ICSI-clubje

ICSI Forum
ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 22 februari 2021, 21:39

Emelie schreef:
22 februari 2021, 21:26
ZonderZorgen schreef:
22 februari 2021, 21:21
Die van mij vinden dat ook niet leuk maar grote stukken leren vinden ze ook niet leuk en kunnen ze niet.

Plannen kunnen ze niet en zelfstandig werken ook niet.
( 3de en 4de middelbaar). :D :D :D

Dus regelmatig taken/ toetsen. Om leerlingen tussen door te stimuleren van de leren. Want zo verdienen ze punten en studeren ze/ zijn ze bezig met de leerstof.
Dat klopt! Maar in een 5de leerjaar ligt dat nog wat anders 🤣 morgen krijgen ze hun takenbrief en kunnen ze weer takrn en toetsen plannen 😅 ik hoor ze al zeggen 'juuuuuf, zoveeeeel'
Dat gaat niet over! 🤣🤣🤣
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Nvroosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 6 oktober 2020, 19:23

Re: ICSI-clubje

Bericht door Nvroosje » 23 februari 2021, 19:16

HoiHoi

Kunnen jullie met mij meeduimen?
Ik heb morgen mijn pickup en dan za of ma mijn tp.
Gisteren zei de gyn dat er al een stuk of 5 follikels goed waren gegroeid.
Veel last gehad van de gonalF (vermoeidheid, hoofdpijn, buikpijn)
gisteren nog orgalustran en pregnyl gespoten en daardoor nu al de hele dag mij terug "goed" gevoeld.
Coronatest was ook negatief, jammer dat dat nu moet en nog meer stress bezorgd pfff :roll:
Ik hoop toch op een paar embryo's en 1 tp.. duimen jullie mee?
10/2014 spontaan zwanger-29/7/2015 bevallen
9-11/20: 3x IUI: negatief
02/21 icsi 1: bn positief <3 (geen cryo's)

Pompelmoes
Berichten: 137
Lid geworden op: 4 november 2020, 21:24

Re: ICSI-clubje

Bericht door Pompelmoes » 23 februari 2021, 19:59

Hey allemaal

Ik heb vandaag super goed nieuws gekregen! :D Ik had vorige week pu en vandaag telefoon dat er 7 dag5embryo's zijn ingevroren! 2 van de 1ste kwaliteit en 5 van 2de kwaliteit. Ik ben zooooo blij. Ik belde naar mn man om te vertellen en ik was aant wenen van blijheid! Lang geleden dat ik nog eens echt het gevoel kreeg dat het ooit eens gaat lukken. Éen van die 7 gaat vast ons kindje worden!
Ik had 20 eicellen waarvan 15 rijp, net hetzelfde als vorige keer. Deze keer echter allemaal bevrucht en 7 cryo's.

En dan nóg goed nieuws erbij, ik mag meteen starten. Dokter vond het niet nodig om een maand te wachten, ik zei dat de vroedvrouw had gezegd dat mn lichaam moest recupereren. Dokter zei dat dit niet meer moet en dat ze dat zeggen vanwege de volle planning. Ze zei te bellen en vragen of ik er nog bij kon. Meteen gebeld en ik mag morgen voor bloedname (vndg ook toevallig dag 1 van cyclus) en dan hopelijk starten met medicatie.
Heb al meteeen ontdekt dat de utro nog steeds schaars is want was moeilijk te vinden in de apotheek. Gelukkig wat verder weg gevonden waar we het morgen kunnen ophalen. Ik heb nog nooit medicatie genomen voor een terugplaatsing dus is weer wat nieuws. Spannend!
Na 3 X IUI en 2 x IVF zoontje 24/11/2021 ❤

Opstart juni 2023 voor brusje maar spontaan zwanger ❤ uitgerekend februari 2024

Pompelmoes
Berichten: 137
Lid geworden op: 4 november 2020, 21:24

Re: ICSI-clubje

Bericht door Pompelmoes » 23 februari 2021, 20:00

Nvroosje schreef:
23 februari 2021, 19:16
HoiHoi

Kunnen jullie met mij meeduimen?
Ik heb morgen mijn pickup en dan za of ma mijn tp.
Gisteren zei de gyn dat er al een stuk of 5 follikels goed waren gegroeid.
Veel last gehad van de gonalF (vermoeidheid, hoofdpijn, buikpijn)
gisteren nog orgalustran en pregnyl gespoten en daardoor nu al de hele dag mij terug "goed" gevoeld.
Coronatest was ook negatief, jammer dat dat nu moet en nog meer stress bezorgd pfff :roll:
Ik hoop toch op een paar embryo's en 1 tp.. duimen jullie mee?
Ik wens je superveel succes met je pu! Laat weten hoe het ging. Ik duim!
Na 3 X IUI en 2 x IVF zoontje 24/11/2021 ❤

Opstart juni 2023 voor brusje maar spontaan zwanger ❤ uitgerekend februari 2024

Muzieknootje
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Muzieknootje » 23 februari 2021, 20:06

Pompelmoes schreef:
23 februari 2021, 20:00
Nvroosje schreef:
23 februari 2021, 19:16
HoiHoi

Kunnen jullie met mij meeduimen?
Ik heb morgen mijn pickup en dan za of ma mijn tp.
Gisteren zei de gyn dat er al een stuk of 5 follikels goed waren gegroeid.
Veel last gehad van de gonalF (vermoeidheid, hoofdpijn, buikpijn)
gisteren nog orgalustran en pregnyl gespoten en daardoor nu al de hele dag mij terug "goed" gevoeld.
Coronatest was ook negatief, jammer dat dat nu moet en nog meer stress bezorgd pfff :roll:
Ik hoop toch op een paar embryo's en 1 tp.. duimen jullie mee?
Ik wens je superveel succes met je pu! Laat weten hoe het ging. Ik duim!
Superveel succes!! Ik duim mee!
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Kerensa
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 december 2020, 17:08

Re: ICSI-clubje

Bericht door Kerensa » 23 februari 2021, 20:40

Nvroosje schreef:
23 februari 2021, 19:16
HoiHoi

Kunnen jullie met mij meeduimen?
Ik heb morgen mijn pickup en dan za of ma mijn tp.
Gisteren zei de gyn dat er al een stuk of 5 follikels goed waren gegroeid.
Veel last gehad van de gonalF (vermoeidheid, hoofdpijn, buikpijn)
gisteren nog orgalustran en pregnyl gespoten en daardoor nu al de hele dag mij terug "goed" gevoeld.
Coronatest was ook negatief, jammer dat dat nu moet en nog meer stress bezorgd pfff :roll:
Ik hoop toch op een paar embryo's en 1 tp.. duimen jullie mee?
Ik duim alvast mee, Roosje.
Mijn 1st tp is niet gelukt. Morgen bn en echo om te kijken wanneer ik mijn eisprong heb om dan een cryo terug te plaatsen in een natuurlijke cyclus.
Sterkte met de pickup! Verzorg jezelf goed.
🤞🤞🤞
Jan 2019 spont.zw.
Maart 2019 mk (10w)
10/01/21 Icsi
Icsi 1.3 15/04 🍀
15/12 ♥️ pruts wordt verwacht ♥️

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 23 februari 2021, 21:58

Nroosje veel succes morgen!

Pompelmoes dat is super nieuws!

Kerensa duimen draaien voor jou ook.

Hier morgen echo en bn voor tp nr. 9. Dus hopelijk morgen een datum voor D-day.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Toepi
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 februari 2021, 11:24

Re: ICSI-clubje

Bericht door Toepi » 24 februari 2021, 11:42

Hey

Ik ben al een tijdje aan het meelezen in dit onderwerp.
In januari ben ik gestart met de eerste icsi poging. Helaas had ik tijdens de tweede wachtweek door dat het negatief was. Bij de bn was mijn HCG waarde 7. Negatief, maar niet negatief genoeg..
Enkele dagen later moest ik opnieuw gaan voor bn en was dit 11. Toen zeiden ze dat dit 0 moet zijn om de volgende cyclus een cryo te kunnen terugplaatsen. Ik moet nog het resultaat weten van mijn laatste bn.
Ik weet dat het pas de eerste poging was, maar toch is het mentaal heel zwaar. Het afgelopen anderhalf jaar had ik goede en slechte dagen, maar de laatste tijd heb ik meer slechte dan goede dagen..
Ik weet dat jullie mij gaan begrijpen, het is moeilijk om dit met een vriendin te bespreken. Ze bedoelen het goed, maar hebben geen idee wat wij moeten doormaken.
Maandag heb ik een afspraak bij de gynaecoloog om de eerste poging te bespreken. Hopelijk krijg ik nadien weer wat moed!
ICSI 1.1: jan-feb 2021 - mk (1 cryo)
ICSI 1.2: mei 2021 - neg
ICSI 2.1: juni 2021 - neg (10 cryo's)
ICSI 2.2: juli 2021 - neg
ICSI 2.3: aug 2021- positief ❤️

Renate88
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 januari 2021, 14:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door Renate88 » 24 februari 2021, 13:41

Nvroosje schreef:
23 februari 2021, 19:16
HoiHoi

Kunnen jullie met mij meeduimen?
Ik heb morgen mijn pickup en dan za of ma mijn tp.
Gisteren zei de gyn dat er al een stuk of 5 follikels goed waren gegroeid.
Veel last gehad van de gonalF (vermoeidheid, hoofdpijn, buikpijn)
gisteren nog orgalustran en pregnyl gespoten en daardoor nu al de hele dag mij terug "goed" gevoeld.
Coronatest was ook negatief, jammer dat dat nu moet en nog meer stress bezorgd pfff :roll:
Ik hoop toch op een paar embryo's en 1 tp.. duimen jullie mee?
Nvroosje ik hoop dat de pick up meeviel en er een goede oogst is:) Veel beterschap en ik duim mee!
Jan '21 Icsi 1: verse tp ❌ 0 cryo’s
Mrt ‘21 Icsi 2: gestaakt (Corona positief)
Apr ‘21 Icsi 2: 1 verse tp, 0 cryo’s 11/5 bn positief ❤️
2/6 eerste echo

Nvroosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 6 oktober 2020, 19:23

Re: ICSI-clubje

Bericht door Nvroosje » 24 februari 2021, 17:19

Ja pu zelf viel eigenlijk nog wel mee en ze hebben 5 eicellen "gevangen" dus das hopelijk wel goed.
alleen deze namiddag keimisselijk en moeten overgeven

Amai ge moet er nogal iets voorover hebben pfff
:D
10/2014 spontaan zwanger-29/7/2015 bevallen
9-11/20: 3x IUI: negatief
02/21 icsi 1: bn positief <3 (geen cryo's)

Pompelmoes
Berichten: 137
Lid geworden op: 4 november 2020, 21:24

Re: ICSI-clubje

Bericht door Pompelmoes » 24 februari 2021, 18:18

Dames ik heb wat vraagjes. Vandaag is dag 2 van mijn cyclus en ging voor bn naar jette en kreeg een go om medicatie te starten voor cryo terugplaatsing. Ik start met 3x1 progynova per dag. Ik ben nog niet helemaal mee met die progynova, wat daar het doel van is. Gaat die mijn normale cyclus onderdrukken en ga ik dan geen eisprong krijgen? Of stimuleert die net de cyclus voor een nog betere omgeving en krijg ik wel een eisprong? Ik moet maandag al terug voor bn en echo. Is dat niet snel? Dat is dag 7 van mijn cyclus. Ik had verwacht terug te moeten op dag 10 of 12 ofzo.
Wanneer komt de utro erbij? Die bevat progesteron en is om de innesteling te bevorderen begrijp ik.

Ik heb vandaag plots krampen in mijn buik. Zoals vlak na/eerste dagen na de pu. Niet heel erg ofzo maar maak me gwn beetje zorgen dat ik te ongeduldig ben en of ik mss toch een maand had moeten wachten met terugplaatsing om mn kansen te vergroten. Dat mn buik mss toch nog wat moet herstellen ofzo. Mr ik denk wss te veel na. Van de dokter mocht ik starten maar ik wil gwn geen kansen verspelen. Tegelijk kei blij dat ik kan starten dus ik moet even wat rust in mn hoofd vinden..
Na 3 X IUI en 2 x IVF zoontje 24/11/2021 ❤

Opstart juni 2023 voor brusje maar spontaan zwanger ❤ uitgerekend februari 2024

Pompelmoes
Berichten: 137
Lid geworden op: 4 november 2020, 21:24

Re: ICSI-clubje

Bericht door Pompelmoes » 24 februari 2021, 18:19

Nvroosje schreef:
24 februari 2021, 17:19
Ja pu zelf viel eigenlijk nog wel mee en ze hebben 5 eicellen "gevangen" dus das hopelijk wel goed.
alleen deze namiddag keimisselijk en moeten overgeven

Amai ge moet er nogal iets voorover hebben pfff
:D
Jaaaaa ge moet er wa voor over hebben! Hopelijk worden het mooie embryo's!!
Na 3 X IUI en 2 x IVF zoontje 24/11/2021 ❤

Opstart juni 2023 voor brusje maar spontaan zwanger ❤ uitgerekend februari 2024

Pompelmoes
Berichten: 137
Lid geworden op: 4 november 2020, 21:24

Re: ICSI-clubje

Bericht door Pompelmoes » 24 februari 2021, 18:25

Toepi schreef:
24 februari 2021, 11:42
Hey

Ik ben al een tijdje aan het meelezen in dit onderwerp.
In januari ben ik gestart met de eerste icsi poging. Helaas had ik tijdens de tweede wachtweek door dat het negatief was. Bij de bn was mijn HCG waarde 7. Negatief, maar niet negatief genoeg..
Enkele dagen later moest ik opnieuw gaan voor bn en was dit 11. Toen zeiden ze dat dit 0 moet zijn om de volgende cyclus een cryo te kunnen terugplaatsen. Ik moet nog het resultaat weten van mijn laatste bn.
Ik weet dat het pas de eerste poging was, maar toch is het mentaal heel zwaar. Het afgelopen anderhalf jaar had ik goede en slechte dagen, maar de laatste tijd heb ik meer slechte dan goede dagen..
Ik weet dat jullie mij gaan begrijpen, het is moeilijk om dit met een vriendin te bespreken. Ze bedoelen het goed, maar hebben geen idee wat wij moeten doormaken.
Maandag heb ik een afspraak bij de gynaecoloog om de eerste poging te bespreken. Hopelijk krijg ik nadien weer wat moed!

Het is idd een zwaar proces. Dat zal iedereen hier beamen. En slecht nieuws krijgen is nooit makkelijk. Soms heb je idd wat tijd nodig om te verwerken vooraleer je nieuwe hoop kan krijgen. Een biochemische zwangerschap wil echter wel zeggen dat er een innesteling was dus hoe ellendig het ook is dat t niet gelukt is, toch n beetje positief dat er een innesteling gelukt is, dat het dus kán. Ik hoop dat je waarde snel op 0 staat zodat je cryo kan teruggeplaatst worden. Goeie moed en schrijf het hier maar van je af zou ik zeggen!
Na 3 X IUI en 2 x IVF zoontje 24/11/2021 ❤

Opstart juni 2023 voor brusje maar spontaan zwanger ❤ uitgerekend februari 2024

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 24 februari 2021, 18:33

Pompelmoes schreef:
24 februari 2021, 18:18
Dames ik heb wat vraagjes. Vandaag is dag 2 van mijn cyclus en ging voor bn naar jette en kreeg een go om medicatie te starten voor cryo terugplaatsing. Ik start met 3x1 progynova per dag. Ik ben nog niet helemaal mee met die progynova, wat daar het doel van is. Gaat die mijn normale cyclus onderdrukken en ga ik dan geen eisprong krijgen? Of stimuleert die net de cyclus voor een nog betere omgeving en krijg ik wel een eisprong? Ik moet maandag al terug voor bn en echo. Is dat niet snel? Dat is dag 7 van mijn cyclus. Ik had verwacht terug te moeten op dag 10 of 12 ofzo.
Wanneer komt de utro erbij? Die bevat progesteron en is om de innesteling te bevorderen begrijp ik.

Ik heb vandaag plots krampen in mijn buik. Zoals vlak na/eerste dagen na de pu. Niet heel erg ofzo maar maak me gwn beetje zorgen dat ik te ongeduldig ben en of ik mss toch een maand had moeten wachten met terugplaatsing om mn kansen te vergroten. Dat mn buik mss toch nog wat moet herstellen ofzo. Mr ik denk wss te veel na. Van de dokter mocht ik starten maar ik wil gwn geen kansen verspelen. Tegelijk kei blij dat ik kan starten dus ik moet even wat rust in mn hoofd vinden..
Progynova is oestradiol en zorgt ervoor dat je bms opbouwt en dat er in principe geen follikels groeien en dus ook geen eisprong is.

Vanaf je bms voldoende dik is de structuur goed is gaan ze de tp inplannen en dan moet je starten met Utrogestan (evenveel dagen op voorhand als de leeftijd van je embryo).
Je moet progesteron nemen omdat je lichaam het niet aanmaakt doordat je geen eisprong hebt.

Thankful007
Berichten: 33
Lid geworden op: 3 februari 2021, 21:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door Thankful007 » 24 februari 2021, 21:10

Nroosje en pompelmoes,

Ik wens jullie allebei veel succes!
Renate wanneer begin jij aan een nieuwe poging?

Ik heb maandag mijn tp gehad. Er waren 4 embryo’s waarvan ze 1 hebben teruggeplaatst. Op 5 maart moet ik testen.
Ik weet nog bij de zwangerschap (cryo tp 2de icsi)van mijn eerste kindje voelde ik helemaal niks en was toch zwanger dus ik probeer mij niet teveel te focussen op symptomen. Wat ben ik blij met het mooie weer. Ik probeer elke dag na mijn werk een beetje te gaan wandelen. Dat geeft mij afleiding.

Veel succes aan iedereen toegewenst.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten