Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Plaats reactie
Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 14 september 2021, 18:57

Ja, toch iets teveel tijd tussen de echo's hier. Maar goed, volgende week vroedvrouw en dan horen we het hartje wel. Ik neem het een beetje hoe het komt. Ik probeer me tussendoor niet teveel zorgen te maken. Het is wachten tot 19 oktober voor de echo. Dan ben ik 21 weken.

Ik denk dat we gaan wachten tot we op de helft zitten voor de spulletjes. Het voelt nu nog te vroeg aan alleszins. Nu heerst nog een beetje het gevoel dat we tijd hebben.

@zitav: proficiat met jullie meisje!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos ๐Ÿ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos ๐Ÿ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 14 september 2021, 19:53

Amai, ik heb de indruk dat we in deze groep voornamelijk meisjes mogen verwachten ๐Ÿ˜!

Ik vind ook dat het lang duurt tussen de echo's door. Vandaag had ik nu een extra echo (op 17 weken) omdat ze op 14 weken dachten dat ons kleintje te klein was. We hadden wel al wat bevestiging van de vroedvrouw gekregen, vandaag werd het ook in het ziekenhuis bevestigd dat ze perfect op de curve zit ๐Ÿฅฐ. Wij kunnen dus weer met een gerust hart verder.

Mijn volgende echo is pas op 18 oktober, dan ben ik 22 weken. Ik ben gewoon elke keer zoooo enorm benieuwd om ons klein meisje nog eens te kunnen zien ๐Ÿฅฐ! Op dat moment voelt het altijd veel echter aan. Gelukkig kan ik tussentijds altijd wel bij mijn vroedvrouw terecht.

Behalve wat kleertjes die ik uit enthousiasme gekocht heb toen we pas het geslacht wisten, kopen wij ons ook voorlopig nog niks aan. Wij wachten ook tot we toch zeker de helft gepasseerd zijn, het voelt voor ons ook nog wat vroeg aan.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI โŒโŒโŒ
04/21: ICSI 1.1 Verse tp โŒ
06/21: ICSI 1.2 โค๏ธ Dochtertje geboren ๐Ÿฅฐ
10/22: ICSI 1.3 ๐Ÿ’™ Zoontje geboren ๐Ÿฅฐ

Weethetnietmeer
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 juli 2021, 15:09

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Weethetnietmeer » 14 september 2021, 22:46

Wat leuk al jullie positieve berichten te lezen. :)
Wij mogen morgen de nipt-test doen. Hopelijk weten we snel meer. Dan zal ik mezelf verplichten om iets te kopen. Gewoon om het wat echt te maken.
Nu ben ik nog steeds zo onzeker...ik geloof het precies nog niet. Ik hoop dat ik door iets te kopen, ik mezelf toelaat blij te zijn en te genieten.

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 14 september 2021, 23:03

Weethetnietmeer schreef: โ†‘
14 september 2021, 22:46
Wat leuk al jullie positieve berichten te lezen. :)
Wij mogen morgen de nipt-test doen. Hopelijk weten we snel meer. Dan zal ik mezelf verplichten om iets te kopen. Gewoon om het wat echt te maken.
Nu ben ik nog steeds zo onzeker...ik geloof het precies nog niet. Ik hoop dat ik door iets te kopen, ik mezelf toelaat blij te zijn en te genieten.
Ooh dat snap ik! Bij mij heeft de geruststelling dat de niptest in orde was wel geholpen om er meer vertrouwen in te hebben. Ook het weten van het geslacht heeft het voor mij allemaal veel echter gemaakt, dan wordt het concreter natuurlijk. En dan die eerste kleertjes kunnen gaan kopen was echt genieten voor mij en gaf me nog meer het gevoel dat het wel degelijk echt is!

Ik hoop dat het voor jou binnenkort een gelijkaardige ervaring mag zijn!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI โŒโŒโŒ
04/21: ICSI 1.1 Verse tp โŒ
06/21: ICSI 1.2 โค๏ธ Dochtertje geboren ๐Ÿฅฐ
10/22: ICSI 1.3 ๐Ÿ’™ Zoontje geboren ๐Ÿฅฐ

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 15 september 2021, 11:20

Glow schreef: โ†‘
14 september 2021, 18:57
Ja, toch iets teveel tijd tussen de echo's hier. Maar goed, volgende week vroedvrouw en dan horen we het hartje wel. Ik neem het een beetje hoe het komt. Ik probeer me tussendoor niet teveel zorgen te maken. Het is wachten tot 19 oktober voor de echo. Dan ben ik 21 weken.

Ik denk dat we gaan wachten tot we op de helft zitten voor de spulletjes. Het voelt nu nog te vroeg aan alleszins. Nu heerst nog een beetje het gevoel dat we tijd hebben.

@zitav: proficiat met jullie meisje!
Amai, hoeveel tijd heeft er dan tussen die twee echo's gezeten? ๐Ÿ˜ฎ
Hier nog een echo als ik bijna 18w ben.
Dankjewel!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief ๐Ÿ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief ๐Ÿ’•

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 15 september 2021, 11:25

Weethetnietmeer schreef: โ†‘
14 september 2021, 22:46
Wat leuk al jullie positieve berichten te lezen. :)
Wij mogen morgen de nipt-test doen. Hopelijk weten we snel meer. Dan zal ik mezelf verplichten om iets te kopen. Gewoon om het wat echt te maken.
Nu ben ik nog steeds zo onzeker...ik geloof het precies nog niet. Ik hoop dat ik door iets te kopen, ik mezelf toelaat blij te zijn en te genieten.
Veel succes met de nipt! Hopelijk hebben jullie snel nieuws!
Hebben wij hier ook gedaan, kleertjes gekocht om het wat echter te maken ๐Ÿ™ˆ.

Wij hebben verder ook nog niets gekocht, gwn al wat dingen op een lijst gezet en gaan wel vragen voor de buggy en maxi-cosy al te bestellen dat we die zeker op tijd hebben. Een vriendin van mijn vriendin is ook zwanger en die maakt ons soms wat zenuwachtig.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief ๐Ÿ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief ๐Ÿ’•

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 15 september 2021, 11:39

Ooh, ik heb al wel behoorlijk wat leuke spulletjes gekocht :)
Kleertjes, tetradoeken, een knuffeltje met hartslag en muziekje, ...
Ook al wel wat leuke spulletjes gekregen van enthousiaste mensen in de omgeving :)
Grote spullen hoeven wij niet echt meer te kopen, het merendeel kan ik gewoon gebruiken van de kindjes van mijn zus :)
Enkel een buggy, autostoel en kleerkast moeten we nog zelf doen van grote aankopen :)

Zondagavond wel aan zee nog naar het ziekenhuis gemoeten omwille van hele hevige steken in mijn buik. Ik vermoedde direct dat het een blaasontsteking was omdat ik hier vroeger ook veel last van had, en inderdaad, het was weer zover :) Nu een weekje Furadantine nemen en hopelijk is dan de pijn volledig verdwenen.

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 15 september 2021, 19:37

Gisterenavond kreeg ik ineens een pijnlijke steek in mijn buik net naast mijn navel. Het was na een paar minuutjes voorbij. Even opgezocht en het zou navelpijn kunnen zijn? De baarmoeder die tegen de navel aandrukt. Het was wel schrikken alleszins. Klinkt dit bekend bij iemand? Mijn navel ligt wat dieper dus ik ben benieuwd of het naar omhoog zal gaan. De bovenkant lijkt alleszins een beetje gestegen te zijn sinds gisteren.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos ๐Ÿ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos ๐Ÿ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 16 september 2021, 10:35

Tagomi: hopelijk ben je snel van je blaasontsteking verlost!
Glow: oei, dat heb ik nog niet gehad. Eigenlijk heb ik nog geen enkele keer pijn gehad aan mijn buik.

Hier ongeduldig aant wachten op een mooi buikje. Je ziet wel dat ik verdikt ben (wij toch) maar nog niet echt een mooi zwanger buikje vind ik.
Waar ik wel heel veel last van heb is jeuk aan mijn buik en borsten. Heb wel al op internet gelezen dat het normaal is, dat dit door het rekken van de huid kan komen. En ik heb al een gevoelig vel, dus vrees dat het daardoor komt. Wel niet zo leuk als je midden in de nacht wakker wordt met zoveel jeuk.
En nu heb ik er nog een valling bovenop. Heb al twee Zelftesten gedaan om te zien of het geen corona is, maar die zijn negatief. Denk vooral doordat vorige week een heel drukke week was.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief ๐Ÿ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief ๐Ÿ’•

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 16 september 2021, 13:04

@ glow: hier ook nog nooit gehad, dus kan je niet echt verder helpen. Volgende keer je op controle moet mss eens vragen?

@ zitav: gebruik je iets van crรจme om je buik elke dag mee in te smeren? Ik smeer elke dag met een zwangerschaps crรจme van de apotheek: Mama Derm genaamd van Louis Widmer. Niet goedkoop en trekt ook heel traag in dus je huid blijft lang plakkerig ๐Ÿ˜œ maar dat vind ik het wel waard om zo'n kwaaltjes als jeuk en eventuele striemen te voorkomen.

@Tagomi: hopelijk snel van die blaasontsteking vanaf!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI โŒโŒโŒ
04/21: ICSI 1.1 Verse tp โŒ
06/21: ICSI 1.2 โค๏ธ Dochtertje geboren ๐Ÿฅฐ
10/22: ICSI 1.3 ๐Ÿ’™ Zoontje geboren ๐Ÿฅฐ

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 16 september 2021, 13:12

Moest je interesse hebben, ik zie net dat ze online bij farmaline goedkoper is :)
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI โŒโŒโŒ
04/21: ICSI 1.1 Verse tp โŒ
06/21: ICSI 1.2 โค๏ธ Dochtertje geboren ๐Ÿฅฐ
10/22: ICSI 1.3 ๐Ÿ’™ Zoontje geboren ๐Ÿฅฐ

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 16 september 2021, 13:19

Ik had/heb snel een buikje bij een zwangerschap, zichtbaar voor mij en mijn man en mensen die me vaak zien, maar in coronatijden dus niet.
Deze keer was ik op mijn nod al 7cm in omvang toegenomen, wat verklaart waarom ik zo snel niet meer in een broeken kan, ondertussen zit ik op +15cm.

Omdat ik op het forum toch vaak lees dat zwangereren zich wat zorgen maken over hun buikje en of anderen het al dan niet zien, ben ik er tijdens het zwemmen eens gaan opletten en ik moet zeggen dat ik bij veel dames niet weet of ze zwanger zijn of gewoon een buik(je) hebben.
Bij heel slanke dames die naar voor dragen kan je het het duidelijkst zien, maar als je rond draagt of gemiddeld of wat zwaarder bent is vaak niet duidelijk voor een buitenstaander.

Ik had het nog niet verteld aan mijn ouders, mijn pa kwam op bezoek toen ik 19w was en had het direct gezien, zijn vriendin helemaal niet.
Op 20w bij mijn ma op bezoek, het verteld en zij zei dat ze het niet zag, haar buik is dikker dan de mijne ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Ik smeer mijn buik en borsten in sinds ik 4w ben, gewoon met babyolie, dit helpt voor de pijn in mijn borsten omdat die in het begin veel te snel groeien, het helpt ook tegen de jeuk en het zorgt ervoor dat je hud goed soepel is en veel minder kans hebt op striemen.
Je moet echt op voorhand beginnen smeren en niet wachten tot er spanning op de buik komt.
2010: start kinderwens
2014: start mmmโ€‹
03/15: overstap Jette โ€‹ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)โ€‹ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 16 september 2021, 15:29

Hey!
Ik ben al, vrij van in het begin, idd met die crรจme aan het smeren ๐Ÿ™ˆ.
Eerst een keer per dag, nu 2 keer. Daarnet kreeg ik terug jeuk en ben ik ook gaan smeren en het hielp echt wel.
Ik heb wel extreem droge huid dus denk dat het daarmee te maken heeft.

Ivm mijn babybuikje, ja ik zie het ook wel, mijn nicht vond het ook dat je het al kon zien. Ik denk dat ik er iets teveel mee bezig ben ๐Ÿ™ˆ
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief ๐Ÿ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief ๐Ÿ’•

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 19 september 2021, 11:44

Mag ik jullie vragen hoeveel kg jullie intussen zijn aangekomen? Ik ben beetje bezorgd over mijn eigen gewichtstoename. Ik ben nu bijna 18 weken en deze ochtend gaf de weegschaal een dikke 5 kilo extra aan. Ik heb onder normale omstandigheden een bmi van 21,5. Mijn vroedvrouw zei dat tot 20 weken een gewichtstoename van 4 kilo normaal is, daar zit ik dus nu al boven en ben nog geen 20 weken.

Ik begrijp ook niet helemaal hoe het komt dat ik zo in sneltempo aankom (uiteraard verwacht ik wel van aan te komen, maar gezien mijn eetpatroon had ik verwacht dat ik eerder op het gemiddelde zou zitten) Nu ben ik dus onzeker over wat ik eet. Ik eet 's ochtends fruitjes, met zelf gemaakte muesli en alpro yoghurt. Tussendoor een vanille yoguhrtje van alpro. Smiddags drie sneden brood met kaas en kipfilet. Tussendoor een appel en wat later een kom soep. ' s avonds zijn mijn porties niet groter dan normaal en eet ik altijd groentjes, met iets van kip/kalkoen, soms vis als het lukt en patatjes ofzo erbij (ik lust niet meer alles dus bij het avondeten is het aanbod wat beperkt momenteel).

Dan krijg ik savonds meestal last van zo' n vieze smaak in mijn mond, en grijp ik na het eten nog wel naar een stuk chocolade en een mini mini wafeltje of 2, of eet ik een stukje chocolade en twee chocotofs.. Dus ik snoep 's avonds wel wat, maar nu toch ook niet overdreven dacht ik? En uiteraard ga ik soms ook wel eens op restaurant eten, en dan eet ik wel wat ongezonder of mss wat meer dan normaal, maar goed, dat die ik onder normale omstandheden ook. Het komt er op neer dat dit mijn gemiddelde eetpatroon is van een dag, soms wordt daar uiteraard wel wat van afgeweken.

Ik krijg ook wel van veel mensen te horen dat mijn buik al goed zichtbaar is voor een eerste zwangerschap en nog maar bijna 18 weken te zijn. Heb ik mss veel vruchtwater?

En dan kort iets helemaal anders: sinds een paar dagen kan ik mini (zo noemen wij haar โ˜บ๏ธ) voelen. Nu ben ik zeker dat zij het is. Wat hou ik zo van dat gevoel, zo speciaal ๐Ÿฅฐ๐Ÿ˜ zo blij om! Echt genieten!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI โŒโŒโŒ
04/21: ICSI 1.1 Verse tp โŒ
06/21: ICSI 1.2 โค๏ธ Dochtertje geboren ๐Ÿฅฐ
10/22: ICSI 1.3 ๐Ÿ’™ Zoontje geboren ๐Ÿฅฐ

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 19 september 2021, 12:31

@goedgelukje, je niet te veel zorgen maken over je gewicht. Hoe lager je bmi, hoe meer je mag bijkomen, hoe hoger het bmi hoe minder. Zo mogen zwaar obese dames maar enkele kilo's of zelfs niet bijkomen.

https://www.calculator.net/pregnancy-we ... lator.html

Dit is een link (in het Engels) naar een calculator, je moet je lengte, startgewicht, huidig gewicht en zwangerschapsduur ingeven en dan kan je zien of je goed zit en wat de rest van de zwangerschap normaal voor je is.

Ik was op 20w 4kg bijgekomen, nog net binnen het 'normale'.

Qua eten moet je er rekening mee houden dat je kindje hier wel wat van meekrijgt en het gewoon wordt. Ik wil niet zeggen dat je niet mag snoepen of ongezond mag eten, maar eerder er rekening mee houden dat als je nu dingen niet eet, je kindje het nadien misschien niet verdraagt.
Als je van plan bent bv te geven, moet je eigenlijk op dezelfde manier verder doen als je nu bezig bent want anders kan het zijn dat mini last krijgt.
Zo zijn er ook dames die amper zuivel eten, al dan niet omdat ze last hebben van kma of lactoseintolerantie, maar dit heeft vaak tot gevolg dan hun kleintje het niet verdraagt met de nodige miserie tot gevolg.

En dan nog iets stoms, misschien toeval, maar van de mama's die ik ken die zwangerschapsdiabetes hebben gehad, waren het er allemaal die heel erg op hun eten hebben gelet en het zo gezond mogelijk hielden.
2010: start kinderwens
2014: start mmmโ€‹
03/15: overstap Jette โ€‹ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)โ€‹ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten