ICSI-clubje

ICSI Forum
Renate88
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 januari 2021, 14:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door Renate88 » 29 april 2021, 9:07

VeerleW schreef:
26 april 2021, 17:44
Mich, al zo zeker dat het niets gaat worden? Dan hoop ik mee op een goede tp in mei!

Isabelle, ik duim mee voor een positieve bn! En ook met de andere die stimuleren of wachten..

Ik ben ook een 'low responder'. De eerste twee keer icsi maar 4 eicellen. Ze kunnen ook niet zoveel bijstellen tijdens een traject. Wel belangrijk x dat ze er volgende keer rekening mee houden. Ik kreeg 3e keer een lang traject, twee weken onderdrukken, twee weken onderdrukken en stimuleren. Intens, maar wel 15 follikels gehad en 9 rijpe eicellen. Maar idd, zoals ze zeggen, er is er maar 1tje nodig die blijft plakken!
Veerle waar zit jij nu in het traject ergens?
Jan '21 Icsi 1: verse tp ❌ 0 cryo’s
Mrt ‘21 Icsi 2: gestaakt (Corona positief)
Apr ‘21 Icsi 2: 1 verse tp, 0 cryo’s 11/5 bn positief ❤️
2/6 eerste echo

isabelledc
Berichten: 96
Lid geworden op: 9 juli 2019, 22:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door isabelledc » 29 april 2021, 9:29

hier gisteren weer een goed pakje gehuild. sinds 's avonds heb ik bruinverlies. dat start bij mij altijd 5 dagen voor mijn ms moeten beginnen, dus exact op tijd om mij te zeggen dat het dus weer niet gelukt is. Door de utro lijkt het bruinverlies zelfs erger dan normaal.
ik zit nu 1 week na TP van 5daagse embryo, dus innestelingsbloeding zou te laat zijn vermoed ik. mijn borsten beginnen ook al minder pijn te doen en voel me echt zoals wanneer mijn ms al voor de deur staan.
ik voel mij echt zo kut momenteel en heb dinsdag mijn bn pas, dus nog 6 dagen die stomme utro opsteken wat het daar beneden alleen nog viezer maakt.
ik zit er echt wat door momenteel en zou eigenlijk gewoon met alles willen stoppen, mijn hoop is weg om ooit een klein wondertje vast te houden
sorry, dit moest er effe uit. ik weet dat er nog hoop is zolang ik de neg bloedtest niet binnen heb, maar ondertussen ken ik mijn lichaam wel.
10/16: stop pil
11/17: zwanger (mk 7,5w)
12/18 - 3/19: 4x IUI (neg)
8/19: IVF 1.1 (neg)
11/19: IVF 2.1 (HCG 11 - neg); 2/20 IVF 2.2 (neg); 5/20 IVF 2.3 (neg); 6/20 IVF 2.4 (neg)
overstap Jette
4/21: IVF 3.1 (neg)
8/21: IVF 4??

ZonderZorgen
Berichten: 1742
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 29 april 2021, 10:33

Dikke knuffel isabelledc.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

KathAnn
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 april 2021, 8:16

Re: ICSI-clubje

Bericht door KathAnn » 29 april 2021, 10:54

isabelledc schreef:
29 april 2021, 9:29
hier gisteren weer een goed pakje gehuild. sinds 's avonds heb ik bruinverlies. dat start bij mij altijd 5 dagen voor mijn ms moeten beginnen, dus exact op tijd om mij te zeggen dat het dus weer niet gelukt is. Door de utro lijkt het bruinverlies zelfs erger dan normaal.
ik zit nu 1 week na TP van 5daagse embryo, dus innestelingsbloeding zou te laat zijn vermoed ik. mijn borsten beginnen ook al minder pijn te doen en voel me echt zoals wanneer mijn ms al voor de deur staan.
ik voel mij echt zo kut momenteel en heb dinsdag mijn bn pas, dus nog 6 dagen die stomme utro opsteken wat het daar beneden alleen nog viezer maakt.
ik zit er echt wat door momenteel en zou eigenlijk gewoon met alles willen stoppen, mijn hoop is weg om ooit een klein wondertje vast te houden
sorry, dit moest er effe uit. ik weet dat er nog hoop is zolang ik de neg bloedtest niet binnen heb, maar ondertussen ken ik mijn lichaam wel.
Het is knuffeldag vandaag. Dus voor jou een extra dikke knuffel.

Bij mij eerste PU, maar lijkt ook op niets uit te draaien. Enige embryootje dat er was zit er momenteel een week in en lijk ook alle tekenen te hebben van menstruatie die er binnen enkele dagen gaat doorkomen. Ook gisteren avondje gehuild (nieuws dat andere niet was verder gedeeld) en is nog maar eerste PU. Dus kan me inbeelden dat het allemaal wat te veel is.
ISCI 1: TP 1 / neg / geen cryo's
ISCI 2: TP 1 / MK 5weken / geen cryo's
ISCI 3: TP 1 / zwanger! / + nog met zijn 3tjes in de diepvriezer.

mich75
Berichten: 3019
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 29 april 2021, 11:02

isabelledc schreef:
29 april 2021, 9:29
hier gisteren weer een goed pakje gehuild. sinds 's avonds heb ik bruinverlies. dat start bij mij altijd 5 dagen voor mijn ms moeten beginnen, dus exact op tijd om mij te zeggen dat het dus weer niet gelukt is. Door de utro lijkt het bruinverlies zelfs erger dan normaal.
ik zit nu 1 week na TP van 5daagse embryo, dus innestelingsbloeding zou te laat zijn vermoed ik. mijn borsten beginnen ook al minder pijn te doen en voel me echt zoals wanneer mijn ms al voor de deur staan.
ik voel mij echt zo kut momenteel en heb dinsdag mijn bn pas, dus nog 6 dagen die stomme utro opsteken wat het daar beneden alleen nog viezer maakt.
ik zit er echt wat door momenteel en zou eigenlijk gewoon met alles willen stoppen, mijn hoop is weg om ooit een klein wondertje vast te houden
sorry, dit moest er effe uit. ik weet dat er nog hoop is zolang ik de neg bloedtest niet binnen heb, maar ondertussen ken ik mijn lichaam wel.
Het is zeker niet te laat voor een innestelingsbloeding, het kan zelfs nog in week 4-5 voorkomen. Ik had dat ook rond die periode (dag 7 tot 9 na tp) met zelfs 1 dag rood bloed en nu een tweeling van bijna 2 jaar.

Ik zou zeggen doe een thuistest dan weet je meer, is die negatief dan kan je vragen om eventueel je bn te vervroegen. Ik ging ook in Jette en heb mijn bn ook al wel eens 1 of 2 dagen vervroegd als ik zeker wist als het negatief was.
Is het positief dan kan je eventueel 2 dagen later nog eens testen of te zien of de streep donkerder wordt. Mijn ervaring is dat wanneer je een positieve test hebt het nog langer duurt tot de bn.

KathAnn
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 april 2021, 8:16

Re: ICSI-clubje

Bericht door KathAnn » 29 april 2021, 11:07

Hi Mich,

Als een test negatief is, mag je er vanuit gaan dat het negatief is hé? Of kan het alsnog positief zijn?

Heb ze nog niet gedaan, omdat ik gisteren al teleurstelling had, durfde ik het vandaag nog niet.
ISCI 1: TP 1 / neg / geen cryo's
ISCI 2: TP 1 / MK 5weken / geen cryo's
ISCI 3: TP 1 / zwanger! / + nog met zijn 3tjes in de diepvriezer.

isabelledc
Berichten: 96
Lid geworden op: 9 juli 2019, 22:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door isabelledc » 29 april 2021, 11:09

KathAnn, ook geen leuk nieuws. zeker om het zo via brief te moeten lezen. je zou toch ook denken dat ze daarvoor wel even kunnen bellen.

ik zal inderdaad misschien eens een test doen, dan heb ik toch al wat zekerheid en daarna misschien een vroegere bn vragen. ondertussen is het ook al rood geworden ipv bruin. dat moet dan een early test zijn neem ik aan?

waarom speelt ons lichaam toch zo met onze kop. ik kan me bijna niet concentreren op mijn werk. alle geluk zit ik thuis en valt het dus niet zo op :?
10/16: stop pil
11/17: zwanger (mk 7,5w)
12/18 - 3/19: 4x IUI (neg)
8/19: IVF 1.1 (neg)
11/19: IVF 2.1 (HCG 11 - neg); 2/20 IVF 2.2 (neg); 5/20 IVF 2.3 (neg); 6/20 IVF 2.4 (neg)
overstap Jette
4/21: IVF 3.1 (neg)
8/21: IVF 4??

mich75
Berichten: 3019
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 29 april 2021, 11:24

Ik test altijd met de gewone van Action en kan op dag 11 betrouwbaar testen, dit is bij mij D4 cryo + 7 dagen.

Mijn testen hebben een gevoeligheid van 25, er zijn early testen die dezelfde gevoeligheid hebben, er zijn er die een gevoeligheid hebben van 10.

Maar jij zit al op dag 12, dus in principe kan je met de gewone testen. Ik heb de vorige ronde na 8 dagen neg getest en dan nog met veel tegenzin verder gedaan met mijn medicatie tot dag 10 en dan bn laten doen, toen ik de uitslag binnen had ben ik onmiddellijk gestopt en had ik na enkele dagen mijn ms en kon ik terug starten.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

isabelledc
Berichten: 96
Lid geworden op: 9 juli 2019, 22:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door isabelledc » 29 april 2021, 11:28

mich75 schreef:
29 april 2021, 11:24
Ik test altijd met de gewone van Action en kan op dag 11 betrouwbaar testen, dit is bij mij D4 cryo + 7 dagen.

Mijn testen hebben een gevoeligheid van 25, er zijn early testen die dezelfde gevoeligheid hebben, er zijn er die een gevoeligheid hebben van 10.

Maar jij zit al op dag 12, dus in principe kan je met de gewone testen. Ik heb de vorige ronde na 8 dagen neg getest en dan nog met veel tegenzin verder gedaan met mijn medicatie tot dag 10 en dan bn laten doen, toen ik de uitslag binnen had ben ik onmiddellijk gestopt en had ik na enkele dagen mijn ms en kon ik terug starten.
bedankt voor de info Mich. zal het testje klaar leggen voor morgenvroeg
10/16: stop pil
11/17: zwanger (mk 7,5w)
12/18 - 3/19: 4x IUI (neg)
8/19: IVF 1.1 (neg)
11/19: IVF 2.1 (HCG 11 - neg); 2/20 IVF 2.2 (neg); 5/20 IVF 2.3 (neg); 6/20 IVF 2.4 (neg)
overstap Jette
4/21: IVF 3.1 (neg)
8/21: IVF 4??

Oona1989
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 april 2021, 13:45

Re: ICSI-clubje

Bericht door Oona1989 » 29 april 2021, 17:35

Lien123 schreef:
28 april 2021, 16:17
Hallo,

Bij deze wil ik me even voorstellen.
Wij zijn momenteel al 2,5 jaar aan het proberen, en we hopen echt dat 2021 ons jaar zal worden!
Qua timing hebben we veel vertraging opgelopen en pech gehad met een ziekenhuis-switch, corona, ...
Vorig jaar hebben we 4 IUI pogingen gehad met helaas steeds een negatief resultaat.
Dit jaar mochten we eindelijk overschakelen naar IVF/ICSI. In maart hebben we de eerste pickup gehad, met een mooi resultaat van 8 embryo's. Door een te groot risico op overstimulatie is er geen verse terugplaatsing geweest, en werden alle embryo's ingevroren. Nu 2 cyclussen later is het eindelijk zo ver, volgende week dinsdag zal onze eerste terugplaatsing doorgaan.
Het wachten heeft een enorme impact vind ik. We zijn zo blij dat we na 2,5 jaar eindelijk een eerste terugplaatsing krijgen, maar aan de andere kant ben ik ook zo bang voor als deze negatief zal zijn. Ik heb ondertussen al geleerd dat geduldigheid een schone deugd is in dit proces, maar absoluut niet gemakkelijk.
Hoe hebben jullie je eerste terugplaatsing ervaren?
Hebben jullie achteraf rust genomen?
Ik weet niet zo goed of ik best enkele dagen verlof kan nemen om optimaal tot rust te komen, heb namelijk nogal een stresserende job.

Fingers crossed!
Hi,

Het lange wachten is inderdaad echt heel erg balen.
Om op je vraag terug te komen van hierboven:
Ik heb mijn terugplaatsing op 7 april gehad van een verse embryo.
De terugplaatsing was eigenlijk supersnel gedaan, en volledig pijnloos. Ze waren ook heel lief in Uz Leuven.
Meteen erna zijn we nog met ons gezin gaan wandelen in Leuven, en voelde ik totaal niets.
‘S avonds ben ik wel in mijn zetel gekropen en heb ik gewoon wat tv gekeken.
De dagen erna was ik gewoon thuis want ik had er speciaal vakantie voor genomen. Ik voel vannalles, veel menstruatiepijnen en mijn baarmoeder die samentrok. Beetje in mijn lies pijn, maar vooral buikpijn.
De donderdag na mijn terugplaatsing heb ik een test gedaan en deze was licht positief ❤️.
De week erna dinsdag had ik een bloedtest en inderdaad ik ben zwanger.
Op het moment 5,5 weken. 🤞🏼
Dus de terugplaatsing vond ik helemaal niets aan.
Het wachten tot mijn bloedname vond ik wel echt stresserend.
Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal. :)

Heel veel succes alvast! 🍀

Renate88
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 januari 2021, 14:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door Renate88 » 29 april 2021, 18:37

Isabelle en KathAn, een dikke knuffel..we leven met jullie mee.
Jan '21 Icsi 1: verse tp ❌ 0 cryo’s
Mrt ‘21 Icsi 2: gestaakt (Corona positief)
Apr ‘21 Icsi 2: 1 verse tp, 0 cryo’s 11/5 bn positief ❤️
2/6 eerste echo

VeerleW
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 april 2021, 9:00

Re: ICSI-clubje

Bericht door VeerleW » 30 april 2021, 8:42

Isabelle, zo jammer! Vorige keer heb ik ook vroeger bn laten doen omdat ik bloedverlies had. Ook redelijk in paniek, was s avonds begonnen en ben gewoon s morgens eerste ding naar ziekenhuis gereden en dan gebeld naar crg dat ik bn dag vervroegd had. Ik kon niet meer wachten..
Het doet zeker wat met je hoofd en de combinatie met thuiswerk vind ik echt heel moeilijk, weinig afleiding.

Kath, ook zo herkenbaar. Hier ook nog een brief gekregen dat we geen cryos hadden. Echte teleurstelling he! Maar duimen voor dat eentje nu!

Renate, ik hoop half mei terug te kunnen starten met stimuleren. Hoe is het bij jullie?

Mich, ik kijk wel op naar jouw zelfzekerheid. Vind het jammer dat ik door dit traject precies het vertrouwen in mn lichaam ben kwijt geraakt. Ik weet vaak niet meer wat ik voel en waar het vandaan komt.

isabelledc
Berichten: 96
Lid geworden op: 9 juli 2019, 22:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door isabelledc » 30 april 2021, 10:47

VeerleW schreef:
30 april 2021, 8:42
Isabelle, zo jammer! Vorige keer heb ik ook vroeger bn laten doen omdat ik bloedverlies had. Ook redelijk in paniek, was s avonds begonnen en ben gewoon s morgens eerste ding naar ziekenhuis gereden en dan gebeld naar crg dat ik bn dag vervroegd had. Ik kon niet meer wachten..
Het doet zeker wat met je hoofd en de combinatie met thuiswerk vind ik echt heel moeilijk, weinig afleiding.

Kath, ook zo herkenbaar. Hier ook nog een brief gekregen dat we geen cryos hadden. Echte teleurstelling he! Maar duimen voor dat eentje nu!

Renate, ik hoop half mei terug te kunnen starten met stimuleren. Hoe is het bij jullie?

Mich, ik kijk wel op naar jouw zelfzekerheid. Vind het jammer dat ik door dit traject precies het vertrouwen in mn lichaam ben kwijt geraakt. Ik weet vaak niet meer wat ik voel en waar het vandaan komt.
ik heb deze ochtend gebeld naar CRG en mag maandag, dus 1 dag vroeger komen voor de bn. vandaag zou nog te vroeg zijn zeiden ze. mijn eigen test deze ochtend was negatief.
vandaag nog niet veel productiefs gedaan inderdaad. ben gewoon wat naar mijn scherm aan het staren en als er eens een mailtje of telefoon binnenkomt, kan ik mij even 5min focussen, maar daarna is de werkfocus weer weg.

ik duim verder voor iedereen die nog in de wachtweken zit en succes voor zij die aan het stimuleren zijn of binnenkort weer opstarten
10/16: stop pil
11/17: zwanger (mk 7,5w)
12/18 - 3/19: 4x IUI (neg)
8/19: IVF 1.1 (neg)
11/19: IVF 2.1 (HCG 11 - neg); 2/20 IVF 2.2 (neg); 5/20 IVF 2.3 (neg); 6/20 IVF 2.4 (neg)
overstap Jette
4/21: IVF 3.1 (neg)
8/21: IVF 4??

Goedgelukje
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: ICSI-clubje

Bericht door Goedgelukje » 30 april 2021, 12:14

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum. Doordat ik me heel alleen voel in dit fertiliteitstraject ben ik hier terecht gekomen. Ik zal kort mijn verhaal vertellen. Juli 2019 gestopt met de pil. Sept 2020 vaststelling pcos. Okt 2020 vaststelling sterk verminderde zaadkwaliteit. Jan-maart 2021 3 IUI's onder clomid en pregnyl, 3x negatief. Nu 1ste ICSI poging. Afgelopen woensdag pick up gehad, met 11 eicellen. Gisteren telefoon dat er 5 bevrucht zijn. Morgen is mijn terugplaatsing. Ik vroeg me af of er bij jullie ook telkens zo veel afvallen? Mijn hoop zat op 7 of 8 tal bevruchte eicellen, dus ik was wat teleurgesteld. En ik voel me vooral heel alleen in dit traject, ervaren jullie dat ook zo? Al die hormonen spuiten helpen natuurlijk niet bij mijn emotioneel welzijn :/ daarnaast is het mijn aller grootste angst om geen kinderen van ons zelf te kunnen krijgen, dus ik beleef dit traject wel als een emotionele roller-coaster..
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

isabelledc
Berichten: 96
Lid geworden op: 9 juli 2019, 22:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door isabelledc » 1 mei 2021, 11:35

Goedgelukje schreef:
30 april 2021, 12:14
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum. Doordat ik me heel alleen voel in dit fertiliteitstraject ben ik hier terecht gekomen. Ik zal kort mijn verhaal vertellen. Juli 2019 gestopt met de pil. Sept 2020 vaststelling pcos. Okt 2020 vaststelling sterk verminderde zaadkwaliteit. Jan-maart 2021 3 IUI's onder clomid en pregnyl, 3x negatief. Nu 1ste ICSI poging. Afgelopen woensdag pick up gehad, met 11 eicellen. Gisteren telefoon dat er 5 bevrucht zijn. Morgen is mijn terugplaatsing. Ik vroeg me af of er bij jullie ook telkens zo veel afvallen? Mijn hoop zat op 7 of 8 tal bevruchte eicellen, dus ik was wat teleurgesteld. En ik voel me vooral heel alleen in dit traject, ervaren jullie dat ook zo? Al die hormonen spuiten helpen natuurlijk niet bij mijn emotioneel welzijn :/ daarnaast is het mijn aller grootste angst om geen kinderen van ons zelf te kunnen krijgen, dus ik beleef dit traject wel als een emotionele roller-coaster..
Welkom in dit groepje. Ik denk dat iedereen zich min of meer in dezelfde mate zich voelt zoals jij nu schrijft. Het is een enorme rollercoaster, en ik vind zelfs dat die af en toe crashed of vastloopt vanboven in de looping.
Buiten mijn vriend voel ik mij er ook alleen voor staan. Af en toe eens een vraag van schoonzus of mama of we al iets weten, maar daar blijft het dan ook bij. We kunnen ook niet verwachten dat zij weten wat wij door moeten. zij hebben ook hun eigen leven en problemen waar wij misschien in hun ogen weer te weinig aandacht aan besteden.
Bij mijn eerste icsi, ging ik van 14 eicellen, naar 12 rijpe, 6 bevrucht en maar 1 goed om terug te plaatsen. Daar was ik ook enorm van verschoten en wist toen even niet wat zeggen. 2e poging waren er 9 eicellen en uiteindelijk 4 terugplaatsingen. Dus varieert toch hard keer afh van de medicatie.
Ik zie mij zelf ook al niet meer met eigen kinderen. Mijn hoop is momenteel volledig weg. Ook al heb ik hopelijk nog 3 cryos. Die gaan we zeker gebruiken, maar ik acht de kans klein op succes.
Maar zoals ze hier vaak schrijven, je moet maar net dat ene embryotje hebben dat wil blijven plakken, dus we moeten hoop blijven houden.
Maak zoveel gebruik van dit forum als je er nood aan hebt. Je staat er zeker niet alleen voor. Wij verstaan als geen ander hoe jij je voelt

Ik duim alvast voor een positieve terugplaatsing vandaag
10/16: stop pil
11/17: zwanger (mk 7,5w)
12/18 - 3/19: 4x IUI (neg)
8/19: IVF 1.1 (neg)
11/19: IVF 2.1 (HCG 11 - neg); 2/20 IVF 2.2 (neg); 5/20 IVF 2.3 (neg); 6/20 IVF 2.4 (neg)
overstap Jette
4/21: IVF 3.1 (neg)
8/21: IVF 4??

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten