IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 6 april 2021, 16:11

Kaaskroketje schreef: ↑
6 april 2021, 15:10
Hallo,

mag ik me hier ook aanmelden? Misschien wel een beetje laat, want ik heb mijn 6de IUI al achter de rug.
Ik ben nu aan het wachten om vrijdag te mogen testen of het misschien dan de laatste keer toch zou gelukt zijn!

Ik heb 5 iui's gehad met pregnyl inspuiting 36u voor de inseminatie, deze laatste iui heb ik nu ook amelgen 400mg meegekregen die ik 1x per dag moet innemen. Dit nadat ik had aangegeven heel vaak al na dag 9/10 na iui al licht bloedverlies te hebben gevold door de menstruatie 2-3 dagen later. Beetje jammer wel dat er daar niet eerder op gereageerd is, want ik had dit al eerder aangegeven aan een andere gynaecologe.

Nu heb ik eigenlijk sinds de IUI nog maar 1x effectief moeten testen met een zwangerschapstest, omdat ik telkens toch al eerder dan NOD mijn menstruatie kreeg. Maar zijn hier mensen met ervaring met testen icm de amelgen (progesteron)? Als ik s morgens ga plassen (pil 's avonds gezet), dan lijk ik het "vet" waaruit die pil bestaat gewoon terug uit te plassen. Lijkt me niet zo handig dat je daarop dan een test doet?

Bedankt alvast!
Welkom kaaskroketje! Geen ervaring met amelgen, maar als je test moet dat dan niet met bloedafname ipv urinestaal? Nu ik heb bij mijn eerste twee iui's ook geen test meer gedaan want was op de dag van nod of dag ervoor al duidelijk dat ik mijn maandstonden had..
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Kaaskroketje
Berichten: 9
Lid geworden op: 6 april 2021, 14:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Kaaskroketje » 6 april 2021, 17:20

Jena schreef: ↑
6 april 2021, 16:11
]
Welkom kaaskroketje! Geen ervaring met amelgen, maar als je test moet dat dan niet met bloedafname ipv urinestaal? Nu ik heb bij mijn eerste twee iui's ook geen test meer gedaan want was op de dag van nod of dag ervoor al duidelijk dat ik mijn maandstonden had..
Nee, ik mocht gewoon testen met een urinestaal. Heb eigenlijk nog geen enkele keer een bloedname gehad in die 6 cyclussen, behalve dan de laatste keer omdat mijn eicel bij de eerste meting al zo groot was, dat men een bloedname heeft gedaan om te zien of de inseminatie de dag erna al ging moeten of 2 dagen erna.
Toch soms raar hoe ieder ziekenhuis het toch weer wat anders aanpakt!

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 6 april 2021, 18:57

De kansen bij iui zijn al niet heel hoog, maar zonder bn wordt het echt een loterij.

Ik heb nog nooit Amelgen gebruikt, enkel Utrogestan maar dit geeft geen probleem om te testen, ik test altijd voor bn, beetje ongeduldig.

Hou er rekening mee dat de Amelgen waarschijnlijk je ms gaat tegenhouden, als je dag 14 haalt zonder bloedverlies wil dit zeggen dat het helpt, maar het kan je dus ook valse hoop geven dat het gelukt is.

Kaaskroketje
Berichten: 9
Lid geworden op: 6 april 2021, 14:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Kaaskroketje » 6 april 2021, 22:38

mich75 schreef: ↑
6 april 2021, 18:57
De kansen bij iui zijn al niet heel hoog, maar zonder bn wordt het echt een loterij.

Ik heb nog nooit Amelgen gebruikt, enkel Utrogestan maar dit geeft geen probleem om te testen, ik test altijd voor bn, beetje ongeduldig.

Hou er rekening mee dat de Amelgen waarschijnlijk je ms gaat tegenhouden, als je dag 14 haalt zonder bloedverlies wil dit zeggen dat het helpt, maar het kan je dus ook valse hoop geven dat het gelukt is.
Ja, ze hebben een bloedname zelfs nooit voorgesteld... Jammer eigenlijk, als ik het zo hoor...

De gyne had eerst utrogestan voorgeschreven, maar is blijkbaar (tijdelijk) niet meer te verkrijgen. Vandaar de amelgen.
De gyne had me ervoor gewaarschuwd dat ik mijn menstruatie mogelijks niet ging krijgen hierdoor, dus ze had me gezegd vrijdag (14 dagen na iui) te testen.
Bedankt om jouw ervaring te delen met de utrogestan, dan zal het inderdaad wel geen probleem zijn om zo te testen.

Heel eerlijk gezegd heb ik er ook gewoon al niet veel goede moed meer in. Natuurlijk hoop ik nog altijd vrijdag positief nieuws te zien op het testje, maar ik reken er gewoon al niet meer op.

De afspraak voor een consult rond IVF is dan ook al gemaakt voor volgende week :)

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 6 april 2021, 22:50

Ik weet niet waar je in behandeling bent, maar als op dezelfde plaats ivf gaat doen, zou ik dit precies toch afraden.

Waar ik eerst ging voor ivf deden ze wel bn, maar de beslissing werd enkel op basis van de echo genomen en volgens de planning van het zh (niet werken op zondag) en zo is er heel wat fout gelopen.

Jammer genoeg leer je dit door het zelf te ervaren en door verhalen van anderen waar het helemaal anders loopt en wel lukt.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Kaaskroketje
Berichten: 9
Lid geworden op: 6 april 2021, 14:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Kaaskroketje » 6 april 2021, 23:27

mich75 schreef: ↑
6 april 2021, 22:50
Ik weet niet waar je in behandeling bent, maar als op dezelfde plaats ivf gaat doen, zou ik dit precies toch afraden.

Waar ik eerst ging voor ivf deden ze wel bn, maar de beslissing werd enkel op basis van de echo genomen en volgens de planning van het zh (niet werken op zondag) en zo is er heel wat fout gelopen.

Jammer genoeg leer je dit door het zelf te ervaren en door verhalen van anderen waar het helemaal anders loopt en wel lukt.
Het is een ander ziekenhuis waar de IVF zou doorgaan, daarvoor ga ik naar Genk gaan. Is voor mij het dichtste bij, met als 2de optie uz Leuven.

Waar de iui doorging (ZH Geel), werken ze ook niet op zondag. Of alle, tis te zeggen. Op zich werken ze wel op zondag, heb dan al eens een follikelmeting gehad, maar insiminaties zelf gaan niet op zondag. Zij werken samen met ZH Mol, daar gebeurd de capacitatie van het zaad. En daar werken ze dus niet op zondag... Gelukkig nooit voorgevallen dat ik volgens de follikelmeting op zondag een iui nodig had. Maar je moet het maar voor hebben inderdaad...

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 7 april 2021, 7:29

Ik had ook voor Genk gekozen omdat het het dichtstbijzijnde b-centrum was, ik raad het niemand aan :(

Er gebeuren daar dus echt veel fouten op alle fronten.

Uiteindelijk naar Jette overgestapt, dit was eigenlijk mijn eerste keuze vanwege hun goede reputatie, maar mijn man vond dit te ver.

Leuven is voor ons ook dichter dan Jette, maar na wat er in Genk allemaal gebeurd is, zelfs onze dr daar vond het goed idee om over te stappen, ze heeft zelfs nog enkele namen van artsen doorgegeven.

Kaaskroketje
Berichten: 9
Lid geworden op: 6 april 2021, 14:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Kaaskroketje » 7 april 2021, 16:27

mich75 schreef: ↑
7 april 2021, 7:29
Ik had ook voor Genk gekozen omdat het het dichtstbijzijnde b-centrum was, ik raad het niemand aan :(

Er gebeuren daar dus echt veel fouten op alle fronten.

Uiteindelijk naar Jette overgestapt, dit was eigenlijk mijn eerste keuze vanwege hun goede reputatie, maar mijn man vond dit te ver.

Leuven is voor ons ook dichter dan Jette, maar na wat er in Genk allemaal gebeurd is, zelfs onze dr daar vond het goed idee om over te stappen, ze heeft zelfs nog enkele namen van artsen doorgegeven.
Oei, wat voor fouten zijn dit dan zoal?

Ik heb al 2 dagen continu steken, lijkend op menstruatie krampen. Maar door de amelgen krijg ik mijn MS niet. Ik heb dus net toch maar een vroegtijdige zwangerschapstest gedaan. Er was een heel, heel lichtkleurig streepje te zien, eigenlijk amper zichtbaar. Zou het kunnen dat zo een verticaal streepje op voorhand (zelfs voor het testen) al zichtbaar is omdat hier de uiteindelijke streep moet komen te staan? Ik heb daar nu echt totaal niet op gelet voor het testen of ik toen ook al iets zag. Het is maar hoe je de test draait tegen het licht in, dat het harder opviel.
En uiteraard heb ik geen 2de vroegtijdige test gekocht om te kunnen vergelijken πŸ˜…

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 7 april 2021, 16:40

Als je hier op het forum zoekt op Genk dan vind je heel wat verhalen.

Toen ik ging starten in Genk was ik erg hoopvol en toen heeft er iemand op het forum mij blijkbaar een hele hoop fouten verteld. Ik zeg 'blijkbaar' want ik ben enkele jaren later die post tegengekomen en ik heb dat destijds wel gelezen, maar gedacht dat het bij ons wel zou goed komen.

Bij ons een totaal verkeerde diagnose, dossier verloren, punctie te vroeg gedaan, verkeerd moment laten starten,...dr wist ook nooit van iets, ik moest haar altijd herinneren hoe het nu weer juist zat, om nog maar te zwijgen van de slechte organisatie waardoor ik telkens uren tijd kwijt was.

Het kan een zogenaamd indrooglijntje zijn, maar dit heeft over het algemeen niet echt een kleur.
Een streepje is een streepje zeggen ze normaal, ik weet niet of je Pregnyl gezet hebt, want dan kan het ook daar misschien nog van zijn.

Pregnyl 5000 is verdwenen na 7-10 dagen, 100000 na 10-14 dagen.

Kaaskroketje
Berichten: 9
Lid geworden op: 6 april 2021, 14:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Kaaskroketje » 7 april 2021, 17:37

Pfoeh, dat klinkt niet prettig van Genk!
Ga ik hier eens op zoeken dan, naar meerdere ervaringen.

Jij hebt uiteindelijk dan na Genk voor Jette gekozen en veel tevredener van?

Ik heb inderdaad Pregnyl gekregen, op donderdag 24/03, op vrijdag 25/03 iui. Ik weet niet welke pregnyl dat was, eigenlijk nog nooit op gelet.
Het was een testje van de kruidvat, nu met wat googlen vond ik terug dat er ontzΓ©ttend veel vals positieve testen zijn uit de early testen van de kruidvat.
We zullen het dus maar gewoon braafjes afwachten verder en vrijdag opnieuw testen.

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 7 april 2021, 19:43

Zeer tevreden van Jette, gewoon niet te vergelijken, veel profesioneler.

Na 1 poging gelijk de juiste diagnose en dankzij hen hebben we nu ook 3 kindjes.

Echte vals positieven komen eigenlijk zelden voor, wat wel vaker gebeurt is dat de test positief is en een paar dagen wordt er negatief getest of starten je ms.

Dit wil niet zeggen dat de test vals positief is, dit komt eerder door een biochemische zwangerschap, er is even een innesteling geweest en kort daarna is het misgelopen of als je in het traject zit kan het ook van de Pregnyl zijn.

Als je een bn laat doen als test dan kunnen ze ook een heel laag hcg zien, wat je met een urinetest niet kan.
De uitkomst is hetzelfde, niet zwanger, maar als je meerdere malen een biochemische zwangerschap hebt kunnen ze soms wel verder kijken hoe dit komt.

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 8 april 2021, 11:28

Amai spannende week hier. Heb dinsdag 6 april een controle echo gekregen op dag 11 van de cyclus. Follikel 13 mm. Na bloedafname belden ze om te zeggen dat ik vandaag en morgen ovulatietest moest doen. Indien positief moest ik bellen. Indien beiden negatief terug controle echo, morgen dan.
Wellicht word ik vrijdag 23e gevaccineerd met tweede dosis.. Hiervoor gebeld of de inseminatie dan nog wel mag doorgaan.. Dit moest ik nog afwachten.. Ze moeten het bespreken wnr ze exact weten wanneer de inseminatie plaats vindt. Hopelijk kan het nog doorgaan. 🀞
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 8 april 2021, 12:50

Zitav schreef: ↑
8 april 2021, 11:28
Amai spannende week hier. Heb dinsdag 6 april een controle echo gekregen op dag 11 van de cyclus. Follikel 13 mm. Na bloedafname belden ze om te zeggen dat ik vandaag en morgen ovulatietest moest doen. Indien positief moest ik bellen. Indien beiden negatief terug controle echo, morgen dan.
Wellicht word ik vrijdag 23e gevaccineerd met tweede dosis.. Hiervoor gebeld of de inseminatie dan nog wel mag doorgaan.. Dit moest ik nog afwachten.. Ze moeten het bespreken wnr ze exact weten wanneer de inseminatie plaats vindt. Hopelijk kan het nog doorgaan. 🀞
Ik hoop mee voor jouπŸ€mijn dr in jette zei dat vaccin cyclusgewijs geen enkel effect had. Maar ja ziekenhuizen verschillen nogal.. ik was zwanger in de maand bij eerste vaccin, was op 11ste dag na inseminatie.. ondertussen ook 2de vaccin gehad...
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 8 april 2021, 12:53

Jena schreef: ↑
8 april 2021, 12:50
Zitav schreef: ↑
8 april 2021, 11:28
Amai spannende week hier. Heb dinsdag 6 april een controle echo gekregen op dag 11 van de cyclus. Follikel 13 mm. Na bloedafname belden ze om te zeggen dat ik vandaag en morgen ovulatietest moest doen. Indien positief moest ik bellen. Indien beiden negatief terug controle echo, morgen dan.
Wellicht word ik vrijdag 23e gevaccineerd met tweede dosis.. Hiervoor gebeld of de inseminatie dan nog wel mag doorgaan.. Dit moest ik nog afwachten.. Ze moeten het bespreken wnr ze exact weten wanneer de inseminatie plaats vindt. Hopelijk kan het nog doorgaan. 🀞
Ik hoop mee voor jouπŸ€mijn dr in jette zei dat vaccin cyclusgewijs geen enkel effect had. Maar ja ziekenhuizen verschillen nogal.. ik was zwanger in de maand bij eerste vaccin, was op 11ste dag na inseminatie.. ondertussen ook 2de vaccin gehad...
Ik ben in behandeling in UZ Gent, maar daar is het ook al verschillende keren verandert. Ze spraken erover van 2 weken na inseminatie best te wachten voor het vaccin te nemen. Vandaar dat ik vandaag gebeld hebd om het te vragen. Nu sprak ze precies over 5 dagen zeker tussen te laten. Nu we zullen wel zien! Dankje om mee te hopen!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Kaaskroketje
Berichten: 9
Lid geworden op: 6 april 2021, 14:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Kaaskroketje » 9 april 2021, 11:54

Hier helaas toch een negatieve test vandaag. Opnieuw leek er een heel onduidelijk streepje te zien, maar alleen maar zichtbaar als je de test weg hield van de lamp en ze dus in de schaduw hield.
Dus zelfs al zou dit betekenen dat er toch enige mate van HGC aanwezig is, zal het nooit voldoende zijn helaas.

Dus dan is mijn IUI traject ten einde... Hopelijk hebben we meer succes met de IFV dan, maar ik vind het zelf toch nog een gek gevoel. Je verwacht nooit dat je op een punt komt waarop je IFV zal nodig hebben...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten