Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 11 april 2021, 16:00

De misselijkheid is intussen teruggekeerd, dus ik zal me waarschijnlijk ook ongerust gemaakt hebben voor niks. Maar met mijn verleden vind ik het soms moeilijk om die zorgen van mij af te zetten, ik blijf natuurlijk schrik hebben dat het opnieuw mis zou gaan.

Het is zoals jullie zeggen: als je in zo’n traject zit en zwanger geraken ging al niet vanzelf, dan is het soms moeilijk loslaten dat je vanaf die positieve test nog steeds geen garanties hebt. Goed dat er zoiets als dit forum bestaat, kunnen we mekaar een beetje geruststellen 😉.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 12 april 2021, 12:55

Welkom Taki en Michelle, Proficiat!! Veel succes volgende week met de echo :-)

De onzekerheid is precies eigen aan dit traject. Een tijdje geleden zag ik op het nieuws een dame dat vertelde dat ze eigenlijk wel veel echo's kreeg en dat ze dit niet onmiddellijk allemaal nodig vond. Ik kon die vrouw onmiddellijk een nek om wringen. Ik ben blij dat ik nu iedere maand een echo hebt, zo kan ik toch 2 weekjes geruster verder, 2 andere weken zijn altijd wat stressvoller. Symptomen komen en gaan ik merk dat nu ook, ene dag heel veel energie, de andere dag kom ik amper uit mijn zetel :-). Succes dames, op naar een goede bn en goede echo's :-)

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 12 april 2021, 13:21

@Pompelmoes : hoe is het nu met jou en je papa?

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 12 april 2021, 14:47

Minosh schreef:
12 april 2021, 12:55
Welkom Taki en Michelle, Proficiat!! Veel succes volgende week met de echo :-)

De onzekerheid is precies eigen aan dit traject. Een tijdje geleden zag ik op het nieuws een dame dat vertelde dat ze eigenlijk wel veel echo's kreeg en dat ze dit niet onmiddellijk allemaal nodig vond. Ik kon die vrouw onmiddellijk een nek om wringen. Ik ben blij dat ik nu iedere maand een echo hebt, zo kan ik toch 2 weekjes geruster verder, 2 andere weken zijn altijd wat stressvoller. Symptomen komen en gaan ik merk dat nu ook, ene dag heel veel energie, de andere dag kom ik amper uit mijn zetel :-). Succes dames, op naar een goede bn en goede echo's :-)
Ik heb dat ook gezien, was nav dat de CM vindt dat er te veel consultaties zijn bij gyn en vroedvrouw en dan kwam die vrouw wat kakelen dat ze bij gaar eerste zwangerschap maar 3 echo's had en nu veel meer.

Ik had wel eens in mijn zwangerschapsboekje gezien dat je normaal maar 3 echo's hebt, maar ik had er ook meer.

Ik denk dat de eerste normaal rond 12w is, dat trek ik ook niet, dan zit ik toch al aan de 3e denk ik, maar vanaf ik beweging voel dan maakt het voor mij minder uit en er is ook nog altijd iets als een angelsound.

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 12 april 2021, 15:49

mich75 schreef:
12 april 2021, 14:47
Minosh schreef:
12 april 2021, 12:55
Welkom Taki en Michelle, Proficiat!! Veel succes volgende week met de echo :-)

De onzekerheid is precies eigen aan dit traject. Een tijdje geleden zag ik op het nieuws een dame dat vertelde dat ze eigenlijk wel veel echo's kreeg en dat ze dit niet onmiddellijk allemaal nodig vond. Ik kon die vrouw onmiddellijk een nek om wringen. Ik ben blij dat ik nu iedere maand een echo hebt, zo kan ik toch 2 weekjes geruster verder, 2 andere weken zijn altijd wat stressvoller. Symptomen komen en gaan ik merk dat nu ook, ene dag heel veel energie, de andere dag kom ik amper uit mijn zetel :-). Succes dames, op naar een goede bn en goede echo's :-)
Ik heb dat ook gezien, was nav dat de CM vindt dat er te veel consultaties zijn bij gyn en vroedvrouw en dan kwam die vrouw wat kakelen dat ze bij gaar eerste zwangerschap maar 3 echo's had en nu veel meer.

Ik had wel eens in mijn zwangerschapsboekje gezien dat je normaal maar 3 echo's hebt, maar ik had er ook meer.

Ik denk dat de eerste normaal rond 12w is, dat trek ik ook niet, dan zit ik toch al aan de 3e denk ik, maar vanaf ik beweging voel dan maakt het voor mij minder uit en er is ook nog altijd iets als een angelsound.
Maar 3, mijn gynaecoloog gaf me vanaf 12 w iedere maand een afspraak, waar ik natuurlijk heel blij mee ben. :-)

Pompelmoes
Berichten: 137
Lid geworden op: 4 november 2020, 21:24

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pompelmoes » 12 april 2021, 19:04

momofpgd schreef:
12 april 2021, 13:21
@Pompelmoes : hoe is het nu met jou en je papa?
Ik voel me fysiek goed eignk. Hoofdpijn en keelpijn zo goed als weg. Papa is ziek, grieperig, maar tot op heden niet te ernstig, hopen dat het zo blijft.
Mijn bruinverlies is ook zo goed als gestopt. Morgen kan ik eindelijk naar mijn gewone gynae bellen (was toe vndg), en vragen of ik zo snel mogelijk op afspraak mag (vanaf het mag na corona ntrlk, ik moet tot zondag in quarantaine).

Ik ben niet verschrikkelijk misselijk, zoals sommigen van jullie, maar ik krijg wel meer en meer problemen met eten. Ik eet een paar happen en ik moet echt stoppen of het komt er terug uit. Sommige dingen gaan echt niet, zoals daarnet asperges, ging echt niet. Zure dingen zoals een appelsien gaan me beter af. Fruit in het algemeen gaat redelijk trouwens. Maar enkel fruit eten gaat toch ook niet? Herkennen jullie dit en hebben jullie trucjes? Want mijn avondeten bestond uit één stukje asperge en een paar happen puree, niet echt goed op lange termijn dus...
Na 3 X IUI en 2 x IVF zoontje 24/11/2021 ❤

Opstart juni 2023 voor brusje maar spontaan zwanger ❤ uitgerekend februari 2024

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door michellefee2020 » 12 april 2021, 21:07

Dank je wel atalanta en minosh.. ben best nerveus , denk als ik vrijdag de eerste echo heb gehad dat ik pas echt kan geloven dat ik zwanger ben.. even vraagje aan iedereen die het gebruikt.. tot wanneer hebben jullie de utrogestan moeten gebruiken? 😁
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Mini1504
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 september 2019, 23:45

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Mini1504 » 13 april 2021, 0:14

Welkom Taki en Michelle! 💕
Atlanta ik duim voor je mee voor morgen!🤞🏽

Ik heb zelf eventjes een paar dagen niets gelezen om mezelf wat tijd te geven. Woensdag belangrijke echo om te zien of de bloedklonter er nog zit of in het slechtste geval groter geworden is 😣 ik probeer alvast zoveel mogelijk positief te denken 💕
PCOS patient
2015 Icsi 1: 7 embryo’s allemaal neg
Enkele jaren gestopt
2019 Icsi 2: 11 embryo’s
2.1 bio chem zwangerschap/ alle andere neg
2021feb Ivf 3.1 Pos 4w+3 hcg 995, 5w+3 hcg 9405
Uitgerekend 28/11/21 ♥️♥️♥️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 13 april 2021, 9:23

Atalanta, succes met jouw bn vandaag, ik duim dat je hcg mooi gestegen is en je duidelijkheid krijgt 🤞

Welkom Taki en Michelle, proficiat!! Ik moest utro tot 12 weken gebruiken, al zijn er die maar tot 8 weken moeten... ik ging af o het advies van het ziekenhuis en heb dan met mijn gynae besloten om het op 12 weken af te bouwen. Zo heb ik een paar dagen maar 2 (ipv 3) gedaan, en dan nog een paar dagen 1 per dag.

Pompelmoes, fijn om te horen dat je je redelijk goed voelt, das toch een extra stress allemaal he! Ik heb in het begin 's avonds bijna alleen maar tomaten gegeten en puree, kreeg ook niks anders naar binnen. Mijn dokter zei dat dit voor een tijdje niet uit maakt, als je normaal gevarieerd eet heb je genoeg reserves om even 'slechter' te eten.

Pindanootje hoe is het met jou?
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 13 april 2021, 10:16

Succes Atlanta, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Atalanta » 13 april 2021, 11:06

Hej zo lief iedereen dat jullie daar aan denken!
Mijn hcg was 3420, zaterdag nog 1560, dus meer dan verdubbeld en bij het crg konden ze precies met hun vreugde geen weg :p ze vonden het heel positief. Maar ik denk dat we vooral rustig moeten blijven en afwachten ;) 21 april de echo, ik ben al blij dat ik mn vriend mag meenemen. Ik denk toch vooral aan een leeg vruchtzakje of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap fzo? Wat hoor je eigenlijk te zien op een echo van 7 weken? Wetende dat mijn hcg wel wat achter op schema zit nu.

Succes met alle fruit en groenten, zolang jullie niet overleven op chocola en frieten lijkt het me geen drama 😁
@Mini: ik duim mee voor je echo woensdag, hopelijk is die verdomde bloedklonter weg

Na gans ons traject zouden we toch wat meer zorgeloosheid verdienen hé. Ik ben zo jaloers op vrouwen die zwanger worden en zelfs nooit stil staan bij het feit dat het mis kan gaan. Ik ben biologe en ben altijd super gefascineerd geweest door ontwikkelingsbiologie, ik zou niets liever dan alles opzoeken over wat een embryo van bijna 6 weken doormaakt. Maar telkens ik me daar in verdiep is het verlies zo pijnlijk, dus haak ik even af met de apps...
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 13 april 2021, 11:18

Oh Atalanta dat is nu toch een mooie stijging! Ik begrijp wel dat je nog wat voorzichtig bent met blij te zijn, door de moeizamere start. Maar ik duim alvast heel hard mee dat het verder vlot blijft gaan en dat je echo goed nieuws geeft. Ik heb diezelfde dag mijn eerste echo :). Normaal gezien checken ze dan de grootte, vorm en hartactiviteit. Denk ik 😉.

@Pompelmoes: volgens mij kan het ook niet zoveel kwaad om even niet zo gevarieerd te eten. Je baby’tje zal wel alle stoffen nemen dat het nodig heeft! In het begin is het toch een beetje zoeken wat je wel en niet kan verdragen hé.

Seg en die opmerking van die dame dat vond dat ze te veel echo’s kreeg 😒. Moet idd zo iemand zijn die zonder al te veel problemen zwanger is geraakt en zorgeloos tot aan de bevalling leeft. Voor velen van ons is het gevoel toch wat anders.. ik ga blij zijn als ik de eerste echo heb en eens een kijkje daarbinnen kan nemen ☺️.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 13 april 2021, 11:49

Atalanta schreef:
13 april 2021, 11:06
Hej zo lief iedereen dat jullie daar aan denken!
Mijn hcg was 3420, zaterdag nog 1560, dus meer dan verdubbeld en bij het crg konden ze precies met hun vreugde geen weg :p ze vonden het heel positief. Maar ik denk dat we vooral rustig moeten blijven en afwachten ;) 21 april de echo, ik ben al blij dat ik mn vriend mag meenemen. Ik denk toch vooral aan een leeg vruchtzakje of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap fzo? Wat hoor je eigenlijk te zien op een echo van 7 weken? Wetende dat mijn hcg wel wat achter op schema zit nu.

Succes met alle fruit en groenten, zolang jullie niet overleven op chocola en frieten lijkt het me geen drama 😁
@Mini: ik duim mee voor je echo woensdag, hopelijk is die verdomde bloedklonter weg

Na gans ons traject zouden we toch wat meer zorgeloosheid verdienen hé. Ik ben zo jaloers op vrouwen die zwanger worden en zelfs nooit stil staan bij het feit dat het mis kan gaan. Ik ben biologe en ben altijd super gefascineerd geweest door ontwikkelingsbiologie, ik zou niets liever dan alles opzoeken over wat een embryo van bijna 6 weken doormaakt. Maar telkens ik me daar in verdiep is het verlies zo pijnlijk, dus haak ik even af met de apps...
Wow toch we goed lijkt me, al snap ik dat je niet helemaal gerust bent totdat je de echo hebt gehad. Maar het feit dat ze bij het crg ook blij waren is een goed teken! Ik heb het even opgezocht in mijn dagboekje en wij hadden op week 7 al een hartslag, en onze mini was toen 1cm groot. Je ziet echt nog vrij weinig op die echo (meer een vlek dan iets anders 😂) dus het gaat vooral om de grootte en hartslag denk ik dan ☺️
Ik ben toch ook jaloers op vrouwen waarbij het allemaal soepel verloopt, laatst nog zei iemand dat ze niet doorhad dat ze zwanger was tot 12 weken! Amai en wij kunnen de 2 ww al niet doorkomen en dan zijn er daarna ook nog altijd de vele stress momenten bij elke echo, pijntje, of bloedverlies... Een zorgeloos traject is voor ons niet weggelegd maar uiteindelijk zal dit het allemaal waard zijn 💛 Ik heb ook bij elke tp gedaan waar ik mij goed bij voelde, soms was dit alles op de minuut volgen op een app, soms juist loslaten en er niet te veel mee bezig zijn. Doe zeker wat het beste voelt voor jou!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 13 april 2021, 13:12

Hoi dames!
Wat mooi die stijging Atalanta, een hele opluchting denk ik, maar inderdaad nu nog even wachten tot de echo de echte bevestiging geeft en je dat hartje hoort enzo🍀💕
Pompelmoes fijn dat het al bij al meevalt met de corona symptomen. En over dat eten zou ik me niet te zeer ongerust maken. Ik eet ook niet goed, super veel eten staat me tegen (vooral savonds nog altijd eigenlijk) maar toch merk ik dat ik meer dan een kilo bijgekomen ben sinds voor 't zwanger zijn. Dus zal wel goed zijn 🤷‍♀️ en ik neem Omnibionta prenatal om alle stofjes wat baby'tje nodig heeft zeker binnen te hebben ook nog.

Verder gaat 't matig.. Er is continu wel iets ivm papa. Medicatie veranderen bijvoorbeeld omdat hij anders snachts gruwelijke hallucinaties krijgt en schreeuwt vd angst. En dan m'n broers die even niet overeenkwamen en ik zit er dan wat tussen 🤦‍♀️ Gister ook nog met m'n therapeut gebabbeld en kwam veel verdriet los bij me. Ze zei ook dat het precies voelt alsof ik boven een bos netels hang, en ik weet dat ik erin ga vallen en het klote gaat zijn maar ben met al m'n kracht aant vasthouden en mezelf wijsmaken dat ik 't mss kan vermijden.
Thuis ben ik blijkbaar erg geïrriteerd zegt m'n vriend. Kan het ook niet "uitzetten"..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 13 april 2021, 13:41

Atalanta, wat een schitterend nieuws! Inderdaad op de echo van 7 weken kijken ze of er een vruchtje zit en of het op de juiste plaats zit (bbb). Op 7 weken kan het zijn dat er een hartslag is, maar kan ook nog niet - zeker met een iets lager hcg kan het zijn dat de inplanting later is dan gedacht. Hopelijk voor jou krijg je dan een schitterende hartslag te zien en kan je weer een beetje verder dromen!

Ik moest altijd tot de eerste echo (8weken) utrogestan gebruiken maar eigenlijk bij mijn laatste zwangerschappen zelfs niet meer - ik heb het zelf gevraagd om puur psychologisch het gevoel te hebben dat we alles gedaan hebben! Best kan je hiervoor even horen bij het fertiliteitscentrum.

Pompelmoes: alleen fruit lijkt mij zo ongezond nog niet hoor ;-) Je moet gewoon eten waar je je goed bij voelt en wat je binnen kunt houden. Grote hoeveelheden (middag) lukken bij mij ook moeizaam maar elke hap die binnen is, is er weer eentje binnen. Normaal heb je wel genoeg reserves om er eventjes door te kunnen. Dus eet gewoon waar je zin in hebt :-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten