Uitgerekend maart 2021

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Babske84 » 2 maart 2021, 21:08

Sara1987 schreef:
2 maart 2021, 19:13
zoemers schreef:
2 maart 2021, 11:59
Jaaaaa, zooo snel!

Bij jou sowieso deze maand Sara1987! :D
Wauw!
Ja, inderdaad. Als 9 maart alles nog ok is, mag ik tot 41 weken rond blijven lopen.

Ik heb alles in huis voor mijn alternatief voor doopsuiker. Maar aangezien er toch geen bezoek mag in het ziekenhuis, ben ik nog niet begonnen met de zakjes te vullen. De eerste 2 weken krijg ik in totaal meer dan 60u kraamzorg terug betaald via de hospitalisatieverzekering. Ik moet hen toch iets laten doen :wink:
Ola! Welke verzekeringsmaatschappij is dat? Dat moet ik ook ns checken dan. 30u krijg je terug via mutualiteit (deels), maar ik weet niet hoeveel uur ik terugkrijg van maatschappij. 30 maart komt er iemand van kraamzorg langs om kennis te maken en te berekenen hoeveel ik moet betalen.
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 2 maart 2021, 22:15

Ethias via mijn werk. Lees je polis goed na, want het zou wel handig zijn voor jou ook!

En nadien kan je de tussenkomst van de mutualiteit nog verder gebruiken.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Jido » 2 maart 2021, 22:48

Het begint ook heel erg in te korten voor jou hé Sara.
Geniet nog van de laatste momentjes met de buik en de schopjes en bewegingen. Weldra kan je uw meisje ontmoeten.
Veel succes met de bevalling alvast!!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door irisbloem » 3 maart 2021, 8:57

Sara1987 schreef:
1 maart 2021, 19:11
Vandaag op 38w6d echo en half uur monitor. Mijn kleine meid wordt nu geschat op 49cm en 3kg400. Ze is al wel flink ingedaald maar lijkt het nog best fijn te hebben. Momenteel nog geen signalen dat ze de 'echte wereld'wil gaan verkennen. Volgende week, exact wanneer ik 40 weken ben, opnieuw een echo en half uur monitor. Als alles zo blijft, mag ze van de gynaecoloog tot 41 weken blijven zitten. Ik moet eerlijk zeggen : voor mij hoeft dat niet :wink: . Ik ben best graag zwanger maar me als een walvis op het droge uit bed moeten zwalpen, ook 's nachts om de 3u naar de wc en als ik iets op de grond laat vallen een stevig intern debat vieren of het daar niet best ok ligt... Van mij mag ze stilaan komen!
Ik vroeg mij af hoe het beleid in jouw ziekenhuis is ivm covid Bij ons nemen ze 5 dagen voor de geplande bevallingsdatum een test af en bij negatief mag je zonder mondmasker bevallen Bij onverwachts vroeger bevallen doen ze een sneltest en moet je het mondmasker aanhouden tot het resultaat is gekend

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 3 maart 2021, 9:34

Sneltest en gewone test op moment dat je via spoed komt voor de verloskamer. Mondneusmasker altijd op als er iemand van het team mee in de kamer is.

Ook als je resultaat negatief is.

Dat snap ik ergens wel. We hebben in het wzc waar ik werk best veel vals negatieve testresultaten gehad. Paar dagen later zijn die mensen dan wel positief getest met een uitbraak als gevolg... want ondertussen hadden ze al wel andere mensen besmet...

Maar ik kijk niet echt uit naar het bevallen met mondneusmasker hoor!
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door irisbloem » 3 maart 2021, 11:00

Sara1987 schreef:
3 maart 2021, 9:34
Sneltest en gewone test op moment dat je via spoed komt voor de verloskamer. Mondneusmasker altijd op als er iemand van het team mee in de kamer is.

Ook als je resultaat negatief is.

Dat snap ik ergens wel. We hebben in het wzc waar ik werk best veel vals negatieve testresultaten gehad. Paar dagen later zijn die mensen dan wel positief getest met een uitbraak als gevolg... want ondertussen hadden ze al wel andere mensen besmet...

Maar ik kijk niet echt uit naar het bevallen met mondneusmasker hoor!
Oei dat kan ik geloven, ik weet eerlijk gezegd niet of ik het zou uithouden met dat masker op Bij ons in het ziekenhuis mag het wel af als je negatief bent tenzij het nog verandert maar denk het niet want ze zijn de zorgverleners in ons ziekenhuis aan het vaccineren Dus binnen 2 maand hoop ik te kunnen bevallen zonder masker Ik wens jou in Ieder geval veel succes en een korte arbeid

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door zoemers » 3 maart 2021, 22:14

In St Maarten Mechelen testen ze je als je binnenkomt en vier uur later is het resultaat er. Tot dan word je als positief beschouwd.
Ook als je negatief test moet je altijd een masker dragen als er iemand in de kamer binnenkomt.
Alleen tijdens de actieve arbeid mag je dan even het masker uitzetten om te persen.
Ik heb er weinig hoop op dat die regels deze maand nog veranderen dus heb me er nu zo ook op ingesteld....
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door irisbloem » 4 maart 2021, 9:19

zoemers schreef:
3 maart 2021, 22:14
In St Maarten Mechelen testen ze je als je binnenkomt en vier uur later is het resultaat er. Tot dan word je als positief beschouwd.
Ook als je negatief test moet je altijd een masker dragen als er iemand in de kamer binnenkomt.
Alleen tijdens de actieve arbeid mag je dan even het masker uitzetten om te persen.
Ik heb er weinig hoop op dat die regels deze maand nog veranderen dus heb me er nu zo ook op ingesteld....
Hoe het zit als er iemand op de kamer komt dat weet ik niet, ik weet wel dat het bij ons zo is dat je tijdens de arbeid het niet aan hoeft als je negatief bent Ik kom 1 maand later maar denk ook niet dat het tegen dan al anders zal zijn Wat mij het meeste stoort is dat mijn dochter mij vaak zal zien met een mondmasker en de gezichtsmimiek vind ik zo belangrijk Ik moet zeggen dat ik het echt haat om mijn man en mijn moeder te moeten zien met zo'n masker op, ik zal blij zijn als dat niet meer hoeft

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 4 maart 2021, 9:42

Iedere dag denk ik: Vandaag is de dag dat ze gaat komen.

Maar voor hetzelfde geld blijft ze nog tot na dinsdag zitten. Eens morgen haar box staat, mag ze komen. Dus het zal wel voor vandaag of volgende week zijn :lol: .

Eergisteren even hulp op een ander forum ingeschakeld ik blijk allergisch te zijn voor de meeste traditionele merken van babyshampoo's. Ondertussen heb ik toch een 5-tal producten die ik in huis kan halen. Oef! Zou het niet fijn gevonden hebben om onder de uitslag te staan.

Het walrus-gehalte neemt met de dag toe. Ik denk dat ze nog steeds aan het indalen is. En vaak naar de wc dat ik moet!

Ach ja, allemaal voor het goede doel zeker.

Sprak gisteren met mijn schoonzusje. Zij en die broer hebben een kindje van 1.5j. Ze was erg verbaasd dat ik overweeg om een tweede als BAM op de wereld te zetten. Ze gaf aan dat zij het als koppel al moeilijk hebben om eentje de nodige aandacht en zorg te bieden. Langs de andere kant staat mijn leven wel wat meer op orde dan dat van hen, dus we hebben uiteindelijk het verschil in mening gewoon zo gelaten.

Ik heb ook wel wat meer last van harde buiken. Maar dat is nu perfect normaal. Oefening baart kunst zullen we maar denken!
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door irisbloem » 4 maart 2021, 11:50

Sara1987 schreef:
4 maart 2021, 9:42
Iedere dag denk ik: Vandaag is de dag dat ze gaat komen.

Maar voor hetzelfde geld blijft ze nog tot na dinsdag zitten. Eens morgen haar box staat, mag ze komen. Dus het zal wel voor vandaag of volgende week zijn :lol: .

Eergisteren even hulp op een ander forum ingeschakeld ik blijk allergisch te zijn voor de meeste traditionele merken van babyshampoo's. Ondertussen heb ik toch een 5-tal producten die ik in huis kan halen. Oef! Zou het niet fijn gevonden hebben om onder de uitslag te staan.

Het walrus-gehalte neemt met de dag toe. Ik denk dat ze nog steeds aan het indalen is. En vaak naar de wc dat ik moet!

Ach ja, allemaal voor het goede doel zeker.

Sprak gisteren met mijn schoonzusje. Zij en die broer hebben een kindje van 1.5j. Ze was erg verbaasd dat ik overweeg om een tweede als BAM op de wereld te zetten. Ze gaf aan dat zij het als koppel al moeilijk hebben om eentje de nodige aandacht en zorg te bieden. Langs de andere kant staat mijn leven wel wat meer op orde dan dat van hen, dus we hebben uiteindelijk het verschil in mening gewoon zo gelaten.

Ik heb ook wel wat meer last van harde buiken. Maar dat is nu perfect normaal. Oefening baart kunst zullen we maar denken!
Erg spannend Sara!
Ik wou er ook altijd 2 maar na ons lange traject zijn we al blij met 1 Ook mijn leeftijd speelt een rol Ik zou volgend jaar al moeten beslissen of ik nog probeer voor een tweede en dat vind ik heel kort Ook omdat we door de covid aan schadebeperking gaan moeten doen om onze zaak terug zoals voorheen op de rails te krijgen en dat zal ook extra energie kosten en dat terwijl we eigenlijk van plan waren het net wat rustiger te doen mochten we het geluk hebben nog een kind te kunnen krijgen Dus ook al zijn wij met 2 ik vrees dat we onze handen vol gaan hebben met 1, de heropstart van onze zaak en de verdere verbouwingen aan onze hoeve We zullen zien wat de toekomst brengt, ik kan daar nu nog niet definitief over beslissen Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat werkt en als de wens er is en de mogelijkheid waarom dan niet 😉

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door liesanne » 4 maart 2021, 16:57

Hey dames

Ik moest mijn mondmasker tijdens de bevalling aanhouden. Er was geen tijd voor een (snel)test, want de baby wou heel snel komen.

Maar probeer er op voorhand niet te veel over te stressen...al bij al valt het mee. Ik was niet echt bezig met dat masker. Ik probeerde te focussen op mijn ademhaling en op de baby.

Succes
X
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Babske84 » 4 maart 2021, 20:15

Sara1987 schreef:
4 maart 2021, 9:42
Iedere dag denk ik: Vandaag is de dag dat ze gaat komen.

Maar voor hetzelfde geld blijft ze nog tot na dinsdag zitten. Eens morgen haar box staat, mag ze komen. Dus het zal wel voor vandaag of volgende week zijn :lol: .

Eergisteren even hulp op een ander forum ingeschakeld ik blijk allergisch te zijn voor de meeste traditionele merken van babyshampoo's. Ondertussen heb ik toch een 5-tal producten die ik in huis kan halen. Oef! Zou het niet fijn gevonden hebben om onder de uitslag te staan.

Het walrus-gehalte neemt met de dag toe. Ik denk dat ze nog steeds aan het indalen is. En vaak naar de wc dat ik moet!

Ach ja, allemaal voor het goede doel zeker.

Sprak gisteren met mijn schoonzusje. Zij en die broer hebben een kindje van 1.5j. Ze was erg verbaasd dat ik overweeg om een tweede als BAM op de wereld te zetten. Ze gaf aan dat zij het als koppel al moeilijk hebben om eentje de nodige aandacht en zorg te bieden. Langs de andere kant staat mijn leven wel wat meer op orde dan dat van hen, dus we hebben uiteindelijk het verschil in mening gewoon zo gelaten.

Ik heb ook wel wat meer last van harde buiken. Maar dat is nu perfect normaal. Oefening baart kunst zullen we maar denken!
Hoi Walrus :-)
Ik heb ook nog 2 staaltjes van de donor laten invriezen en bewaren. Ik kan nu niet beslissen of ik nog een tweede kindje wil als BAM, maar als ik het later wil, dan is het 100% genetisch hetzelfde als mn dochtertje nu en dat vind ik toch belangrijk. Ze bewaren het standaard 2 jaar maar tegen dan zal ik al wel beslist hebben :-) Dat is iets wat jij alleen kan beslissen vind ik, net zoals je beslist hebt om voor je eerste kindje te gaan....Zou mijn gok van 6 maart lukken? :lol:
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 5 maart 2021, 9:28

Ik ben net uit bed gewalrust :lol: en ben nu aan het wachten om samen met mijn vader de box te gaan halen.

Op dit moment nog geen weeën dus wie weet...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door irisbloem » 5 maart 2021, 13:02

liesanne schreef:
4 maart 2021, 16:57
Hey dames

Ik moest mijn mondmasker tijdens de bevalling aanhouden. Er was geen tijd voor een (snel)test, want de baby wou heel snel komen.

Maar probeer er op voorhand niet te veel over te stressen...al bij al valt het mee. Ik was niet echt bezig met dat masker. Ik probeerde te focussen op mijn ademhaling en op de baby.

Succes
X
Dat is net het probleem bij mij, een focus op je ademhaling en mondmasker gaan bij mij niet samen, ik krijg ook vlugger appelflauwte en hartkloppingen ermee

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 5 maart 2021, 13:09

Ik ben zonder mondneusmasker al regelmatig buiten adem, dus ik kijk er niet echt naar uit.

Nu ben ik wel van plan om zo lang mogelijl thuis de weeën op te vangen. Eens ze 5 tot 4 minuten op elkaar volgen, moet ik vertrekken.

En voor de rest blijven ze maar zo veel mogelijk buiten, dan moet dat onding niet op.

Heb wel bewust medische mondneusmaskers gaan halen, dat is voor mij meestal makkelijker om te ademen dan een herbruikbaar of 1 van de supermarkt.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 17 gasten