IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
Virgo88
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 april 2021, 15:48

Re: IUI-clubje

Bericht door Virgo88 » 16 juni 2021, 8:52

Sproetje schreef: ↑
15 juni 2021, 14:06
De IUI is goed verlopen. Ik heb wel wat pijn gehad. Mijn baarmoeder lag weer wat gekanteld, waardoor de arts wat moest wringen met het speculum.
Ik heb ondertussen ook mijn bloedwaarden van gisterenmorgen gezien. Mijn LH stond al in het rood. 92,4 stond hij.. ik hoop dat ze nu niet te laat waren want gisterenavond had ik buikpijn... dat zou wel zonde geweest zijn en weggesmeten staal.. 😞 ik zit er nu wel een beetje mee in... ik heb ook geen idee wanneer je follikel springt en welke waarde daaraan vast hangt. Ik weet alleen dat de timing van de inseminatie eigenlijk vlak voor de eisprong moet zijn.
Pffff nu maak ik me weer zorgen natuurlijk.

Oh ik herken het zo die zorgen maken! Heb ik ook altijd!
Bij ons is dag na de pregnyl de insiminatie.. dus ongeveer 28 uur ern.. maar ze zullen het wel weten! Lijkt me niet dat ze je te laat laten komen. Zou dom zijn natuurlijk. Probeer niet te stressen en hopelijk heb je een positief resultaat over 2 weken!
Okt 1e iui zwanger - missed abbortion
Feb 2e iui zwanger - missed abbortion
Jun 3e iui - 25e bn

Virgo88
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 april 2021, 15:48

Re: IUI-clubje

Bericht door Virgo88 » 16 juni 2021, 8:52

Sproetje schreef: ↑
15 juni 2021, 14:06
De IUI is goed verlopen. Ik heb wel wat pijn gehad. Mijn baarmoeder lag weer wat gekanteld, waardoor de arts wat moest wringen met het speculum.
Ik heb ondertussen ook mijn bloedwaarden van gisterenmorgen gezien. Mijn LH stond al in het rood. 92,4 stond hij.. ik hoop dat ze nu niet te laat waren want gisterenavond had ik buikpijn... dat zou wel zonde geweest zijn en weggesmeten staal.. 😞 ik zit er nu wel een beetje mee in... ik heb ook geen idee wanneer je follikel springt en welke waarde daaraan vast hangt. Ik weet alleen dat de timing van de inseminatie eigenlijk vlak voor de eisprong moet zijn.
Pffff nu maak ik me weer zorgen natuurlijk.

Oh ik herken het zo die zorgen maken! Heb ik ook altijd!
Bij ons is dag na de pregnyl de insiminatie.. dus ongeveer 28 uur ern.. maar ze zullen het wel weten! Lijkt me niet dat ze je te laat laten komen. Zou dom zijn natuurlijk. Probeer niet te stressen en hopelijk heb je een positief resultaat over 2 weken!
Okt 1e iui zwanger - missed abbortion
Feb 2e iui zwanger - missed abbortion
Jun 3e iui - 25e bn

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 16 juni 2021, 8:58

Virgo88 schreef: ↑
16 juni 2021, 8:50
Glow schreef: ↑
15 juni 2021, 17:01
Sproetje schreef: ↑
15 juni 2021, 16:48


Ik raakte misschien een beetje snel in paniek.

Op de website van CRG Jette staat dat de effectieve eisprong eigenlijk maar 36 tot 42u na de LH piek is. En dan is het eitje nog eens 12u bevruchtbaar. Mijn zwemmertjes zullen er dus wel geraken denk ik aangezien dit zou betekenen dat mijn follikel pas rond 21u vanavond effectief springt.
Goh een mens word echt paranoΓ―de in dit traject... ik moet stoppen met me zoveel zorgen te maken, want het is niet goed voor me.
Ik herken het gevoel hoor. Er maalt ook altijd vanalles door mijn hoofd. Je wil altijd het optimale uit je kans halen en het feit dat je zo weinig controle hebt hierop is zo frustrerend. Sowieso veel succes hiermee. Hopelijk vind je wat rust!

Ik zit nu op dag 6 na de inseminatie dus ik zit nu met die innestelingsstress. Zo is er elke dag wel iets tijdens die wachtweken.

Precies dit... ik zit nu op dag 6 en gister wat krampjes, kan 2 dingen betekeken maar er is idd altijd wel wat! Moet jij bloedprikken in t zienenhuis of kun je zelf testen?
Ik moet zelf testen. Dag 14 na de inseminatie. 29/6 dus in mijn geval. Als die positief is moet ik een afspraak maken voor een bloedname.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 πŸ’™πŸ€ 31/05/23

Virgo88
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 april 2021, 15:48

Re: IUI-clubje

Bericht door Virgo88 » 16 juni 2021, 9:00

Sproetje schreef: ↑
16 juni 2021, 8:58
Virgo88 schreef: ↑
16 juni 2021, 8:50
Glow schreef: ↑
15 juni 2021, 17:01

Ik herken het gevoel hoor. Er maalt ook altijd vanalles door mijn hoofd. Je wil altijd het optimale uit je kans halen en het feit dat je zo weinig controle hebt hierop is zo frustrerend. Sowieso veel succes hiermee. Hopelijk vind je wat rust!

Ik zit nu op dag 6 na de inseminatie dus ik zit nu met die innestelingsstress. Zo is er elke dag wel iets tijdens die wachtweken.

Precies dit... ik zit nu op dag 6 en gister wat krampjes, kan 2 dingen betekeken maar er is idd altijd wel wat! Moet jij bloedprikken in t zienenhuis of kun je zelf testen?
Ik moet zelf testen. Dag 14 na de inseminatie. 29/6 dus in mijn geval. Als die positief is moet ik een afspraak maken voor een bloedname.
Ah oke! Ik zit op 24e 14 dagen na iui maar mag pas de 25e prikken!
Okt 1e iui zwanger - missed abbortion
Feb 2e iui zwanger - missed abbortion
Jun 3e iui - 25e bn

LoveSpell
Berichten: 141
Lid geworden op: 7 juni 2021, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door LoveSpell » 16 juni 2021, 9:00

Ik heb vanochtend mijn MS gekregen. 😒 hoewel ik er nooit echt vanuit ging dat het bij poging 1 raak zou zijn, is dat toch zo’n k*tgevoel! Op naar ronde 2..
IUI 1-4: neg
Sept β€˜21: IVF/ICSI 1: 4 cryo’s: juni β€˜22 πŸ’™
Sept β€˜22: start brusje: biochem
Febr β€˜23 ICSI 2: 4 cryo’s: biochem - mk (6w) - 2x neg
Aug β€˜23: nat zwanger: mk (9w)
Nov: ICSI 3: 6 cryo’s: neg
Jan: 2e tp πŸ€ pos

Virgo88
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 april 2021, 15:48

Re: IUI-clubje

Bericht door Virgo88 » 16 juni 2021, 9:03

LoveSpell schreef: ↑
16 juni 2021, 9:00
Ik heb vanochtend mijn MS gekregen. 😒 hoewel ik er nooit echt vanuit ging dat het bij poging 1 raak zou zijn, is dat toch zo’n k*tgevoel! Op naar ronde 2..
Jammer!:(
Dikke knuffel
Okt 1e iui zwanger - missed abbortion
Feb 2e iui zwanger - missed abbortion
Jun 3e iui - 25e bn

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 16 juni 2021, 9:36

LoveSpell schreef: ↑
16 juni 2021, 9:00
Ik heb vanochtend mijn MS gekregen. 😒 hoewel ik er nooit echt vanuit ging dat het bij poging 1 raak zou zijn, is dat toch zo’n k*tgevoel! Op naar ronde 2..
Buh. Wat rot. πŸ˜” Dat is ook een enorme klap. Bij de eerste keer heb ik zelf ziekteverlof genomen om die dag te bekomen.

@virgo88: ze raden bij ons bloedafname aan op dag 16 (IUI = dag 0). Dus zal de 25ste zijn bij mij. Maar ik weet al dat ik sowieso ga willen testen daarvoor.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 16 juni 2021, 10:35

LoveSpell schreef: ↑
16 juni 2021, 9:00
Ik heb vanochtend mijn MS gekregen. 😒 hoewel ik er nooit echt vanuit ging dat het bij poging 1 raak zou zijn, is dat toch zo’n k*tgevoel! Op naar ronde 2..
Ah LoveSpell, wat jammer. Ik herken het helemaal. Ik had de eerste keer allerlei kwaaltjes die op zwangerschap konden wijzen. Het was dan ook een extra harde klap toen ik negatief testte en daarna mijn ms kreeg.. ik begrijp dus wat je voelt. Jammergenoeg wennen de teleurstellingen nooit. Neem je tijd maar om het een plaatsje te geven en daarna weer volle bak vooruit op naar een nieuwe poging.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 πŸ’™πŸ€ 31/05/23

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 16 juni 2021, 10:40

Glow schreef: ↑
16 juni 2021, 9:36
LoveSpell schreef: ↑
16 juni 2021, 9:00
Ik heb vanochtend mijn MS gekregen. 😒 hoewel ik er nooit echt vanuit ging dat het bij poging 1 raak zou zijn, is dat toch zo’n k*tgevoel! Op naar ronde 2..
Buh. Wat rot. πŸ˜” Dat is ook een enorme klap. Bij de eerste keer heb ik zelf ziekteverlof genomen om die dag te bekomen.

@virgo88: ze raden bij ons bloedafname aan op dag 16 (IUI = dag 0). Dus zal de 25ste zijn bij mij. Maar ik weet al dat ik sowieso ga willen testen daarvoor.
Virgo88 en Glow,

Eigenlijk kan je testen op je eerste NOD. De eerste dag dat je ongesteld had moeten worden dus. Maar dat is niet altijd gemakkelijk te bepalen. In een cyclus zoals in de boekjes waar de cyclus 28 dagen duurt zou dit dus op dag 29 zijn, 14 dagen na je eisprong. Hoe langer je wacht, hoe juister het resultaat. Maar geloof me. Het kriebelt altijd al een paar dagen op voorhand om te testen en het is niet zo gemakkelijk om er niet aan toe te geven en te wachten πŸ˜‚
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 πŸ’™πŸ€ 31/05/23

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 16 juni 2021, 10:52

Sproetje schreef: ↑
16 juni 2021, 10:40
Glow schreef: ↑
16 juni 2021, 9:36
LoveSpell schreef: ↑
16 juni 2021, 9:00
Ik heb vanochtend mijn MS gekregen. 😒 hoewel ik er nooit echt vanuit ging dat het bij poging 1 raak zou zijn, is dat toch zo’n k*tgevoel! Op naar ronde 2..
Buh. Wat rot. πŸ˜” Dat is ook een enorme klap. Bij de eerste keer heb ik zelf ziekteverlof genomen om die dag te bekomen.

@virgo88: ze raden bij ons bloedafname aan op dag 16 (IUI = dag 0). Dus zal de 25ste zijn bij mij. Maar ik weet al dat ik sowieso ga willen testen daarvoor.
Virgo88 en Glow,

Eigenlijk kan je testen op je eerste NOD. De eerste dag dat je ongesteld had moeten worden dus. Maar dat is niet altijd gemakkelijk te bepalen. In een cyclus zoals in de boekjes waar de cyclus 28 dagen duurt zou dit dus op dag 29 zijn, 14 dagen na je eisprong. Hoe langer je wacht, hoe juister het resultaat. Maar geloof me. Het kriebelt altijd al een paar dagen op voorhand om te testen en het is niet zo gemakkelijk om er niet aan toe te geven en te wachten πŸ˜‚
Probleem is een beetje de pregnyl. Je kan nog positief testen op dag 14 door de pregnyl, vandaar dat ze een beetje voorzichtig zijn daarmee. Ze raden zelf pas aan om te testen op dag 18, maar dat lijkt me heel lang. πŸ˜… Vorige keren was de test wel negatief bij me op dag 14 dus stiekem ga ik ervan uit dat een eventuele positieve test dan wel niet van de pregnyl zal komen. 🀞Maar bij jou is het een spontane eisprong dus vandaar dat vroeger testen geen kwaad kan.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Ekita
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 februari 2018, 14:03

Re: IUI-clubje

Bericht door Ekita » 16 juni 2021, 13:01

LoveSpell schreef: ↑
16 juni 2021, 9:00
Ik heb vanochtend mijn MS gekregen. 😒 hoewel ik er nooit echt vanuit ging dat het bij poging 1 raak zou zijn, is dat toch zo’n k*tgevoel! Op naar ronde 2..
Zo kak! 😒 Efkes vloeken en vol goeie moed naar de volgende poging πŸ€

Virgo88
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 april 2021, 15:48

Re: IUI-clubje

Bericht door Virgo88 » 16 juni 2021, 17:06

Nou bij is t meer een soort houvast met goed nieuws omdat ik nog nooit een positieve test heb gehad en toen die 2x iui belde ze me dus op:’je bent zwanger... en heb ik erna pas getest. Dus t voelt goed om dat nu weer te doen.

Ik heb al de hele dag beetje krampjes.. ben benieuwd! Nu 6dpo. Kan ook van utro zijn!
Okt 1e iui zwanger - missed abbortion
Feb 2e iui zwanger - missed abbortion
Jun 3e iui - 25e bn

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 16 juni 2021, 22:26

LoveSpell schreef: ↑
16 juni 2021, 9:00
Ik heb vanochtend mijn MS gekregen. 😒 hoewel ik er nooit echt vanuit ging dat het bij poging 1 raak zou zijn, is dat toch zo’n k*tgevoel! Op naar ronde 2..
Oh ☹️ ik snap dat! Had net hetzelfde gevoel. Ergens hoop je toch dat het lukt he!
Veel goede moed!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 17 juni 2021, 19:09

Hoe gaat het dames?

Ik slaap zeer slecht. De warmte speelt me parten en ik heb ook weer nachtmerries. Elke keer dezelfde droom. Ik heb het maanden aan een stuk gehad en het was even beter maar nu... Ik vluchtte weg uit de kamer ook vroeger. Het wegvluchten is gelukkig gestopt. Maar Ik schiet wakker, ik adem in en ik raak in paniek omdat ik denk dat ik niet mocht ademen.. heeeeel vreemde allemaal. Ik heb ook geen idee wat het betekent en waarom ik telkens dat droom.

Mijn buikje is ook wat lastig. Licht zeurende pijn. Gewoon vervelende pijn. Heel gevoelig ook. Als ik op bultjes rijdt met de fiets dan voel ik het wat pijn doen. Ik hoop dat het snel betert zodat ik het beter van me af kan zetten. Ik wil wel mijn gedachten verzetten, maar als je heel de tijd geconfronteerd wordt met pijn, dan is dat extra moeilijk.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 πŸ’™πŸ€ 31/05/23

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 17 juni 2021, 21:32

Sproetje schreef: ↑
17 juni 2021, 19:09
Hoe gaat het dames?

Ik slaap zeer slecht. De warmte speelt me parten en ik heb ook weer nachtmerries. Elke keer dezelfde droom. Ik heb het maanden aan een stuk gehad en het was even beter maar nu... Ik vluchtte weg uit de kamer ook vroeger. Het wegvluchten is gelukkig gestopt. Maar Ik schiet wakker, ik adem in en ik raak in paniek omdat ik denk dat ik niet mocht ademen.. heeeeel vreemde allemaal. Ik heb ook geen idee wat het betekent en waarom ik telkens dat droom.

Mijn buikje is ook wat lastig. Licht zeurende pijn. Gewoon vervelende pijn. Heel gevoelig ook. Als ik op bultjes rijdt met de fiets dan voel ik het wat pijn doen. Ik hoop dat het snel betert zodat ik het beter van me af kan zetten. Ik wil wel mijn gedachten verzetten, maar als je heel de tijd geconfronteerd wordt met pijn, dan is dat extra moeilijk.
Dag Sproetje,

Wat naar dat je zo slecht droomt. Dat doet natuurlijk ook niet goed aan je gemoed waarschijnlijk door slaapgebrek.. Voel je de pijn ook als je iets leuk doet of aan het werken bent? Jammer dat je door de pijn je gedachten niet kan verzetten, wat natuurlijk heel normaal is!
Neem je voor de pijn soms een pijnstiller? Ik zou dit eventueel eens proberen zodat je dan beter je gedachten kan verzetten? Ik hoop dat het je ergens lukt om wat rust te vinden!

Tot hier toe heb ik geen lasten fysiek. Ik ben vandaag eens op gesprek geweest bij de consulent en dit heeft mij wel wat geholpen. Ik ga ook mijn lichaam niet proberen lezen want ze zegt dat het alle kanten uit kan wat je ook voelt en je je eigenlijk in die twee weken niet echt zwanger kan voelen ofzo. En ergens weten de meeste mensen die op natuurlijke manier zwanger worden het ook vaak pas later..

Ze zei ook dat je het niet van je kan afzetten omdat alles zo gepland is en gaf de tip om de wachtweken te plannen vooraf. Op die manier weet je p de dag zelf wat je gaat doen. Indien niet zit de stress al vaak te hoog waardoor je niets doet. (dit is in mijn geval echt wel zo).
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten