Een dikke proficiat met alle brusjes op komst, zo leuk om te horen!
Hier helaas ook een babyβtje met RSV. Ze is echt zooo ziek geweest met 7 dagen op rij 40gr koorts, zo zielig π₯Ί
Ondertussen is ze terug 2 dagen koortsvrij en kan ze overdag al meer lachen terug
Enkel β¦ de nachen zijn sinds maandag echt rampzalig. Ik heb echt geen idee wat er aan de hand is, maar ze wilt niet platliggen snachts en gaat continue rechtzitten en heel hard Wenen. Ze houdt dit echt de hele nacht vol, niets kan haar troosten, werkelijk alles geprobeerd! Ze valt dan uiteindelijk om 4u-5u in slaap, maar om 7u gaat onze wekker te gaan werken. Haar in slaap wiegen helpt opeens niet meer, want ze overstrekt zich enorm fel als we haar in deze positie vastnemen, dit doet ze ook opeens sinds maandag.
We zijn echt radeloos momenteel.
Ik wou eens horen of iemand al ervaring heeft met vergelijkbare situaties?
We hadden al verschillende gedachtegangen die oorzaak zouden kunnen zijn;
- oorontsteking? Maar het bedje staat schuin, ze neemt antibiotica, een kussen in bedje geprobeerd, op haar zij leggen geprobeerd. Neusje telkens proper maken (al rochelt ze na 9d RSV nog steeds heel fel)
- teveel medicatie (antibiotica en koortmedicatie) op een leeg maagje waardoor ze maagpijn heeft? Ze eet zeer weinig vaste voeding door het ziek zijn, zou de medicatie dan zwaar op de maag liggen?
- opeens terug reflux? Als baby had ze verborgen reflux maar we waren zo blij dat we ervan af waren. Ze rochelt veel, maar dit komt volgens mij door de RSV. Maar het fel overstrekken en telkens gaan rechtzitten doet me dan ook weer aan reflux denken.
Ze heeft precies echt last, want ze dommelt eerst 30 min in en dan wordt ze wakker in tranen en gaat ze rechtop zitten (ookal is ze ontzettend moe want ze slaapt snachts maar enkele uurtjes en overdag doet ze nauwelijks dutjes)
Dit is al de 4de intens zware nacht op rij. Aangezien we niet meer weten wat te doen ga ik eens naar de pediater bellen van het ziekenhuis, al weet ik niet hoe snel je daar terecht kan.