Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door YDV » 3 mei 2021, 20:15

SilentHeyoka schreef:
30 april 2021, 17:19
YDV schreef:
29 april 2021, 16:53
@Babske: super nieuws en proficiat met je dochter! Nu vooral proberen genieten van je flinke meid! 😍😍

@silentheyoka: volgende week maandag heb ik mijn gelaatsverzorging/massage. Ik kijk ernaar uit, nog eventjes ontspannen!
Vandaag was mijn laatste werkdag dus nu nog een beetje me-time en nog wat tijd samen met mijn vriend voor dat ons ventje er is. ❤️
Als ik het zo lees vind ik jou nu al een straffe madam! Ik hoop voor jou dat de lastige dagen/weken nu mogen plaats maken voor vooral genieten met je kleintje!
Ooh, ik denk ook eens te kijken voor een massage, maar dan een schoudermassage. Ik moet er zo hard op letten me meer te ontspannen tijdens de borstvoeding. Ik begin zo wat schouderpijn te krijgen :roll:
Geniet er maar van. Ik vind het énorm belangrijk om als koppel zoveel mogelijk samen te doen en samen te genieten, ook als er kinderen zijn.
Mbt die lastige dagen/weken; zoals mijn moeder zegt, we hebben de 7 magere jaren achter de rug, nu gaan we voor de 7 vette feestelijke jaren :)
Hoi hoi! Vandaag had ik mijn gelaatsverzorging en massage. Amai dat was echt zalig zo eventjes ontspannen. Kan het alleen maar aanraden als je dat graag eens wilt doen!

Had ook nog een echo vandaag, met ons ventje alles ok. 😍 Hij wordt geschat op ongeveer 2950g.
Bij mij enkel mijn bloeddruk wat hoger maar de vroedvrouw komt woensdag dus die controleert die sowieso. Als hij dan nog te hoog zou zijn moet ik wel terug naar het verloskwartier voor bloeddrukcontrole en aan de monitor.
Spannend aftellen dus nog altijd hier. ☺️

Hoe is het hier voor de rest met jullie allemaal? Hopelijk volop aan het genieten van jullie wondertjes! 🥰
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 4 mei 2021, 6:37

YDV schreef:
3 mei 2021, 20:15
SilentHeyoka schreef:
30 april 2021, 17:19
YDV schreef:
29 april 2021, 16:53
@Babske: super nieuws en proficiat met je dochter! Nu vooral proberen genieten van je flinke meid! 😍😍

@silentheyoka: volgende week maandag heb ik mijn gelaatsverzorging/massage. Ik kijk ernaar uit, nog eventjes ontspannen!
Vandaag was mijn laatste werkdag dus nu nog een beetje me-time en nog wat tijd samen met mijn vriend voor dat ons ventje er is. ❤️
Als ik het zo lees vind ik jou nu al een straffe madam! Ik hoop voor jou dat de lastige dagen/weken nu mogen plaats maken voor vooral genieten met je kleintje!
Ooh, ik denk ook eens te kijken voor een massage, maar dan een schoudermassage. Ik moet er zo hard op letten me meer te ontspannen tijdens de borstvoeding. Ik begin zo wat schouderpijn te krijgen :roll:
Geniet er maar van. Ik vind het énorm belangrijk om als koppel zoveel mogelijk samen te doen en samen te genieten, ook als er kinderen zijn.
Mbt die lastige dagen/weken; zoals mijn moeder zegt, we hebben de 7 magere jaren achter de rug, nu gaan we voor de 7 vette feestelijke jaren :)
Hoi hoi! Vandaag had ik mijn gelaatsverzorging en massage. Amai dat was echt zalig zo eventjes ontspannen. Kan het alleen maar aanraden als je dat graag eens wilt doen!

Had ook nog een echo vandaag, met ons ventje alles ok. 😍 Hij wordt geschat op ongeveer 2950g.
Bij mij enkel mijn bloeddruk wat hoger maar de vroedvrouw komt woensdag dus die controleert die sowieso. Als hij dan nog te hoog zou zijn moet ik wel terug naar het verloskwartier voor bloeddrukcontrole en aan de monitor.
Spannend aftellen dus nog altijd hier. ☺️

Hoe is het hier voor de rest met jullie allemaal? Hopelijk volop aan het genieten van jullie wondertjes! 🥰
Bij mij was mijn bloeddruk ook vaak wat hoger door de stress, misschien bij jou ook door de opwinding voor de echo Toen ik aan de monitor lag controleerden ze vaak 2 keer, de tweede keer was mijn bloeddruk dan altijd goed wanneer ik al wat tot rust was gekomen
Hoelang nog aftellen voor jou?
Straks ga ik weer bij mijn allerliefste schat De voorbije dagen was ze goed bijgekomen, ik hoop vandaag ook Ze hebben haar gisteren uit de couveuse gehaald en in een gewoon bed gelegd omdat ze haar temperatuur zelf kan houden Het was een proef en hopelijk was het deze nacht goed en kan ze in haar gewoon bedje blijven Ik kijk uit naar de dag dat ze mee mag met ons naar huis

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door YDV » 4 mei 2021, 8:31

irisbloem schreef:
4 mei 2021, 6:37
YDV schreef:
3 mei 2021, 20:15
SilentHeyoka schreef:
30 april 2021, 17:19


Ooh, ik denk ook eens te kijken voor een massage, maar dan een schoudermassage. Ik moet er zo hard op letten me meer te ontspannen tijdens de borstvoeding. Ik begin zo wat schouderpijn te krijgen :roll:
Geniet er maar van. Ik vind het énorm belangrijk om als koppel zoveel mogelijk samen te doen en samen te genieten, ook als er kinderen zijn.
Mbt die lastige dagen/weken; zoals mijn moeder zegt, we hebben de 7 magere jaren achter de rug, nu gaan we voor de 7 vette feestelijke jaren :)
Hoi hoi! Vandaag had ik mijn gelaatsverzorging en massage. Amai dat was echt zalig zo eventjes ontspannen. Kan het alleen maar aanraden als je dat graag eens wilt doen!

Had ook nog een echo vandaag, met ons ventje alles ok. 😍 Hij wordt geschat op ongeveer 2950g.
Bij mij enkel mijn bloeddruk wat hoger maar de vroedvrouw komt woensdag dus die controleert die sowieso. Als hij dan nog te hoog zou zijn moet ik wel terug naar het verloskwartier voor bloeddrukcontrole en aan de monitor.
Spannend aftellen dus nog altijd hier. ☺️

Hoe is het hier voor de rest met jullie allemaal? Hopelijk volop aan het genieten van jullie wondertjes! 🥰
Bij mij was mijn bloeddruk ook vaak wat hoger door de stress, misschien bij jou ook door de opwinding voor de echo Toen ik aan de monitor lag controleerden ze vaak 2 keer, de tweede keer was mijn bloeddruk dan altijd goed wanneer ik al wat tot rust was gekomen
Hoelang nog aftellen voor jou?
Straks ga ik weer bij mijn allerliefste schat De voorbije dagen was ze goed bijgekomen, ik hoop vandaag ook Ze hebben haar gisteren uit de couveuse gehaald en in een gewoon bed gelegd omdat ze haar temperatuur zelf kan houden Het was een proef en hopelijk was het deze nacht goed en kan ze in haar gewoon bedje blijven Ik kijk uit naar de dag dat ze mee mag met ons naar huis
Echt zenuwachtig ben ik niet. Ze neemt mijn bloeddruk meestal ook na de echo. Maar ze zei dat dat idd soms gewoon een momentopname is.
Nu 37w4d, van mij mag hij komen. ☺️
Ooh dat is goed nieuws dat ze uit de couveuse mocht! Ik duim mee dat je ze snel mee naar huis mag nemen! ❤️🍀
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 4 mei 2021, 12:13

Oh irisbloem dat is goed nieuws!!
Wanneer mag ze dan naar huis? Is het dan enkel nog voor haar gewicht dat ze haar in het ziekenhuis houden? Ik duim mee dat je ze snel mee naar huis mag nemen!

Babske, lukt het zowat thuis? Ik merk dat het nog altijd een uitdaging is alleen 🙈 soms vergeet ik zoiets in de buurt te leggen wanneer ik eten geef, en ja, dan is dat minstens een halfuur dat je daar niet meer aankan want er is niemand om het even te brengen 😅
Ik moet er ook op letten dat mijn telefoon opgeladen is...

YDV, dat is dan nog wel even 🙈 ik hoop voor jou dat het kleintje zin heeft om er vroeger uit te komen! 🤞
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 4 mei 2021, 19:35

YDV schreef:
4 mei 2021, 8:31
irisbloem schreef:
4 mei 2021, 6:37
YDV schreef:
3 mei 2021, 20:15

Hoi hoi! Vandaag had ik mijn gelaatsverzorging en massage. Amai dat was echt zalig zo eventjes ontspannen. Kan het alleen maar aanraden als je dat graag eens wilt doen!

Had ook nog een echo vandaag, met ons ventje alles ok. 😍 Hij wordt geschat op ongeveer 2950g.
Bij mij enkel mijn bloeddruk wat hoger maar de vroedvrouw komt woensdag dus die controleert die sowieso. Als hij dan nog te hoog zou zijn moet ik wel terug naar het verloskwartier voor bloeddrukcontrole en aan de monitor.
Spannend aftellen dus nog altijd hier. ☺️

Hoe is het hier voor de rest met jullie allemaal? Hopelijk volop aan het genieten van jullie wondertjes! 🥰
Bij mij was mijn bloeddruk ook vaak wat hoger door de stress, misschien bij jou ook door de opwinding voor de echo Toen ik aan de monitor lag controleerden ze vaak 2 keer, de tweede keer was mijn bloeddruk dan altijd goed wanneer ik al wat tot rust was gekomen
Hoelang nog aftellen voor jou?
Straks ga ik weer bij mijn allerliefste schat De voorbije dagen was ze goed bijgekomen, ik hoop vandaag ook Ze hebben haar gisteren uit de couveuse gehaald en in een gewoon bed gelegd omdat ze haar temperatuur zelf kan houden Het was een proef en hopelijk was het deze nacht goed en kan ze in haar gewoon bedje blijven Ik kijk uit naar de dag dat ze mee mag met ons naar huis
Echt zenuwachtig ben ik niet. Ze neemt mijn bloeddruk meestal ook na de echo. Maar ze zei dat dat idd soms gewoon een momentopname is.
Nu 37w4d, van mij mag hij komen. ☺️
Ooh dat is goed nieuws dat ze uit de couveuse mocht! Ik duim mee dat je ze snel mee naar huis mag nemen! ❤️🍀
Bij mij was het altijd voor de echo maar ik zou mij geen zorgen maken hierin
Dat komt ook heel dichtbij
Haar temperatuur blijft Ze goed behouden en Ze was vandaag weer goed aangekomen 😊

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 4 mei 2021, 19:38

zoemers schreef:
4 mei 2021, 12:13
Oh irisbloem dat is goed nieuws!!
Wanneer mag ze dan naar huis? Is het dan enkel nog voor haar gewicht dat ze haar in het ziekenhuis houden? Ik duim mee dat je ze snel mee naar huis mag nemen!

Babske, lukt het zowat thuis? Ik merk dat het nog altijd een uitdaging is alleen 🙈 soms vergeet ik zoiets in de buurt te leggen wanneer ik eten geef, en ja, dan is dat minstens een halfuur dat je daar niet meer aankan want er is niemand om het even te brengen 😅
Ik moet er ook op letten dat mijn telefoon opgeladen is...

YDV, dat is dan nog wel even 🙈 ik hoop voor jou dat het kleintje zin heeft om er vroeger uit te komen! 🤞
Ik weet nog niet wanneer ze naar huis mag, is nu nog te vroeg om te zeggen Als ze zou blijven aankomen zoals nu denk ik 2 weken maar het kan vlugger maar ook later zijn Ja enkel voor haar gewicht

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door YDV » 5 mei 2021, 10:55

irisbloem schreef:
4 mei 2021, 19:35
YDV schreef:
4 mei 2021, 8:31
irisbloem schreef:
4 mei 2021, 6:37


Bij mij was mijn bloeddruk ook vaak wat hoger door de stress, misschien bij jou ook door de opwinding voor de echo Toen ik aan de monitor lag controleerden ze vaak 2 keer, de tweede keer was mijn bloeddruk dan altijd goed wanneer ik al wat tot rust was gekomen
Hoelang nog aftellen voor jou?
Straks ga ik weer bij mijn allerliefste schat De voorbije dagen was ze goed bijgekomen, ik hoop vandaag ook Ze hebben haar gisteren uit de couveuse gehaald en in een gewoon bed gelegd omdat ze haar temperatuur zelf kan houden Het was een proef en hopelijk was het deze nacht goed en kan ze in haar gewoon bedje blijven Ik kijk uit naar de dag dat ze mee mag met ons naar huis
Echt zenuwachtig ben ik niet. Ze neemt mijn bloeddruk meestal ook na de echo. Maar ze zei dat dat idd soms gewoon een momentopname is.
Nu 37w4d, van mij mag hij komen. ☺️
Ooh dat is goed nieuws dat ze uit de couveuse mocht! Ik duim mee dat je ze snel mee naar huis mag nemen! ❤️🍀
Bij mij was het altijd voor de echo maar ik zou mij geen zorgen maken hierin
Dat komt ook heel dichtbij
Haar temperatuur blijft Ze goed behouden en Ze was vandaag weer goed aangekomen 😊
Ooh dat is super nieuws! De moment om ze mee naar huis te nemen zal wel stilaan in zicht komen als ze het zo goed blijft doen! 😍
Hier is net de vroedvrouw geweest. Bloeddruk nog altijd wat hetzelfde, onderdruk was nu ook iets hoger en toch wat eiwitten in urine. Dus moet 24uurs urine bijhouden vanaf morgen en vrijdag naar verloskwartier voor monitoring en bloeddrukcontrole. Vroedvrouw zei dat aangezien ik verder geen klachten heb ik mij nog niet teveel zorgen moet maken. Maar zou wel kunnen, afhankelijk van de controle vrijdag, dat ik ingeleid wordt in de loop van volgende week. Dus best wel spannend allemaal.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 5 mei 2021, 12:03

@ zoemers: dikke merci vr de tip van de saforelle maandverbanden! Ondertussen heel wat pakjes in huis gehaald... sinds gisteren eindelijk kunnen afbouwen op 2 cataflans per dag. Zaterdag was ik echt niet goed. Nam nog 5 pijnstillers vr de naweeën. Het speelde al in mijn hoofd om over te schakelen van borstvoeding nr flessenvoeding terwijl Leon eigenlijk heel goed drinkt.
Maandagavond huilde hij dan 2u aan een stuk omwille van darmkrampen. Ik kreeg nu protectis druppeltjes vr hem vr de darmflora. Hij heeft ook een mega voorkeurshouding met zijn hoofdje nr rechts. Volgende week eens nr de osteopaat. Wellicht van de tang tijdens de bevalling...
Als ik iedereen zo hoor zijn alle bevallingen wel iets of ze nu vaginaal zijn of via keizersnede. Mijn knip is gelukkig mooi aan het genezen.
@ YDV: spannende weken zeg!! Ik was ook blij dat het inleiding werd. Was het wachten zo beu.
@ irisbloem: blij dat het de goeie richting uit gaat! Zal zalig zijn om haar mee te nemen.
@ Silent: kan het mij voorstellen dat je zo geen bevalling meer wil. Was keilang he. Vond bij mij de 13u al mega lang. Ik herken trouwens volledig wat je schrijft van de vroedvrouwen. Bij mij waren er ook verschillende visies. De ene vond dat je snachts ook blokken moest bewaken van om de 3u BV terwijl een ander dan zei ik zet mijn wekker niet, ze mogen eens een blok doen van 4-5u. Ik probeer overdag wat de 3u te volgen en snachts zie ik wel wanneer hij wakker komt.
@ Sara: zo spijtig van je negatieve ervaringen zeg ! Ik val wel uit de lucht als jullie het hebben over een lactatiedeskundige. Nooit van gehoord. Trouwens die bekkenbodemoefeningen zijn hier ook een grote opgave. Ook al eens vergeten. Heb er ook echt geen zin in, maar het moet af en toe he.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 5 mei 2021, 19:11

Bij Emma is het ook bij voorkeur met het hoofd naar rechts Misschien door ligging in de baarmoeder?

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 7 mei 2021, 18:04

Hier al bijna een week in tweestrijd met mezelf rond de overstap van borstvoeding nr flessen.
Leon heeft om de 2.5u-3u voeding nodig, snachts eens 3.5u in het beste geval. Maandag een hele moeilijke avond gehad (huilen, tieren van de darmkrampjes) en gisteren ook een hele dag gesukkeld. Ik snakte naar rust en gewoon eens 6 uren kunnen slapen. Vandaag dan een hele goeie dag. Op zich lukt de borstvoeding heel goed. Hij drinkt flink, maar puur om mezelf wat meer te ontlasten denk ik om langzaam af te bouwen. Gisterenavond eens geprobeerd met een flesje te geven en hij dronk er van alsof hij niets anders gewoon is. Mijn man staat er wel niet echt achter dat ik zou overschakelen terwijl ik het wel de hele tijd moet doen. Ik kan precies niet definitief beslissen. Wat denken jullie?
Vandaag achter een pot Evolia geweest. De vroedvrouw stelt voor om langzaam af te bouwen op een week of 3 bv (al is ze zelf ook sterk pro borstvoeding).
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door YDV » 7 mei 2021, 21:54

Hoi allemaal!
Hier vandaag dus geweest voor monitoring en bloeddrukcontrole, bloedafname gehad en mijn urine is gecontroleerd.
Monitoring was goed, bloeddruk was ok (af en toe onderdruk boven 90, maar niet hoger dan maandag of woensdag), bloedafname was goed maar in mijn urine wel teveel eiwitten.
Dus mijn gynaecoloog denkt toch wat beginnende tekenen van zwangerschapsvergiftiging.
Maandag moet ik terug voor monitoring en bloeddrukcontrole en gaat ze zelf ook nog eens komen voor vaginaal onderzoek (kijken of er al ontsluiting is) en dan gaat ze beslissen om eventueel dinsdag in te leiden.
Dus best wel spannende dagen..!
Laatst gewijzigd door YDV op 7 mei 2021, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door YDV » 7 mei 2021, 21:55

Hoop88 schreef:
7 mei 2021, 18:04
Hier al bijna een week in tweestrijd met mezelf rond de overstap van borstvoeding nr flessen.
Leon heeft om de 2.5u-3u voeding nodig, snachts eens 3.5u in het beste geval. Maandag een hele moeilijke avond gehad (huilen, tieren van de darmkrampjes) en gisteren ook een hele dag gesukkeld. Ik snakte naar rust en gewoon eens 6 uren kunnen slapen. Vandaag dan een hele goeie dag. Op zich lukt de borstvoeding heel goed. Hij drinkt flink, maar puur om mezelf wat meer te ontlasten denk ik om langzaam af te bouwen. Gisterenavond eens geprobeerd met een flesje te geven en hij dronk er van alsof hij niets anders gewoon is. Mijn man staat er wel niet echt achter dat ik zou overschakelen terwijl ik het wel de hele tijd moet doen. Ik kan precies niet definitief beslissen. Wat denken jullie?
Vandaag achter een pot Evolia geweest. De vroedvrouw stelt voor om langzaam af te bouwen op een week of 3 bv (al is ze zelf ook sterk pro borstvoeding).
Amai moet idd niet gemakkelijk zijn om die beslissing te nemen.. probeer vooral jouw gevoel te volgen.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door malu » 7 mei 2021, 22:06

Hoop88 schreef:
7 mei 2021, 18:04
Hier al bijna een week in tweestrijd met mezelf rond de overstap van borstvoeding nr flessen.
Leon heeft om de 2.5u-3u voeding nodig, snachts eens 3.5u in het beste geval. Maandag een hele moeilijke avond gehad (huilen, tieren van de darmkrampjes) en gisteren ook een hele dag gesukkeld. Ik snakte naar rust en gewoon eens 6 uren kunnen slapen. Vandaag dan een hele goeie dag. Op zich lukt de borstvoeding heel goed. Hij drinkt flink, maar puur om mezelf wat meer te ontlasten denk ik om langzaam af te bouwen. Gisterenavond eens geprobeerd met een flesje te geven en hij dronk er van alsof hij niets anders gewoon is. Mijn man staat er wel niet echt achter dat ik zou overschakelen terwijl ik het wel de hele tijd moet doen. Ik kan precies niet definitief beslissen. Wat denken jullie?
Vandaag achter een pot Evolia geweest. De vroedvrouw stelt voor om langzaam af te bouwen op een week of 3 bv (al is ze zelf ook sterk pro borstvoeding).
Klinkt idd alsof het voor jou heel zwaar is. Al dan niet stoppen met borstvoeding is een moeilijke beslissing. Borstvoeding is de beste melk voor je kindje, op voorwaarde dat je daar als mama ook gelukkig van wordt.
Misschien kan combineren ook een optie zijn? Dat je afwisselend borstvoeding en flesvoeding geeft? Als je man dan 's nachts af en toe een fles geeft, kan jij op dat moment toch eens 6u slapen.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 8 mei 2021, 6:46

Hoop88 schreef:
7 mei 2021, 18:04
Hier al bijna een week in tweestrijd met mezelf rond de overstap van borstvoeding nr flessen.
Leon heeft om de 2.5u-3u voeding nodig, snachts eens 3.5u in het beste geval. Maandag een hele moeilijke avond gehad (huilen, tieren van de darmkrampjes) en gisteren ook een hele dag gesukkeld. Ik snakte naar rust en gewoon eens 6 uren kunnen slapen. Vandaag dan een hele goeie dag. Op zich lukt de borstvoeding heel goed. Hij drinkt flink, maar puur om mezelf wat meer te ontlasten denk ik om langzaam af te bouwen. Gisterenavond eens geprobeerd met een flesje te geven en hij dronk er van alsof hij niets anders gewoon is. Mijn man staat er wel niet echt achter dat ik zou overschakelen terwijl ik het wel de hele tijd moet doen. Ik kan precies niet definitief beslissen. Wat denken jullie?
Vandaag achter een pot Evolia geweest. De vroedvrouw stelt voor om langzaam af te bouwen op een week of 3 bv (al is ze zelf ook sterk pro borstvoeding).
Je kan misschien wat kolven om s nachts te geven via de fles Best niet meer dan 2 voedingen overslaan voor je productie

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 8 mei 2021, 10:58

Hey iedereen, hier ook nog eens een update. Kan niet geloven dat we ondertussen al 2 weken thuis zijn. Geen idee waar de tijd naar toe is ! 8)
Eerste dagen was toch wel wat aanpassen. Hebben ook een new born fotoshoot laten doen. Onze eerste grote uitstap. 2 dagen nodig gehad om er van te recupereren, maar wel blij dat we toch doorgezet hebben :D . En dan waren de eerste krampjes daar...

@Hoop88, qua voeding combineren wij fles en borst. Hier eigenlijk het omgekeerde verhaal. Was eigenlijk niet het plan om bv te geven. Te veel horrorverhalen gehoord zeker. En voelde niet dat ik dat er nog bij kon hebben na het toch wel zware traject. Heb zelf als baby nooit bv gehad, dus weinig last van gewetensproblemen dat een kind niet gezond kan zijn als het geen bv heeft gehad. Wilde wel graag de eerste melk geven en dan dus overschakelen op flessenvoeding. Maar onze kleine man bleek een natuurtalent te zijn en van de eerste moment dat hij aanhapte was ik verkocht...
De verhalen dat bv ook mooi kon zijn had ik blijkbaar ergens gemist :wink:
Uiteindelijk komt het er op neer dat ik overdag voornamelijk bv geef en snachts geven we vooral flesjes. Soms heb ik eens te veel melk (en loopt er nogal veel uit), soms wat te weinig en geven we nog een flesje bij. Het maakt de nachten wat minder zwaar omdat mijn man bijspringt. En hij geniet ook erg van de eetmomentjes (ons manneke is echt een hele schattige eter :) ) al zou soms daarna wat sneller terug in slaap mogen vallen (zijn “wakker” momentje ligt momenteel tussen 2h en 5h :roll: ).
We redeneren nu, alles wat hij binnen krijgt van bv is mooi meegenomen. En hij lijkt gelukkig (en wij ook) wat toch het belangrijkste is. Zou zeggen, volg je gevoel en hopelijk kan je man je daar in volgen. Hoeft daarom ook niet elke nacht een flesje te geven. Maar eens een keertje kunnen slapen maakt al direct een wereld van verschil (spreek uit ervaring - mijn man heeft mij vorige week 2x wat extra laten slapen. Nog steeds niet super veel maar toch direct een groot verschil)

@Babske, ik denk dat ik je nog geen proficiat heb kunnen wensen. Bij deze! Hopelijk verloopt alles vlot? Ik vond de eerste week best wel pittig! Echt heel veel bewondering voor alle BAMs hier!

@irisbloem, super om te horen dat je kleine meid het zo goed doet. Hopelijk kan je ondertussen ook wat herstellen van de keizersnede zodat de ergste last weg is tegen dat ze mee naar huis mag.

@YDV, succes nog met het verder aftellen. De laatste loodjes... :D

@SilentHeyoka, wat een horrorverhaal jou bevalling! Als ik dat lees besef ik eens te meer hoe veel geluk ik heb gehad. (Ik vond dus de 3 dagen hospitaal na de bevalling erger dan de bevalling zelf... om maar te zeggen..). Zou toch overwegen om iemand anders te zoeken voor de controle binnen een paar weken. Lijkt alsof het vertrouwen toch weg is. En uiteindelijk wil je toch iemand die ook wat zorgzaam is voor jou lichaam ook...
Ik ben trouwens ook niet geknipt geweest. Had wel een klein scheurtje dat moest gehecht worden. Stond een klein stukje van open en vond dat dat al vreselijk veel pijn deed. Als ik dan lees dat bij jullie de knip terug is open gekomen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten