IUI-clubje

IUI Forum
Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Lore1 » 27 mei 2021, 9:32

Jena schreef:
27 mei 2021, 7:42
Zitav schreef:
27 mei 2021, 7:29
Vandaag nog eens een testje gedaan.. Ik vrees dat het gisteren nog pregnyl zal geweest zijn.. De test deze ochtend helemaal wit. Dan daarna een heel klein lijntje, maar zeker niet donkerder dan gisteren. Ik vrees dat ik de hoop mag opbergen. Ik hoop ook dat ik de les van vroegtesten heb afgeleerd.
Geen oordeel of ieder mag doen wat ie wil, maar ik heb al meer dan een j niet getest. Als ik negatief testte vroeger dan had ik ergens toch een sprankeltje hoop of mijn hcg nog niet hoog genoeg stond, en eigenlijk betwistte ik dan altijd de testen of voelde ik me er verdrietig door. Meeste zekerheid heb je met bloedafname, wie weet☘️ nog heel veel succes!😘
Soms moet je wel testen natuurlijk als ze geen bloedafname "willen" doen maar te vroeg testen is te vermijden denk ik hoewel ik het ook al gedaan heb hoor. Ieder ziekenhuis en iedere gynaecoloog hebben wat hun eigen procedures natuurlijk. De onze zegt ook altijd om zelf te testen als we maar 1x pregnyl moeten zetten...
En door utrogestan kan je lang wachten op je regels, althans hier toch :roll: :lol:
Maar ik heb ook al eens een test gehad met een lijntje terwijl de bloedtest dit compleet tegensprak dus ik ben voorstander van bloedafnames, dat geeft pas echt duidelijkheid en zekerheid! 🙏
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 27 mei 2021, 10:48

Zitav schreef:
27 mei 2021, 7:57
Jena schreef:
27 mei 2021, 7:42
Zitav schreef:
27 mei 2021, 7:29
Vandaag nog eens een testje gedaan.. Ik vrees dat het gisteren nog pregnyl zal geweest zijn.. De test deze ochtend helemaal wit. Dan daarna een heel klein lijntje, maar zeker niet donkerder dan gisteren. Ik vrees dat ik de hoop mag opbergen. Ik hoop ook dat ik de les van vroegtesten heb afgeleerd.
Geen oordeel of ieder mag doen wat ie wil, maar ik heb al meer dan een j niet getest. Als ik negatief testte vroeger dan had ik ergens toch een sprankeltje hoop of mijn hcg nog niet hoog genoeg stond, en eigenlijk betwistte ik dan altijd de testen of voelde ik me er verdrietig door. Meeste zekerheid heb je met bloedafname, wie weet☘️ nog heel veel succes!😘
Ik beschouw dit niet als een oordeel hoor. Ik ben momenteel nog geen enkele keer aan een bloedafname geraakt of het was terug om op te starten in de volgende cyclus. Ik hoop als deze ronde effectief mislukt is, dat ik de volgende keer of keren mij rustiger kan houden.. Alleen is de hoop dat een iui lukt klein geworden in mijn hoofd terwijl ik ook wel weet dat de grootste kansen bij poging 4,5 en 6 liggen. We zien wel.
Dankjewel ! 😘
Ik weet niet wie je verteld heeft dat de kansen het grootst zijn bij poging 4 tot 6, maar volgens de statistieken zijn 50% van de vrouwen zwanger na 3 pogingen met KID, na 6 pogingen is dit 60%, dus de kansen nemen echt af.

Ik geef meestal de raad om na 3 negatieve pogingen richting ivf/icsi te gaan. Sommige dames doen dit, voor anderen is dit te snel en willen ze wel die 3 extra pogingen proberen, wat ieder zijn goed recht is.
Vaak wordt door de gyn ook de boot afgehouden omdat er niets mis is en je met donorzaad werkt, dus dat er daar geen probleem is.

Het afgelopen jaar zijn hier al wat dames gepasseerd waarbij het ook niet lukte, de ene is al vlugger overgestapt naar ivf dan de andere en de meesten zijn zwanger met de eerste ivf-poging, niet altijd van de eerste terugplaatsing maar toch vrij snel.
Ik weet dat ze hier (af en toe) ook nog meelezen en misschien kunnen ze hun ervaring delen.

Ik wil ook nog meegeven dat het soms lijkt alsof het nooit gaat lukken, maar het lukt praktisch altijd, alleen duurt het vaak langer dan gedacht en moet je stappen zetten die je nooit dacht te zetten.

Misschien nog overbodige info, maar door hier op het forum te lezen leer je veel bij. Zo zijn er hier dames die al enkele IUI achter de rug hebben en telkens te vroeg hun ms krijgen, maar hier wordt niets aan gedaan. Door de info hier vragen ze dan Utrogestan aan hun gyn, terwijl het zijn job is om op te volgen en te weten dat een patiënte haar luteale fase te kort is en bij sommige is dit inderdaad het probleem en is het raak bij de volgende poging. Maar dit wil ook zeggen dat ze eigenlijk geen echte kansen gekregen hebben bij de eerste pogingen, in zo'n gevallen zou ik dus van arts of centrum veranderen.

Ooit lukt het, alleen weten we spijtig genoeg niet wanneer.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 27 mei 2021, 12:18

mich75 schreef:
27 mei 2021, 10:48
Zitav schreef:
27 mei 2021, 7:57
Jena schreef:
27 mei 2021, 7:42


Geen oordeel of ieder mag doen wat ie wil, maar ik heb al meer dan een j niet getest. Als ik negatief testte vroeger dan had ik ergens toch een sprankeltje hoop of mijn hcg nog niet hoog genoeg stond, en eigenlijk betwistte ik dan altijd de testen of voelde ik me er verdrietig door. Meeste zekerheid heb je met bloedafname, wie weet☘️ nog heel veel succes!😘
Ik beschouw dit niet als een oordeel hoor. Ik ben momenteel nog geen enkele keer aan een bloedafname geraakt of het was terug om op te starten in de volgende cyclus. Ik hoop als deze ronde effectief mislukt is, dat ik de volgende keer of keren mij rustiger kan houden.. Alleen is de hoop dat een iui lukt klein geworden in mijn hoofd terwijl ik ook wel weet dat de grootste kansen bij poging 4,5 en 6 liggen. We zien wel.
Dankjewel ! 😘
Ik weet niet wie je verteld heeft dat de kansen het grootst zijn bij poging 4 tot 6, maar volgens de statistieken zijn 50% van de vrouwen zwanger na 3 pogingen met KID, na 6 pogingen is dit 60%, dus de kansen nemen echt af.

Ik geef meestal de raad om na 3 negatieve pogingen richting ivf/icsi te gaan. Sommige dames doen dit, voor anderen is dit te snel en willen ze wel die 3 extra pogingen proberen, wat ieder zijn goed recht is.
Vaak wordt door de gyn ook de boot afgehouden omdat er niets mis is en je met donorzaad werkt, dus dat er daar geen probleem is.

Het afgelopen jaar zijn hier al wat dames gepasseerd waarbij het ook niet lukte, de ene is al vlugger overgestapt naar ivf dan de andere en de meesten zijn zwanger met de eerste ivf-poging, niet altijd van de eerste terugplaatsing maar toch vrij snel.
Ik weet dat ze hier (af en toe) ook nog meelezen en misschien kunnen ze hun ervaring delen.

Ik wil ook nog meegeven dat het soms lijkt alsof het nooit gaat lukken, maar het lukt praktisch altijd, alleen duurt het vaak langer dan gedacht en moet je stappen zetten die je nooit dacht te zetten.

Misschien nog overbodige info, maar door hier op het forum te lezen leer je veel bij. Zo zijn er hier dames die al enkele IUI achter de rug hebben en telkens te vroeg hun ms krijgen, maar hier wordt niets aan gedaan. Door de info hier vragen ze dan Utrogestan aan hun gyn, terwijl het zijn job is om op te volgen en te weten dat een patiënte haar luteale fase te kort is en bij sommige is dit inderdaad het probleem en is het raak bij de volgende poging. Maar dit wil ook zeggen dat ze eigenlijk geen echte kansen gekregen hebben bij de eerste pogingen, in zo'n gevallen zou ik dus van arts of centrum veranderen.

Ooit lukt het, alleen weten we spijtig genoeg niet wanneer.
@ Lore1: ja denk nie dat ik het nog zal doen eigenlijk..
Ze stellen niet direct bloedafname voor, mocht testen op dag 14. We zullen wel zien of menstruatie erdoor komt. Gelukkig zijn we vanaf morgen weg en staat er vandaag nog wel wat op de planning waardoor ik wat minder zal nadenken.

@mich75: ik denk dat mijn vriendin dat gelezen had van die kansen, want zij kwam daarmee af.
Ik heb gesprek gevraagd bij de start 3e poging voor afspraak bij de arts, kan pas 4 augustus.
Ja idd, we werken met donorzaad, maar heb wel pcos. Ik weet niet of veel mensen hiermee via inseminatie snel zwanger worden?
Sowieso ben ik van plan om te vragen of de afspraak niet vroeger kan door eventueel annulaties en indien niet of ik eventueel niet medicatie kan bijnemen om de inseminaties meer slaagkans te kunnen geven. Stilstaan wil ik momenteel ook nog niet
Dankje voor de vele info!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Ekita
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 februari 2018, 14:03

Re: IUI-clubje

Bericht door Ekita » 27 mei 2021, 18:33

Hallo! Ik sluit aan bij dit clubje.
We gaan voor de 5e IUI. Tot nu nog nooit met medicatie en al 4 keer het gevoel gehad dat het 'vogelpik' was (zelfs 1 keer was de eisprong op het moment van de laatste controle maar toch ging IUI 24 uur nadien door). Nu ben ik bezig met het slikken van Letrozole en zouden ze met Pregnyl willen werken om beter te timen.
Veel succes voor iedereen hier!

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 28 mei 2021, 13:17

Ekita schreef:
27 mei 2021, 18:33
Hallo! Ik sluit aan bij dit clubje.
We gaan voor de 5e IUI. Tot nu nog nooit met medicatie en al 4 keer het gevoel gehad dat het 'vogelpik' was (zelfs 1 keer was de eisprong op het moment van de laatste controle maar toch ging IUI 24 uur nadien door). Nu ben ik bezig met het slikken van Letrozole en zouden ze met Pregnyl willen werken om beter te timen.
Veel succes voor iedereen hier!
Welkom!
Ik heb al 5 keer een spontane ovulatie met dag erna de IUI ‘s morgens. Morgen mag ik testen voor poging 5 maar ik denk dat het weer niets is.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 28 mei 2021, 19:22

Ekita schreef:
27 mei 2021, 18:33
Hallo! Ik sluit aan bij dit clubje.
We gaan voor de 5e IUI. Tot nu nog nooit met medicatie en al 4 keer het gevoel gehad dat het 'vogelpik' was (zelfs 1 keer was de eisprong op het moment van de laatste controle maar toch ging IUI 24 uur nadien door). Nu ben ik bezig met het slikken van Letrozole en zouden ze met Pregnyl willen werken om beter te timen.
Veel succes voor iedereen hier!
Welkom!
Amai ik verschiet daar wel van dat als je eisprong bezig was ze nog zolang hebben gewacht eigenlijk.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: IUI-clubje

Bericht door bigima » 28 mei 2021, 20:50

Oeps, zit een beetje achter hier :oops:
Glow wat geweldig dat de cyste weg is! op naar de nieuwe poging! 🙏
Sproetje ik duim morgen voor jou! Laat je iets weten morgen?

Hier de controle donderdag was in orde, 19/01/2022 zal de datum worden als alles goed gaat. Nu juist zes weken en een dag ver, binnen twee weken op controle om te zien als er ook hartslag is... twee zenuwslopende weken dus.... 😑 ben toch al een grote blok stress 🙄
03/2014 ons zoontje is er! 🙂
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❤️ zoontje geboren in december ❤️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Ekita
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 februari 2018, 14:03

Re: IUI-clubje

Bericht door Ekita » 28 mei 2021, 21:03

@Zitav: mja, wij ook, maar als het maar opbrengt voor hen zeker... :?

@Sproetje: Gezien je onderschrift ga ik er van uit dat het negatief is :( Ik vind het heel jammer. Waarom doen ze geen medicatie bij jou?

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 28 mei 2021, 22:24

Ekita schreef:
28 mei 2021, 21:03
@Zitav: mja, wij ook, maar als het maar opbrengt voor hen zeker... :?

@Sproetje: Gezien je onderschrift ga ik er van uit dat het negatief is :( Ik vind het heel jammer. Waarom doen ze geen medicatie bij jou?
@bigima: goed dat de echo er goed uit zag! Het is wss niet zo simpel, maar probeer af en toe ook te genieten van je zwangerschap. Ik duim alvast mee dat je volgende echo ook goed mag zijn. 🍀

@ekita: gho, ik vind nu wel dat da niet zou mogen en ik hoop dat ze dat echt niet doen. Veel succes met je volgende poging!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 29 mei 2021, 9:02

Zoals verwacht was mijn test negatief.
Nu wachten op maandstonden, moed bijeen rapen en verder gaan...
volgende week dan een afspraak maken met m’n Fertiliteitsarts voor verdere bespreking. En misschien dat poging 6 nog een gelukspoging wordt, maar daar hoop ik al niet teveel meer op.

Veel succes aan de andere dames die binnenkort mogen testen.

Grtjs Sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 29 mei 2021, 16:10

@Eikita: letrozole, is dat iets wat standaard nu gegeven wordt? Want ik heb net aan een studie van 3 maanden meegedaan die letrozole versus clomid vergeleek.

@Bigima: spannend! Ik snap dat je stress hebt hoor. Hopelijk vind je momentjes van ontspanning maar ik kan me voorstellen dat het nagelbijten is tot die controle.

@Sproetje: verdorie.. Het is altijd zo rot om zo´n negatieve test te zien. Overweeg je om over te stappen op ivf/isci?

Inmiddels heb ik mijn menstruatie gekregen. Denk dat ik er voor het eerst heel erg blij mee was. Startlabo was ook goed dus ik kan weer clomid nemen. :)
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 29 mei 2021, 16:11

Sproetje schreef:
29 mei 2021, 9:02
Zoals verwacht was mijn test negatief.
Nu wachten op maandstonden, moed bijeen rapen en verder gaan...
volgende week dan een afspraak maken met m’n Fertiliteitsarts voor verdere bespreking. En misschien dat poging 6 nog een gelukspoging wordt, maar daar hoop ik al niet teveel meer op.

Veel succes aan de andere dames die binnenkort mogen testen.

Grtjs Sproetje
Wat jammer om te horen! ☹️
Ik duim dat je 6e poging toch mag lukken! 🤞🍀
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Ekita
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 februari 2018, 14:03

Re: IUI-clubje

Bericht door Ekita » 29 mei 2021, 19:39

Glow schreef:
29 mei 2021, 16:10
@Eikita: letrozole, is dat iets wat standaard nu gegeven wordt? Want ik heb net aan een studie van 3 maanden meegedaan die letrozole versus clomid vergeleek.
Geen idee. De arts zei dat Clomid teveel negatief effect heeft op het baarmoederslijmvlies en dat het teveel bijwerkingen gaf. Die zou je met Letrozole niet hebben. Voor de rest zouden ze vergelijkbaar zijn.

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 29 mei 2021, 19:42

Glow schreef:
29 mei 2021, 16:10
@Eikita: letrozole, is dat iets wat standaard nu gegeven wordt? Want ik heb net aan een studie van 3 maanden meegedaan die letrozole versus clomid vergeleek.

@Bigima: spannend! Ik snap dat je stress hebt hoor. Hopelijk vind je momentjes van ontspanning maar ik kan me voorstellen dat het nagelbijten is tot die controle.

@Sproetje: verdorie.. Het is altijd zo rot om zo´n negatieve test te zien. Overweeg je om over te stappen op ivf/isci?

Inmiddels heb ik mijn menstruatie gekregen. Denk dat ik er voor het eerst heel erg blij mee was. Startlabo was ook goed dus ik kan weer clomid nemen. :)
Na poging 3 al een tussentijdse evaluatie gehad en toen sprak ze al van ICSI dus ik vermoed na poging 6 daarmee door. Ik zal wellicht wel de keuze krijgen om nogmaals 3 IUI te doen, maar daar geloof ik niet meer in....
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 30 mei 2021, 8:30

Vandaag de officiële testdag.
Ik had gisteren ook al een testje gewaagd. Die had precies een minilijntje, vandaag ook maar ik denk dat ik het mij wil inbeelden ofzo. Is echt niet duidelijk.
Zal nog wat moeten afwachten tot regels er eventueel doorkomen. Wat ik eerder had, het gevoel dat ze gingen doorkomen heb sinds een dag of twee niet meer. We zullen wel zien zeker? Nog wat afwachten dus
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten