IUI-clubje

IUI Forum
Roossje
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 augustus 2020, 8:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Roossje » 23 februari 2021, 15:54

Volgens mij kan de 5000 tot 10d in je test zichtbaar zijn en dus een vals positief geven.
Maaarr als je 2 dagen achter elkaar test en er groeit ook echt een baby’tje dan zou die test dus donkerder moeten worden tegenover bij vals positief door pregnyl zal die eerder lichter worden...
LeRo schreef:
23 februari 2021, 9:29
O smorrebroodje, goed dat ge dat doet! Ik durf nooit veel vragen te stellen en dan zit ik achteraf nog met heel veel vraagtekens....

Zoals nu! Ik heb gisteren nog Pregnyl (5000) moeten spuiten.
Normaal gezien mag ik volgende week dinsdag testen, maar ik vermoed dat dat nu niet kan omdat het Hcg-gehalte dan nog te hoog is....
Kan ik dan wel een bloedtest laten afnemen? Of heeft dat dan ook geen zin en moet ik nu echt nog 7 tot 10 dagen wachten tot ik een test kan doen?

Roossje
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 augustus 2020, 8:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Roossje » 23 februari 2021, 15:56

Super goed dat je die zoveel vragen durft stellen! Ja er is Idd maandag nog bloed genomen en echo toen was er een eitje Vzn 19mm en dan maandag avond pregnyl en woensdag inseminatie...
Smorrebroodje schreef:
23 februari 2021, 8:24
Roossje schreef:
23 februari 2021, 7:31
Hoe verloopt de IUI eigenlijk bij jullie?

Er wordt bij mij op bepaalde dagen bloed genomen en echo’s.
Maar op de dag van IUI wordt er geen echo eerst uitgevoerd. Alleen de inseminatie zelf...
maar ik stel mij nu de vraag, hoe weten die dan dat het zeker de juiste moment was? Mss was het te vroeg of te laat... en met zo een echo zouden ze dat toch kunnen inschatten voor een 2e ronde.
Op de dag zelf is geen echo nodig hoor. Het is niet dat ze die follikel echt willen zien springen ;)
Vanaf dat er een dominante follikel is die groot genoeg is (min 17mm op moment van eisprong en groeit tot dan ongeveer 1-2mm per dag) is die “good to go”. Dan is het enkel het bloed dat nog moet aangeven wanneer die juist zal openspringen. Als daar een LH-piek te zien is, springt uw ei binnen de 36-48u ofzo. Dat hangt echt puur af van hoe hoog dat hormoon is in je bloed en dan kunnen ze dat vrij accuraat inschatten qua tijd.
Niet dat ik een dokter ben ofzo, maar ik stel continu belachelijk veel vragen bij elk onderzoek 🤣

Roossje
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 augustus 2020, 8:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Roossje » 23 februari 2021, 15:58

Aha wist ik niet dat die gel niet goed was. Klinkt erg logisch eigenlijk.
Ja ik moet er gewoon op vertrouwen dat ze weten wat ze doen...
malu schreef:
23 februari 2021, 9:24
Eigenlijk hebben ze zelfs het allerliefst dat je eicel net gesprongen is op de moment van de inseminatie, zodat ze al begonnen is aan haar weg door de eileider naar de baarmoeder.
Daarnaast doen ze niet graag een vaginale echo op het moment van de inseminatie omdat de gel die ze daarbij gebruiken niet goed is voor de zaadcellen.
Op basis van de echo met je bloedwaardes kunnen ze redelijk nauwkeurig bepalen wanneer je eisprong precies zal zijn.

Smorrebroodje
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 februari 2021, 21:54

Re: IUI-clubje

Bericht door Smorrebroodje » 23 februari 2021, 16:14

Wat betreft dat corona-vaccin: zolang er geen eenduidigheid is en iedereen zomaar wat verschillende adviezen zit te geven, doe ik het niet. Ik ben al genoeg energie (en pregnyl, en amelgen, en bloeddrukpillen,...) aan het steken in zwanger worden dus van zodra dat gelukt is moeten er eventjes geen extra’s bij komen 😅
BAM
Maart 2017: IUI 1 geslaagd —> Dochter Q in november
December 2020 IUI1 - Negatief
Januari 2021 IUI2 - Negatief
Februari 2021 IUI3 - Zwanger! :D

Smorrebroodje
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 februari 2021, 21:54

Re: IUI-clubje

Bericht door Smorrebroodje » 23 februari 2021, 16:17

Roossje schreef:
23 februari 2021, 15:56
Super goed dat je die zoveel vragen durft stellen! Ja er is Idd maandag nog bloed genomen en echo toen was er een eitje Vzn 19mm en dan maandag avond pregnyl en woensdag inseminatie...
Smorrebroodje schreef:
23 februari 2021, 8:24
Roossje schreef:
23 februari 2021, 7:31
Hoe verloopt de IUI eigenlijk bij jullie?

Er wordt bij mij op bepaalde dagen bloed genomen en echo’s.
Maar op de dag van IUI wordt er geen echo eerst uitgevoerd. Alleen de inseminatie zelf...
maar ik stel mij nu de vraag, hoe weten die dan dat het zeker de juiste moment was? Mss was het te vroeg of te laat... en met zo een echo zouden ze dat toch kunnen inschatten voor een 2e ronde.
Op de dag zelf is geen echo nodig hoor. Het is niet dat ze die follikel echt willen zien springen ;)
Vanaf dat er een dominante follikel is die groot genoeg is (min 17mm op moment van eisprong en groeit tot dan ongeveer 1-2mm per dag) is die “good to go”. Dan is het enkel het bloed dat nog moet aangeven wanneer die juist zal openspringen. Als daar een LH-piek te zien is, springt uw ei binnen de 36-48u ofzo. Dat hangt echt puur af van hoe hoog dat hormoon is in je bloed en dan kunnen ze dat vrij accuraat inschatten qua tijd.
Niet dat ik een dokter ben ofzo, maar ik stel continu belachelijk veel vragen bij elk onderzoek 🤣
Wel ik raad het iedereen aan van zoveel vragen te stellen. Zeker wanneer ze het zoals in het CRG Jette aan de lopende band doen, staan ze er niet altijd bij stil dat wij sommige dingen niet weten. Ik krijg altijd superlief en uitgebreid en duidelijk antwoord dus schrijf desnoods je vragen op op voorhand, dan zit je achteraf niet met twijfels.
BAM
Maart 2017: IUI 1 geslaagd —> Dochter Q in november
December 2020 IUI1 - Negatief
Januari 2021 IUI2 - Negatief
Februari 2021 IUI3 - Zwanger! :D

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 23 februari 2021, 18:42

Jena schreef:
23 februari 2021, 9:56
Ik las dat iemand iets over covid vaccin had geschreven het na te vragen maar vind het niet terug. Ik zou normaliter volgende week gevaccineerd worden. Maar Jette raadt het af. Arbeidsgeneesheer en bevriende gynaecologe raden het dan weer wel aan. Moeilijke keuze...
Ja dat was ik. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Heb al gelezen dat het afgeraden wordt als je zwanger bent maar niet als je probeert zwanger te geraken. Daarnaast zit ik ook nog met de twijfels over de lange termijn gevolgen. Maar dan denk ik weer aan de gevolgen die er kunnen zijn van COVID ook daardoor ik echt twijfel. Ik weet echt niet wat ik moet doen om goed te doen. Maar blijkbaar weten ze het dus zelf niet echt.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 23 februari 2021, 19:17

Smorrebroodje schreef:
23 februari 2021, 16:17
Roossje schreef:
23 februari 2021, 15:56
Super goed dat je die zoveel vragen durft stellen! Ja er is Idd maandag nog bloed genomen en echo toen was er een eitje Vzn 19mm en dan maandag avond pregnyl en woensdag inseminatie...
Smorrebroodje schreef:
23 februari 2021, 8:24


Op de dag zelf is geen echo nodig hoor. Het is niet dat ze die follikel echt willen zien springen ;)
Vanaf dat er een dominante follikel is die groot genoeg is (min 17mm op moment van eisprong en groeit tot dan ongeveer 1-2mm per dag) is die “good to go”. Dan is het enkel het bloed dat nog moet aangeven wanneer die juist zal openspringen. Als daar een LH-piek te zien is, springt uw ei binnen de 36-48u ofzo. Dat hangt echt puur af van hoe hoog dat hormoon is in je bloed en dan kunnen ze dat vrij accuraat inschatten qua tijd.
Niet dat ik een dokter ben ofzo, maar ik stel continu belachelijk veel vragen bij elk onderzoek 🤣
Wel ik raad het iedereen aan van zoveel vragen te stellen. Zeker wanneer ze het zoals in het CRG Jette aan de lopende band doen, staan ze er niet altijd bij stil dat wij sommige dingen niet weten. Ik krijg altijd superlief en uitgebreid en duidelijk antwoord dus schrijf desnoods je vragen op op voorhand, dan zit je achteraf niet met twijfels.
Ik heb binnenkort ook afspraak omdat ik nog wat vragen heb. Ben wel zeer tevreden over de vroedvrouwen daar die echo's nemen en inseminaties doen. Met mijn behandelende arts heb ik totaal geen band. Omwille van corona haar het laatst in het echt gezien vorig jaar in februari 🙈
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 23 februari 2021, 19:23

Sproetje schreef:
23 februari 2021, 18:42
Jena schreef:
23 februari 2021, 9:56
Ik las dat iemand iets over covid vaccin had geschreven het na te vragen maar vind het niet terug. Ik zou normaliter volgende week gevaccineerd worden. Maar Jette raadt het af. Arbeidsgeneesheer en bevriende gynaecologe raden het dan weer wel aan. Moeilijke keuze...
Ja dat was ik. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Heb al gelezen dat het afgeraden wordt als je zwanger bent maar niet als je probeert zwanger te geraken. Daarnaast zit ik ook nog met de twijfels over de lange termijn gevolgen. Maar dan denk ik weer aan de gevolgen die er kunnen zijn van COVID ook daardoor ik echt twijfel. Ik weet echt niet wat ik moet doen om goed te doen. Maar blijkbaar weten ze het dus zelf niet echt.
Ja idem. Het nemen als je zwanger bent, maar je mag niet zwanger zijn was voor mij dan van 'hmm, dan zou het voor mij rond de menstruatie moeten.. maar wat is die kans + nu zeggen ze enkele maanden erna te wachten dan met behandeling'. Soms denk ik ook dat er bepaalde beperkingen zullen zijn voor cultuur en reizen en als ik dan toch niet zwanger geraak, ontneem ik mij die kansen.. + het is wel belangrijk voor mijn job om me te vaccineren 🙈 maar ik wil ook echt niet mijn vruchtbaarheidstraject uitstellen, daar ben ik zeker van.
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

LeRo
Berichten: 44
Lid geworden op: 2 februari 2021, 10:07

Re: IUI-clubje

Bericht door LeRo » 24 februari 2021, 14:21

Hey dames,

Ik moet even mijn hart luchten. Sorry voor mijn gezaag, maar ik weet dat ik daarvoor bij jullie terecht kan.

Ik zit echt een beetje in een dipje....
Dat is nu al elke maand rond dag 9 geweest, dus het zal wel hormonaal zijn, denk ik. Maar ik heb deze ochtend ook nog eens naar de vroedvrouw gebeld....
Zij zei dat je na een Pregnyl-spuit 15 (!!!) dagen moest wachten vooraleer je een juiste test (urine of bloed, maakt niet uit!) kan doen.... Dat zou willen zeggen dat ik pas 7 of 8 maart mag testen!!! Dwz 3 weken na IUI!!!!
Zolang kan ik echt niet meer wachten!!!

Met wat testen jullie zodat je het verschil in hcg-waarde kan zien aan licht/donker streepje?
Ik heb gewoon zo'n test van het Kruidvat.
Bij mijn vorige zwangerschap had ik daar een heel lichte plus, maar ik had wel al direct een hoge Hcg-waarde....

Kunnen jullie me advies geven?
Ik ben nogal ongeduldig en zeker op punt van zwanger worden (en vooral omdat het dan ook nog eens de 7e poging al is.... :? )

Als ik pas maandag 8/3kan testen, moet ik sowieso de Amelgen ook doornemen tot dan en waarschijnlijk komt mijn menstruatie dan maar pas door rond 12 of 13/3..... Dan duurt het ook weer langer om opnieuw te kunnen starten aan poging 8 .... :cry:

Pfff, ik heb het even gehad!!!!!
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
ICSI april 2021 - zwanger

Smorrebroodje
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 februari 2021, 21:54

Re: IUI-clubje

Bericht door Smorrebroodje » 24 februari 2021, 14:40

LeRo schreef:
24 februari 2021, 14:21
Hey dames,

Ik moet even mijn hart luchten. Sorry voor mijn gezaag, maar ik weet dat ik daarvoor bij jullie terecht kan.

Ik zit echt een beetje in een dipje....
Dat is nu al elke maand rond dag 9 geweest, dus het zal wel hormonaal zijn, denk ik. Maar ik heb deze ochtend ook nog eens naar de vroedvrouw gebeld....
Zij zei dat je na een Pregnyl-spuit 15 (!!!) dagen moest wachten vooraleer je een juiste test (urine of bloed, maakt niet uit!) kan doen.... Dat zou willen zeggen dat ik pas 7 of 8 maart mag testen!!! Dwz 3 weken na IUI!!!!
Zolang kan ik echt niet meer wachten!!!

Met wat testen jullie zodat je het verschil in hcg-waarde kan zien aan licht/donker streepje?
Ik heb gewoon zo'n test van het Kruidvat.
Bij mijn vorige zwangerschap had ik daar een heel lichte plus, maar ik had wel al direct een hoge Hcg-waarde....

Kunnen jullie me advies geven?
Ik ben nogal ongeduldig en zeker op punt van zwanger worden (en vooral omdat het dan ook nog eens de 7e poging al is.... :? )

Als ik pas maandag 8/3kan testen, moet ik sowieso de Amelgen ook doornemen tot dan en waarschijnlijk komt mijn menstruatie dan maar pas door rond 12 of 13/3..... Dan duurt het ook weer langer om opnieuw te kunnen starten aan poging 8 .... :cry:

Pfff, ik heb het even gehad!!!!!
Wow 3 weken?? Dat is echt zot! Ben je zeker dat dat ook geldt voor Pregnyl 5000? Want er is toch een verschil tussen Pregnyl 5000 en 10000 toch, niet? Ik had 10 dagen na Pregnyl 5000 toch een zeeeeer negatieve test dus ik vind dit wel heel vreemd. Ik dacht dat jij ook Pregnyl 5000 had, nee?

Soit! Los daarvan: amai ja dat suckt dus ik begrijp je frustratie volledig. Alsof 2 weken wachten niet al een eeuwigheid is en dan komt daar nog eens lollig een week bij. Ik wou dat ik kon helpen maar veel valt er niet aan te doen en dat maakt het des te frustrerender. 😔
BAM
Maart 2017: IUI 1 geslaagd —> Dochter Q in november
December 2020 IUI1 - Negatief
Januari 2021 IUI2 - Negatief
Februari 2021 IUI3 - Zwanger! :D

Roossje
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 augustus 2020, 8:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Roossje » 24 februari 2021, 16:57

Ik had 9 dagen na pregnyl 5000 al negatieve test... 15 dagen lijkt mij Idd voor een hogere dosis.

LeRo
Berichten: 44
Lid geworden op: 2 februari 2021, 10:07

Re: IUI-clubje

Bericht door LeRo » 24 februari 2021, 17:32

Smorrebroodje schreef:
24 februari 2021, 14:40
LeRo schreef:
24 februari 2021, 14:21
Hey dames,

Ik moet even mijn hart luchten. Sorry voor mijn gezaag, maar ik weet dat ik daarvoor bij jullie terecht kan.

Ik zit echt een beetje in een dipje....
Dat is nu al elke maand rond dag 9 geweest, dus het zal wel hormonaal zijn, denk ik. Maar ik heb deze ochtend ook nog eens naar de vroedvrouw gebeld....
Zij zei dat je na een Pregnyl-spuit 15 (!!!) dagen moest wachten vooraleer je een juiste test (urine of bloed, maakt niet uit!) kan doen.... Dat zou willen zeggen dat ik pas 7 of 8 maart mag testen!!! Dwz 3 weken na IUI!!!!
Zolang kan ik echt niet meer wachten!!!

Met wat testen jullie zodat je het verschil in hcg-waarde kan zien aan licht/donker streepje?
Ik heb gewoon zo'n test van het Kruidvat.
Bij mijn vorige zwangerschap had ik daar een heel lichte plus, maar ik had wel al direct een hoge Hcg-waarde....

Kunnen jullie me advies geven?
Ik ben nogal ongeduldig en zeker op punt van zwanger worden (en vooral omdat het dan ook nog eens de 7e poging al is.... :? )

Als ik pas maandag 8/3kan testen, moet ik sowieso de Amelgen ook doornemen tot dan en waarschijnlijk komt mijn menstruatie dan maar pas door rond 12 of 13/3..... Dan duurt het ook weer langer om opnieuw te kunnen starten aan poging 8 .... :cry:

Pfff, ik heb het even gehad!!!!!
Wow 3 weken?? Dat is echt zot! Ben je zeker dat dat ook geldt voor Pregnyl 5000? Want er is toch een verschil tussen Pregnyl 5000 en 10000 toch, niet? Ik had 10 dagen na Pregnyl 5000 toch een zeeeeer negatieve test dus ik vind dit wel heel vreemd. Ik dacht dat jij ook Pregnyl 5000 had, nee?

Soit! Los daarvan: amai ja dat suckt dus ik begrijp je frustratie volledig. Alsof 2 weken wachten niet al een eeuwigheid is en dan komt daar nog eens lollig een week bij. Ik wou dat ik kon helpen maar veel valt er niet aan te doen en dat maakt het des te frustrerender. 😔
Ik heb inderdaad Pregnyl 5000...
Ik ga toch vroeger testen dan, hoor!!!
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
ICSI april 2021 - zwanger

Smorrebroodje
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 februari 2021, 21:54

Re: IUI-clubje

Bericht door Smorrebroodje » 24 februari 2021, 17:40

Ik ben hier superhard aan’t twijfelen... ik zit morgen op 9 dpo en ik had mij voorgenomen maar ten vroegste te testen op 10 dagen en nu wil ik toch precies morgen al proberen maar dan is dat zo ‘n teleurstelling als het dan negatief is maar dan toch heeeeel misschien nog positief kan worden of ook niet en dan is’t valse hoop of valse teleurstelling en da’s ook niet goed maar ik heb echt beetje “testdrang”. Hoe doen jullie dat eigenlijk? Ben ik de enige die daar zo mee geobsedeerd is? 😅 Zijn er nog die echt al heel vroeg testen, gewoon, omdat het kan..? Of wachten jullie allemaal braaf en moedig tot 14 dagen later?
BAM
Maart 2017: IUI 1 geslaagd —> Dochter Q in november
December 2020 IUI1 - Negatief
Januari 2021 IUI2 - Negatief
Februari 2021 IUI3 - Zwanger! :D

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 24 februari 2021, 21:43

Ik test eigenlijk nooit op voorhand of de dag zelf. Heb dit al zeker anderhalf jaar niet gedaan. Heb ook sindsdien niet getest omdat ik steeds mijn regels kreeg op vrij regelmatige basis (cyclus vaak zelfde aantal dagen of schommeling van 2 dagen). Mijn reden is dat als ik dan een negatieve test had, ik toch nog twijfelde omdat ik dan ergens las dat vrouwen zwanger waren ondanks negatieve test. Soms verlies ik op voorhand ook wat bruinverlies en dan ben ik ook heel hard in spanning of dit voorbode zwangerschap is of voorbode maandstonden...
Het testen brengt voor mij nog meer stress. Want in mijn hoofd is een negatieve test dan weer kut, pijnlijk en verdrietig, maar tegelijkertijd denk ik 'wie weet vals negatief,....' Ik geloof pas echt dat ik niet of wel zwanger ben als regels goed doorgebroken zijn. Maar hey, wie wil mag testen zoveel die wil😉 los van het niet testen, natuurlijk ook steeds heel hard in spanning hoor..
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 24 februari 2021, 21:54

@smorrebroodje: ik heb in Jette laatst ook de opmerking gekregen dat ik echt mijn bloed moet laten trekken op de dag dat ze me voorstelden voor zwangerschapstest. Maar vorige twee keren had ik eerste keer de dag ervoor en tweede keer de dag zelf echt mijn regels, zag er dus echt het nut niet van in. Stiekem nog steeds niet (vroedvrouw zei, je weet nooit), maar als ik keiveel bloed verlies, weet ik het echt wel denk ik🙈
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast