IUI-clubje

IUI Forum
diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: IUI-clubje

Bericht door diffusiongirl » 15 juni 2022, 16:15

Oh Mik22! Ik vind dit zo erg voor jou :-(

Heb je enig idee waaraan de miskramen zouden kunnen liggen? Je bloedwaardes waren wel goed?

Ik hoop echt heel erg dat je snel een plakkertje hebt, want dit moet heel zwaar zijn. Straf dat je zo'n goeie hoop houdt!

Mik22 schreef:
15 juni 2022, 14:26
Helaas een leeg vruchtzakje met 8 weken op de echo, nu wachten tot de miskraam op gang komt en op naar de volgende poging.

Lastig, maar ik probeer vooruit te kijken en hoop te houden dat er uiteindelijk eentje blijft zitten (dit is de 3de miskraam).
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Mik22
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 januari 2022, 23:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Mik22 » 15 juni 2022, 17:16

diffusiongirl schreef:
15 juni 2022, 16:15
Oh Mik22! Ik vind dit zo erg voor jou :-(

Heb je enig idee waaraan de miskramen zouden kunnen liggen? Je bloedwaardes waren wel goed?

Ik hoop echt heel erg dat je snel een plakkertje hebt, want dit moet heel zwaar zijn. Straf dat je zo'n goeie hoop houdt!
Bloedwaardes worden hier (in dit IUI traject althans) niet gedaan dus geen idee... Het is heel lastig om een oorzaak voor (meerdere) miskramen te vinden maar ik kan dit wel laten onderzoeken nu. Wie weet wordt er wat duidelijk. Mijn leeftijd (39) vergroot in elk geval ook de kans op een miskraam.

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: IUI-clubje

Bericht door diffusiongirl » 16 juni 2022, 11:27

Ik hoop inderdaad dat er wat duidelijkheid kan komen. Succes met de volgende ronde alleszins!

Mik22 schreef:
15 juni 2022, 17:16

Bloedwaardes worden hier (in dit IUI traject althans) niet gedaan dus geen idee... Het is heel lastig om een oorzaak voor (meerdere) miskramen te vinden maar ik kan dit wel laten onderzoeken nu. Wie weet wordt er wat duidelijk. Mijn leeftijd (39) vergroot in elk geval ook de kans op een miskraam.
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Kath25
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 juni 2021, 1:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Kath25 » 17 juni 2022, 0:26

Mik22 schreef:
15 juni 2022, 14:26
Helaas een leeg vruchtzakje met 8 weken op de echo, nu wachten tot de miskraam op gang komt en op naar de volgende poging.

Lastig, maar ik probeer vooruit te kijken en hoop te houden dat er uiteindelijk eentje blijft zitten (dit is de 3de miskraam).
Sterkte x

Nicmar
Berichten: 9
Lid geworden op: 5 april 2022, 12:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Nicmar » 17 juni 2022, 10:37

Hey Mik22

Veel sterkte! Mijn hart breekt voor jou.

x

toekomstigebam
Berichten: 203
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 19 juni 2022, 12:58

Vandaag na 4 maanden op de wachtlijst te hebben gestaan men eerste echo gehad op 10 dagen. Had 6 follikels waarvan 1 10 mm was😊 vind het wel weer spannend. Weet er iemand toevallig als je pregnylspuitjes krijgt of de temperatuurmeting nog klopt qua weten of je zwanger bent of niet?
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

Mik22
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 januari 2022, 23:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Mik22 » 22 juni 2022, 18:27

Bedankt allemaal. Het was een pittig weekje. Vandaag met de tweede echo was mijn placenta nog 'vrolijk' door aan het groeien. Ik heb gekozen voor medicatie om de miskraam op te wekken en ben met de fertiliteitsarts in gesprek over eventuele onderzoeken. Het is wat dubbel, want het kan ook gewoon de leeftijd zijn. En voor de arts echt tijd heeft, de onderzoeken afgerond zijn enz: de tijd dringt. Lastig dilemma.

@toekomstigebam: succes, je mag bijna denk ik he? Ik heb geen ervaring met pregnyl.

Hoe gaat het met iedereen nu?

toekomstigebam
Berichten: 203
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 23 juni 2022, 23:17

Mik22 schreef:
22 juni 2022, 18:27
Bedankt allemaal. Het was een pittig weekje. Vandaag met de tweede echo was mijn placenta nog 'vrolijk' door aan het groeien. Ik heb gekozen voor medicatie om de miskraam op te wekken en ben met de fertiliteitsarts in gesprek over eventuele onderzoeken. Het is wat dubbel, want het kan ook gewoon de leeftijd zijn. En voor de arts echt tijd heeft, de onderzoeken afgerond zijn enz: de tijd dringt. Lastig dilemma.

@toekomstigebam: succes, je mag bijna denk ik he? Ik heb geen ervaring met pregnyl.

Hoe gaat het met iedereen nu?
Morgen idd echo om te zien hoe het is verlopen. Woensdag was ik ook geweest voor een echo en toen zagen ze dat er 4 follikel aant groeien waren van 10 a 11mm dus moest nu menopur inspuiten in de hoop dat er 1 of 2 doorgroeien van de 4. Is dat morgen niet het geval dan breken ze het deze ronde af. Hoop dan alleen dan ik dan weer niet op de wachtlijst wordt gezet en deze donor weer voor iemand anders wordt gebruikt. Volgende maand is.mijn fertiliteitsarts op verlof dus dan zal het ook wel niet zijn. Dus hoop dat er maar 1 of max 2 zijn doorgegroeid morgen.

Gaat het wat met jou, is ook niet de ideale situatie waar je in zit! Hoop dat je snel een nieuwe poging kan doen en het dan wel goed zal gaan. Ik duim allesinds voor je!
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

Mik22
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 januari 2022, 23:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Mik22 » 25 juni 2022, 14:02

Oeh, spannend! Hoe is het gegaan bij de echo gisteren?

Hier gaat het redelijk. Gisteren de medicatie ingebracht, het ging vrij snel en vandaag aan het bijkomen vooral.

Ik zit nog met een lastig dilemma ten aanzien van onderzoek (zeker 2 - 3 cyclussen of meer overslaan) of toch zsm doorgaan (hierna alleen 1 cyclus overslaan). Woensdag even met de verpleegkundige overleggen.

toekomstigebam
Berichten: 203
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 25 juni 2022, 21:33

Gelukkig kreeg ik gisteren goed nieuws. Er was 1 eitje van 20 en 1 van 14mm dus ze gaan het deze cyclus toch door laten gaan. Morgen heb ik men inseminatie😊

Neem je rust maar dan idd vandaag! Maar hoezo 2a 3 cyclussen overslaan? Voor je lichaam beter of meer mentaal?

Lieve groetjes jessie
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

Mik22
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 januari 2022, 23:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Mik22 » 26 juni 2022, 0:23

toekomstigebam schreef:
25 juni 2022, 21:33
Gelukkig kreeg ik gisteren goed nieuws. Er was 1 eitje van 20 en 1 van 14mm dus ze gaan het deze cyclus toch door laten gaan. Morgen heb ik men inseminatie😊

Neem je rust maar dan idd vandaag! Maar hoezo 2a 3 cyclussen overslaan? Voor je lichaam beter of meer mentaal?

Lieve groetjes jessie
Jeej, wat fijn!! Succes morgen 🍀💫🍀💫🍀

Cyclussen overslaan komt omdat de arts pas eind augustus tijd heeft en onderzoeken nog een aantal weken in beslag nemen. Kan daarna pas weer beginnen dan.

toekomstigebam
Berichten: 203
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 26 juni 2022, 9:55

Mik22 schreef:
26 juni 2022, 0:23
toekomstigebam schreef:
25 juni 2022, 21:33
Gelukkig kreeg ik gisteren goed nieuws. Er was 1 eitje van 20 en 1 van 14mm dus ze gaan het deze cyclus toch door laten gaan. Morgen heb ik men inseminatie😊

Neem je rust maar dan idd vandaag! Maar hoezo 2a 3 cyclussen overslaan? Voor je lichaam beter of meer mentaal?

Lieve groetjes jessie
Jeej, wat fijn!! Succes morgen 🍀💫🍀💫🍀

Cyclussen overslaan komt omdat de arts pas eind augustus tijd heeft en onderzoeken nog een aantal weken in beslag nemen. Kan daarna pas weer beginnen dan.
Dank je wel♥️

Ik hoop dat het snel augustus is voor je! Proberen zoveel mogelijk bezig te zijn. Ik weet zelf hoe lang het kan duren om te moeten wachten. Ik duim mee voor je!!
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

Blosom
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 augustus 2022, 15:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Blosom » 15 augustus 2022, 16:56

Hoi Dames,
Ik ben nieuw op het forum, na twee negatieve IUI en nu in de wachtweek zijnde van de derde poging zocht ik wat positieve verhalen 🥰
In mijn wachtweek voel ik mij hetzelfde als de vorige keren, dus ik vrees ervoor…
Mentaal begint het wel wat te wegen, mijn leeftijd van 39jaar is ook geen pluspunt natuurlijk.
Heeft iemand ervaring met acupunctuur? Helpt het echt om de kansen op zwangerschap te vergroten?
Alvast bedankt en dikke knuffel
Jun ‘22 - IUI 1: neg
Jul ‘22 - IUI 2: neg
Aug ‘22 - IUI 3: pos

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: IUI-clubje

Bericht door Margootje » 16 augustus 2022, 12:10

Hi Blosom
Ik ben zoals jij op 39j begonnen met IUI.
3 pogingen (zonder enige hormonen) zonder resultaat.
Dan op 40j over naar IVF/ICSI en ook begonnen met acupunctuur.
Ik had succes daarmee, dus ja ik geloof dat het helpt vanuit m'n eigen ervaring.
Knuffel terug :) en succes!
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: IUI-clubje

Bericht door diffusiongirl » 16 augustus 2022, 12:42

Hoi Blosom,

Ik heb zelf ook accupunctuur gedaan en ik was daar eerlijk gezegd echt niet tevreden over. Misschien had ik pech met de dame in kwestie (nochtans jarenlange ervaring). Ze pushte heel erg Chinese kruiden (had ze gewoon besteld op mijn naam nog voor ik akkoord ging!), beweerde dat ze wist aan welke kant ik zou ovuleren (het was de andere kant, toonde de echo in het UZ) en ik bleef over met een blauwe plek op mijn voorhoofd. In de drie daaropvolgende cycli werd ik alleszins niet zwanger, ik probeerde de accupunctuur maar één keertje. Ik dacht toen ik eraan begon "baat het niet, dan schaadt het niet". Maar zelf geloofde ik er niet in en na die sessie al helemaal niet meer :?

Wat je gevoel tijdens de wachtweek betreft, ik voelde me niet anders tot dag 12 na mijn succesvolle IUI (en normaal heb ik op dag 12 of 13 mijn maandstonden). Ik had 's ochtends lichte krampen zoals ik altijd heb als mijn maandstonden zich aankondigen en ik was al helemaal down. 's Avonds begon ik dan plots te voelen dat mijn borsten toch net een beetje pijn deden. Een test toonde daarna dat ik zwanger was! Het kan dus echt alle kanten opgaan tot je maandstonden doorkomen. Moed houden!

Ik duim voor een goed resultaat


Blosom schreef:
15 augustus 2022, 16:56
Hoi Dames,
Ik ben nieuw op het forum, na twee negatieve IUI en nu in de wachtweek zijnde van de derde poging zocht ik wat positieve verhalen 🥰
In mijn wachtweek voel ik mij hetzelfde als de vorige keren, dus ik vrees ervoor…
Mentaal begint het wel wat te wegen, mijn leeftijd van 39jaar is ook geen pluspunt natuurlijk.
Heeft iemand ervaring met acupunctuur? Helpt het echt om de kansen op zwangerschap te vergroten?
Alvast bedankt en dikke knuffel
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten