Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Ennah
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 juli 2018, 9:49

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Ennah » 19 april 2021, 9:47

We twijfelen nog :) Het is best een groot budget en gaan eigenlijk ook al een nieuwe auto moeten kopen binnenkort. Maar het lijkt me wel een fijne investering waar we lang plezier van gaan hebben.

Ondertussen 17 weken hier en buik is ondertussen duidelijk zichtbaar. Sinds een week echt een wereld van verschil :) Ik voel ook al wat beweging af en toe, vooral 's avonds. Duidelijk verschil met mijn eerste zwangerschap waarbij ik dat pas na 20 weken begon te voelen.

Met jullie alles ok?

Esmi
Berichten: 26
Lid geworden op: 6 november 2020, 17:44

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Esmi » 20 april 2021, 11:19

Ja alles ok hier, al goed rond (26 weken vandaag) en blij dat het binnenkort sandalen tijd is 😉. Mijn volgende écho is pas einde mei, lijkt heel lang, de vorige was midden maart. Caro, heb jij tussen de 20 en 38 weken dan geen echo meer? Benieuwd om haar nog es te zien! Gelukkig voel ik haar elke dag, dit stelt me gerust. Volgende week wel een afspraak bij de vroedvrouw voor o. a. een bloedafname en suikertest
❤️ Uitgerekende bevallingsdatum 27.07.2021

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door CaroCaro » 21 april 2021, 13:13

Esmi, jij bent al 26 weken, waaw, de tijd vliegt precies tegenwoordig! :-) Hier is de buik nog steeds niet echt rond, maar kom ook niet bij... had altijd gedacht dat tjidens mijn zwangerschap ik eindelijk eens een strakke (ronde) buik zou hebben, maar voorlopig toch niet ;-)
Ik heb wel nog echo's tussendoor, elke 4 weken, maar pas bij 38 weken mag mijn vriend nog eens mee...
Heb de indruk dat ik sinds gisteren de baby iets minder voel, en weet dus niet zo goed als ik mij zorgen moet maken of niet... Wellicht eerder niet, maar wat zouden we anders de ganse dag doen ;-)
Ennnah, zijn idd iedere keer weer belangrijke aankopen die gebeuren... maar mssn heb je de fietskar nog niet direct nodig... En eerst die auto dus :-)

Ennah
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 juli 2018, 9:49

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Ennah » 28 april 2021, 9:46

Hello,

Gisteren ben ik op afspraak geweest bij een vroedvrouw. Wou eigenlijk gewoon al een eerste afspraak zodat ik wist wie ik kon bellen eenmaal de baby er is. Maar het was eigenlijk heel tof om al een tussentijdse check te krijgen met luisteren naar de harttonen. Dus ik heb al maar ook een afspraak ingepland voor binnen een maandje :)

Ik heb ondertussen ook gebeld naar huisarts om me te laten registreren voor een corona vaccin. Ben echt heel gelukkig met de beslissing om zwangere vrouwen prioritair te maken.

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door CaroCaro » 30 april 2021, 13:58

Hey Ennah, zo fijn voor jullie dat jullie dan samen nog eens het hartje konden horen! Ik vind het toch een klein beetje frustrerend hoe verschillend het overal gaat (en de frustratie uiteraard omdat ik vind dat het bij ons altijd het minste is ;-)) maar ik krijg pas begin juni een intake gesprek met een vroedvrouw, digitaal... ik baal wel een beetje, want wou dit vooral voor mijn vriend zodat hij ook meer betrokken kan zijn en het hartje kan horen en nu is het toch ook weer op afstand... Ga er wel op aandringen dat het volgende consult niet digitaal door gaat... want op zich heb ik niet zoveel vragen voor mezelf, heb nergens last van... zou mssn al eerder zijn om eens te bespreken wat we zeker allemaal in huis moeten hebben enzo... Daar begin ik mij wel eens zorgen over te maken ;-)

En werd de auto ondertussen al aangekocht? ;-)

fijn weekend dames! Ik veronderstel dat géén nieuws, voor iedereen goed nieuws is! :-)

Juju
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 februari 2020, 10:54

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Juju » 6 mei 2021, 8:35

CaroCaro schreef:
30 april 2021, 13:58
Hey Ennah, zo fijn voor jullie dat jullie dan samen nog eens het hartje konden horen! Ik vind het toch een klein beetje frustrerend hoe verschillend het overal gaat (en de frustratie uiteraard omdat ik vind dat het bij ons altijd het minste is ;-)) maar ik krijg pas begin juni een intake gesprek met een vroedvrouw, digitaal... ik baal wel een beetje, want wou dit vooral voor mijn vriend zodat hij ook meer betrokken kan zijn en het hartje kan horen en nu is het toch ook weer op afstand... Ga er wel op aandringen dat het volgende consult niet digitaal door gaat... want op zich heb ik niet zoveel vragen voor mezelf, heb nergens last van... zou mssn al eerder zijn om eens te bespreken wat we zeker allemaal in huis moeten hebben enzo... Daar begin ik mij wel eens zorgen over te maken ;-)

En werd de auto ondertussen al aangekocht? ;-)

fijn weekend dames! Ik veronderstel dat géén nieuws, voor iedereen goed nieuws is! :-)
Ja Caro, heb dat ook wel wat... gisteren webinar gevolgd over geboorteplan van mamabaas, en wat me vooral opviel is dat ze toch wel zeggen als je al een vroedvrouw hebt tijdens je zwangerschap dat die band hechter is, en er niet zo plots iemand "vreemd" zich komt moeien... Is bij mij hetzelfde als bij jou, de vroedvrouw van de 10de maand zei ook pas een intake te doen rond de 30 weken...

Idd, voor de rest geen nieuws, goed nieuws ;-)
ICSI 1/2 -2020 - neg
Overstap Jette
ICSI 3 - 10/20 - 3.1: neg - 3.2: dochter
ICSI 4 - 12/22 - 4.1, 4.2, 4.3: neg - 4.4: neg (Biochemisch)
ICSI 5 -12/23 - 6 rijpe EC, 2 bevrucht, freeze all: 1cryo
TP 5.1 positief

Liesbeth2205
Berichten: 44
Lid geworden op: 6 juli 2020, 13:50

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Liesbeth2205 » 21 mei 2021, 12:53

Hoe gaat het met alle mama's hier op het forum? Voor sommigen van jullie komt het nu toch wel echt dichtbij! Ik moet helaas nog een hele tijd wachten (uitgerekend 23/9).

Ik ben nu 22 weken zwanger, en hoop eindelijk een beetje te kunnen genieten van de zwangerschap nu de 20 weken echo achter de rug is. Wat is dit al een helse periode geweest. Niet ziek, niet misselijk, dus voor de meesten een droomzwangerschap, maar wat een onzekerheid en angstaanvallen heb ik al doorgemaakt de voorbije tijd! Ervaren jullie dit ook zo na een fertiliteitstraject? Die voorliggende placenta die ervoor zorgt dat ik nog steeds zo goed als niets voel helpt ook niet natuurlijk. :lol:

Ik heb trouwens woensdag mijn vaccin (Pfizer) gekregen. Los van wat pijn in mijn arm en wat moe de dag nadien, viel dit eigenlijk heel goed mee! :D Ik had een beetje schrik, maar brengt nu toch wat gemoedsrust ook.

Anyway, ik wens jullie allemaal veel plezier met de verdere voorbereidingen en voorzichtig ook al veel succes aan de mama's die in juli moeten bevallen!
IUI 1-4: neg
15/11 ICSI 1.1: mk 5wk
04/01 ICSI 1.2: 💙 23/9

Ennah
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 juli 2018, 9:49

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Ennah » 21 mei 2021, 15:23

Hoi,

Ik ben één dagje later uitgerekend dan jij, dus voor mij is het ook nog even wachten. Maar afgezien van wat bandenpijn en pijn in lage rug geniet ik erg van de zwangerschap.

De onzekerheid heb ik minder, maar ben er zeker van dat dit te maken heeft met het feit dat het mijn tweede zwangerschap is. Ik heb natuurlijk ook wat geluk dat mijn placenta achteraan ligt en ik dus wel al redelijk wat beweging voel. Maar dat zal bij jou wel niet te lang meer duren.
Weet dat je bij onzekerheid altijd wel even kunt bellen en langsgaan op de materniteit om even een check up te doen aan de monitor. Ze hebben daar heel veel begrip voor, bij ons toch.

Ik kreeg vorige week ook Pfizer - stevige spierpijn van gehad, amai :) Maar wel blij dat we de kans gehad hebben om ons al snel te laten vaccineren. Volgende op 18 juni.

Ik slaap wel vrij slecht de laatste tijd, begint al moeilijk te worden om een gemakkelijke positie te vinden. Mijn buik is al veel zichtbaarder dan bij mijn eerste zwangerschap, dus ik heb wat schrik wat dit zal geven deze zomer. Ik probeer vooral veel te rusten om de momenten dat het kan. Telewerk is toch een godsgeschenk op dit moment in de zwangerschap :)

Lucy1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 juli 2017, 11:37

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Lucy1986 » 29 mei 2021, 13:59

Dag allemaal,

Qua datum zit ik volledig verkeerd maar ik heb hier in de loop van de zwangerschap wel veel geschreven en steun gekregen in dit groepje.
Ik ben ondertussen op 33 w bevallen van onze wondertweeling, 2 meisjes. Het is een zeer moeilijke zwangerschap geweest met cmv, rand tweelingvtransfusiesyndroom tot het einde, placenta praevia met zware bloedingen, dus we zijn blij dat we de 33 w hebben gehaald. De meisjes doen het goed, liggen al op gewone neonatologie en niet meer op nicu. Ze testen beiden positief op cmv, maar voorlopig geen symptomen, hopelijk blijft dat zo. Nu moeten ze vooral nig veel groeien.
Hopelijk hier alles ok met iedereen?

Veel liefs,

Lucy
Start brusje
Sept 2019: biochemische zs
Okt 2019: ICSI 2.2 neg
Nov 2019: ICSI 2.3 pos, mk 6 w
Jan 2020: ICSI 2.4 neg
Aug 2020: ICSI 2.5 pos, tweeling, mk 6 w
Okt 2020: spontane zwangerschap, tweeling

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door AnieN » 31 mei 2021, 0:23

Lucy1986 schreef:
29 mei 2021, 13:59
Dag allemaal,

Qua datum zit ik volledig verkeerd maar ik heb hier in de loop van de zwangerschap wel veel geschreven en steun gekregen in dit groepje.
Ik ben ondertussen op 33 w bevallen van onze wondertweeling, 2 meisjes. Het is een zeer moeilijke zwangerschap geweest met cmv, rand tweelingvtransfusiesyndroom tot het einde, placenta praevia met zware bloedingen, dus we zijn blij dat we de 33 w hebben gehaald. De meisjes doen het goed, liggen al op gewone neonatologie en niet meer op nicu. Ze testen beiden positief op cmv, maar voorlopig geen symptomen, hopelijk blijft dat zo. Nu moeten ze vooral nig veel groeien.
Hopelijk hier alles ok met iedereen?

Veel liefs,

Lucy
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door CaroCaro » 31 mei 2021, 9:55

Gefeliciteerd Lucy1986! Hebben jullie er al een zicht op wanneer jullie meisjes mee naar huis mogen? De vele ziekenhuis bezoekjes maken het wellicht zware dagen, maar ik hoop dat jullie toch ook kunnen genieten van elk moment van dit prille geluk!

Esmi
Berichten: 26
Lid geworden op: 6 november 2020, 17:44

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Esmi » 2 juni 2021, 15:38

Dag Lucy, een dubbeldikke proficiat met je 2 meisjes!
Amai amai moet supergevoelig zijn, zo vroeg en na een moeilijke zwangerschap. Ze doen het wel goed he lees ik zo, ik duim mee voor een goed verloop de volgende weken xx
❤️ Uitgerekende bevallingsdatum 27.07.2021

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door CaroCaro » 2 juli 2021, 9:37

Benieuwd hoe het hier nog met iedereen gaat? Voor sommigen zijn het wellicht echt de laatste weken en mssn zelfs dagen?!

Ikzelf had gisteren 32 weken echo... Alles zit mooi op schema... Heb enkele weken geleden de fijne diagnose van zwangerschapsdiabetes gekregen, en was daardoor paar kilo afgevallen (voor heen volledig stabiel gebleven in gewicht) dus maakte me wat zorgen voor het effect op de baby (en ook omdat ik steeds van die lastige discussies heb in ZH dat ik te weinig zou eten en blablabla, maar absoluut niet dus...). Maar Gynae zei dat ik (of de baby) géén tekenen vertonen van de dieabetes, dus dat ik me voorlopig géén zorgen hoef te maken... oef!

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Elvira » 4 juli 2021, 18:10

Hey Caro! Wat fijn dat alles op schema is, en dat je geen tekenen toont van diabetes. Mijn resultaten zaten op het randje, en mijn gynae zei dat die waarden een paar jaar geleden zijn aangepast. Dus 3 jaar geleden was ik nog OK geweest, maar nu dus niet. Ik heb morgen de uitgebreide suikertest, maar zij maakte zich ook geen zorgen. Wellicht is dit bij jou ook het geval? Verder ben ik nu 28 weken en heb deze week weer een echo, kijk er al naar uit! ☺️
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door CaroCaro » 5 juli 2021, 10:26

Hey Elvira,

spannend die suikertest ;-) Ik duim voor goede waarden!
Mijn gynae maakte zich géén zorgen, maar met de endocrinoloog en de diabetes verpleegkundigen is het wel al een strijd geweest... Zij zijn er bijna heilig van overtuigd dat ik onvoldoende eet, terwijl ik echt wel nog steeds eet zoals voorheen, mssn af en toe wat minder omdat ik mij anders overeten voel... Zij hebben me al meermaals proberen overtuigen om met insuline te beginnen (wsl om zo meer te mogen eten) maar dat zie ik niet zitten omdat enerzijds mijn waarden maar af en toe te hoog zijn en ik toch niet meer kan eten... Maar alles voor de goede zaak natuurlijk ;-)

Elke echo is toch opnieuw weer fijn he ;-) Succes alvast!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 24 gasten