IUI-clubje

IUI Forum
Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 29 september 2021, 9:40

Lore1 schreef:
29 september 2021, 7:40

9 kansen op een wondertje is zeker niet weinig! 🤞Hopelijk hoef je geen puncties meer te ondergaan. Nog een dagje afzien en dan kan je beginnen uitkijken naar de afspraak en de terugplaatsing.
Waarschijnlijk gaan ze ook bespreken of het de terugplaatsing is van 1 of meerdere? Spannend allemaal maar het ergste is nu achter de rug!

Met mij alles goed, de weken vliegen voorbij. Ondertussen zitten we bijna op 22w, volgende week eindelijk nog eens een echo (5w geleden). Het klinkt heel cliché en vooraf kan je het amper geloven maar eens je die positieve test in handen gaat hebben, ben je al het voorgaande gauw vergeten omdat je zo gelukkig bent.
Ik duim mee dat het rap aan jullie is om dit gevoel te hebben! 🍀
Hey Lore

Ja alles bespreken. 1 of meer en natuurlijke cyclus of gesimuleerd met hormonen. Ik vermoed nu 1 terugplaatsing omdat ik nog geen 35 ben. En natuurlijke cyclus omdat ik wel zeer regelmatig ben. Maar we zullen dus volgende week horen.

Ja ik kan het wel geloven dat je alles van ervoor gauw vergeten bent eens je die positieve test hebt. Ik probeer ook te kijken naar de toekomst en mezelf de moed in te praten dat het allemaal voor het goede doel is en dat het snel vergeten zal zijn.

Goh die echo’s… zalig waarschijnlijk om zo je kleintje te kunnen zien opgroeien. Geniet er alleszins van! Die 9 maanden zijn zo gepasseerd en het heeft wellicht ook z’n charmes, zwanger zijn.
Ik hoop dat het voor ons niet lang meer hoeft te duren nu. Ik hoop dat ze geen problemen ontdekken bij het innestelen ofzo. Want tot op vandaag is er nog geen medisch probleem ontdekt waardoor de IUI’s mislukten. Het kan toeval geweest zijn of aan de celwand van de eicellen gelegen hebben of aan het donorzaad. Maar dat zal ik nooit weten. Hopelijk gaat de volgende stap, het innestelen, ook vlot. Mijn bm slijmvlies was altijd mooi dik alleszins.. en m’n hormonen altijd goed. Maar ja kijk, we zien wel 🙂🤞🍀
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 6 oktober 2021, 17:01

Hey Dames! Half november is mijn eerste terugplaatsing voorzien! Ik moet bij mijn volgende menstruatie starten met progynova en dan rond dag 10 echo en als mijn baarmoederslijmvlies dik genoeg is dan plannen ze de week erna de terugplaatsing in. Spannend! Ik zie deze kans echt als DE kans. De Fertiliteitsarts was zo positief ook. Alsof ze bijna geloofde dat het al prijs was. Mijn verwachtingen zijn daardoor wel wat hoog gespannen dus hopelijk krijg ik niet steeds het deksel tegen de neus, anders zal het zeer moeilijk worden om te dragen.

Mijn eierstokken zijn wel nog steeds herstellende. Waren nog steeds vergroot. Maar alles zag er goed uit en zoals ze had verwacht na zo’n zware pick up. Het was dus zeker belangrijk om alles de tijd te geven om te herstellen. En een verse terugplaatsing was zeker niet mogelijk want veel kans op ernstig OHSS. Ik vind het op zich niet zo erg dat ik een cyclus moet overslaan. Liever een serieuze kans volgende maand als ik genezen ben dan nu proberen met nog kapotte eierstokken. Zie dat mijn lichaam denkt oei neen… het lichaam is nog kapot dus geen goed idee voor een baby en boem weggesmeten kans.

Hoe gaat het hier ondertussen? Stilletjes heb ik de indruk.
In het ICSI groepje ook wel stilletjes moet ik zeggen.

Groetjes!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Maggie1
Berichten: 42
Lid geworden op: 9 juli 2021, 9:36

Re: IUI-clubje

Bericht door Maggie1 » 7 oktober 2021, 9:39

Sproetje schreef:
6 oktober 2021, 17:01
Hey Dames! Half november is mijn eerste terugplaatsing voorzien! Ik moet bij mijn volgende menstruatie starten met progynova en dan rond dag 10 echo en als mijn baarmoederslijmvlies dik genoeg is dan plannen ze de week erna de terugplaatsing in. Spannend! Ik zie deze kans echt als DE kans. De Fertiliteitsarts was zo positief ook. Alsof ze bijna geloofde dat het al prijs was. Mijn verwachtingen zijn daardoor wel wat hoog gespannen dus hopelijk krijg ik niet steeds het deksel tegen de neus, anders zal het zeer moeilijk worden om te dragen.

Mijn eierstokken zijn wel nog steeds herstellende. Waren nog steeds vergroot. Maar alles zag er goed uit en zoals ze had verwacht na zo’n zware pick up. Het was dus zeker belangrijk om alles de tijd te geven om te herstellen. En een verse terugplaatsing was zeker niet mogelijk want veel kans op ernstig OHSS. Ik vind het op zich niet zo erg dat ik een cyclus moet overslaan. Liever een serieuze kans volgende maand als ik genezen ben dan nu proberen met nog kapotte eierstokken. Zie dat mijn lichaam denkt oei neen… het lichaam is nog kapot dus geen goed idee voor een baby en boem weggesmeten kans.

Hoe gaat het hier ondertussen? Stilletjes heb ik de indruk.
In het ICSI groepje ook wel stilletjes moet ik zeggen.

Groetjes!
Hey Sproetje,

Wat fijn dat je zo positief bent zeg! Ik volg je volledig als je zegt dat je je lichaam eerst de tijd wilt geven om te herstellen. Ik duim in ieder geval mee dat de terugplaatsing succesvol is 🤞🏻.

Heb je al leuke dingen in het vooruitzicht op je wat af te leiden tussen terugplaatsing en testdag (via bloed dan wss?)?
Juni '21: IUI 1 - ❌
Juli ‘21: IUI 2 - ❌
Augustus ‘21: IUI 3 - positief 💕
Dochtertje verwacht op 18.05.22 👶🏼

Heyn
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 augustus 2021, 11:12

Re: IUI-clubje

Bericht door Heyn » 7 oktober 2021, 11:05

Dag allemaal!
Ik ben een aantal weken stil geweest en heel wat goed nieuws hier in tussentijd zie ik.
Een paar gelukte IUI's, dikke proficiat BruggeGirl en Maggie! Dat is hoopgevend!
En een veelbelovend vooruitzicht voor Sproetje.. Wat goed! En leuk dat je dat hier ook deelt!

Bij mij was het vorige maand nogal een tegenvaller. Toen ik bij de dokter kwam voor een eerste onderzoek voor de 2e IUI kreeg ik te horen dat ze mij een maand niet konden behandelen omdat we een paar dagen in Venetië waren geweest.
Ik had nog gecheckt dat zeker alles in orde was voor corona, maar het had blijkbaar te maken met het westnijlvirus. Daar had ik nog nooit van gehoord zelfs! Ik was dus eigenlijk wat in shock dat hij me gewoon zo naar huis stuurde..
Ik heb het gevoel dat hij misschien wat extreem voorzichtig is (een andere dokter bij de eerste poging vroeg niet eens of we in het buitenland waren geweest en een hoogzangere vriendin in Italië had ook nog nooit van dat virus gehoord, dus ik vond het wat raar..)
Nuja, na een maand stilstand moet ik morgen dan terug op onderzoek om echt de 2e poging op te starten..

Veel groetjes en geluk aan iedereen!
okt '19 - pilstop
aug - dec '21 - 4 x IUI ❌️
feb '22 - IVF & ICSI 1: 1 verse TP + 1 cryo ❌️❌️
mei '22 - IVF 2: 1TP ❌️
aug '22 - ICSI 3: 1TP ❌️
jan '23 - ICSI 4: 1TP ❌️
dec '23 - ICSI 5: 1TP van 2 embryo's (d3) ❌️

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 7 oktober 2021, 11:08

Maggie1 schreef:
7 oktober 2021, 9:39
Sproetje schreef:
6 oktober 2021, 17:01
Hey Dames! Half november is mijn eerste terugplaatsing voorzien! Ik moet bij mijn volgende menstruatie starten met progynova en dan rond dag 10 echo en als mijn baarmoederslijmvlies dik genoeg is dan plannen ze de week erna de terugplaatsing in. Spannend! Ik zie deze kans echt als DE kans. De Fertiliteitsarts was zo positief ook. Alsof ze bijna geloofde dat het al prijs was. Mijn verwachtingen zijn daardoor wel wat hoog gespannen dus hopelijk krijg ik niet steeds het deksel tegen de neus, anders zal het zeer moeilijk worden om te dragen.

Mijn eierstokken zijn wel nog steeds herstellende. Waren nog steeds vergroot. Maar alles zag er goed uit en zoals ze had verwacht na zo’n zware pick up. Het was dus zeker belangrijk om alles de tijd te geven om te herstellen. En een verse terugplaatsing was zeker niet mogelijk want veel kans op ernstig OHSS. Ik vind het op zich niet zo erg dat ik een cyclus moet overslaan. Liever een serieuze kans volgende maand als ik genezen ben dan nu proberen met nog kapotte eierstokken. Zie dat mijn lichaam denkt oei neen… het lichaam is nog kapot dus geen goed idee voor een baby en boem weggesmeten kans.

Hoe gaat het hier ondertussen? Stilletjes heb ik de indruk.
In het ICSI groepje ook wel stilletjes moet ik zeggen.

Groetjes!
Hey Sproetje,

Wat fijn dat je zo positief bent zeg! Ik volg je volledig als je zegt dat je je lichaam eerst de tijd wilt geven om te herstellen. Ik duim in ieder geval mee dat de terugplaatsing succesvol is 🤞🏻.

Heb je al leuke dingen in het vooruitzicht op je wat af te leiden tussen terugplaatsing en testdag (via bloed dan wss?)?
Hey Maggie

Neen, niet echt plannen, maar wel druk met het werk. Ik vermoed inderdaad dat het met een bloedtest zal zijn, maar ik zal het niet kunnen laten denk ik om zelf ook al eens te testen 😃
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Anny
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 oktober 2021, 16:57

Re: IUI-clubje

Bericht door Anny » 13 oktober 2021, 17:12

Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier…
Heb 30 september mijn eerste IUI gehad na meer als 2 jaar proberen. Ik zit vandaag aan dag 13.. normaal heb ik vrijdag een bloedname in het ziekenhuis.
Ik weet niet echt wat ik moet verwachten. Ik voel alsof mijn menstruatie eraan komt maar niet wil doorkomen.. iemand die dit gevoel herkend? Ofwel is het mislukt en gaan mijn regels echt doorbreken..

Groetjes en veel succes allemaal

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 13 oktober 2021, 18:47

Anny schreef:
13 oktober 2021, 17:12
Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier…
Heb 30 september mijn eerste IUI gehad na meer als 2 jaar proberen. Ik zit vandaag aan dag 13.. normaal heb ik vrijdag een bloedname in het ziekenhuis.
Ik weet niet echt wat ik moet verwachten. Ik voel alsof mijn menstruatie eraan komt maar niet wil doorkomen.. iemand die dit gevoel herkend? Ofwel is het mislukt en gaan mijn regels echt doorbreken..

Groetjes en veel succes allemaal
Hey Anny, welkom in het clubje. Hopelijk hoef je niet lang te blijven. Uit mijn eigen ervaring kan ik wel zeggen dat zwangerschapssymptomen en menstruatiesymptomen vaak weinig verschillen. Zeker in zo'n vroeg stadium. Zelf dacht ik ook dat mijn menstruatie erdoor zou komen. Pas rond 6 weken zwangerschap begon de misselijkheid bijvoorbeeld. Ga je zelf een testje doen? In principe zou het nu al positief kunnen zijn. Veel succes alleszins!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

toekomstigebam
Berichten: 203
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 13 oktober 2021, 20:49

Heey ik hoop dat je in verwachting bent! Ik mag de 28ste op eerste gesprek in het jan palfijn ziekenhuis. Waar ben jij geweest als ik vragen mag?
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

Anny
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 oktober 2021, 16:57

Re: IUI-clubje

Bericht door Anny » 14 oktober 2021, 13:01

Glow schreef:
13 oktober 2021, 18:47
Anny schreef:
13 oktober 2021, 17:12
Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier…
Heb 30 september mijn eerste IUI gehad na meer als 2 jaar proberen. Ik zit vandaag aan dag 13.. normaal heb ik vrijdag een bloedname in het ziekenhuis.
Ik weet niet echt wat ik moet verwachten. Ik voel alsof mijn menstruatie eraan komt maar niet wil doorkomen.. iemand die dit gevoel herkend? Ofwel is het mislukt en gaan mijn regels echt doorbreken..

Groetjes en veel succes allemaal
Hey Anny, welkom in het clubje. Hopelijk hoef je niet lang te blijven. Uit mijn eigen ervaring kan ik wel zeggen dat zwangerschapssymptomen en menstruatiesymptomen vaak weinig verschillen. Zeker in zo'n vroeg stadium. Zelf dacht ik ook dat mijn menstruatie erdoor zou komen. Pas rond 6 weken zwangerschap begon de misselijkheid bijvoorbeeld. Ga je zelf een testje doen? In principe zou het nu al positief kunnen zijn. Veel succes alleszins!
Hallo, bedankt voor het sneller antwoord!
We zijn weer een dagje verder. Morgen mag ik om 8u een bloedname in het ziekenhuis gaan doen, dan heb ik het resultaat namiddag. Mijn klachten blijven steeds het zelfde.. alsof regels gaan doorbreken zo sluimerend aanwezig precies.
Ik heb zelf nog geen test gedaan… bang voor een teleurstelling denk ik!.. heb er al zoveel gedaan en was telkens negatief, slechte ervaringen met een test dus😊.
Hoe zit het nog bij jou op het moment? Had een beetje terug kunnen lezen maar zijn eindeloos veel berichtjes…
Groetjes

Anny
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 oktober 2021, 16:57

Re: IUI-clubje

Bericht door Anny » 14 oktober 2021, 13:03

toekomstigebam schreef:
13 oktober 2021, 20:49
Heey ik hoop dat je in verwachting bent! Ik mag de 28ste op eerste gesprek in het jan palfijn ziekenhuis. Waar ben jij geweest als ik vragen mag?
Oh heel veel succes dan binnenkort! Er komt veel op je af vond ik, maar ik werd wel goed opgevangen. Ik ben in Genk in behandeling.

toekomstigebam
Berichten: 203
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 14 oktober 2021, 13:22

En ben je al in verwachting of ook nog bezig. Ik heb vernomen dat er een wachtlijst is. Ik ben zo benieuwd of dat effectief zo is en zoja hoe lang deze ongeveer duurdt. Was er bij jou ook een wachtlijst?
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

Anny
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 oktober 2021, 16:57

Re: IUI-clubje

Bericht door Anny » 14 oktober 2021, 13:25

toekomstigebam schreef:
14 oktober 2021, 13:22
En ben je al in verwachting of ook nog bezig. Ik heb vernomen dat er een wachtlijst is. Ik ben zo benieuwd of dat effectief zo is en zoja hoe lang deze ongeveer duurdt. Was er bij jou ook een wachtlijst?
Mijn eerste inseminatie gehad 30 september dus ik moet nog tot morgen wachten op mijn bloedname. Neen,er was geen wachtlijst. Wij zijn in Juni/juli op gesprek gegaan, helemaal door de molen gehaald (onderzoeken enz) en dan beslist om September te starten met iui.

toekomstigebam
Berichten: 203
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 14 oktober 2021, 15:34

Amai ben kei blij voor je!! Hopelijk krijg je morgen goed nieuws! Zal voor je duimen!! Ik hoop dat er dan ook geen of toch geen lange wachtlijst is bij het jan palfijn ziekenhuis
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 14 oktober 2021, 18:34

Anny schreef:
14 oktober 2021, 13:01
Glow schreef:
13 oktober 2021, 18:47
Anny schreef:
13 oktober 2021, 17:12
Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier…
Heb 30 september mijn eerste IUI gehad na meer als 2 jaar proberen. Ik zit vandaag aan dag 13.. normaal heb ik vrijdag een bloedname in het ziekenhuis.
Ik weet niet echt wat ik moet verwachten. Ik voel alsof mijn menstruatie eraan komt maar niet wil doorkomen.. iemand die dit gevoel herkend? Ofwel is het mislukt en gaan mijn regels echt doorbreken..

Groetjes en veel succes allemaal
Hey Anny, welkom in het clubje. Hopelijk hoef je niet lang te blijven. Uit mijn eigen ervaring kan ik wel zeggen dat zwangerschapssymptomen en menstruatiesymptomen vaak weinig verschillen. Zeker in zo'n vroeg stadium. Zelf dacht ik ook dat mijn menstruatie erdoor zou komen. Pas rond 6 weken zwangerschap begon de misselijkheid bijvoorbeeld. Ga je zelf een testje doen? In principe zou het nu al positief kunnen zijn. Veel succes alleszins!
Hallo, bedankt voor het sneller antwoord!
We zijn weer een dagje verder. Morgen mag ik om 8u een bloedname in het ziekenhuis gaan doen, dan heb ik het resultaat namiddag. Mijn klachten blijven steeds het zelfde.. alsof regels gaan doorbreken zo sluimerend aanwezig precies.
Ik heb zelf nog geen test gedaan… bang voor een teleurstelling denk ik!.. heb er al zoveel gedaan en was telkens negatief, slechte ervaringen met een test dus😊.
Hoe zit het nog bij jou op het moment? Had een beetje terug kunnen lezen maar zijn eindeloos veel berichtjes…
Groetjes
Ik ken het gevoel! Zoveel negatieve testen gedaan dat het om den duur een routine was om er één te doen en weer teleurgesteld te zijn. Tot die onverwacht positieve test. Ik ben zelf nu 20 weken zwanger na mijn derde IUI. Ik hoop dat het bij jou direct van de eerste keer prijs is!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 14 oktober 2021, 18:38

toekomstigebam schreef:
14 oktober 2021, 15:34
Amai ben kei blij voor je!! Hopelijk krijg je morgen goed nieuws! Zal voor je duimen!! Ik hoop dat er dan ook geen of toch geen lange wachtlijst is bij het jan palfijn ziekenhuis
Is dat in Gent of ergens anders? Ik ben in het UZ Gent geweest en daar was ook geen wachtlijst. Natuurlijk, voor een BAM traject zal je rekening moeten houden met een gesprek met een psycholoog en, indien goedgekeurd, zal je ook wel wat medische testen moeten doen en ook donorzaad moeten bestellen enzo. Daar gaat wel wat tijd over.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten