Babske84 schreef: ↑4 maart 2021, 16:24
De echo was goed! MAAR zoals ik al gezegd had, ligt ze nog steeds stevig in stuit. Hoofd boven navel, rechts de rug en dan zo in een bolletje met haar voetjes links...De voorbije echo's bij de vroedvrouw lag ze ook al zo, dus het is écht al een paar weken/maanden dat ze zo ligt...2 april moet ik aan de monitor en dan gaan ze zien of ze gedraaid is. Indien niet, kunnen ze de week later (36W) een kering uitvoeren...Het is niet zonder risico en vrij pijnlijk dus ik moet erover nadenken of ik het wil of niet. Er kan tijdens kering ook wel wat foutlopen waardoor spoedkeizersnelde nodig is. (kans is klein maar ze is er wel) ...Indien ik het niet wil en ze draait niet (wat ik vermoed), zal er een keizersnede (KZ) uitgevoerd worden in week 39 (laatste week april). Langs de ene kant is een KZ ok voor mij (geen uurrrrrren arbeid, voorbereid zijn wanneer baby geboren gaat worden,...) langs de andere kant is een natuurlijke bevalling beter voor het kindje (wist mn osteopaat te zeggen). Ook als alleenstaande is een KZ niet zo handig voor herstel nadien thuis...Ik ga niet veel zelf kunnen dus gaat er altijd hulp in huis moeten zijn...MOeilijke beslissingen waar ik eens over moet nadenken. Maar als ze niet draait, ook niet door de kering, zal het sowieso KZ worden.
Maar met de baby was alles ok en zit ze op percentiel 61...Dus niet zo een reusje, maar ook geen kleintje

Harde buiken zijn puur door beweging en valt niets aan te doen...Baarmoederhals was nog 3.9 cm wat zéker goed is. Dus buiten extra magnesium kan ik niet veel doen...
De bevalling (of KZ) is zonder mondmasker. Je wordt getest en anderhalf uur later weet je het resultaat en mag het masker af. Wel masker op de materniteit wanneer er iemand binnenkomt, maar dat is het minste vind ik.
Succes irisbloem met je echo morgen. Ik duim mee voor een goede ligging
Inderdaad wat denk- en besliswerk.
Wat ik wel weet, bij mijn zus had absoluut geen pijn van de kering. Is dus niet altijd pijnlijk.
Irisbloem, dat horen we natuurlijk niet graag.
Weet je vandaag welk moment ze beslissen dat ze met geboren worden dan? Kijken ze dan enkel naar het lengte en activiteit?
Ik vind het toch ook moeilijk het evenwicht te vinden in beweging, wat kan en wat niet. Hopelijk terug op de ben, zoemers?
Spannend zeg, Sara! Ik kan me echt nog niet voorstellen hoe ik erbij zou... of zal, lopen

. Idd, kuisen kuisen kuisen!
De kaartjes en doopsuiker ligt stil bij mij... Zal toch eens in actie moeten schieten.
Bij mij toch ook een donderslag bij heldere hemel, donderdag op de consultatie; hoge bloeddruk (150/97) én eiwit in urine én afwijkende bloedwaarden... ziet ernaar uit dat we richting zwangerschapsvergiftiging gaan

Met mijn 31 weken nog veel te vroeg...
Kleine meid is wel lief en heeft al de hele dag flink wat zitten bewegen, geeft me het gevoel dat ze het goed stelt daarbinnen.
Dinsdag opnieuw controle. We horen dan wel meer.