Uitgerekend oktober/november 2020

Plaats reactie
liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 12 maart 2021, 7:34

Silkie schreef:
1 maart 2021, 8:47
Hallo,

@babske: voor de white noise heb ik gewoon een gratis app gedownload. Maar dat was hier niet echt een groot succes. Dus maar goed dat we er niet veel geld aan uitgegeven hebben.

@laurake: Op dit moment zijn we de pampers aan het opgebruiken van de pampertaart. Denk binnen een 2-tal weken terug pampers te moeten gaan kopen. Maatje 2 is tot 8 kg. Aangezien Kato nu 7 kg is, schakelen we al een maatje hoger. (Maatje 3 is vanaf 6 kg). Tja, een kleine dikzak, hahaha. Morgen de, voorlopig, laatste spuitjes bij K&G. Ik vraag me af of ze iets van haar gewicht gaan zeggen. Maar ze was zo klein bij geboorte en ze zeggen dat je bij borstvoeding niet te veel kan geven.... We zijn wel een kledingmaat groter moeten gaan omdat we haar armpjes niet meer door de mouwen kregen, hahaha...

19 maart gaan we naar de baby spa. Ben eens benieuwd.

Ik heb de laatste week bij gehouden hoe vaak Kato om voeding vraagt. Dat is gemiddeld 10 x op een dag. Met een uitschieter van 13x. Ik vraag me af hoe ze dat op de crèche gaan doen. Ik begin terug 22/3. Ik vraag me af hoe grote flesjes ik moet meegeven. Hoeveel doen jullie in een flesje?

Ik doe Kato altijd veel te veel aan: romper + pyjama + slaapzakje + dekentje. Ook als we gaan wandelen moet ik halverwege dekens afhalen of kleedjes uit doen...🙈

Laurake, hoe is het wendagje meegevallen voor Oliver en voor jou?

Omdat ik nog verlof van vorig jaar moet opnemen deze maand, start ik pas 22/3. Weer wat uitstel. Ik kijk ercenorm tegenop. Het lijkt me ook een heel gedoe, die crèche, flesjes, kolven op het werk... Vroeger werkte ik zo graag! Ik ben precies een andere persoon geworden. Ik ging ook nooit borstvoeding geven, maar ben nu ook een echte borstvoedingsmaffia-mama. 😳
Hoe doen jullie het?

Hier komt al wat regelmaat in onze voormidagen met dutje in het bedje (!) rond 9u en rond 11u. Het geeft me al wat meer bewegingsvrijheid.

Ieman ervaring met 'parel van Epstein '? Kan dat nog op 4 maanden? Gaat het vanzelf weg?

Liefs,

Sylvie
Hoe was ‘t bij k&g? Ik was er gisteren. Mijn dochter weegt ook al meer dan 7 kilo en is 62 cm... ze is 3 maanden, dus tis een stevige. De dokter zei dat het oké was, aangezien ze zowel in gewicht als in lengte groeit. Maar idd als je borstvoeding op vraag geeft kan het ook geen kwaad. Ik heb ook de app ‘Growth’, daar hou ik de gewichtjes bij. Het is vooral belangrijk dat ze een curve volgt en niet te veel zakt of stijgt.

Aangezien ze al 62cm groot is, zitten we hier dus ook al aan kledingmaat 62 en meestal zelfs 68 🤷‍♀️ .

Ivm flesjes..:ik volg de berekening van de natuurlijke maaginhoud. Je vindt het hier, onder het kopje rekensom: https://www.lalecheleague.nl/borstvoedi ... n-een-fles . Ik kom voor mijn dochter uit op 100ml per flesje. Ik vraag dan in de crèche om haar te voeden op vraag, dus wanneer zij zelf
signalen geeft. Als er geen signalen komen, moeten ze haar om de 2,5 a 3u een flesje geven. Kan zijn dat ze dan niet alles opdrinkt, maar dat is ok. Ze compenseert dat wel bij een volgende voeding of ‘s avonds bij mij aan de borst.

Ik begin maandag terug te werken, maar mijn dochter gaat pas eind april naar de crèche...in tussentijd wordt ze opgevangen door mijn mama. Ze was pas ingeschreven vanaf eind april omdat ik normaal nog een maand extra zou bijnemen; maar ik wil terug aan de slag. Ik ben het thuiszitten heel beu. En ik vind haar op 3 maanden nog te jong om al te gaan (persoonlijke keuze, geen oordeel over die dat wel doet!) en mijn mama staat te popelen!

Hier is nog geen regelmaat... onze baby is heel veel wakker...vraagt soms melk na een uur en soms laat ze er vijf uur tussen... ik vind dat ok..hoop dat het allemaal wat meevalt wanneer mijn mama en nadien de crèche haar gaan opvangen.
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 12 maart 2021, 7:39

Esmi schreef:
1 maart 2021, 11:36
Goedemiddag,


Aangezien de meeste van jullie al enkele maanden terug bevallen zijn heb ik een vraag voor jullie:
Heeft iemand het boek "Mindful bevallen" van Nancy Bardacke dat jullie niet meer nodig hebben en ik kan overkopen? Het is niet meer verkrijgbaar in de boekhandel. Dankjewel!
Oei neen... ik heb het wel gelezen, maar had het toen geleend van mijn vroedvrouw. Misschien daar eens horen? Of bij de bij? Tweedehands: marketplace, Vinted, 2ehands, freecycle sites? Succes!
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 12 maart 2021, 7:49

Laurake86 schreef:
7 maart 2021, 16:38

Oliver heeft nu 2 wendagjes achter de rug, maandag 2.5u en donderdag 3.5u. Vrij goed meegevallen al had hij donderdag wel veel geweend. Zou van krampjes zijn zeggen ze daar en ze raden aan om over te stappen op andere voeding en andere fles (MAM flessen). Ik had raad aan de vroedvrouw gevraagd en zij zei het toch nog even aan te zien. Kan ook van de nieuwe omgeving zijn dat hij er zo slecht drinkt (doet er daar een half uur over, hier meestal 10 min) en ja krampjes, mss idd andere voeding maar had net zoveel potten Nan AR in huis gehaald. Weet het soms niet goed meer en denk eraan mss eens raad te vragen aan een pediater. Ook voor zijn krampjes. Sinds gisteren hoest hij ook veel, mss een klein vallingske ah kweken. En dat al van 2 dagen creche :roll: Hij heeft er telkens ook een half uurtje geslapen.

Ik ben inmiddels weer aan het werk. Viel beter mee dan verwacht. Blij dat ik weer onder de mensen ben (virtueel dan want 3/4 van thuis gewerkt, rest van de komende dagen ook thuiswerken) en even weg van de pampers en voeding. Al is het wel een uitdaging te werken met een baby in huis. Pas 15 maart gaat hij fulltime nr crèche en mijn vriend is nog een week thuis nu. Kreeg wel het nieuws opt werk dat nu mijn team terug voltallig is we terug eco-werkloosheid krijgen. Wrsl vanaf eind maart dat we 1 dag per week niet moeten werken. Kijk ik stiekem naar uit zodat ik kan bijslapen, eindelijk eens in de tuin kan werken, kleertjes sorteren, ...
Hoe is het intussen nog gegaan in de crèche?
Ik heb idd ook gehoord dat de darmpjes een paar dagen tijd nodig hebben om te wennen aan de nieuwe melk...gaat het al beter?
En ja de crèche is echt een ophaalpunt van microben hè 🙊. Mijn peuterzoontje heeft elke week wel iets, wij hangen er zelf ook dikwijls aan en bijgevolg de baby ook. Is wel zielig om haar te zien afzien, maar het is meestal na een dagje ook wel over (leve antistoffen in de moedermelk)!

Ik denk, net als jij, dat het werken ook gaat meevallen! De meeste mensen verklaren mij gek, maar hele dagen alleen voeden en pampers verversen is op een duur niet meer zo tof. Bij mijn eerste kraamperiode kreeg ik dikwijls eens een vriendin over de vloer of ging ik zelf op bezoek bij een tante, mijn mama, een vriendin, oma, of ik ging een terrasje doen. Maarja, gaat nu niet hè. Dus ja ik kijk ook uit naar het contact met mijn collega’s en klanten! Ik ga 4/5e werken en volledig thuis, maar de kindjes gaan wel naar de crèche/opvang. Tijdens de eerste lockdown moest ik mijn zoon thuishouden, die was bij aanvang van de lockdown 9 maanden en dat was eigenlijk niet te doen...ik had keiveel werk, dus kon eigenlijk nooit met hem bezig zijn. Ik gaf hem eten tijdens meetings, hij zat op mijn schoot tijdens sollicitatie interviews, ik moest soms de babyfoon even afzetten omdat hij aan het huilen was in z’n bedje, maar ik was bvb aan de lijn. Kan je verzekeren dat het echt niet leuk was :? :?

Succes met je eerste full time week!
Ik begin ook maandag 😊
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 12 maart 2021, 15:52

Hey Liesanne, succes met het beginnen werken !! Begrijp je maar al te goed dat het binnen zitten met enkel een baby, en contant enkel voeden en pampers verversen begint te vervelen.
Hier gaat het nog steeds goed. Intussen al een kleine 2 weken ah werk. Binnenkort zelfs 2 dagen opleiding gaan geven bij de klant. Dat zie ik iets minder zitten in combi met Oliver naar de creche brengen. Maar ik probeer het met de klant in te plannen wanneer mijn vriend thuis is zodat hij naar de creche kan gaan en er toch iemand in de buurt is moest er iets zijn.

Oliver zijn verkoudheid is er echt doorgekomen en moeten nu veel spoelen en snottebelletjes opzuigen. De nachten zijn nu wel onrustiger dus ik zit nu wat op zombie modus te werken en begin helaas ook keelpijn en grieperig te worden. Gelukkig is het heel kalm op het werk. Dinsdag zelfs mijn eerste dag werkloos. Hopelijk kan ik dan eindelijk bijslapen.
Oliver mocht gelukkig naar de creche nog want hij heeft geen koorts. Gisteren een hele dag geweest en goed meegevallen. Hij kwam thuis en eerste uur super veel gelachen. Zo genoten dat ik heb gedaan :)
Misschien dat de andere melk inderdaad begint te werken. De andere potten heb ik maar retour terug gestuurd naar Farmaline.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 1 april 2021, 21:14

Hallootjes iedereen,

Ook ik ben terug aan het werk. Ik vind het nog steeds een vreemd gevoel dat anderen die dag meer met Kato bezig zijn dan ikzelf.
Kato is, na haar 2 wendagen, vorige week maandag voor het eerst een hele dag naar de crèche geweest. Spijtig heeft ze er RSV opgelopen en hebben we haar thuis moeten houden. Volgende week hebben we verlof (was al gepland met mijn verjaardag). Dus ze gaat pas 12 april terug. 🙈
Ze krijgt nog steeds enkel borstvoeding. Maar ik vind de nachten erg zwaar. Ze vraagt erg vaak een voeding.
Maar lang zal het niet meer duren. Want ik krijg niet gekolfd wat zij drinkt op een dag. (In de crèche. Thuis krijgt ze de borst) Ik vind dit wel jammer. Maar 20 april gaan we terug naar kind en gezin en gaan we opstarten met groentepapjes.

Hoe verloopt het bij jullie?

Liefs,

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 1 april 2021, 22:08

Silkie schreef:
1 april 2021, 21:14
Hallootjes iedereen,

Ook ik ben terug aan het werk. Ik vind het nog steeds een vreemd gevoel dat anderen die dag meer met Kato bezig zijn dan ikzelf.
Kato is, na haar 2 wendagen, vorige week maandag voor het eerst een hele dag naar de crèche geweest. Spijtig heeft ze er RSV opgelopen en hebben we haar thuis moeten houden. Volgende week hebben we verlof (was al gepland met mijn verjaardag). Dus ze gaat pas 12 april terug. 🙈
Ze krijgt nog steeds enkel borstvoeding. Maar ik vind de nachten erg zwaar. Ze vraagt erg vaak een voeding.
Maar lang zal het niet meer duren. Want ik krijg niet gekolfd wat zij drinkt op een dag. (In de crèche. Thuis krijgt ze de borst) Ik vind dit wel jammer. Maar 20 april gaan we terug naar kind en gezin en gaan we opstarten met groentepapjes.

Hoe verloopt het bij jullie?

Liefs,

Syl
O jee... hoe gaat het met haar? Kan ze wel thuis uitzieken? Kindje van mijn nicht ligt in het ziekenhuis met RSV ☹️

Hoe ging het (behalve het oplopen van RSV) in de crèche met Kato?

Ik heb de opstart van ons dochtertje even uitgesteld, zij zou normaal komende woensdag starten, maar door Corona vroeg de crèche om een andere oplossing te zoeken indien mogelijk. Mijn vriend en ik wisselen af qua verlof en mijn mama/schoonmama komen ook wel eens babysitten. Zoontje gaat wel nog; die amuseert zich daar rot en ik merk dat hij enorm veel leert daar. Ik vind het voor de baby nog anders dan voor de bijna tweejarige. Soms ben ik wel eens een uur of twee alleen thuis met de baby en dat lukt dan nog wel om te combineren met mijn werk, maar mocht de peuter ook thuis zijn, zou ik écht niet kunnen werken

Ik ben intussen al drie weken terug aan het werk. Ik ben het al goed gewoon...amai! Het is wel echt heel anders dan na mijn eerste zwangerschap, toen werd er echt gevraagd hoe het met me was en hoe het met de baby ging. Met dat jaar telewerken...tja. Nu ben ik gewoon terug online, de meeste mensen vragen niet eens naar de baby. Vraag me zelfs af of ze nog weten dat ik zwanger was en er drie-vier maanden tussenuit was.

Och ja, ik probeer naar de voordelen te kijken. Ik kan mijn baby live voeden of ik kan kolven zonder me daarvoor te moeten opsluiten in een kot. Ik ben ook direct na het werk thuis en moet niet eerst nog (minstens) 30’ in de file staan 🤷‍♀️

Bij mijn zoontje heb ik borstvoeding gegeven tot ik terug zwanger was van nr 2 (10 maanden ongeveer). Ik hoop dat ik nu het jaar haal!

Leuk om nog eens nieuwtjes te hebben 😊
Ook benieuwd hoe het met de rest gaat!
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 2 april 2021, 11:55

Hey ladies,

Hier intussen al een maand aan het werk en Oliver gaat sinds 15 maart fulltime naar de crèche. Het verloopt allemaal vlot, zowel het werken als de crèche. Helaas is zijn verkoudheid nog steeds niet beter. Veel snot en veel hoesten. Vannacht was zwaar. Vanmorgen beetje mental breakdown gehad maar ben er alweer bovenop. Ik heb het intussen al voor de tweede keer en dus ook al 2 (negatieve) corona testen laten doen. Maandag zijn we met hem naar de pediater geweest want zijn 2 ogen etterden serieus. Met de oogdruppels is het nu veel beter. Hij is altijd al wel naar de creche blijven gaan.

In de crèche gaat het goed. Hij slaapt er goed. Drinken hangt van dag tot dag af. Daar hadden ze aangeraden van ipv om de 3u 150cc, om de 4u 180 cc te geven maar daar geraakt Oliver vaak niet aan. 1 flesje 180 dat hij drinkt soms en meestal ook niet alles, zelfs niet van de 150cc. Dus dat loopt wat moeizaam en scheelt echt hard. Moet echt inschatten elk flesje hoeveel gaat hij nu drinken. Groentenpap stellen we altijd maar uit maar wilde er dit weekend al eens met beginnen. Weet alleen niet zo goed hoe. Ja worteltjes stomen, maar met of zonder patatjes al en wat zijn de hoeveelheden...

Hij is nu 63.5 cm en weegt 6kg260. Qua kleding maatje 62, aan de beentjes soms al te klein, vanboven soms zelfs nog 56. En in de pampers zitten we op maatje 3.

Rollen doet hij nog niet. Heb de speelmat nu hier gelegd soms leg ik hem er op zijn buik op maar doet geen aanstalten om te rollen. Ik zit er niet achter. Elk kind zijn ritme :) Hij is wel heel alert, altijd met grote ogen alles bekijken en lacht super lief als we zot doen met hem, dan smelt ik.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 12 april 2021, 11:01

Hallo,

Kato rolt al eventjes van haar buik op haar rug. Maar enkel als ze er zin in heeft. 🤣 Zitten en zo kan ze nog niet, hoor.
Vandaag terug naar de crèche, na de vorige valse start. Het voelt opnieuw als dag 1. ( Ik zit te kolven op het werk als ik dit typ). Kato weigerde de vorige keer flesjes. We hebben er hard op geoefend, dus het zou nu beter moeten gaan.
Van de RSV heeft ze eigenlijk niet veel last gehad. Wat een geluk!
@Laurake: is het gelukt met de groentepap?
@Liesanne: ik snap je volledig. Heel veel collega's hebben me nooit zwanger gezien. En zo lijkt het soms alsof ik geen baby heb voor hen. 😏

Liefs,

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 12 april 2021, 11:23

Flink Kato :) Hier toevallig sinds vorig weekend ook dat hij begon om te rollen van buik naar rug. Heb het gefilmd, mijn vriend was niet thuis. Maar hij heeft het nog niet live voor mijn vriend gedaan, ook enkel wanneer hij zin heeft :lol:
Hoe was nu eigenlijk de baby spa geweest?
Succes met de tweede eerste crechedag :) Hopelijk vlot het drinken uit flesje wat goed.

Ja, dus met paasweekend gestart met groentenpap. Uiteindelijk 2/3 wortel en 1/3 aardappel + 1 etl olijfolie. Was niet zo vlot gegaan: slechts 2/3 hapjes, en veel wenen. In over en weer boekje vd creche vermeld dat we zijn begonnen. Zijn ze daar meteen die dag ook begonnen en gaat daar heel wat vlotter. Elke dag ook andere smaken. Heeft al pompoen (zijn favoriet), courgette (geen succes), wortel en witloof gegeten. Grootste portie daar was 116 gr van de pompoen.
Heb dit weekend enkele porties butternut en broccoli gemaakt en ingevrozen voor in de weekends. Hij is ook beter beginnen drinken en heb nu nog weinig melk tegenwoordig over.

Hoe merk je RSV ipv een gewone valling? Sinds dit weekend piept hij enorm met zijn ademhaling. Ook nog veel hoesten en gesnotter. Hij is naar de creche want verder geen koorts (wel verhoogd 37.7°C) en eet nog goed. Gisteren wel heel huilerig maar vanmorgen dan wel happy. Heb wat compassie. Probeer pediater vandaag te bereiken. Voorlopig zonder succes.

Groetjes
Laura
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 12 april 2021, 12:59

Hoi,

Die baby-spa was een gigantisch succes! We hebben al dadelijk een nieuwe sessie geboekt, want dit kan maar tot ze +/- 7 maanden zijn. Een echte aanrader.
Net gebeld naar de crèche. Flesje was flink leeg. 😁
Ik ben gewoon met Kato naar de huisdokter geweest. Mijn nicht is ook arts en zegt dat naar een pediater niet nodig is voor "gewone" kuchjes. RSV werd getest via een wisser in haar keel. Ik wist wel dat het een aantal weken eerder rond was gegaan in de crèche. Dus dat had ik wel tegen de dokter gezegd. Kato had ook wat verhoging, zoals Oliver. Maar de piepende ademhaling rn het hoesten vond ik akelig. Daarom ben ik toch naar de huisarts gegaan.
Amai, Oliver eet al flink. Bij Kato momenteel nog geen interesse in vast voedsel. Dus we wachten nog af wat ze bij K&G zeggen de 20e. Sowieso is er geen haast bij. Want als Kato op haar uitgerekende datum geboren zou zijn, was ze nu nog maar 4,5 maanden.

Liefs,

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 12 april 2021, 14:56

Ah super dat haar flesje leeg was.
Waar heb je die baby spa gedaan? Kan ik mss eens op de site voor prijzen enz zien en het ook boeken.
Probleem met mijn huisarts is dat ik er niet binnen geraak. Zitten zo overvol. Vorige week voor mezelf een andere praktijk geboekt want de sinusitis werd te erg (neem er nu antibiotica voor). Bij de pediater kan ik meestal nog wel er snel ergens tussen. Heb ze nog steeds wel niet kunnen bereiken maar zij belt altijd wel terug id loop van de dag.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door irisbloem » 12 april 2021, 15:46

Laurake86 schreef:
12 april 2021, 14:56
Ah super dat haar flesje leeg was.
Waar heb je die baby spa gedaan? Kan ik mss eens op de site voor prijzen enz zien en het ook boeken.
Probleem met mijn huisarts is dat ik er niet binnen geraak. Zitten zo overvol. Vorige week voor mezelf een andere praktijk geboekt want de sinusitis werd te erg (neem er nu antibiotica voor). Bij de pediater kan ik meestal nog wel er snel ergens tussen. Heb ze nog steeds wel niet kunnen bereiken maar zij belt altijd wel terug id loop van de dag.
Zelf heb ik ook al last van sinusitis van toen ik kind was Na jaren van alles proberen kan ik mij goed helpen met avamys spray, is wel op voorschrift

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 12 april 2021, 18:47

@laurake: wij zijn bij minispa.be geweest in Herk-de-Stad. € 45 voor 30 min. (Alleen bubbelbad)
Mensen die ik ken zijn bij beaulise.com in Lummen geweest.€30/ 30 minuten.
Alles is inbegrepen. Zwemluier, productjes,...
Bij "op de roze wolk" in Holsbeek of Heusden kan je ook nog boeken, maar ik ken nog niemand die daar is geweest.
Is wel jammer dat je huisarts zo weinig flexibel is. Toen ik zei dat het voor Kato was, heeft mijn huisarts mij onmiddellijk tussen genomen. Het voordeel van een klein dorpje zeker? 😊
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 13 april 2021, 20:36

Heb besproken met mijn vriend en wij gaan het toch ook eens boeken die baby spa. Ben heel benieuwd.
Tchoh, huisarts is wel flexibel maar ik geraakte gewoon telefonisch niet binnen. Dat was vrijdag voor mezelf. Gisteren heel de dag de pediater willen bereiken, niet gelukt. Dan maar gebeld met huisarts na 18u nog, mocht nog om 19u komen. We moeten 2 x per dag aerosollen, waarmee we daarnet gestart zijn. Eerst hysterisch wenen, daarna int slaap gevallen. Ze had ook met zo'n wisser getest op rsv, vandaag gebeld maar dat was gelukkig negatief. Nu hopen dat het aerosollen snel werkt.

Hoe deed Kato het op de eerste 2 dagen creche?
Krijgen jullie ook een dagelijks rapportje met wanneer ze wat hebben gegeten, id pamper hadden, geslapen,.. Vind ik wel leuk dat we dat krijgen. Vandaag hadden ze geknutseld en zijn voetjes groen geverfd 😃 (vorige week ook al voor een paasmandje dat we meekregen)
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 14 april 2021, 13:21

Oohh, ben wel jaloers op jouw crèche.
Ik krijg alleen te horen wanneer ze laatst gegeten en geslapen heeft.
Ik heb geen idee wat ze daar een hele dag doet. Ik heb al doemscenario's in mijn hoofd dat ze enkel met haar bezig zijn als ze moet eten. 😖 Ze zou daar immers vrij lang slapen. Thuis en bij mijn ouders doet ze dutjes van 30 min.
Ze voelde ook vrij koud aan, dus we hebben haar wat dikker aangekleed vandaag.
En toen mijn vriend haar in de auto zette, gaf ze een hele gulp melk terug. De crèche gaf ook aan dat ze langzaam eet. Ik ben dus schrik dat ze haar wat te hard pushen...

Ik denk dat ik me beter zou voelen als we daar binnen mochten. Door de Corona heb ik geen idee wat/hoe het er allemaal aan toe gaat.

Een paaszakje ben ik vorige week ook mogen gaan afhalen.

Liefs,

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 45 gasten