Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 25 november 2021, 16:54

momofpgd schreef:
25 november 2021, 15:50
De dokter heeft protectis druppels voorgeschreven voor zijn darmpjes, hopelijk brengt dit wat verlichting voor hem..

Venkelthee schijnt ook te helpen tegen krampjes. En inderdaad kruiden: bij mijn eerste dochter was curry heel nefast..
Heb gelezen dat hoewel ze venkel en anijs lang hebben aangeraden tijdens borstvoeding, het voeding centrum nu waarschuwt dat t ook bepaalde gifstoffen bevat dus weer afgeraden is tijdens borstvoeding... 🤷‍♀️
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 25 november 2021, 17:05

De venkelthee wordt aan het kleintje gegeven.

Het zoontje van mijn schoonzus is bijna 7, maar als baby kreeg hij ook venkelthee en hij kreeg geen bv.
Omdat het hier toen niet te vinden was brachten wij of mijn schoonouders het mee van Nederland of Duitsland.

Volgens mijn schoonmoeder hielp het goed, toch als hij bij haar was.

Blijkbaar had de kleine ook altijjd honger en werd er jahannesbroodpitmeel toegevoegd aan zijn melk om in te dikken.

Vanaf hij gp kreeg was het een pak beter, hij was toen net (geen) 3 maanden.

Het kan best zijn dat het ondertussen wordt afgeraden, geen idee, tegenwoordig mag niets meer 🙈

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 25 november 2021, 21:04

Wij geven ook protectis sinds ze 2 weken oud is, op aanraden van onze vroedvrouw, ik heb het gevoel dat dit wel werkt.
Ik heb ookal vernomen dat jongens meer ziek zijn!

Qua aangifte, moet je inderdaad kijken bij wie het voordeligst is, hier neemt mijn partner haar ten laste wegens hoger inkomen, belasting gewijs ( doorgeven aan zijn werkgever).

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 26 november 2021, 11:47

De laatste dagen heb ik heel veel geweend, twijfelen aan alles ik deed, geen moment rust, ik had schrik voor alles, … overal lees je dat baby’s apart slapen, waardoor ik zo hard twijfde aan mezelf! En dan zie ik haar deze morgen gefascineerd naar dingen te kijken en dan vergeet je weer al de rest! Fuck moederschap is zwaar en dan moet ik alleen hier mee omgaan! Chapeau Elvira voor je kracht en sterkte! En iedereen die met andere dingen worstelen!

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 26 november 2021, 12:19

Minosh schreef:
26 november 2021, 11:47
De laatste dagen heb ik heel veel geweend, twijfelen aan alles ik deed, geen moment rust, ik had schrik voor alles, … overal lees je dat baby’s apart slapen, waardoor ik zo hard twijfde aan mezelf! En dan zie ik haar deze morgen gefascineerd naar dingen te kijken en dan vergeet je weer al de rest! Fuck moederschap is zwaar en dan moet ik alleen hier mee omgaan! Chapeau Elvira voor je kracht en sterkte! En iedereen die met andere dingen worstelen!
Dit heeft ook te maken met mijn eigen geschiedenis en dat begin ik nu heel hard te beseffen 😓❤️

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 26 november 2021, 12:43

Minosh schreef:
26 november 2021, 12:19
Minosh schreef:
26 november 2021, 11:47
De laatste dagen heb ik heel veel geweend, twijfelen aan alles ik deed, geen moment rust, ik had schrik voor alles, … overal lees je dat baby’s apart slapen, waardoor ik zo hard twijfde aan mezelf! En dan zie ik haar deze morgen gefascineerd naar dingen te kijken en dan vergeet je weer al de rest! Fuck moederschap is zwaar en dan moet ik alleen hier mee omgaan! Chapeau Elvira voor je kracht en sterkte! En iedereen die met andere dingen worstelen!
Dit heeft ook te maken met mijn eigen geschiedenis en dat begin ik nu heel hard te beseffen 😓❤️
Zorg ervoor dat je er niet onderdoor gaat, zoek eventueel hulp.

Probeer je ook niet te veel vast te pinnen op wat ''normaal'' is, onthoud dat uitzonderingen de regel bevestigen.

Elk kindje is anders, en als jij eentje hebt dat graag wakker is...het zij zo. Zolang ze goed eet, voldoende groeit en bijkomt, gezond is en over het algemeen gelukkig, dan ben je toch goed bezig.
En er komt een tijd dat ze wel alleen gaat slapen, maar probeer je daar niet druk in te maken.

Denk ook aan jezelf, eventueel dutje overdag en ik weet niet wat je graag hebt als me-time, maar als je eens graag een half uur of een uur in bad gaat liggen, neem ze mee naar de badkamer en zet ze in de wipper, ook al slaapt ze niet, niet erg, maar jij kan even ontspannen en je bent in de buurt als ze je nodig heeft.

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 26 november 2021, 13:06

mich75 schreef:
26 november 2021, 12:43
[quote=Minosh post_id=373720 time=<a href="tel:1637925560">1637925560</a> user_id=12499]
[quote=Minosh post_id=373719 time=<a href="tel:1637923628">1637923628</a> user_id=12499]
De laatste dagen heb ik heel veel geweend, twijfelen aan alles ik deed, geen moment rust, ik had schrik voor alles, … overal lees je dat baby’s apart slapen, waardoor ik zo hard twijfde aan mezelf! En dan zie ik haar deze morgen gefascineerd naar dingen te kijken en dan vergeet je weer al de rest! Fuck moederschap is zwaar en dan moet ik alleen hier mee omgaan! Chapeau Elvira voor je kracht en sterkte! En iedereen die met andere dingen worstelen!
Dit heeft ook te maken met mijn eigen geschiedenis en dat begin ik nu heel hard te beseffen 😓❤️
[/quote]

Zorg ervoor dat je er niet onderdoor gaat, zoek eventueel hulp.

Probeer je ook niet te veel vast te pinnen op wat ''normaal'' is, onthoud dat uitzonderingen de regel bevestigen.

Elk kindje is anders, en als jij eentje hebt dat graag wakker is...het zij zo. Zolang ze goed eet, voldoende groeit en bijkomt, gezond is en over het algemeen gelukkig, dan ben je toch goed bezig.
En er komt een tijd dat ze wel alleen gaat slapen, maar probeer je daar niet druk in te maken.

Denk ook aan jezelf, eventueel dutje overdag en ik weet niet wat je graag hebt als me-time, maar als je eens graag een half uur of een uur in bad gaat liggen, neem ze mee naar de badkamer en zet ze in de wipper, ook al slaapt ze niet, niet erg, maar jij kan even ontspannen en je bent in de buurt als ze je nodig heeft.
[/quote]

Inderdaad ik moet ze meer ergens zetten in plaats van ze steeds te willen doen slapen.
Vandaag al gelukt om ze in de wipper te zetten en dat vond ze eigenlijk wel fijn😅

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 26 november 2021, 13:14

In de wipper zit ze ook wat rechter en kan ze nog meer alles observeren, toch iets wat ze graag doet 😅

En als het moet valt ze ook zo wel in't slaap.

Als ze het fijn vindt heb jij toch ook weer wat meer je handen vrij.

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 26 november 2021, 13:40

mich75 schreef:
26 november 2021, 13:14
In de wipper zit ze ook wat rechter en kan ze nog meer alles observeren, toch iets wat ze graag doet 😅

En als het moet valt ze ook zo wel in't slaap.

Als ze het fijn vindt heb jij toch ook weer wat meer je handen vrij.
Inderdaad, zo kan ik al ten minste iets doen

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 26 november 2021, 15:59

Minosh, moederschap is idd echt wel pittig af en toe, en zeker als dat niet apart slapen van je meisje zo weegt op jou en dingen triggert uit je eigen geschiedenis.. Tis niet allemaal een roze wolk altijd he. Dikke knuffel 😘 Wat betekent t voor jou als ze niet apart wil slapen, wat vind je er t ergste aan? Vrees je dat zij dan ongelukkig is of dat t niet goed komt met haar later of dat je zelf een slechte mama bent of..?
Gisteravond was t mij ook ff wat veel, kleintje had van 18 tot 23u bijna onophoudelijk gehuild, ondanks voedingen, druppels, pampertjes, knuffels, wiegen, troosten etc. Ik was zelf helemaal op en oververmoeid opt einde en voelde me ook echt falen. Daarna is ie zelf van vermoeidheid in slaap gevallen plots en een hele goede nacht gehad 🤷‍♀️ Tis zo wisselend hoe t met die kleintjes loopt en dus ook met ons.. Maar we doen ons best en feit dat t zoveel in ons losmaakt is ook omdat we enorm veel van ze houden en t enorm graag goed wilen doen. En denk dat die intentie alleen al aangeeft dat we goed bezig zijn, maar perfect zal t nooit gaan natuurlijk.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 26 november 2021, 19:23

De roze wolk waren we al kwijt met het kolven 😓! Ik heb ook al veel gelezen en waarschijnlijk heeft mijn meid nood aan een 4de trimester zwangerschap, heel dicht bij de mama! En zoals Mich schrijft haar af en toe gewoon wegleggen ookal slaapt ze niet, om ff mijn handen vrij te hebben. Vandaag is het al gelukt om dit 2 x te doen!
Ik heb schrik dat ik haar verkeerd ga hechten, als ik haar huilend moet wegleggen! inderdaad door er zo mee bezig te zijn, wil zeggen dat we hen zo graag zien.
En zoals momo al schreef het is met vallen en opstaan het moederschap!

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 26 november 2021, 20:27

Minosh schreef:
26 november 2021, 19:23
De roze wolk waren we al kwijt met het kolven 😓! Ik heb ook al veel gelezen en waarschijnlijk heeft mijn meid nood aan een 4de trimester zwangerschap, heel dicht bij de mama! En zoals Mich schrijft haar af en toe gewoon wegleggen ookal slaapt ze niet, om ff mijn handen vrij te hebben. Vandaag is het al gelukt om dit 2 x te doen!
Ik heb schrik dat ik haar verkeerd ga hechten, als ik haar huilend moet wegleggen! inderdaad door er zo mee bezig te zijn, wil zeggen dat we hen zo graag zien.
En zoals momo al schreef het is met vallen en opstaan het moederschap!
Huil je frustraties er gewoon uit! Probeer inderdaad wat rust te vinden ook al is dit een wandelingetje.. misschien kan je partner ook even inspringen zodat je een (half)uurtje me-time hebt.
En voor iedere mama is het soms teveel.
Bij mijn eerste dochter was ik blij dat mijn man thuis was, dan kon hij direct eventjes overnemen en kon ik daarna meer mezelf zijn..

Maar het is vallen en opstaan- zelfs bij baby nr 3 hoor!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 26 november 2021, 20:53

Minosh schreef:
26 november 2021, 19:23
De roze wolk waren we al kwijt met het kolven 😓! Ik heb ook al veel gelezen en waarschijnlijk heeft mijn meid nood aan een 4de trimester zwangerschap, heel dicht bij de mama! En zoals Mich schrijft haar af en toe gewoon wegleggen ookal slaapt ze niet, om ff mijn handen vrij te hebben. Vandaag is het al gelukt om dit 2 x te doen!
Ik heb schrik dat ik haar verkeerd ga hechten, als ik haar huilend moet wegleggen! inderdaad door er zo mee bezig te zijn, wil zeggen dat we hen zo graag zien.
En zoals momo al schreef het is met vallen en opstaan het moederschap!
Hm dat vind ik heel herkenbaar, ben ook snel bang iets mis te doen in de hechting! Ik wil altijd direct reageren als ie de minste kik geeft en direct kunnen snappen waar ie nood aan heeft en het hem geven.. Het is menselijk dat dat niet 100% lukt en we sommige dingen niet in de hand hebben. Denk dat ze daardoor niet meteen onveilig gehecht gaan worden, is meer voor nodig volgens mij. Ze voelen ongetwijfeld dat ze in een warm bad vol liefde terecht gekomen zijn, zeer gewenst zijn en dat we er altijd voor hun willen zijn, dus komt vast goed toch ❤️
En idd neem wat me time zoals Momo ook zegt! Dat geeft ook weer perspectief
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 27 november 2021, 10:53

Inderdaad, ze zijn zeer gewenst! Zeker met het traject dat we gedaan hebben! ❤️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 27 november 2021, 18:15

Minosh schreef:
27 november 2021, 10:53
Inderdaad, ze zijn zeer gewenst! Zeker met het traject dat we gedaan hebben! ❤️
Absoluut ❤️ voelde je je vandaag wat beter meid? Heb je haar soms ff kunnen apart leggen?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten