Uitgerekend april-mei-juni 2022

Plaats reactie
Toepi
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 februari 2021, 11:24

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Toepi » 3 april 2022, 18:39

Ik ben uitgerekend op 23 april. Ik dacht jij ook Hope88?

Inderdaad, ik zal er dan niet veel meer aan denken. Nog even volhouden..
ICSI 1.1: jan-feb 2021 - mk (1 cryo)
ICSI 1.2: mei 2021 - neg
ICSI 2.1: juni 2021 - neg (10 cryo's)
ICSI 2.2: juli 2021 - neg
ICSI 2.3: aug 2021- positief ❤️

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 4 april 2022, 10:50

Amai, ja heel spannend!!
Wel vervelend Toepi, dat je je werk nog niet deftig hebt kunnen overdragen. Hopelijk krijg je daar alsnog de kans voor!
Jij bent dan een dag later uitgerekend als ons. Wij op 22 april.
Het einde is in zicht... :-)
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 4 april 2022, 13:01

Oh amai, dat is dan idd echt wel vlak na elkaar! Ik ben uitgerekend 22/4, net zoals ViTa.
Spannend wel he! Hier voel ik iig nog niets van duidelijke harde buiken of voorweeën of zo, dus het zou nog wel even kunnen duren.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Hoopvol71
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 september 2021, 20:30

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hoopvol71 » 4 april 2022, 13:28

Hallo medezwangeren,
Dan toch de stap durven, me hier aan te melden. Ik ben al een jarenlange volger van de Verdwaalde Ooievaar maar geen actieve schrijver. Wel veel pb contact gehad met iemand, die op dit forum erg actief is. Moest ze dit lezen; dank hiervoor!

Mijn verhaal.
Op mijn 44ste ben ik voor het eerst, na een lang fertilieitstraject, mama geworden. Daarna 6 jaar geploetert voor een brusje. 2 late miskramen gehad. Nu 6 jaar later eindelijk 32 weken zwanger. Begin er nu echt wel in te geloven.
Heb niet eerder gedurfd me hier aan te melden. Puur de angst dat het alsnog mis zou gaan.
En eigenlijk vanaf de 1ste positieve test tot nu, allellerlei problemen/kwaaltjes gehad. Niet meer kunnen plassen, bloedverlies, mega spataderen op mn schaamlippen, een placenta die uit 2 delen bestaat (daardoor extra groei echo's), corona waardoor ik nog steeds snel buiten adem ben, mn kindje dat al sinds de 20ste week in stuitligging ligt, misselijkheid die ineens sinds 30 weken weer terug is, ineens minder leven voelen (met als gevolg CTG en spoedecho).
Desalniettemin geniet ik enorm van deze zwangerschap. De bewegingen, de dikke buik. Heerlijk! En het allerbelangrijkste, dat m'n kindje het tot nu toe gewoon goed doet.

Afijn, ik heb jullie vanaf het begin gevolgd en hoop vanaf nu mee te kunnen schrijven en ervaringen uit te wisselen.

Zijn er momenteel hier nog mama's die eind mei zijn uitgerekend? Want de meesten, die nu hier actief zijn, zijn eind april uitgerekend.
(Toepi, ViTa, Hope 88)

Zo denk ik aan Aurelie B, Gioaike, KathAnn, Svezso, Hoopertje, BruggeGirl, StilVerlangen, CaroCaro, Thankful007, VeerleW, Evelyn87, OpUitkijk, Caroher.
Die namen ben ik tegen gekomen en heb toch geen slecht nieuws gelezen.

Groetjes Hoopvol71

Svezso
Berichten: 41
Lid geworden op: 1 februari 2020, 16:12

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Svezso » 4 april 2022, 15:13

Hoopvol71 schreef:
4 april 2022, 13:28
Hallo medezwangeren,
Dan toch de stap durven, me hier aan te melden. Ik ben al een jarenlange volger van de Verdwaalde Ooievaar maar geen actieve schrijver. Wel veel pb contact gehad met iemand, die op dit forum erg actief is. Moest ze dit lezen; dank hiervoor!

Mijn verhaal.
Op mijn 44ste ben ik voor het eerst, na een lang fertilieitstraject, mama geworden. Daarna 6 jaar geploetert voor een brusje. 2 late miskramen gehad. Nu 6 jaar later eindelijk 32 weken zwanger. Begin er nu echt wel in te geloven.
Heb niet eerder gedurfd me hier aan te melden. Puur de angst dat het alsnog mis zou gaan.
En eigenlijk vanaf de 1ste positieve test tot nu, allellerlei problemen/kwaaltjes gehad. Niet meer kunnen plassen, bloedverlies, mega spataderen op mn schaamlippen, een placenta die uit 2 delen bestaat (daardoor extra groei echo's), corona waardoor ik nog steeds snel buiten adem ben, mn kindje dat al sinds de 20ste week in stuitligging ligt, misselijkheid die ineens sinds 30 weken weer terug is, ineens minder leven voelen (met als gevolg CTG en spoedecho).
Desalniettemin geniet ik enorm van deze zwangerschap. De bewegingen, de dikke buik. Heerlijk! En het allerbelangrijkste, dat m'n kindje het tot nu toe gewoon goed doet.

Afijn, ik heb jullie vanaf het begin gevolgd en hoop vanaf nu mee te kunnen schrijven en ervaringen uit te wisselen.

Zijn er momenteel hier nog mama's die eind mei zijn uitgerekend? Want de meesten, die nu hier actief zijn, zijn eind april uitgerekend.
(Toepi, ViTa, Hope 88)

Zo denk ik aan Aurelie B, Gioaike, KathAnn, Svezso, Hoopertje, BruggeGirl, StilVerlangen, CaroCaro, Thankful007, VeerleW, Evelyn87, OpUitkijk, Caroher.
Die namen ben ik tegen gekomen en heb toch geen slecht nieuws gelezen.

Groetjes Hoopvol71
Hey Hoopvol71

Ik snap jou compleet van niets durven posten. Begin van de zwangerschap meerdere keren een bloeding gehad waardoor we dachten dat het mis ging lopen. Dan een nipt test die mislukt was en opnieuw gedaan diende te worden waardoor we nog wat extra lang in spanning dienden te wachten. Al een weekje thuis gezet geweest omwille van te hoge bloeddruk en nu hebben we een stuit en dwarsliggertje (wij verwachten een tweeling). We zijn momenteel 34w ver en uitgerekend voor half mei maar er werd al een vroegere datum gepland voor keizersnede. Ik hoop zo dat ze toch nog willen draaien en de gewone bevalling er toch nog aankomt... Nu wekelijks monitoring nodig om na te gaan of een spoedkeizersnede niet plots nodig zal zijn 😞

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door bigima » 4 april 2022, 19:54

Ik kom hier heel even piepen. Wil jullie een hart onder de riem steken dames. hier een kindje die in stuit lag tot 34w en dan gedraaid. en een dwarsliggertje tot 34+4 daarna gedraaid en normaal kunnen bevallen op 35w3d.

Hopelijk draaien jullie beebjes ook nog op tijd! ☺️
03/2014 ons zoontje is er! 🙂
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❤️ zoontje geboren in december ❤️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Hoopvol71
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 september 2021, 20:30

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hoopvol71 » 4 april 2022, 20:58

Hoi Svezso,
34 weken ver met een tweeling. Das al een mooie mijlpaal. Staat de keizersnede gepland omwille van de ligging van de kindjes?

Hoi Bigima,
Je geeft me moed! Ik lees inderdaad (o.a. ook bij Hope88) dat een draaiing tot 36 weken goed mogelijk is. Echter, vertrouw ik mn baarmoeder niet. Dat ik ineens niet meer kon plassen, kwam waarschijnlijk door een myoom. En een afwijking in de baarmoeder kan een stuitligging verklaren. Maar goed; ik hou hoop. En indien hij niet met 36 weken gedraaid is, dan overweeg ik een externe versie.
Trouwens, een dikke proficiat met je onverwachtse zwangerschap!

Groetjes Hoopvol71

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 5 april 2022, 13:01

Hey Hoopvol, Ja ik had idd het geluk dat hij toch nog gedraaid is. Geen idee of de oefeningen die ik van de gynae moest doen daarmee geholpen hebben. Ik weet trouwens dat sommige ziekenhuizen wel natuurlijke bevallingen doen wanneer het kindje in stuit ligt. Geen idee of dit in jouw ziekenhuis ook is (als je dat zelf ziet zitten uiteraard)? Indien onze jongen niet gedraaid zou zijn, is dit iets wat ik wel zou besproken hebben met mijn gynae.

Hier ook weer een hobbel in het parcours. Al de hele tijd Covid kunnen buiten houden, maar vandaag hebben mijn man en ik beiden een positieve zelftest. Onze dochter heeft het voor de vakantie nog net meegebracht naar huis. :roll:
Gelukkig zijn we er beiden niet al te ziek van (mijn man eerder een zware verkoudheid en geur en smaak kwijt, ik 1 nacht een rauwe keel gehad en nu een lichte loopneus). Nu hoop ik helemaal dat onze jongen nog even wacht om te komen! 8)
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Hoopvol71
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 september 2021, 20:30

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hoopvol71 » 5 april 2022, 21:26

Hoi Hope,
Gelukkig beiden milde klachten van de corona. Jullie dochter hopelijk ook. En ja, nu bevallen zou een hele toestand met zich mee brengen.

Die oefeningen, waar je over schrijft, zijn dat die waar je, je bekken hoger moet krijgen dan je borst? Ik heb er 2 gevonden op internet. Heb die al eens geprobeerd. Heel charmant....Ha ha!
En hoe vaak deed je de oefeningen?

Groetjes Hoopvol71

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door bigima » 6 april 2022, 10:33

Hoopvol71 schreef:
4 april 2022, 20:58
Hoi Svezso,
34 weken ver met een tweeling. Das al een mooie mijlpaal. Staat de keizersnede gepland omwille van de ligging van de kindjes?

Hoi Bigima,
Je geeft me moed! Ik lees inderdaad (o.a. ook bij Hope88) dat een draaiing tot 36 weken goed mogelijk is. Echter, vertrouw ik mn baarmoeder niet. Dat ik ineens niet meer kon plassen, kwam waarschijnlijk door een myoom. En een afwijking in de baarmoeder kan een stuitligging verklaren. Maar goed; ik hou hoop. En indien hij niet met 36 weken gedraaid is, dan overweeg ik een externe versie.
Trouwens, een dikke proficiat met je onverwachtse zwangerschap!

Groetjes Hoopvol71
Dankjewel!

In de familie ook iemand bevallen waar baby in stuitligging was. Alles ging goed. Ze hebben 2* uitwendig proberen draaien maar buiten veelpijn niets opgeleverd.

Mijn gyne doet sowieso geen stuitbevalling,teveel risico voor baby en mama.
03/2014 ons zoontje is er! 🙂
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❤️ zoontje geboren in december ❤️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 6 april 2022, 13:09

Hoopvol71 schreef:
5 april 2022, 21:26
Hoi Hope,
Gelukkig beiden milde klachten van de corona. Jullie dochter hopelijk ook. En ja, nu bevallen zou een hele toestand met zich mee brengen.

Die oefeningen, waar je over schrijft, zijn dat die waar je, je bekken hoger moet krijgen dan je borst? Ik heb er 2 gevonden op internet. Heb die al eens geprobeerd. Heel charmant....Ha ha!
En hoe vaak deed je de oefeningen?

Groetjes Hoopvol71
Ik moest op handen en knieën gaan zitten en dan mijn poep naar achter kantelen (ook charmant hoor :p). Ik probeerde dat 2 à 3x per dag 5 minuten te doen. Vaak was het echter korter omdat ik last kreeg in pijn polsen.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 6 april 2022, 15:01

Hey hoopvol, fijn dat je komt meebabbelen.
Ik hoop dat je met die oefeningen er nog voor kan zorgen dat jullie baby'tje gaat draaien.
Er is nog wel een beetje tijd. Dus het kan nog. 🍀

Ook voor jou Svezso 🍀!! Hopelijk draaien ze bij jou ook nog en is een keizersnede niet nodig!

Bij mij ligt het hoofdje wel naar beneden, maar nog steeds een sterrenkijker. Dus dat is ook nog wat afwachten. Onze 1e dochter had dat ook, maar heeft zich vlak voor de bevalling toch nog goed gelegd. Hopelijk is dat nu ook zo.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 6 april 2022, 15:03

@Hope88, hoe gaat het daar? en met de corona-symptomen? Hopelijk valt het nog wat mee!!
Daar heb ik ook zo'n schrik voor. Wij hebben dat ook nog niet gehad. Dus hoop dat dat de volgende weken hier weg blijft!
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 6 april 2022, 15:24

ViTa schreef:
6 april 2022, 15:03
@Hope88, hoe gaat het daar? en met de corona-symptomen? Hopelijk valt het nog wat mee!!
Daar heb ik ook zo'n schrik voor. Wij hebben dat ook nog niet gehad. Dus hoop dat dat de volgende weken hier weg blijft!
Hier alles ok hoor. Ik heb zelfs de indruk dat het "ergste" al achter de rug is. Ik moet enkel af en toe snuiten en that's it.
Ik vraag me nu vooral af wat het zal willen zeggen voor de bevalling. Ik ga er vanuit dat onze pcr test op dat moment nog positief zal zijn aangezien het virus wel even in je lichaam kan blijven hangen. Mijn man mag sowieso bij de bevalling zijn, maar wat nadien? Gaat de dochter op bezoek mogen komen? Als mijn man na de bevalling naar huis gaat om voor onze dochter te zorgen, mag hij dan nog terugkomen of niet?
Moest blijken dat dit allemaal niet kan zou ik toch graag zo snel mogelijk naar huis gaan. Ik wil dat onze dochter kan kennismaken met haar broer en dat ze zo snel mogelijk een band kan opbouwen met hem.

Ik duim mee ViTa dat de baby toch nog wat draait voor de bevalling.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

mich75
Berichten: 3002
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door mich75 » 6 april 2022, 15:26

Onze tweeling lagen allebei goed, maar toch heeft de gyn beslist om een ks te doen omwille van de eerste moeilijke bevalling (sterrenkijker).
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn water is gebroken op 35+4, dat heeft ook meegespeeld in de beslissing van mijn gyn.

Deze keer had ik blijkbaar weer een sterrenkijker en hebben ze haar laten draaien op de verlostafel.
Volgens de gyn was ze dus gedraaid, maar de bevalling ging even moeizaam als de eerste keer.

Ik was veel sneller hersteld van mijn ks dan van mijn eerste bevalling. Deze keer was het ongeveer hetzelfde als bij mijn ks.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 11 gasten