IUI-clubje

IUI Forum
Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 3 juni 2021, 18:25

Glow schreef:
3 juni 2021, 18:03
Hey Sproetje,

Ik snap wel dat je dat ´laatste kans´ gevoel hebt. Ik worstel daar ook wel mee. Ik ben echter nu meer aan het uitkijken tot we ICSI/IVF mogen doen omdat ik zoveel positieve verhalen in mijn omgeving hoor (IUI´s mislukten maar de eerste terugplaatsing na ivf/icsi resulteerde direct in zwangerschap). Ik vind inseminaties heel onzeker. In praktijk kan er telkens iets misgaan met de bevruchting, maar dat kunnen ze niet opvolgen. Ik maak me ook zorgen over mijn eicellen, misschien zijn die gewoon kwalitatief niet altijd zo goed. Dan stelt het me meer gerust dat ze die factor kunnen controleren en reguleren met ICSI/IVF.
Ik ken ook succesverhalen. Maar ook wijzen ze me er iedere keer op dat IUI veel minder ingrijpend is. Het is een kwestie van geduld hebben denk ik. Ik zie het niet zitten om te blijven proberen zonder resultaat. Aan de andere kant zou poging 7 of 8 misschien ineens raak kunnen zijn. Maar ik weet niet of ik dit nog lang volhou. In mijn ogen is er al 5 keer helemaal niets gebeurd nu. Bij ICSI zien ze wel of er bevruchting plaats vindt en moet ik me alleen nog zorgen maken over de innesteling. De Fertiliteitsarts zei dat mensen moeilijke voortplanters zijn en dat het niet abnormaal is dat ik nog niet zwanger ben. Heterokoppels die op natuurlijke wijze proberen zijn vaak ook 6 maanden tot een jaar bezig. Zij worden meestal pas doorverwezen na minstens 1 jaar natuurlijk proberen. Ik vind de keuze precies toch moeilijker dan gedacht.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 3 juni 2021, 18:46

Sproetje schreef:
3 juni 2021, 18:25
Glow schreef:
3 juni 2021, 18:03
Hey Sproetje,

Ik snap wel dat je dat ´laatste kans´ gevoel hebt. Ik worstel daar ook wel mee. Ik ben echter nu meer aan het uitkijken tot we ICSI/IVF mogen doen omdat ik zoveel positieve verhalen in mijn omgeving hoor (IUI´s mislukten maar de eerste terugplaatsing na ivf/icsi resulteerde direct in zwangerschap). Ik vind inseminaties heel onzeker. In praktijk kan er telkens iets misgaan met de bevruchting, maar dat kunnen ze niet opvolgen. Ik maak me ook zorgen over mijn eicellen, misschien zijn die gewoon kwalitatief niet altijd zo goed. Dan stelt het me meer gerust dat ze die factor kunnen controleren en reguleren met ICSI/IVF.
Ik ken ook succesverhalen. Maar ook wijzen ze me er iedere keer op dat IUI veel minder ingrijpend is. Het is een kwestie van geduld hebben denk ik. Ik zie het niet zitten om te blijven proberen zonder resultaat. Aan de andere kant zou poging 7 of 8 misschien ineens raak kunnen zijn. Maar ik weet niet of ik dit nog lang volhou. In mijn ogen is er al 5 keer helemaal niets gebeurd nu. Bij ICSI zien ze wel of er bevruchting plaats vindt en moet ik me alleen nog zorgen maken over de innesteling. De Fertiliteitsarts zei dat mensen moeilijke voortplanters zijn en dat het niet abnormaal is dat ik nog niet zwanger ben. Heterokoppels die op natuurlijke wijze proberen zijn vaak ook 6 maanden tot een jaar bezig. Zij worden meestal pas doorverwezen na minstens 1 jaar natuurlijk proberen. Ik vind de keuze precies toch moeilijker dan gedacht.
Ja, het is een weloverwogen beslissing om te maken! In jouw geval ook omdat je nu een natuurlijke IUI doet en er op zich geen probleem is zoals PCOS. Gelukkig heb je nog een maandje de tijd om alles op een rijtje te zetten en van daaruit een keuze te maken. Sowieso denk ik dat het geen kwaad kan om jouw gevoel te volgen. Wat denkt jouw partner hierover? Veel succes met het nemen van een beslissing hierover!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 3 juni 2021, 19:07

Glow schreef:
3 juni 2021, 18:46
Sproetje schreef:
3 juni 2021, 18:25
Glow schreef:
3 juni 2021, 18:03
Hey Sproetje,

Ik snap wel dat je dat ´laatste kans´ gevoel hebt. Ik worstel daar ook wel mee. Ik ben echter nu meer aan het uitkijken tot we ICSI/IVF mogen doen omdat ik zoveel positieve verhalen in mijn omgeving hoor (IUI´s mislukten maar de eerste terugplaatsing na ivf/icsi resulteerde direct in zwangerschap). Ik vind inseminaties heel onzeker. In praktijk kan er telkens iets misgaan met de bevruchting, maar dat kunnen ze niet opvolgen. Ik maak me ook zorgen over mijn eicellen, misschien zijn die gewoon kwalitatief niet altijd zo goed. Dan stelt het me meer gerust dat ze die factor kunnen controleren en reguleren met ICSI/IVF.
Ik ken ook succesverhalen. Maar ook wijzen ze me er iedere keer op dat IUI veel minder ingrijpend is. Het is een kwestie van geduld hebben denk ik. Ik zie het niet zitten om te blijven proberen zonder resultaat. Aan de andere kant zou poging 7 of 8 misschien ineens raak kunnen zijn. Maar ik weet niet of ik dit nog lang volhou. In mijn ogen is er al 5 keer helemaal niets gebeurd nu. Bij ICSI zien ze wel of er bevruchting plaats vindt en moet ik me alleen nog zorgen maken over de innesteling. De Fertiliteitsarts zei dat mensen moeilijke voortplanters zijn en dat het niet abnormaal is dat ik nog niet zwanger ben. Heterokoppels die op natuurlijke wijze proberen zijn vaak ook 6 maanden tot een jaar bezig. Zij worden meestal pas doorverwezen na minstens 1 jaar natuurlijk proberen. Ik vind de keuze precies toch moeilijker dan gedacht.
Ja, het is een weloverwogen beslissing om te maken! In jouw geval ook omdat je nu een natuurlijke IUI doet en er op zich geen probleem is zoals PCOS. Gelukkig heb je nog een maandje de tijd om alles op een rijtje te zetten en van daaruit een keuze te maken. Sowieso denk ik dat het geen kwaad kan om jouw gevoel te volgen. Wat denkt jouw partner hierover?
Mijn vriendin zou kiezen voor ICSI. Omdat ze ook zo iets heeft van ja.. als er al 6 keer helemaal niets gebeurt.. en ze willen niets veranderen aan de cyclus omdat hij echt “perfect” is. Dan heeft het geen zin om te blijven doorgaan op natuurlijke wijze... het donorsperma is ook niet goedkoop en doorgaan zonder iets te veranderen lijkt voor haar weggesmeten geld. En dat zou het ook kunnen zijn, maar voor hetzelfde geld is het bij poging 7 wel prijs... dat weet je niet. Jammer dat we geen glazen bol hebben hè 😂 het zou het voor velen veel gemakkelijker maken.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 3 juni 2021, 21:59

Sproetje schreef:
3 juni 2021, 19:07
Glow schreef:
3 juni 2021, 18:46
Sproetje schreef:
3 juni 2021, 18:25


Ik ken ook succesverhalen. Maar ook wijzen ze me er iedere keer op dat IUI veel minder ingrijpend is. Het is een kwestie van geduld hebben denk ik. Ik zie het niet zitten om te blijven proberen zonder resultaat. Aan de andere kant zou poging 7 of 8 misschien ineens raak kunnen zijn. Maar ik weet niet of ik dit nog lang volhou. In mijn ogen is er al 5 keer helemaal niets gebeurd nu. Bij ICSI zien ze wel of er bevruchting plaats vindt en moet ik me alleen nog zorgen maken over de innesteling. De Fertiliteitsarts zei dat mensen moeilijke voortplanters zijn en dat het niet abnormaal is dat ik nog niet zwanger ben. Heterokoppels die op natuurlijke wijze proberen zijn vaak ook 6 maanden tot een jaar bezig. Zij worden meestal pas doorverwezen na minstens 1 jaar natuurlijk proberen. Ik vind de keuze precies toch moeilijker dan gedacht.
Ja, het is een weloverwogen beslissing om te maken! In jouw geval ook omdat je nu een natuurlijke IUI doet en er op zich geen probleem is zoals PCOS. Gelukkig heb je nog een maandje de tijd om alles op een rijtje te zetten en van daaruit een keuze te maken. Sowieso denk ik dat het geen kwaad kan om jouw gevoel te volgen. Wat denkt jouw partner hierover?
Mijn vriendin zou kiezen voor ICSI. Omdat ze ook zo iets heeft van ja.. als er al 6 keer helemaal niets gebeurt.. en ze willen niets veranderen aan de cyclus omdat hij echt “perfect” is. Dan heeft het geen zin om te blijven doorgaan op natuurlijke wijze... het donorsperma is ook niet goedkoop en doorgaan zonder iets te veranderen lijkt voor haar weggesmeten geld. En dat zou het ook kunnen zijn, maar voor hetzelfde geld is het bij poging 7 wel prijs... dat weet je niet. Jammer dat we geen glazen bol hebben hè 😂 het zou het voor velen veel gemakkelijker maken.
Een glazen bol zou heerlijk zijn! Als ze me zouden kunnen zeggen dat ik over een jaar zwanger zal zijn, dan zou ik me veel minder zorgen maken. 😅 Maar goed, enige wat we kunnen doen is beslissingen maken met de info die we nu hebben! Hopelijk geraken jij en je vriendin eruit hoe jullie dit willen aanpakken. 😊
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: IUI-clubje

Bericht door bigima » 4 juni 2021, 10:47

Goedemorgen iedereen!

Sproetje ik begrijp je twijfels tussen icsi en iui... ik denk dat ik na 6 pogingen toch voor icsi zou gaan... Mijn fertiliteitsarts zei dat iui altijd de beste is voor de personen zelf,minder ingrijpend dan ivf of icsi. en dat het veel keren lukt moet gewoon volhouden... want je weet niet wanneer het zal lukken. ik duim zo hard voor jullie allemaal ❤️
Ik heb een pcos kookboek en voor mijn derde poging iui en tijdens heb ik regelmatig daarvan gekookt, er staan heel veel tips bij om de kwaliteit van de eitjes te verbeteren enz... misschien kan het ook helpen?
03/2014 ons zoontje is er! 🙂
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❤️ zoontje geboren in december ❤️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 4 juni 2021, 11:44

Welk boek is dat, Bigima? Ik weet dat vrouwen met pcos vaak last hebben van overgewicht en dat afvallen helpt voor de vruchtbaarheid. Ik heb echter een normaal gewicht, dus daarom nooit echt gekeken naar mijn voeding.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 4 juni 2021, 13:44

Glow schreef:
4 juni 2021, 11:44
Welk boek is dat, Bigima? Ik weet dat vrouwen met pcos vaak last hebben van overgewicht en dat afvallen helpt voor de vruchtbaarheid. Ik heb echter een normaal gewicht, dus daarom nooit echt gekeken naar mijn voeding.
Ik heb wel wat overgewicht helaas. Met een BMI van 30,8 behoor ik al in de groep obesitas. Hoewel je het niet zou zeggen aan me. Alles goed verdeeld over m’n hele lichaam.
Ik probeer echt op mijn eten te letten en het is niet dat ik super ongezond eet. Ja ik eet eens een koekje en ik eet ook eens een chipje maar niet constant. ik heb helaas een zittend beroep en ook nog eens snel last van spieren en gewrichten waardoor intensief bewegen niet zo vanzelfsprekend is. (Of ik kan een week niet gaan van de pijn). Ik ga wel elke dag wandelen en ga weer beginnen met 3 keer in de week fietsen (hometrainer). Ik probeer meer water te drinken en denk 2 keer na voor ik iets in m’n mond steek. Ik zou extreem kunnen vasten, maar dat lijkt me nu ook geen goed idee. Met het warme weer ga ik weer proberen meer slaatjes te eten, zodat ik hopelijk wel een paar kilo’s kan afvallen. Ik heb mezelf al ontzettend veel verweten dat het daardoor is dat ik niet zwanger kan worden. De laatste maanden voel ik me dik en lelijk en ben ik er echt kwaad om. Ik heb het karakter niet om alleen gezond te eten en ben nogal een emo eter ook. Bij stress steek ik iets in m’n mond. Heb nu een bak met wortelen gekocht.. dat is toch gezonder dan een koekje..
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Lore1 » 6 juni 2021, 10:39

Sproetje schreef:
4 juni 2021, 13:44
Glow schreef:
4 juni 2021, 11:44
Welk boek is dat, Bigima? Ik weet dat vrouwen met pcos vaak last hebben van overgewicht en dat afvallen helpt voor de vruchtbaarheid. Ik heb echter een normaal gewicht, dus daarom nooit echt gekeken naar mijn voeding.
Ik heb wel wat overgewicht helaas. Met een BMI van 30,8 behoor ik al in de groep obesitas. Hoewel je het niet zou zeggen aan me. Alles goed verdeeld over m’n hele lichaam.
Ik probeer echt op mijn eten te letten en het is niet dat ik super ongezond eet. Ja ik eet eens een koekje en ik eet ook eens een chipje maar niet constant. ik heb helaas een zittend beroep en ook nog eens snel last van spieren en gewrichten waardoor intensief bewegen niet zo vanzelfsprekend is. (Of ik kan een week niet gaan van de pijn). Ik ga wel elke dag wandelen en ga weer beginnen met 3 keer in de week fietsen (hometrainer). Ik probeer meer water te drinken en denk 2 keer na voor ik iets in m’n mond steek. Ik zou extreem kunnen vasten, maar dat lijkt me nu ook geen goed idee. Met het warme weer ga ik weer proberen meer slaatjes te eten, zodat ik hopelijk wel een paar kilo’s kan afvallen. Ik heb mezelf al ontzettend veel verweten dat het daardoor is dat ik niet zwanger kan worden. De laatste maanden voel ik me dik en lelijk en ben ik er echt kwaad om. Ik heb het karakter niet om alleen gezond te eten en ben nogal een emo eter ook. Bij stress steek ik iets in m’n mond. Heb nu een bak met wortelen gekocht.. dat is toch gezonder dan een koekje..
Volgens onze gyn heeft gewicht in bepaalde gevallen een invloed (verstoring van de cyclus enzovoort) maar in bepaalde gevallen ook niet. Er zijn zoveel mensen die natuurlijk zwanger worden, ook met overgewicht. Dus niet te streng voor jezelf zijn ook, elke kg eraf is wel beter voor jou en de baby maar het is zo al een zware periode dus probeer daarover niet te hard te stressen!
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 7 juni 2021, 14:43

Helemaal akkoord met wat Lore zegt. Inderdaad, niet te hard zijn voor jezelf, Sproetje.

Vandaag (dag 11) het goede nieuws gehad dat ik een follikel van 24 mm heb (en weeral een tweede van 15 mm) dus ik mag vanavond pregnyl zetten voor de inseminatie van woensdag. Duimen dat derde keer goede keer is!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 7 juni 2021, 16:03

Glow schreef:
7 juni 2021, 14:43
Helemaal akkoord met wat Lore zegt. Inderdaad, niet te hard zijn voor jezelf, Sproetje.

Vandaag (dag 11) het goede nieuws gehad dat ik een follikel van 24 mm heb (en weeral een tweede van 15 mm) dus ik mag vanavond pregnyl zetten voor de inseminatie van woensdag. Duimen dat derde keer goede keer is!
Wat goed Glow! Ik mag zaterdag voor een eerste meting (dag 12) normaal altijd rond dag 17 inseminatie. Benieuwd of er al iets te zien zal zijn.
Dat ik niet te hard mag zijn voor mezelf is mss wel zo, en ik hoef ook niet super mager te zijn. Maar een 10 tal kilo minder zou ik al super vinden. Het zou me een beter gevoel geven, ik zou minder last hebben van m’n voetjes en benen en me wat fitter voelen. Alleen is het lastiger dan ik dacht om ze kwijt te spelen. Ik denk gewoon ook heel de tijd dat het daardoor komt dat ik niet zwanger geraak. Maar als ik dan even tot rust kom en nadenk dan zijn er vrouwen die nog zwaarder zijn dan mij die zelfs spontaan zwanger worden.. dus moet het mij ook lukken verdorie!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 7 juni 2021, 16:28

Glow schreef:
7 juni 2021, 14:43
Helemaal akkoord met wat Lore zegt. Inderdaad, niet te hard zijn voor jezelf, Sproetje.

Vandaag (dag 11) het goede nieuws gehad dat ik een follikel van 24 mm heb (en weeral een tweede van 15 mm) dus ik mag vanavond pregnyl zetten voor de inseminatie van woensdag. Duimen dat derde keer goede keer is!
Amai, wat een grote!
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Lore1 » 7 juni 2021, 16:38

Glow schreef:
7 juni 2021, 14:43
Helemaal akkoord met wat Lore zegt. Inderdaad, niet te hard zijn voor jezelf, Sproetje.

Vandaag (dag 11) het goede nieuws gehad dat ik een follikel van 24 mm heb (en weeral een tweede van 15 mm) dus ik mag vanavond pregnyl zetten voor de inseminatie van woensdag. Duimen dat derde keer goede keer is!
Veel succes woensdag! Mooie follikels alleszins 🤞🍀
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Lore1 » 7 juni 2021, 16:41

Sproetje schreef:
7 juni 2021, 16:03
Glow schreef:
7 juni 2021, 14:43
Helemaal akkoord met wat Lore zegt. Inderdaad, niet te hard zijn voor jezelf, Sproetje.

Vandaag (dag 11) het goede nieuws gehad dat ik een follikel van 24 mm heb (en weeral een tweede van 15 mm) dus ik mag vanavond pregnyl zetten voor de inseminatie van woensdag. Duimen dat derde keer goede keer is!
Wat goed Glow! Ik mag zaterdag voor een eerste meting (dag 12) normaal altijd rond dag 17 inseminatie. Benieuwd of er al iets te zien zal zijn.
Dat ik niet te hard mag zijn voor mezelf is mss wel zo, en ik hoef ook niet super mager te zijn. Maar een 10 tal kilo minder zou ik al super vinden. Het zou me een beter gevoel geven, ik zou minder last hebben van m’n voetjes en benen en me wat fitter voelen. Alleen is het lastiger dan ik dacht om ze kwijt te spelen. Ik denk gewoon ook heel de tijd dat het daardoor komt dat ik niet zwanger geraak. Maar als ik dan even tot rust kom en nadenk dan zijn er vrouwen die nog zwaarder zijn dan mij die zelfs spontaan zwanger worden.. dus moet het mij ook lukken verdorie!
Spannend, nog even afwachten tot zaterdag dus... Je kan maar doen qua voeding en sport wat je kan doen hé, de ene heeft gewoon meer de "aanleg" ook als de andere maar je gaf zelf al aan dat de verdeling goed zit in je lichaam dus ik zou mij niet teveel zorgen maken en proberen te genieten i.p.v. te piekeren dat het probleem daar ligt.
Zoals je laatste zinnetjes, zo moet je denken! Het lukt jullie ook wel, op naar zaterdag! 🤞🍀
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

LoveSpell
Berichten: 141
Lid geworden op: 7 juni 2021, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door LoveSpell » 7 juni 2021, 17:07

Hai iedereen,

Wij zijn sinds een jaar ook aan het proberen zwanger te worden. Wij hebben ondertussen onze eerste IUI poging achter de rug (03/06). Natuurlijke cyclus, met pregnyl. Doorgankelijk is OK bij mij, mijn vriend zijn zaad is ook redelijk goed, behalve de vorm zou niet top zijn. Alhoewel het zaad nu voor de bewerking blijkbaar wel goed was op alle vlakken. Nu afwachten..

Ik volg al een tijdje af en toe mee op het forum. En het lijkt me wel leuk om dit alles met jullie te delen. Ik praat er niet altijd graag over met vriendinnen etc..

Dus hopelijk mag ik jullie vervoegen! :D
IUI 1-4: neg
Sept ‘21: IVF/ICSI 1: 4 cryo’s: juni ‘22 💙
Sept ‘22: start brusje: biochem
Febr ‘23 ICSI 2: 4 cryo’s: biochem - mk (6w) - 2x neg
Aug ‘23: nat zwanger: mk (9w)
Nov: ICSI 3: 6 cryo’s: neg
Jan: 2e tp 🍀 pos

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 7 juni 2021, 18:46

@Sproetje: ik weet niet of een diëtiste jou misschien kan helpen? Die vinden vaak een plan mooi op maat en haalbaar ook! Dan kan je misschien een gewoonte kweken die fijn aanvoelt en jou nog eens een mentale boost geeft! Sowieso, veel succes zaterdag!

@lovespell: welkom! Veel succes met jouw eerste IUI. Duimen dat het direct ook gewoon lukt! 😊 Heb je dingen gepland ter afleiding tijdens de wachtweken?

Voor mij zal het nu voor de eerste keer IUI zijn op dag 13! (Vorige keren op dag 14 dus geen groot verschil) Ben tegenwoordig wel altijd zenuwachtig voor die follikelmetingen. Ik reageer veel te goed op die clomid en ben altijd bang dat ze weer 3 of meer grote follikels zullen aantreffen. Maar deze dosis (25 mg) lijkt wel goed te zijn. Hopelijk wel weer geen cyste hierna door die tweede follikel.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten