hebben het minimum van 2u/week. Vandaag als geroepen want ben serieus ziek. Borstontsteking of abces, 39gr koorts en overgeven. Voel me zo ellendig en kan weinig doen, zelfs niet Oliver troosten :( ben nr dokter geweest daarnet, neem nu antibiotica. Morgen ga ik aan gynae echo vragen van mijn borst. Het kolven is nu met tranen in mijn ogen vd pijn. Heb ook gebeld met vroedvrouw en gezegd dat ik bv wil afbouwen, wordt te zwaar en pijnlijk.
Ik heb Oliver nog niet achter gelaten, vind ik nog te vroeg. Ook moeilijk met het kolven. Nog 2 maanden en dan creche, nog even tijd.

Groetjes
Laura
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Tiny22 » 8 januari 2021, 23:53

Blij te lezen dat het met iedereen goed gaat!

Hier gaat alles redelijk vlot. Ondertussen weegt ze al 6,1 kilo en heeft ze haar eerste spuitjes gehad. Triestig om te zien, maar ze is er gelukkig niet ziek van geweest.

Ik heb haar wel al achtergelaten bij mijn ouders, voor een bezoek aan de tandarts en de gynaecoloog.
Vanaf volgende week begin ik met kine en dan neem ik haar ook niet mee en blijft ze bij mijn ouders. Mijn gynaecoloog verplichtte me bijna om kine te volgen. Ik heb ook wel last van rugpijn als ik wat veel wandel.

Geniet er nog van allemaal!
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 13 januari 2021, 9:25

Hoi,

Ik heb dan uiteindelijk toch maar een afspraak gemaakt bij de kiné voor vrijdag. Zal zeker geen kwaad kunnen.
Kato is tot nu toe nog nergens achter gebleven, behalve bij de papa. Ik ben me nu ook al aan het zorgen maken over de crèche. 10 februari komt precies wel erg snel korterbij. 😭
Door corona mogen we ook niet meet langsgaan. Ik zit thans met nog wat vragen. Wat moet ik allemaal meegeven? (slaapzak, flessen, melk, reserve kledij of pyjama ...) En hoe zit dat met voeding? Thuis krijgt ze borstvoeding op verzoek. Daar zit geen regelmaat in. Ik heb dus geen idee hoeveel of hoe vaak ze eet... Ik kan hier echt over piekeren...

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door mich75 » 13 januari 2021, 11:02

Silkie schreef:
13 januari 2021, 9:25
Hoi,

Ik heb dan uiteindelijk toch maar een afspraak gemaakt bij de kiné voor vrijdag. Zal zeker geen kwaad kunnen.
Kato is tot nu toe nog nergens achter gebleven, behalve bij de papa. Ik ben me nu ook al aan het zorgen maken over de crèche. 10 februari komt precies wel erg snel korterbij. 😭
Door corona mogen we ook niet meet langsgaan. Ik zit thans met nog wat vragen. Wat moet ik allemaal meegeven? (slaapzak, flessen, melk, reserve kledij of pyjama ...) En hoe zit dat met voeding? Thuis krijgt ze borstvoeding op verzoek. Daar zit geen regelmaat in. Ik heb dus geen idee hoeveel of hoe vaak ze eet... Ik kan hier echt over piekeren...

Dikke knuffel.

Syl
Ik moest een bv boekje bijhouden en daar kon ik dan gemakkelijk zien hoe vaak ze dronken, van de hoeveelheid geen idee, maar was ook bijna steeds op verzoek, zeker de eerste maanden.
Bij ons is het reserve kledij, billenzalf, flessen, poeder en water. Als ik gekolfde melk gaf, dan was dit in flesjes.

Best eens bellen naar de crèche en je vragen stellen, eventueel ook minder op verzoek geven en proberen enige regelmaat er in te krijgen.

Bij ons eten de kindjes tegelijk, behalve de allerkleinsten, die krijgen eten tussendoor of op verzoek.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten