Uitgerekend oktober/november 2020

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door mich75 » 3 mei 2021, 20:39

Laurake, het heeft in totaal zo'n 6 weken geduurd, ik denk dat hij al bijna 2 weken een beetje hoestte en wat snot had met af en toe wat koorts, maar omdat het niet overging en erger werd ben ik naar de HA gegaan. De nasleep was ook nog hoesten en snot.

Als je kindje naar de opvang gaat of naar school moet je er rekening mee houden dat ze zo'n 3 tot 6 maanden nodig hebben om wat immuniteit op te bouwen en dus in die periode vaak ziek zijn.

Onze dochter is in september naar school gegaan en heeft vandaar vanalles meegebracht waaronder waarschijnlijk ook dat beestje en aangezien onze zoon al niet super gestart was was hij er waarschijnlijk vatbaarder voor.

Nu met Corona mogen de kindjes niet naar de opvang als ze koorts hebben (+38°), hoesten, veel snot, ....en ze moeten minstens 24u koortsvrij zijn eer ze terug mogen. Je zou dan denken dat je kindje niet ziek kan worden, maar die van mij hadden het constant vlaggen.

Het dus echt niet abnormaal dat Oliver vaak ziek is, maar dit gaat wel beteren, nog even geduld.

De onze zijn vandaag in een nieuwe opvang begonnen, dus best mogelijk dat we ook weer enkele maanden met problemen zitten, al hoop ik dat ze daar iets strenger zijn en er geen zieke kindjes naar de opvang komen.

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 4 mei 2021, 13:44

Hallo,


@laurake: hoe was het bij de pediater?

Wat heb ik precies een geluk op dat vlak. Kato is dan wel prematuur geboren, maar heeft nergens veel last van. Zelfs van die RSV heeft ze niet echt koorts gehad. Nu wel wat snotjes en een hoestje. Maar is helemaal anders dan toen met de RSV. Ze is nu nog steeds haar vrolijke zelf.
Ik denk dat het met de Corona op elke crèche is vanaf 38° niet brengen of onmiddellijk ophalen.
Deze week gaan we terug naar de baby-spa. Zal de laatste keer zijn. Daarna gaat ze te oud zijn.
De baby-yoga op zich viel wat tegen. Maar het was leuk om eens een vol uur mij op Kato te kunnen focussen zonder te denken aan wat ik nog allemaal in het huishouden moet doen.

Liefs,

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 5 mei 2021, 14:34

Hey,

Ik ben blij dat ik bij de pediater ben langs geweest. Zij heeft een bacteriële infectie van neus, keel enz vast gesteld. Omdat hij er maar niet vanaf geraakt heeft ze antibiotica voorgeschreven. Daar was ik wel blij om dat er eindelijk iets aan wordt gedaan. We zijn meteen er gisterenochtend mee gestart na de consultatie en vandaag nog niet aan de 38gr koorts geraakt 37.6 was het hoogste tot nu toe). Laat ons hopen dat het zo blijft en dat hij morgen naar de creche kan want we moeten morgen weer allebei werken en zou een probleem zijn qua opvang. En ik wil stiekem een eerste moederdagkadootje dat door de crèche wordt gemaakt :D Blijft soms wel zeuren en wenen maar toch al iets volijker dan vorige dagen.

Als het bij ons 6 weken zou duren zitten we nu in de helft. Hopelijk versnelt de antibiotica de genezing.

Had me zijn eerste maanden niet zo voorgesteld maar als het normaal is, zal ik idd wat geduld moeten oefenen. Ik snak naar de normale dagen.

Groetjes
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 14 mei 2021, 23:26

Hey!

Hoe gaat het intussen met alle kleine prutskes? Iedereen hopelijk genezen! Hier blijven we voorlopig gespaard van zieke kindjes... soms ns een snotneus en/of een hoestje, maar volgens huisarts niets om ons zorgen over te maken.

Ons meisje is nu al 5,5 maanden oud... het vliegt. Het is soms wel echt zwaar. Ze slaapt niet overdag. Haar broer van 2 jaar slaapt 3u per dag, mijn baby soms eens 20 minuten, dat maakt het soms wel erg uitputtende dagen, ze is er áltijd. En dat bevestigen ze in de crèche ook, ze weten soms echt niet waar blijven met haar 😟. Ze slaapt overigens ook niet in draagdoek, buggy, wipstoel, ... enkel in de auto valt ze in slaap.

Ze krijgt nog borstvoeding, vraagt om de 2-3u, ‘s nachts laat ze er soms 4u tussen. En terwijl iedereen zegt: chapeau, ik zou het niet kunnen! Ik vind het eigenlijk zaaaaalig! Ik geniet van die momenten (geniet ervan, dat zegt iedereen toch ook?! 😅), het is echt iets tussen ons twee en momenteel zou ik dat nog niet kunnen missen. Het brengt natuurlijk wel wat meer planning mee. Bvb: als ik eens een even weg wil, moet ik mijn kolfmateriaal meepakken en ervoor zorgen dat er melk klaarstaat. Maar anderzijds kan ik ons popje nog niet echt lang missen, dus de situatie doet zich zelden voor.

Ik doe babyturnen met mijn zoontje, is wel fijn! Is vooral een work out voor mama. De bedoeling is dat je allerlei oefeningen doet met je kindje. Het heet mums & bubs, voor de geïnteresseerden 😊

Hoe gaat het met de mama’s?

Groetjes!
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 17 mei 2021, 10:25

Hey

Hier op tijd genezen geraakt van de bacteriële infectie, hij had die vrijdag een moederdagcadeautje mee :D een gezaaid plantje in een potje en dat in een houten kistje met zijn voetafdruk op en een mooi tekstje. Voor mijn eerste moederdag ook wat lekkers en fotogeschenken gekregen van mijn vriend, vond ik zo lief. Heb enorm genoten van die dag.
Sinds donderdag zijn we begonnen met fruitpap (was wel dit weekend uit potje). Ging heel goed binnen en was niet tevreden wanneer het op was :lol: De groentenpap gaat nu ook stukken beter. En sinds donderdagnacht slaapt hij ook in zijn eigen bed, in zijn eigen kamer nu. Gaat super goed. Heeft 1 nacht al eens zelfs 10u aan een stuk geslapen (20u-6u). Maar meestal om 2 of 4 u weent hij voor tutje. Om 6u dan flesje (ook al 210ml) en dan slapen tot de wekker. Gisteren wel weer snotneus en etterend oogje. Maar geen koorts en dus kon hij gelukkig naar de creche.

Ik kan geloven dat het ontzettend vermoeiend moet zijn voor jou Liesanne dat je kindje niet slaapt overdag. Hier gemiddeld 2u op de middag en een half uurke er eens voor en half uurke erna maar dat is niet altijd zo. En dan is het idd zwaar, zeker als mijn vriend gaan werken is. Gelukkig zijn mijn ouders gisteren wat komen bijspringen.
Die work-out met baby lijkt me wel leuk ) Doe je dit dan online?

Groetjes
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 17 mei 2021, 13:34

Dag mama's,

@liesanne: totaal herkenbaar...🤣. Eten om de 2 uren (3 uren als ik geluk heb). Maar ook ik geniet ervan. Als ik wegga, kolf ik wel niet. Er steekt nog genoeg in de diepvries.
Dutjes van 30 minuten, ken ik ook. Op de crèche slaapt ze wel langer. Soms lukt het me ook om haar, na dat half uurtje, toch terug in slaap te krijgen. Dan slaapt ze nog een uur erbij. Maar dat is tot nu toe zelden.
Ik moet eens zoeken naar mums and bubs dan. Want mijn yoga en zo is gedaan. En ik vind het wel leuk om samen iets te kunnen doen.
@laurake: wauw groente- en fruitpap! En zo lang slapen! Goed bezig! 😍.
Leuk, hé, zo het eerste moederdagcadeautje. Ik heb eens stoffen winkeltas met voetstapjes gekregen via de crèche. En een ontbijtje en plantje van mijn vriend.

Nu druk bezig met de voorbereidingen voor de doop. We doen bbq in de tuin.
En ook onze bedank-kaartjes geraken af. Door de vroeggeboorte hadden we immers geen doopsuiker. En ik wil toch iets voorzien voor alle mensen die iets hebben laten weten.

Liefs

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 17 mei 2021, 22:58

Hoi!

Fijn om jullie weer eens te lezen 😊

Groentepap... ik vind dat echt een mijlpaal! Wij gaan er binnen een klein maandje mee beginnen. Ik vind precies echt dat ze daar nog niet klaar voor is. Ze is zo mini!
Bij mijn zoontje zijn wij wel vrij snel overgeschakeld met ‘uit de pot mee eten’, die heeft maar een maand of drie-vier echt pap gegeten. Denk het met mijn dochter ook zo aan te pakken. Is ook handiger om allemaal samen te eten.

Kolf jij nooit? Ik toch wel om de 3u, anders begint het echt pijn te doen. Hier zit ook gemakkelijk drie, vier liter in de diepvries. Wetende dat mijn meisje maar 90 a 100 ml per flesje drinkt is dat toch vrij veel 😬. Ik heb zo’n Elvie kolf, is wel praktisch om mee te nemen eigenlijk.

Mums & bubs is buiten in een park. Maximaal 10 volwassenen, dat mag terug sinds kort.

Proficiat met jullie eerste Moederdag én cadeautjes 😊. Wij wonen in provincie Antwerpen, dus mijn cadeautjes volgen (hopelijk) nog 😆

Tot binnenkort!
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 18 mei 2021, 11:41

Hoi,

Jawel, als ik ga werken kolf ik 3x/dag. Maar ik ben vorige week een terrasje gaan doen met vriendinnen. Toen heb ik niet gekolfd. Ook toen ik naar de kapper ging heb ik niet gekolfd. Ik heb er ook geen last van als ik niet kolf.
Maar stilletjesaan slinkt zo ook mijn diepvriesvoorraad. Ik kolf tegenwoordig net niet voldoende. En de crèche heeft zich gisteren tot 2x toe vergist. Eerst een volle fles door de gootsteen gekieperd en daarna 2 flesjes uit de diepvries gehaald en gegeven, goed voor 200 ml. Normaal drinkt Kato ook maar 100 cc. 😔 Maar ik heb de laatste week de indruk dat ik de inhoud van de flesjes moet gaan verhogen.
Ik gebruik een Medela-kolf. Gisreren voor het eerst al rijdend gekolfd. 🤣

Kato is vandaag 7 maandjes (volgens geboortedatum), maar eet ook geen papjes. Sinds gisteren kijkt ze nog maar met enige interesse naar wat wij in onze mond steken. We zien wel wanneer ze er klaar voor is. Ze krijgt 2×/dag de kans om mee te eten met ons (ontbijt + avondmaal). Ze zal wel wat in haar mond steken als ze er klaar voor is, zeker? Ik ga er geen druk op leggen. Ze zal al genoeg dingen "moeten" doen in haar leventje.

@liesanne: hoe oud is die van jou alweer? (Die van Laurake kan ik onthouden. We waren maar met 1 dagje verschil uitgerekend. 😉)

Liefs,

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 18 mei 2021, 12:18

Silkie schreef:
18 mei 2021, 11:41

@liesanne: hoe oud is die van jou alweer? (Die van Laurake kan ik onthouden. We waren maar met 1 dagje verschil uitgerekend. 😉)
Wel 9 dagen afdoen want zoveel is hij te vroeg geboren :D Vandaag is hij dus net 6 maand !! Vanmorgen wat fotokes gemaakt met zijn mijlpaalkaart.
Blijkbaar gaat de groentenpap en fruitpap in de creche zo goed dat ze gisteren van ganse dag geen melk hebben gegeven. 154 gr rode bietenpuree en 178 gr fruitpap, kan al tellen. Hij weent er nog wel bij zeiden ze tegen mijn vriend. Vandaag gingen ze vlees toevoegen aan zijn groentenpap, ik ben eens benieuwd!
Hier gaat alles in de mond wat hij maar kan vasthouden :lol:
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 18 mei 2021, 19:24

Oh nee wij leggen er ook geen druk op. Go with the flow. Tot 1 jaar blijft melk sowieso de hoofdvoeding. En met haar 8,5 kilo en 65 cm komt ze duidelijk niets te kort. Mijn dochter is 5,5 maanden (geboren op 4/12). Ze was 2w te vroeg.

@laura: amai, zo precies tot op de gram? Hoe doen ze dat 🧐. Hier zeggen ze gewoon (over m’n zoontje dus): hij heeft veel gegeten of weinig 😆. En hij huilt tijdens het eten? Hoe komt het?

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie baby’s eruit zien, jammer dat we hier geen foto’s kunnen posten hè 😅
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 31 mei 2021, 16:47

Haha ik weet niet hoe ze het daar tot op de gram afmeten :lol: Bij mij eet hij nu 200 gr. Gisteren naar de Ardennen geweest en potjes meegenomen omdat ik daar niet wilde 'koken' en groentenpap 190 gr binnen (+ daarna nog een fles van 150 ml :shock: ) en 2 potjes fruitpap van telkens 100 gr. Goeie eter :) wat een verschil met 2 maanden geleden. Hij huilt niet meer gelukkig.
Bij K&G vorige week woog hij 7.2kg. Zijn lengte was hetzelfde gebleven (65cm) en moet wel opgevolgd worden.
De babyspa is goed gegaan, hij heeft ervan genoten. Na 7 maanden mogen we nog steeds gaan, hij krijgt dan enkel een andere soort band om. Geen idee of we dat gaan doen. Ons zwembad is nu aan het vullen dus hopelijk vindt hij dat even prettig, weliswaar kouder. Zijn zonnebril/zwembroek/zwempampers zijn alvast besteld.
Jammer heeft hij nu weer een snotneus en storende hoest. Heeft hij wel van mij gekregen. Ik zit al aan (negatieve) corona test nummer 6. Hij maakt wel een vies geluid bij het ademen. Zijn wat bezorgd. Maar zolang hij geen koorts maakt wachten we af.

Ik ben ook wel benieuwd naar jullie baby's :) ik sta wel open voor een fb/whatsapp-groepje of ik kan mijn instagram account doorgeven waar ik vorige week na 6 jaar terug mee en begonnen. Laat maar weten waar jullie voor open staan.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 5 juni 2021, 21:04

Hoe gaat het intussen met Oliver?
Ik had hier een zieke peuter afgelopen week... een week lang rond de 40 graden koorts, ben er twee keer mee naar de dokter gegaan. Want hij at niets en was zo slap als een vod. Een virusje, geen Corona (negatieve test). Gelukkig gaat het wat beter nu. Ik ben nu ziek :( . De baby blijft gespaard, ik vermoed mede dankzij de antistoffen die ze via de moedermelk krijgt.

We zijn net gestart met groentepap, momenteel nog geen succes hier. Morgen nog eens proberen. En als het niet goed lukt, wachten we nog eens een weekje.

Ik wil gerust ook whatsappen. Stuur gerust je nummer via pb?
Ik zit al sinds meer dan twee jaar ook in een ander groepje dat hier ontstaan is. Toen zaten wij allemaal in het iui traject ... aan het wachten op een baby. Intussen heeft iedereen 1 of 2 kindjes 😊🥰
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 7 juni 2021, 9:32

Oliver is zowat af en aan aan het gaan met zijn gezondheid. De ene keer heeft die veel snot, etterende ogen en hoesten. De andere keer is hij weer veel beter.
Koorts heeft hij wel nooit, enkel verhoogd (rond de 37.7). Ik blijf lopen met keelpijn, hoesten en verstopte neus :s
Ocharme Liesanne, 40 gr, dat manneke moet hebben afgezien. Gelukkig nu wel beter. Hopelijk volg je snel!
En die groentenpap was bij ons ih begin ook geen succes. De pauze omwille van de RSV en de opstart van ook fruitpap heeft wel geholpen. Nu eet hij al over de 200gr van zowel groenten- als fruitpap. En ik vind het leuk om eens te experimenteren met andere groenten en fruitsoorten.

In wat leggen jullie de baby nu te slapen? Pyjama vind ik te warm geworden dus enkel rompertje. Zelfs niets van deken en het laken shot hij toch weg. Hij gaat nu met romper en t-shirt met korte mouwen naar de crèche. Wel nog met een dunne lange broek. Heb nu ook zwemluiers, zwembroek, zonnehoedje en zonnebrilletje gekocht :) Ons zwembad vond hij nog te koud ma was nog maar net gevuld.

Liesanne, prima idee van Whatsapp. Ik stuur je zo dadelijk mijn nummer.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 12 juni 2021, 15:00

Onze baby slaapt in haar body en meestal toch ook een slaapzak. Alle ramen staan hier wijd open en dan is er wel een tocht.

Mijn peuter slaapt in een lichte pyjama en kan het deken over hem trekken als hij het te koud zou hebben.

Onze kids zijn ook summerproof: hoedjes, zonnebrillen, sandalen, ... 😊🤩

Ik stuur je een berichtje, Laura! Wil er nog iemand mee in een whatsapp groepje?
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 13 juni 2021, 22:47

Hallo allemaal,

Hier een rond gezond brokje. ☺

Slapen doet ze in een dunne pyjama, met of zonder een lakentje, met of zonder een slaapzak. Het hangt er wat van af wat er in de was ligt en wat niet...🙈
Ik ben vorige week nog vlug wat zomerkleertjes bij gaan kopen. Ik heb er niet te veel op voorhand gekocht omdat ik niet zeker was van de maat die ze ging hebben. Dus zonnebril, hoedje, zwempakjes, ...✅ Maar @liesanne, nu wel nieuwsgierig naar de sandaaltjes.
De groentepap begint te lukken. Ze heeft al tot 60gr gegeten. Dus dat komt ook helemaal in orde.
Hier ook nog steeds aan de moedermelk.

Ondertussen zijn de lesjes baby-yoga ook weer van start gegaan. Maar ben aan het denken om over te schakelen naar mams en mini powerdance. Lijkt me ook heel leuk.

Vorige week nog een bloed- en urinetest gehad. En eindelijk geen spoor meer van mijn zwangerschapsvergiftiging. Ook bij de cardioloog was er geen gevolg meer te zien van de vergiftiging. Dus na bijna 8 maanden!
Maar ze hebben wel een afwijking gevonden aan mijn aorta. Nu gaan ze eerst een genetica-onderzoek doen en blijf ik voorlopig nog onder controle. Was toch even verschrikken. En zonder die zwangerschapsvergiftiging waarschijnlijk niet of te laat gezien. Zo zie je maar dat alles toch voor een reden gebeurt.

Liefs,

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten