IUI-clubje

IUI Forum
Jena

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 11 februari 2021, 8:26

Roossje schreef: ↑
9 februari 2021, 17:36
Hallo,

Ik mag mij ook aansluiten bij dit groepje!
Ik heb Adenomyose, net 3 maanden hormonen genomen om het “uit te drogen” en nu starten wij met onze eerste IUI.

Maandag (gisteren) geweest voor bloedname en echo. Er was een follikel van 19mm te zien. In namiddag telefoon gekregen dat ik 1x een injectie pregnyl moest zetten en morgen dan de eerste IUI. Nu vanmiddag had ik een bloedklontertje en wat vuil bloedverlies/slijmachtig (geen bruin oud bloed maar ook geen rood bloedverlies).

Nu ben ik dus al serieus aan het panikeren. Van waar komt dat bloedklontertje? Heb ik dan mijn eisprong al gehad?
Vandaag is uiteraard de enigste dag in de week dat ik niemand kan bereiken...
Dag Roosje, twee jaar geleden heb ik me eens bij de gynaecoloog laten onderzoeken ivm vruchtbaarheid. Ze wou toen ook een follikelmeting doen. Ik heb daarna 8 dagen heel licht bloedverlies gehad (ze zei dat ze iets zal geraakt hebben), eisprong was toen ook niet veraf. Ik heb me toen ook even zorgen gemaakt rond dat bloed. Maar was uiteindelijk wel de maand waarin ik zwanger ben geworden (jammer wel slecht uitgedraaid). Bloedverlies zou door mijn ervaring geen kwaad kunnen..
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Jena

Bericht door Jena » 11 februari 2021, 8:29

LeRo schreef: ↑
9 februari 2021, 9:37
Amai, Martha, spannende momenten nu, he?
Nog geen tekenen van de ms, dus kan het goed zijn dat het gelukt is deze keer, he?
Ik duim voor u!!!

Ik ben gisteren naar de fertiliteitsarts geweest.
Ik had gehoopt dat ik nu elke dag Gonal-F mocht spuiten. 3 jaar geleden mocht dat en dan had ik 2 follikels. Nu telkens maar één... Maar de arts zei dat hij dat risico niet wou lopen (omdat er dan kans is op een tweeling en dat is niet verantwoord voor een alleenstaande vrouw....) Bovendien verdubbellen 2 folikkels de kans niet. Het is maar een fractie meer kans dat het lukt, blijkbaar....
DUS alweer om de 2 dagen spuiten!
Ik heb daar (alweer) geen leuk gevoel bij....
Maandagochtend moet ik opnieuw op controle. Ook daar maak ik me wat zorgen over... Dan is het al dag 10 van mijn cyclus. Ik word meestal al op dag 10 of 11 geïnsemineerd....
Achteraf was ik kwaad dat ik niet aan de arts vroeg om toch vroeger te mogen komen!

Hoe gaat het voor de rest met jullie??? De meesten zitten nu in de wachtweken zeker?

@ Jena, ben jij al terug op controle geweest?
Neen,volgende week woensdag op dag 11. Ik gok weekend na valentijn inseminatie...
Jij nog kleine twee weken wachten op uitslag?

Jena

Bericht door Jena » 11 februari 2021, 8:32

Martha1 schreef: ↑
10 februari 2021, 14:05
Ik kan het nog niet geloven, maar... het was positief! :D Derde keer, goeie keer!
We zijn zo blij en opgelucht... wat gek allemaal!
HCG was 94 en progesteron iets in de dertig ofzo? Niet goed gehoord want ik was helemaal van m'n melk.

Nu weeral aftellen naar bloedname volgende week. Het blijft toch spannend hé.

Ik hoop dat bij jullie allemaal hetzelfde nieuws mag komen binnenkort, echt waar. In elk geval: het is dus wel mogelijk! :) Ik duim voor jullie allemaal!!
Super goed nieuws Martha!! Ooh geniet maar ten volle van dit zalige moment! Heel blij voor jou!!

LeRo

Bericht door LeRo » 11 februari 2021, 8:45

Jena schreef: ↑
11 februari 2021, 8:29
LeRo schreef: ↑
9 februari 2021, 9:37
Amai, Martha, spannende momenten nu, he?
Nog geen tekenen van de ms, dus kan het goed zijn dat het gelukt is deze keer, he?
Ik duim voor u!!!

Ik ben gisteren naar de fertiliteitsarts geweest.
Ik had gehoopt dat ik nu elke dag Gonal-F mocht spuiten. 3 jaar geleden mocht dat en dan had ik 2 follikels. Nu telkens maar één... Maar de arts zei dat hij dat risico niet wou lopen (omdat er dan kans is op een tweeling en dat is niet verantwoord voor een alleenstaande vrouw....) Bovendien verdubbellen 2 folikkels de kans niet. Het is maar een fractie meer kans dat het lukt, blijkbaar....
DUS alweer om de 2 dagen spuiten!
Ik heb daar (alweer) geen leuk gevoel bij....
Maandagochtend moet ik opnieuw op controle. Ook daar maak ik me wat zorgen over... Dan is het al dag 10 van mijn cyclus. Ik word meestal al op dag 10 of 11 geïnsemineerd....
Achteraf was ik kwaad dat ik niet aan de arts vroeg om toch vroeger te mogen komen!

Hoe gaat het voor de rest met jullie??? De meesten zitten nu in de wachtweken zeker?

@ Jena, ben jij al terug op controle geweest?
Neen,volgende week woensdag op dag 11. Ik gok weekend na valentijn inseminatie...
Jij nog kleine twee weken wachten op uitslag?
Ik moet zondagochtend op controle. En ik gok om dan dinsdag of woensdag opnieuw geïnsemineerd te worden.
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
ICSI april 2021 - zwanger

Lore1

Bericht door Lore1 » 11 februari 2021, 8:45

Hier een testje gedaan 4 dagen voor NOD, witter dan wit. Dus ook geen tekenen meer van pregnyl (dag 13 na pregnyl). Kan nog alle kanten uit maar mijn gevoel zegt dat het weer niets zal worden :|
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Roossje

Bericht door Roossje » 11 februari 2021, 10:44

Hey Jena,

Bedankt voor je reactie. De arts heeft het nagekeken en ik zou mij inderdaad zorgen hebben gemaakt om niets.
Hiervoor heeft bloedverlies mij alleen nog maar nare ervaringen bezorgd (miskraam, Adenomyose...) dus daardoor schiet ik nu redelijk snel in paniek bij het zien van bloed. Ik zal mij erover moeten zetten maar dat is zo moeilijk!

De inseminatie is gisteren doorgegaan.
24ste heb ik een bloedonderzoek... 🤞🏼🍀
11 februari 2021, 8:26
Roossje schreef: ↑
9 februari 2021, 17:36
Hallo,

Ik mag mij ook aansluiten bij dit groepje!
Ik heb Adenomyose, net 3 maanden hormonen genomen om het “uit te drogen” en nu starten wij met onze eerste IUI.

Maandag (gisteren) geweest voor bloedname en echo. Er was een follikel van 19mm te zien. In namiddag telefoon gekregen dat ik 1x een injectie pregnyl moest zetten en morgen dan de eerste IUI. Nu vanmiddag had ik een bloedklontertje en wat vuil bloedverlies/slijmachtig (geen bruin oud bloed maar ook geen rood bloedverlies).

Nu ben ik dus al serieus aan het panikeren. Van waar komt dat bloedklontertje? Heb ik dan mijn eisprong al gehad?
Vandaag is uiteraard de enigste dag in de week dat ik niemand kan bereiken...
Dag Roosje, twee jaar geleden heb ik me eens bij de gynaecoloog laten onderzoeken ivm vruchtbaarheid. Ze wou toen ook een follikelmeting doen. Ik heb daarna 8 dagen heel licht bloedverlies gehad (ze zei dat ze iets zal geraakt hebben), eisprong was toen ook niet veraf. Ik heb me toen ook even zorgen gemaakt rond dat bloed. Maar was uiteindelijk wel de maand waarin ik zwanger ben geworden (jammer wel slecht uitgedraaid). Bloedverlies zou door mijn ervaring geen kwaad kunnen..

Roossje

Bericht door Roossje » 11 februari 2021, 10:45

Wauw! Dikke proficiat!!
Martha1 schreef: ↑
10 februari 2021, 14:05
Ik kan het nog niet geloven, maar... het was positief! :D Derde keer, goeie keer!
We zijn zo blij en opgelucht... wat gek allemaal!
HCG was 94 en progesteron iets in de dertig ofzo? Niet goed gehoord want ik was helemaal van m'n melk.

Nu weeral aftellen naar bloedname volgende week. Het blijft toch spannend hé.

Ik hoop dat bij jullie allemaal hetzelfde nieuws mag komen binnenkort, echt waar. In elk geval: het is dus wel mogelijk! :) Ik duim voor jullie allemaal!!

Sproetje

Bericht door Sproetje » 11 februari 2021, 12:15

Lore1 schreef: ↑
11 februari 2021, 8:45
Hier een testje gedaan 4 dagen voor NOD, witter dan wit. Dus ook geen tekenen meer van pregnyl (dag 13 na pregnyl). Kan nog alle kanten uit maar mijn gevoel zegt dat het weer niets zal worden :|
Hey Lore. Het kan inderdaad nog alle kanten uit. Ik zou nog eens testen op je nod. Ik mag telkens testen op de 14de dag na de inseminatie. Vorige keer ook wat vroeger getest maar ik denk nu echt te wachten...
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Sproetje

Bericht door Sproetje » 11 februari 2021, 12:18

Hey meiden. Dag 4 na de inseminatie. Gisteren heel de dag gloeiende wangen gehad. Maar voelde me voor de rest wel ok. Sinds vandaag toch redelijk zeurende onderbuikpijn. Net alsof ik mijn ms moet krijgen. Pfff. Ik hoop dat dit geen slecht teken is. 😢
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Jena

Bericht door Jena » 11 februari 2021, 12:28

Afwachten, je weet het echt nog niet 100 zeker..niet zo simpel, maar alles kan nog

Lore1

Bericht door Lore1 » 11 februari 2021, 12:30

Sproetje schreef: ↑
11 februari 2021, 12:15
Hey Lore. Het kan inderdaad nog alle kanten uit. Ik zou nog eens testen op je nod. Ik mag telkens testen op de 14de dag na de inseminatie. Vorige keer ook wat vroeger getest maar ik denk nu echt te wachten...
Ik normaal ook pas op dag 14 maar wachten duurt zo lang... Had beter ook gewacht...
Start 2019

Lore1

Bericht door Lore1 » 11 februari 2021, 12:31

11 februari 2021, 12:18
Hey meiden. Dag 4 na de inseminatie. Gisteren heel de dag gloeiende wangen gehad. Maar voelde me voor de rest wel ok. Sinds vandaag toch redelijk zeurende onderbuikpijn. Net alsof ik mijn ms moet krijgen. Pfff. Ik hoop dat dit geen slecht teken is. 😢
De hoop nog niet opgeven! Kan ook van de innesteling zijn misschien?
Start 2019

Jena

Bericht door Jena » 11 februari 2021, 12:31

Kan ook innesteling zijn? Je moet nog tien dagen verder afwachten, kan echt nog niet meteen voorbode maandstonden zijn lijkt me.. nu zit je meer in bevruchtigings/innestelingsperiode.. ik ben geen experte maar is een periode waar vanalleskan broeien, al dan niet voelbaar, dus mss positief net he..

Jena

Bericht door Jena » 11 februari 2021, 12:35

Ik ben vandaag voor het eerst naar osteopate geweest ifv kinderwens.. onder het motto baat het niet dan schaadt het niet..

Jena

Bericht door Jena » 11 februari 2021, 12:38

11 februari 2021, 12:31
Kan ook innesteling zijn? Je moet nog tien dagen verder afwachten, kan echt nog niet meteen voorbode maandstonden zijn lijkt me.. nu zit je meer in bevruchtigings/innestelingsperiode.. ik ben geen experte maar is een periode waar vanalleskan broeien, al dan niet voelbaar, dus mss positief net he..
Ik voel nooit iets meer de dag na inseminatie tot dag voor maandstonden. Dus in mijn beleving lijkt het dan dat er niets gebeurd van innesteling of bevruchtiging bij mij. Da's mijn gevoelsperceptie, ook al weet ik dat niet iedereen alles voelt.. Omdat ik dan zo denk bij mezelf, vind ik het net goed dat jij wel iets voelt vanbinnen... Snap je vanuit mijn standpunt?

Plaats reactie