Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 14 oktober 2021, 12:14

Minosh hoe gaat het inmiddels met de voeding? 🀞
Momofpdg we denken aan je, ben benieuwd of er al iets in gang is geschoten!
Pindanootje, heel herkenbaar, zodra je zwanger bent wilt heel de familie zich er ineens mee bemoeien πŸ˜… En een wiegje is ook nogal groot, je kan het moeilijk opbergen en enkel tevoorschijn halen als je schoonmoeder op bezoek komt 😜 Afhankelijk hoe belangrijk je het vindt, zou ik aangeven dat je dat al in huis hebt en dat ze het idd bij hen thuis kunnen laten staan voor logeer partijtjes... irritant dat je je daar ook nog mee bezig moet houden he.

Hier is onze dochter inmiddels een maand oud, ongelofelijk eigenlijk! Ik heb het idee dat ik de nachtvoedingen moet afbouwen want de eerste ochtend voeding is ze helemaal niet zo hongerig. Als er iemand nog advies heeft? Maandag komt de vroedvrouw weer, dan zal ik het ook eens navragen. Wat langer slapen zou welkom zijn haha!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! πŸ’› bevallen op 13 sept 2021

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 14 oktober 2021, 16:56

Hier nog steeds geen verandering - wel heel veel last van reflux en de frustraties van het wachten bereiken stilletjesaan hun hoogtepunt... vandaag op controle bij de vroedvrouw: alles is orde, gewoon afwachten....iets waar ik niet goed in ben!

En een maand alweer! Wordt de baby zelf wakker s nachts of maak je de baby wakker? Anders zou ik haar gewoon war langer laten slapen. Je kan de vroedvrouw ook wel even bellen hierover lijkt mij...

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door AnieN » 14 oktober 2021, 18:19

Elvira schreef: ↑
14 oktober 2021, 12:14
Minosh hoe gaat het inmiddels met de voeding? 🀞
Momofpdg we denken aan je, ben benieuwd of er al iets in gang is geschoten!
Pindanootje, heel herkenbaar, zodra je zwanger bent wilt heel de familie zich er ineens mee bemoeien πŸ˜… En een wiegje is ook nogal groot, je kan het moeilijk opbergen en enkel tevoorschijn halen als je schoonmoeder op bezoek komt 😜 Afhankelijk hoe belangrijk je het vindt, zou ik aangeven dat je dat al in huis hebt en dat ze het idd bij hen thuis kunnen laten staan voor logeer partijtjes... irritant dat je je daar ook nog mee bezig moet houden he.

Hier is onze dochter inmiddels een maand oud, ongelofelijk eigenlijk! Ik heb het idee dat ik de nachtvoedingen moet afbouwen want de eerste ochtend voeding is ze helemaal niet zo hongerig. Als er iemand nog advies heeft? Maandag komt de vroedvrouw weer, dan zal ik het ook eens navragen. Wat langer slapen zou welkom zijn haha!
Elvira

Wordt ze wakker of maak jij ze wakker?
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 14 oktober 2021, 23:45

AnieN schreef: ↑
14 oktober 2021, 18:19
Elvira schreef: ↑
14 oktober 2021, 12:14
Minosh hoe gaat het inmiddels met de voeding? 🀞
Momofpdg we denken aan je, ben benieuwd of er al iets in gang is geschoten!
Pindanootje, heel herkenbaar, zodra je zwanger bent wilt heel de familie zich er ineens mee bemoeien πŸ˜… En een wiegje is ook nogal groot, je kan het moeilijk opbergen en enkel tevoorschijn halen als je schoonmoeder op bezoek komt 😜 Afhankelijk hoe belangrijk je het vindt, zou ik aangeven dat je dat al in huis hebt en dat ze het idd bij hen thuis kunnen laten staan voor logeer partijtjes... irritant dat je je daar ook nog mee bezig moet houden he.

Hier is onze dochter inmiddels een maand oud, ongelofelijk eigenlijk! Ik heb het idee dat ik de nachtvoedingen moet afbouwen want de eerste ochtend voeding is ze helemaal niet zo hongerig. Als er iemand nog advies heeft? Maandag komt de vroedvrouw weer, dan zal ik het ook eens navragen. Wat langer slapen zou welkom zijn haha!
Elvira

Wordt ze wakker of maak jij ze wakker?
S nachts maak ik ze niet wakker, enkel overdag zodat er max 3 uur tussen de voedingen zit. Ik ben ook bang dat ze wat te lang wakker blijft na elke voeding omdat dit volgens de richtlijnen maar 45-60 minuten is elke keer. Dus ik denk dat we ook wat meer haar slaapjes moeten ondersteunen …
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! πŸ’› bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 15 oktober 2021, 0:53

Dat wachten kan eindeloos voelen, zeker die laatste weken! Ik hoop dat het snel doorzet, mompfgd.

Pindanootje: goed de grenzen aangeven en samen bekijken wat jullie belangrijk vinden.

Elvira: weinig slaap is hier zeer herkenbaar. 😴
Ik kolf op dit moment om proberen mijn productie omhoog te krijgen en voeden bij. Wij moeten ook sowieso om de 3 u opstaan omdit te doen. mijn vriend heeft haar eten en ik kolf… Ik ben altijd blij als ik tussen de 2 voedingen 2 u heb geslapen πŸ™ˆ, ik voel me dan al fantastisch πŸ˜…
Tegen zondag zou mijn productie moeten verhoogd zijn, anders zal dit niet meer komen πŸ₯²
Op dit moment slaapt ze ook zeer moeilijk apart waardoor ze vaak op mij ligt te slapen…

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 15 oktober 2021, 8:58

Hoi dames, oh Elvira en Minosh het klinkt niet makkelijk zegπŸ˜ƒπŸ™ˆ bewondering voor hoe goed jullie 't doen hoor!! Minosh, een vriendin van mij deed hetzelfde met haar baby, op advies ve vroedvrouw een tijd kolven om productie te verhogen maar omdat ze hier zo snel na bevalling al mee begon en toch tijdje duurde, herkende haar zoontje nadien de borst niet meer ofzo of wou niet meer aan de borst drinken en toen hebben ze altijd moeten verder kolven en flessen geven tot haar grote teleurstelling. Ze is er daarom ook al mee gestopt na 3 maand ofzo. Drinkt je meisje soms wel nog aan de borst of is alles kolven? Ik geef 't maar mee als tip want tegen mij zei ze dat ik dat dat zeker niet moest doen zo☹️

Momo heel veel sterkte meid, hopelijk vandaag D-day voor jou? Ik denk dat hier nog niet veel op gang is aant komen... Straks controle.. Ben 't ook zat aant worden. Lig zo slecht snachts dat ik nu hele dagen pijnlijke nek heb vd spierpijn van fout te liggen.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 15 oktober 2021, 9:05

Merci voor de tip pindanootje. Ik leg haar wel nog aan de borst zo 2 a 3 x per dag om inderdaad de borst nog te leren kennen en ze drinkt er ook wel wat van, merk dat qua volume bij kolven. De vroedvrouw wou het nadien indien nodig ook met een spuitje tijdens het voeden proberen, zodat ze indruk had dat ze aan het eten was.

De laatste loodjes wegen het zwaar in de zwangerschap, heel veel succes.

Elvira: Valt jouw kindje in alleen in slaap? Hier slaapt die enkel in de koets in de dag in slaap, β€˜s avonds wil ze noch in haar co sleeper noch in babynestje, enkel op mijπŸ˜…, waardoor ik amper slaaoπŸ˜΄πŸ˜…!

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 15 oktober 2021, 9:25

Minosh onze dochter sliep in het begin ook alleen maar op ons, hebben dus anderhalf of twee weken amper geslapen 😬
Hebben dan geoefend op een soort slaap ritueel β€˜s nachts, en haar zo toch in de cosleeper te krijgen. We moeten haar wel nog helpen om in slaap te vallen maar ik las dat dit vrij normaal is bij newborns. Dus wij doen borst 1, boertje en pamper verschonen, borst 2, boertje, inbakeren, in slaap helpen door slaapliedje en wat shushen. We leggen haar dan slapend of half slapend in bed. Wat werkt is voor elk kindje anders en we zijn er zeker nog niet, maar ik zou beginnen zoeken naar wat werkt voor jullie baby zodat je zelf ook wat slaap kan krijgen. De vermoeidheid begint er in te hakken namelijk πŸ˜…
Pindanootje ik snap het helemaal, ik was er op het eind ook klaar mee al die kwaaltjes. Hoe was je controle?
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! πŸ’› bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 15 oktober 2021, 10:09

Wel slim zo'n ritueel Elvira! Ik las ook dat voor het aanleren van overdag en nacht ritme het goed is om ze overdag in een verlichte kamer te laten slapen met normale geluiden etc en tijdens 't voeden actief en vrolijk te zijn, en snachts in duistere kamer zonder prikkels en enkel fluisteren enzo als je ze vastneemt en voedt.

Heb straks om 15u15 pas controle, wel super benieuwd !!!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 15 oktober 2021, 11:33

@Elvira en Minosh, hebben ze jullie dochter na de bevalling op de borst gelegd? En zo ja, hoe lang was dit?

Ik heb nooit problemen gehad met mijn kindjes qua slapen, als ze wakker werden of ik ze wakker moest maken, eerst luier verversen, dan voeden en daarna terug in hun bedje.
Bij de oudste was het ook wel de ene borst, boertje, andere borst, boertje, in totaal zo'n 45min.
Bij de tweeling was het 1 borst en na 15 min klaar en geen boertje, dus zelfs met de 2 ging het sneller dan met mijn dochter.

Maar ik moet wel zeggen dat ik vlak na de geboorte eigenlijk geen contact heb gehad met hen, mijn dochter heeft max 5 sec op mijn borst gelegen en hebben ze dan meegenomen omdat ze dringend verzorging nodig had na een heel zware bevalling.
Dan heeft het nog 1-1,5u geduurd eer ik ze in mijn armen had, ik mocht ze gelijk aanleggen en dan heeft ze nog 1 of 2u bij mij gelegen, dan is de verpleging ze komen halen om anderen kleertjes aan te doen en werd ze in haar bedje gelegd, wel naast mij, maar toch.

De tweeling hebben 1 sec tegen mijn wang gehouden en dat was het, ik heb ze zelfs niet kunnen zien (mijn man wel) maar dan zijn ze naar neo gegaan, daar hebben ze 30u gelegen en heb ik ze 3 of 4 keer kunnen bezoeken in die periode.

Deze keer hoop ik dat ons meisje wel een tijdje op mijn borst kan liggen, maar ik vraag me dus af dat als dit lukt ze misschien ook moeilijker alleen zou slapen omdat op mama liggen het eerste is wat ze heeft ervaren na de geboorte.

Misschien denk ik gewoon te ver na, maar ik zou graag hebben dat ze direct na de geboorte op mij ligt, maar als dat betekent dat ik er nadien niet meer vanaf geraak....🀣🀣🀣 dan moet ik er misschien nog maar eens over nadenken.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Hope88 » 15 oktober 2021, 12:22

mich75 schreef: ↑
15 oktober 2021, 11:33
@Elvira en Minosh, hebben ze jullie dochter na de bevalling op de borst gelegd? En zo ja, hoe lang was dit?

Ik heb nooit problemen gehad met mijn kindjes qua slapen, als ze wakker werden of ik ze wakker moest maken, eerst luier verversen, dan voeden en daarna terug in hun bedje.
Bij de oudste was het ook wel de ene borst, boertje, andere borst, boertje, in totaal zo'n 45min.
Bij de tweeling was het 1 borst en na 15 min klaar en geen boertje, dus zelfs met de 2 ging het sneller dan met mijn dochter.

Maar ik moet wel zeggen dat ik vlak na de geboorte eigenlijk geen contact heb gehad met hen, mijn dochter heeft max 5 sec op mijn borst gelegen en hebben ze dan meegenomen omdat ze dringend verzorging nodig had na een heel zware bevalling.
Dan heeft het nog 1-1,5u geduurd eer ik ze in mijn armen had, ik mocht ze gelijk aanleggen en dan heeft ze nog 1 of 2u bij mij gelegen, dan is de verpleging ze komen halen om anderen kleertjes aan te doen en werd ze in haar bedje gelegd, wel naast mij, maar toch.

De tweeling hebben 1 sec tegen mijn wang gehouden en dat was het, ik heb ze zelfs niet kunnen zien (mijn man wel) maar dan zijn ze naar neo gegaan, daar hebben ze 30u gelegen en heb ik ze 3 of 4 keer kunnen bezoeken in die periode.

Deze keer hoop ik dat ons meisje wel een tijdje op mijn borst kan liggen, maar ik vraag me dus af dat als dit lukt ze misschien ook moeilijker alleen zou slapen omdat op mama liggen het eerste is wat ze heeft ervaren na de geboorte.

Misschien denk ik gewoon te ver na, maar ik zou graag hebben dat ze direct na de geboorte op mij ligt, maar als dat betekent dat ik er nadien niet meer vanaf geraak....🀣🀣🀣 dan moet ik er misschien nog maar eens over nadenken.
Mich, mijn dochter heeft na de geboorte toch een kwartiertje - 20 minuten op mij gelegen. Zij sliep gewoon in de co-sleeper (de eerste weken ingebakerd, nadien niet meer owv een hittegolf). Enkel op momenten dat ze het echt lastig had (tijdens sprongetjes of zo) wou ze op mij liggen.
Wat ik soms ook deed was gewoon mijn hand in de co-sleeper leggen om te slapen zodat ze toch iets van contact met mij had.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 15 oktober 2021, 13:15

mich75 schreef: ↑
15 oktober 2021, 11:33
@Elvira en Minosh, hebben ze jullie dochter na de bevalling op de borst gelegd? En zo ja, hoe lang was dit?

Ik heb nooit problemen gehad met mijn kindjes qua slapen, als ze wakker werden of ik ze wakker moest maken, eerst luier verversen, dan voeden en daarna terug in hun bedje.
Bij de oudste was het ook wel de ene borst, boertje, andere borst, boertje, in totaal zo'n 45min.
Bij de tweeling was het 1 borst en na 15 min klaar en geen boertje, dus zelfs met de 2 ging het sneller dan met mijn dochter.

Maar ik moet wel zeggen dat ik vlak na de geboorte eigenlijk geen contact heb gehad met hen, mijn dochter heeft max 5 sec op mijn borst gelegen en hebben ze dan meegenomen omdat ze dringend verzorging nodig had na een heel zware bevalling.
Dan heeft het nog 1-1,5u geduurd eer ik ze in mijn armen had, ik mocht ze gelijk aanleggen en dan heeft ze nog 1 of 2u bij mij gelegen, dan is de verpleging ze komen halen om anderen kleertjes aan te doen en werd ze in haar bedje gelegd, wel naast mij, maar toch.

De tweeling hebben 1 sec tegen mijn wang gehouden en dat was het, ik heb ze zelfs niet kunnen zien (mijn man wel) maar dan zijn ze naar neo gegaan, daar hebben ze 30u gelegen en heb ik ze 3 of 4 keer kunnen bezoeken in die periode.

Deze keer hoop ik dat ons meisje wel een tijdje op mijn borst kan liggen, maar ik vraag me dus af dat als dit lukt ze misschien ook moeilijker alleen zou slapen omdat op mama liggen het eerste is wat ze heeft ervaren na de geboorte.

Misschien denk ik gewoon te ver na, maar ik zou graag hebben dat ze direct na de geboorte op mij ligt, maar als dat betekent dat ik er nadien niet meer vanaf geraak....🀣🀣🀣 dan moet ik er misschien nog maar eens over nadenken.
Hey Mich! Ja ik heb na de bevalling meteen skin op skin gedaan, voor een uur. Ook borstvoeding gedaan in die tijd. Erna zijn we pas verhuisd naar de materniteit en ze is ook later pas onderzocht door de kinderarts. Geen idee of dit het slapen op mama in de hand werkt πŸ€·β€β™€οΈ πŸ˜… vind het wel een interessante theorie!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! πŸ’› bevallen op 13 sept 2021

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 15 oktober 2021, 13:57

Mijn vorige kindje heeft na de bevalling ook een iur bij mij gelegen en geen problemen met slapen achteraf hoor ! Dus Mich, laat dat moment zeker nier achterwege als je de kans krijgt!

Voor ritme : bij mijn oudste had ik de tip gekregen om elke avond voor het slapen mijn kindje in bad te doen - worden ze moe van en dan was het na bad gewoon bed in.
Ook de co-sleeper open zetten en mijn hand op de buik van de baby leggen hielp ook wel.
Ik weet ook dat in het begin mijn man iets langer opbleef zodat ik zeker 2u aan een stuk kon slapen voor de nacht begon..
En stukjes van 2u slapen went ook :D

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 15 oktober 2021, 14:38

Zou zo'n kleintje niet instinctief sowieso graag op mama of papa's warme bewegende borstkas willen slapen, ongeacht wat ze gekregen hebben vlak na geboorte? Denk dat hoe meer skin to skin int begin hoe beter qua hechting. Indien mogelijk natuurlijk πŸ€·β€β™€οΈ
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 15 oktober 2021, 14:56

Bedankt dames voor jullie antwoorden. Ik heb mijn kindjes ook wel ingebakerd en bij de tweeling soms nog een dekentje strak over beiden.

Mijn ideale romantische scenario op dit moment is zelf mijn kindje kunnen aannemen en het eerste uur niet moeten afgeven, maar we zullen wel zien wat er gebeurt, nog niet eens zeker of het een natuurlijke bevalling wordt.

@momofpgd, ik leef met je mee qua organisatie voor de bevalling. Wij hebben geen opvang voor de kids, dus hopen dat het gebeurt als ze naar school zijn en anders zal mijn man er niet bij zijn.

Bij de tweeling was mijn schoonmoeder akkoord om de dochter op te vangen, maar 's nachts wou ze zo ver niet rijden. Mijn man heeft me dan naar het zh gebracht, de dochter naar een carpoolparking waar zijn ouders haar zouden overnemen en hij dan terug naar het zh.
Bij mij ging het allemaal supersnel waardoor hij de geboorte net gemist heeft, voor hem niet super erg want wou de ks toch niet zien. Hij was 2 min te laat, maar het personeel stond klaar met beschermende kledij en hebben hem direct aangekleed en zo heeft hij ze nog kunnen zien voor ze naar neo gingen.

De vroedvrouw heeft gezegd dat ik naar het zh moet vanaf ik iets voel en we moeten nog 35min rijden.

Een geplande ks zou een mooie uitkomst zijn, ik kom hiervoor in aanmerking, maar ik vind het precies wat belachelijk om hiervoor te kiezen enkel omwille van de planning.

Ik zou zo snel mogelijk naar huis willen, indien mogelijk dezelfde dag, dit kan natuurlijk niet met een ks, maar stel dat ik op een vrijdag beval, dan blijf ik toch liever het hele weekend in het zh dan dat ik thuis zit met een baby en 3 kids onder de 5 jaar.

Het slapen in stukjes went wel, ik heb het altijd alleen gedaan, zo was mijn man tenminste uitgeslapen en kon hij de rest in huis doen.
Soms kan het pittig worden, zeker tijdens een sprongetje, dan had de tweeling ieder 12 voedingen nodig 😯 maar ook dat overleef je wel.
Eens je gewend bent om zo vaak wakker te worden en je kleintje slaapt eens door, dan word je wakker en blijk je de enige te zijn 🀣🀣🀣
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten