Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Plaats reactie
Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 7 januari 2022, 15:31

Hey iedereen,

Hier begint het derde trimester toch ook wel een beetje lastiger te worden. Ik slaap vooral heel slecht, ik word elk uur wakker omdat ik of geen goede houding vind (ondanks kussens en zwangerschapskussen) of weer naar de wc moet. En inslapen gaat dan telkens weer moeilijk. Ik kom dus aan slechts enkele uurtjes slaap per nacht. Vind ik best wel frustrerend want ik werk gewoon nog tot en met begin februari.

Ook heb ik 's avonds heel veel harde buiken, te veel, zeiden ze in het ziekenhuis. Ze zeiden dat ik meer rust moet nemen. Het had gelukkig voorlopig nog geen effect op mijn baarmoederhals.

En verder zijn we hier bezig met de aller laatste voorbereidingen, kamer is af, geboortelijst is af, geboortekaartje ook af, moet enkel nog de enveloppen schrijven en voor het doopsuiker is alles besteld, dus daar kan ik mij dan volgende week aanzetten! En dan is het tijd om ons vliesje te maken πŸ™Š

Ik begin het echt wel spannend te vinden nu!

@Tagomi: wij hebben de onze bij The Little Ones besteld. Winkel in Wilrijk, hebben ook een online webshop. De onze werd dezelfde week nog geleverd (Joolz Geo). Ik kon niet meer tevreden zijn van hun service!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 7 januari 2022, 20:21

Het gebrek aan slaap begint hier ook wel door te wegen. Geen goede houding vinden, continu moeten plassen, een kleine dame die 's nachts voetbaltrainingen houdt :D Maar momenteel lijkt het weer even te beteren, ik hoop het echt!

Het belangrijkste is natuurlijk dat ons kleintje het goed doet en dat is wel het geval :) Vorige week werd er eventjes gedacht aan een zwangerschapsvergiftiging, maar na een heel uitgebreide bloedname is alles nog oke. Wel 2x per dag goed mijn bloeddruk blijven opvolgen en direct bellen zodra deze de lucht ingaat.

Verder zijn we hier ook wel rond met de geboortelijst en de kaartjes, de suikerbonen moet ik nog aan beginnen :)

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 7 januari 2022, 20:34

@goedgelukje: wat is teveel bij harde buiken? Ik kan niet meer opstaan uit de zetel zonder een harde buik te hebben. Elke beweging zorgt wel voor harde buiken dus wandelen gaat moeilijk, net als een trap opgaan en fietsen heb ik daardoor ook al moeten opgeven.

Nachtrust is hier ook wel verminderd, al heb ik geen last van frequent te moeten plassen. Dat is eigenlijk nog altijd hetzelfde bij mij. Wel moeilijk om een goede slaaphouding te vinden en de baby is ook wel altijd actief 's nachts natuurlijk.

Ik moet wel zeggen dat ik vandaag een serieuze dip had. Ik ben niet eens een heel actieve persoon maar bij alles wat ik doe heb ik dus harde buiken en ik ben ook heel vermoeid. Ik moet echt wel dutjes doen, ook al slaap ik uit met de vakantie. Maandag moet ik weer werken en het is dan nog 6.5 weken tot mijn zwangerschapsverlof. Ik weet niet of ik dat ga halen, ook al werk ik gewoon thuis. En dan voel ik me slecht daarover... πŸ˜”
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 7 januari 2022, 21:21

Hie slaat de vermoeidheid ook enorm toe, ik slaap amper 5u/nacht. Ik ga veel te laat slapen omdat ik niet moe ben, eens ik wakker word geraak ik bijna niet meer in slaap en tussen 6u en 7u zijn de kindjes meestal wakker.
Overdag super moe en dan moet ik wel slapen, waardoor ik 's avonds niet zo moe ben en weer te laat ga slapen.

Mijn slaaphouding is niet echt een probleem, het best is gewoon op mijn rug. Soms slaap ik op mijn linkerzij, dit is wel te doen, maar nadien voel ik het wel.
Hier ook nachtelijke voetbaltrainingen 😁

Ik denk dat ons meisje ondertussen volledig is ingedaald, ik ervaar geregeld druk onderaan en soms is het echt alsof mijn bekken wordt opgetrokken. Ook harde buiken bij de minste inspanning, dus rusten is de boodschap.

Ik hoop dit weekend nog heel wat te doen zodat ik nog even relaxed richting bevalling kan gaan, want ik heb echt het gevoel dat ik mijn 40w niet ga halen.

@Glow, als het niet gaat dat moet je maar in ziekte/zwangerschapsverlof gaan, sinds een kleine 2 jaar heeft dit geen invloed meer op de lengte van je bevallingsverlof, dat blijft 14 weken.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 8 januari 2022, 0:23

@glow: bij mij zijn de harde buiken vooral 's avonds wanneer ik in de zetel ga zitten. Dan heb ik er toch makkelijk één om de 10 minuten. Maar de vraag die me gesteld werd in het ziekenhuis was of ik meer dan 10 harde buiken per dag heb. Overdag valt het goed mee, maar omdat ik er ' s avonds zo veel heb, zit ik dus per dag wel ver over die 10! Als jij er ook zo veel last van hebt zou ik ook proberen voldoende rust/pauze' s in te bouwen. En zoals Mich zegt, als het werken echt niet meer gaat, naar de dokter gaan en je thuis laten schrijven!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 8 januari 2022, 11:43

Hoe voelt een harde buik eigenlijk?
Soms vraag ik me af of ik dat al eens gehad heb, maar weet het niet zo goed.. :)

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 8 januari 2022, 12:39

Tagomi schreef: ↑
8 januari 2022, 11:43
Hoe voelt een harde buik eigenlijk?
Soms vraag ik me af of ik dat al eens gehad heb, maar weet het niet zo goed.. :)
Over het algemeen weet je wel of je harde buiken heb gehad, als je het niet weet waarschijnlijk niet.

Een harde buik is een oefenwee en dus je bm die samentrekt en duurt een minuutje of minder. Je buik wordt dan even als een harde bal en voel je de spanning ook.

Bij mij is het vooral als ik te veel te doen, al vind ik zelf van niet ;)
Het kan ook veroorzaakt worden doordat je kleintje veel beweegt (is hier soms ook het geval) of als je darmen of maag gevuld zijn, uiteindelijk wordt je bm op de ene of andere manier wat geprikkeld, stress kan ook een oorzaak zijn.

Als het echt te erg wordt kan je vragen om Utrogestan te gebruiken, ik heb dit bij mij vorige zwangerschap gedaan omdat het echt nodig was, 20 op een voormiddag en dan lag ik soms al plat, de Utrogestan was echt een wondermiddeltje, normaal mag je dit tot 36w nemen, soms staan ze 38w ook toe.

Als je meer naar het einde van de zwangerschap twijfelt tussen harde buiken en weeΓ«n, neem een bad, harde buiken verminderen en weeΓ«n worden erger, dat bad kan je nu ook al nemen.
Ik schrijf dit wel, maar bij de tweeling had ik op 29-30w 's nachts om de 7min een harde buik gedurende 3u, ik was zo bang dat de bevalling al zou beginnen dat ik niet in bad durfde πŸ˜…
Uiteindelijk is het vanzelf overgegaan, misschien vlugger als ik wel in bad was gegaan.

Mijn harde buiken zijn deze keer vaak wel pijnlijk waardoor ik echt op mijn hoede ben.
In principe zijn harde buiken niet zo regelmatig als weeΓ«n, dus daar hou ik me voorlopig aan vast.

Bij de tweeling is mijn water gebroken en zijn 2u later de weeΓ«n begonnen, alleen vraag ik me af of ik het wel door had gehad dat het weeΓ«n waren indien mijn water niet was gebroken, het waren eerder harde buiken, niet heel pijnlijk.
Daarom dat ik nu bij een pijnlijke harde buik als ik in rust ben, telkens denk dat het hopelijk een harde buik is en geen wee. Ik ben vandaag 37w maar zou er graag toch nog een beetje bijdoen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 8 januari 2022, 13:37

Tagomi schreef: ↑
8 januari 2022, 11:43
Hoe voelt een harde buik eigenlijk?
Soms vraag ik me af of ik dat al eens gehad heb, maar weet het niet zo goed.. :)
Ik vroeg me dat ook af. De eerste keer dat ik het kreeg was rond 30 weken. Je buik is dan ineens (bovenaan vaak) keihard. Het is echt een verkramping. Niet pijnlijk, wel soms ongemakkelijk. Na een minuutje is het vaak bij mij verdwenen en kan ik die regio weer wat indrukken. Ik heb het echt van mini inspanningen zoals opstaan uit de zetel. Dat is plots gekomen bij mij. Ik probeer veel te rusten maar je kan niet de hele dag in de zetel blijven liggen natuurlijk.

Over een kleine twee weken heb ik een afspraak voor mijn 34 weken check bij de gyn. Ik denk dat ik het dan eens ga voorleggen. Dan werk ik ook weer 1.5 week en kan ik beter inschatten of het gaat lukken om te blijven werken of niet. Ik weet dat ik stressgevoelig ben (en de harde buiken ook) dus dat zal wel de bepalende factor zijn. Op het werk hebben ze veel projecten verschoven van het einde van vorig jaar naar de komende maanden. Ik heb al op voorhand aangegeven dat ik het liever wat rustiger zou aandoen voor de laatste weken, maar ik heb de indruk dat ze niet luisteren want die zaken 'moeten' gebeuren in Q1. Maar ik moet natuurlijk ook naar mijn eigen lichaam luisteren...
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 8 januari 2022, 21:26

Ik heb al harde buiken sinds week 23. Geloof me, je voelt het meteen als je er echt eentje hebt hoor, je hele buik wordt letterlijk steenhard en het drukt/trekt allemaal wat. Maar dat heeft me nooit belemmerd om dingen te doen? Ja, dat komt echt elke keer als ik bv recht sta, maar na een minuutje is het over... Dus even lastig (soms ook beetje pijnlijk idd), maar even tot 60 tellen en het is weg...
Ook nooit te horen gekregen dat 10/dag veel is hoor? Ik ben 3 keer op controle moeten gaan in het ziekenhuis voor die harde buiken (waarbij ze dan de baarmoederhals meten, want dat is het enige waar ze bezorgd om zijn, dat die niet onder de 2.5cm ging). Meestal hoor je dat als je onder de 6/uur blijft, het allemaal OK is (zolang die BMH dan lang genoeg blijft, al geldt dat ook niet meer na een 34 weken). En sommigen zeggen dat je dan moet rusten, anderen zeggen dat het geen kwaad kan, kortom: ik had het gewoon het gevoel dat niemand het echt weet, en dat ze dus maar uit veiligheid zeggen dat je het rustig aan moet doen... Bij mij maakte het ook echt geen verschil of ik een hele dag bijna niets deed, of actief was, ik merkte niet echt een verschil in harde buiken.

Gisteren een echo gehad op 37.5 weken, alles nog steeds heel OK, héél actieve baby ook.

Vorige week een aantal nachten ook superslecht geslapen, ook na elke REM cyclus wakker (dus iets van een anderhalf uur), maar das gelukkig terug wat verbeterd. Ik denk dat het door de stress kwam, omdat ik mij opjaag in het feit dat ik nog zoveel moet doen. Ik ben normaal de volgende aan de beurt (theoretisch dan), maar ik sta nog niet zover als de meesten onder jullie :-) Ik heb de moed nog niet gevonden om een vluchtkoffer te maken (ik haaaaaat inpakken), en ook de geboortekaartjes zijn nog niet af (drukker was in verlof, en eerste ontwerp dat we net kregen is nog lang niet goed), en de doopsuiker moet ook nog gedaan worden. Dus gewoon hopen dat de baby nog braaf 2 weken blijft zitten :-)
Gelukkig heb ik wel niet echt last van vermoeidheid (maar ik denk dat ik mss ook wat overleef op adrenaline omdat ik nog keiveel gedaan wil krijgen op het werk en ik nog maar 3 halve dagen ga werken en dan aan mijn moederschapsverlof start).

Fijn alle updates te lezen hier, ik geniet echt van dit forum!
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 9 januari 2022, 7:35

Bedankt voor de reacties dames, hier idd nog geen harde buiken dan.
De rechterkant van mijn buik is meestal beenhard, maar dat is omdat onze dame daar altijd zit te wringen. Soms duwt ze zo hard naar rechts dat het lijkt of ze wil uitstappen langs mijn buikwand, ook wel heel vervelend soms. Mijn ribben blijven daarbij ook niet gespaard, die zitten ook in haar weg denk ik :D

Ik hoop dat al onze kleintjes nog eventjes mogen blijven zitten tot hun uitgerekende datum en dat we dan prachtige babietjes mogen verwelkomen :D

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 9 januari 2022, 10:35

Oh, dat klinkt ook wel herkenbaar! Ons meisje houdt ook van leunen tegen mijn rechterkant. Ik probeer haar altijd rustig terug te duwen want erg comfortabel is dat gevoel niet. πŸ˜…

Gisteren is ze ook heel de dag superactief geweest. Soms vraag je je af wanneer ze eens slapen! Ik heb veel proberen rusten, maar dat is meestal het signaal voor haar om een hele verhuis te organiseren. Ik ben echt zo benieuwd hoe ze gaat zijn. Ik zit nu ook echt ook in de fase dat ik vind dat het nog lang duurt, maar dat het ook wel echt ferm begint te korten.

@Hillie: jij bent er inderdaad bijna! Denk dat zaken zoals vluchtkoffer inpakken (als je alles in huis hebt) niet zoveel tijd vragen dus dat komt wel in orde. Veel succes met die laatste weken!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 11 januari 2022, 10:20

Hey iedereen!
Goed om te lezen dat je het wel weet als je harde buiken hebt, ik twijfelde hier ook heel erg over, maar waarschijnlijk heb ik dan ook nog geen harde buiken gehad.
Hier merk ik toch ook dat het af en toe zwaarder wordt. Gisteren naar de gynaecoloog geweest, ons meisje ligt braaf met haar hoofdje naar beneden dus hopelijk blijft dit zo. Ze wordt geschat op 44cm en 1,937 kg 😊.
Heb ook omeprazol voorgeschreven gekregen omdat ik zo fel last heb van het zuur. Hopelijk gaat het daarmee beteren. 😊
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Emelie
Berichten: 289
Lid geworden op: 3 augustus 2020, 21:09

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Emelie » 15 januari 2022, 7:43

37 + 1 vandaag. Begin me toch zorgen te maken voor het onbekende. Vooral bang dat er nu nog iets fout zou lopen. Heb veel afscheiding maar twijfel vaak of het geen vruchtwater is 🀫 zal wel duidelijk een verschil zien zeker? Vooral dat er ook gewoon een scheurtje in vruchtwaterzak kan zijn, ben ik bang dat ik het niet zou opmerken. Kan de baby eigenlijk nog beweging bij een tekort aan vrichtwater? Ook snachts, bij draaien al eens een oefenwee gehad. Ik weet, maak me wss zorgen om niets, maar toch πŸ˜‚ de bevalling zie ik dan wel weer volledig zitten, maar de zorgen rond of alles goed zal gaan en ik een gezonde baby op de wereld kan zetten, speelt de laatste tijd in mn hoofd…
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ πŸ₯° 03/02/2022 Lily ❀

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 15 januari 2022, 11:05

Hier wordt de laatste tijd niet zoveel geschreven en als er dan een bericht verschijnt denk ik, oei misschien is er iemand bevallen πŸ˜…

@Emelie, (veel) afscheiding is niet abnormaal en vruchtwater is water, zoals urine. Het gebeurt wel vaker dat je verlies hebt en niet weet of het urine of vruchtwater is, afscheiding is dikker. Een trucje is, als je dus echt vloeibaar verlies hebt, op je hand blazen, als er iets uitkomt is het vruchtwater.

Mijn schoonzus had op 39w controle, alles ok maar wel al 4cm opening. 4 dagen later is het begonnen en bij aankomst in het ziekenhuis bleek ze geen vruchtwater meer te hebben, maar alles was nog in orde en ze hebben het kindje zelfs laten draaien omdat het een sterrenkijker was.

Zelf ben ik vandaag 38w en ben ik donderdag op controle geweest bij de vroedvrouw. Ons meisje ligt ideaal voor een gewone bevalling, ze was al wel wat ingedaald, maar nog niet volledig.
Ze is momenteel nog extreem beweeglijk, zo erg dat ik er vaak van wakker word, blijkbaar komt dat omdat ik heel veel vruchtwater heb. Hierdoor moet ik er ook rekening mee houden dat als mijn vliezen spontaan breken er toch een kleine overstroming is.

Hier zijn de geboortekaartjes klaar, maar de rest....nog niet, al is er wel vooruitgang πŸ˜…
Ik hoop dit weekend mijn koffers klaar te hebben, doopsuiker is niet super dringend, ik mag toch geen bezoek ontvangen. Dit weekend waarschijnlijk ook de autostoel installeren, misschien de kleertjes bekijken en in de kast steken.
Het park wil ik nog niet zetten want dan gaat de kat erin slapen en de co-sleeper ook nog niet omdat ik dan toch moeilijker in en uit bed kan.

Het is bij mij altijd wat last minute, maar dat lukt ook wel. Vorige keer koffer nog moeten maken toen mijn water al gebroken was en bij thuiskomst park en co-sleeper nog moeten installeren, no problem.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 15 januari 2022, 16:39

Het komt wel heel dicht voor jullie, Mich en Emilie!

Hier 33 weken dus nog even te gaan. Wij hebben wel al het park opgezet, maar dan wat spullen (zoals een zitbal πŸ™ˆ) erin gelegd zodat de katten het niet als hun nieuwe slaapplaatsje zien. Co-sleeper was nog niet in voorraad dus daar wachten we nog op. De lading wasbare luiers is deze week toegekomen dus dat is ook al in orde.

Voor de rest dezelfde kwaaltjes hier. Harde buiken en ik merk ook wel dat die buik zwaarder wordt. Ik heb ook een beetje het gevoel dat het net iets te krap is in mijn buik voor de baby, waardoor ik echt alles voel wat ze doet. Volgende donderdag heb ik een echo. Ik heb de indruk dat ons meisje in de goede richting ligt, dus ik ben benieuwd of we dit bevestigd gaan zien!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 30 gasten