Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 7 maart 2023, 7:30

Oh, wat vervelend allemaal, Goedgelukje. Hier kan L niet heel lang wakker blijven. Ze staat op tussen 7u en 7u30. Haar eerste dutje ligt meestal rond half 10 voor een uurtje of meer en haar tweede dutje rond 13u (duurt meestal een kleine 2u). Ze is dan tegenwoordig 's avonds doodop voor 19u, wanneer we haar in bed steken. We volgen nog altijd haar signalen daarin. In het weekend varieert alles wel. Ze heeft veel slaap nodig hier. Soms speelt ze wel eens in haar bed bij het slapengaan tegenwoordig, maar ik laat haar gewoon doen. Ze valt uiteindelijk wel vanzelf in slaap. Maar ik heb wel een gemakkelijke slaper en dat is zo afhankelijk van het kind. Kan je weinig aan sturen denk ik. Wel ga ik akkoord dat dat middagslaapje veel te laat is. Ik probeer ze ook niet langer te laten slapen dan 16u, mochten dingen opschuiven in het weekend. Anders is de tijd veel te kort met bedtijd. Dus ik zou wel kijken om ze iets vroeger in bed te steken dan, ook al slaapt ze mss niet direct. Ik snap ook dat je het zo vermoeiend vindt! Ik vind het ook altijd een hele marathon wanneer ze wakker is en kijk ook wel uit naar de momenten wanneer ze slaapt om even op adem te komen en tijd voor mezelf te nemen.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

AurelieB
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 oktober 2020, 16:19

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door AurelieB » 7 maart 2023, 14:18

Hi Goedgelukje!

Ik kan je echt de slaapgidsen van Snuggles & Dreams aanraden, ik heb hier zelf zo veel aan gehad!!

Belangrijkste takeaways zijn :
- Ochtendutje van max 30min ( zal binnekort wegvallen voor jou dochter denk ik)
- Middagdutje van 1,5u a 2u en niet langer dan 16u laten slapen en 4u na middagdut in bed steken voor de nacht dus dat is meestal tussen 19-20u.
Als mijn zoontje bij mijn schoonouders is of op de crèche valt zijn middagdut soms ook zeer laat en is hij pas wakker rond 17u en dat heeft echt altijd een slechte invloed op de nacht, ofwel wakker worden 's nachts ofwel zeer vroeg wakker.

Is zo heerlijk als je dochter op tijd naar bed gaat, dan heb jij wat me-time in de avond :)
Ik hoop dat het werkt maar voor mij en vele vriendinnen zijn die gidsen lifesavers!

Jammer te horen dat je zo ziek bent tijdens je zwangerschap, ik hoop dat het snel beter gaat en dat je ook wat kan genieten.

Hier alles goed, ik ben morgen 8 weken zwanger! Misselijk en zeer moe maar niets extreem, ik probeer voldoende te rusten, 31/3 eerste verjaardagsfeestje en doop van mijn zoon, kan niet wachten! :D


Goedgelukje schreef:
6 maart 2023, 22:01
@glow: goed om te horen dat jullie dan toch terug wat rust hebben op dat vlak. Enja het gaat snel he, onze kleine meid over een paar dagen al 13 maanden!

@hillie: hier jammer genoeg geen advies omtrent tandjes poetsen. Bij ons vindt ze dat super leuk omdat ze die tandpasta lekker vindt 🙈. En amai, jij bent ook vanalles tegelijk aan het aanpakken. Loopt de zwangerschap vlot? Veel succes met alles!

Ik heb een vraag voor jullie allen, wat is zo het slaappatroon bij jullie kindjes? Ik frustreer mij namelijk aan hoe het bij ons loopt. A ging voor een heel lang tijd pas om 22u-22u30 slapen. Tot in november en toen werd dat voor mij te veel (ook mede door nieuwe zwangerschap) ik had echt terug nood aan tijd voor mezelf 's avonds. Dus hebben we geprobeerd dat te vervroegen. Ik zou eigenlijk willen dat ze tussen 19u en 20u haar fles krijgt en om 20u haar bed in kan. Maar voorlopig is het zo dat we haar fles om 20u geven en de meeste keren van de tijd gaat ze slapen op 20u45-21u. Maar er zijn ook dagen dat het later is, afhankelijk van hoe haar dutjes overdag vielen, en dan kan het ook pas 21u30-22u zijn. Nu vandaag bijvoorbeeld, wakker om 8u15, op maandag is ze bij mijn schoonmama, daar heeft ze van 11u20 tot 12u40 geslapen en van 16u tot 17u20. Die tweede dut valt in mijn ogen veel te laat. En nu zit ik dus nog steeds met een wakker kind dat niet wil gaan slapen terwijl het al 22u is. Ik ben minstens 2 avonden per week met haar alleen vanwege het werk van mijn man.

Mijn tweede zwangerschap loopt niet zoals mijn eerste. Ik heb veel langer last gehad van de misselijkheid en de extreme vermoeidheid. En toen de misselijkheid eindelijk begon te beteren, heb ik een maagontsteking gekregen, waar ik intussen al 4 weken mee rondloop, die niet betert en me veel last oplevert. Daarnaast put mij dat ook uit, ik slaap heel veel overdag omdat ik echt pomp af ben. Dit alles maakt extra dat ik 's avonds echt niet de energie heb om met haar bezig te zijn tot 22u, zoals vandaag. Ik kijk eigenlijk heel hard uit naar de moment waarop ze klaar is om 1 dut per dag te doen...

Dus ik vroeg me af, hoe loopt dat bij jullie? Hoe laat gaan ze slapen, staan ze op en wanneer in de dag vallen hun dutjes?
11/2020 - 1/2021 : ICSI 1.1 & 1.2 : cyclus gecanceld
27/2/2021 : ICSI 1.3 - 5 embryo's
12/7/2021: terugplaatsing cryo 4 : Pos ! 31/3/2022❤️🐥
01/2023 : ICSI 2 - 7 embryo's
30/1/2023 : verse terugplaatsing : Pos! ETA 18/10/2023❤️🐣

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 7 maart 2023, 19:40

Hier is het eerste dutje vaak rond 9u. Door ons werk zijn we vaak tussen 6 en 7u al op. Die duurt ongeveer een uurtje. En dan rond 12u30/13u tweede dut van ongeveer een uur en half. Dan is ze doodop tegen 18u. Tussen 18u30 en 19u in slaap.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 7 maart 2023, 19:49

We zijn net terug van kind en gezin voor L haar 12 maanden onderzoek. Was niet echt top helaas. Ze ligt net niet onder de curve qua groei (68 cm). Dat is nog niet problematisch maar moet in de gaten gehouden worden. We hebben ook een doorverwijzing gekregen na de oogtest naar de oogarts voor een potentieel lui oog. Nog iemand die dit heeft gehad? Op zich ben ik niet heel verbaasd. Zelf is mijn lui oog nooit op jonge leeftijd gediagnosticeerd geweest (screening was vroeger toch een pak minder). Ik heb pas op 12 jarige leeftijd een diagnose en direct een operatie gehad. Dus ik ben benieuwd hoe dit uitdraait. Indien het zo blijkt te zijn, dan is het alvast vroeg vastgesteld geweest. Maar dan heeft ze nog een cadeautje van mama (naast de oorontstekingen) gekregen. 🥲
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 7 maart 2023, 19:56

Glow,
Hier pas volgende week afspraak bij kind en gezin, maar ons meisje is ook nog steeds klein en fijn.. buigt ook een beetje af van de curve. Kinderarts zei dat de lengte echt iets genetisch bepaald is. Hier is ze net geen 71 cm momenteel.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 7 maart 2023, 20:50

Wat leuk, terug wat activiteit hier!

@glow: L zat ook op de onderste curves, zelfs geen P5 kindje meer zoals vorige keer (maar haar verhouding lengte/gewicht is wel goed). Eerste maanden was ze nog een P25 kindje. Maar K&G maakte zich niet ongerust. Ze is nu meer dan 13 maanden en draagt nog steeds een 68 (wel handig 😁).

@goedgelukje: welke tandpasta gebruiken jullie dan? Hier de gewone baby 0-2j v Elmex...
Zwangerschap verloopt hier gelukkig voorlopig super vlot.

Wij hebben gelukkig een hele goede nachtslaper, maar dutje overdag zijn meestal een ramp thuis (op de crèche soms iets beter).
Opstaan tussen 8.15 en 8.45u (ik ben geen vroege vogel, dus sinds begin zo 'gekweekt'). Dan flesje van 210. Op crèche krijgt ze al om 11u middageten, bij ons rond 12. Daarna middagdut. Met pech 45 min, met chance een 2tal uren. En dan rond 16.30u nog een dut, soms een half uur en soms een uur. Dus soms is ze nog maar pas terug wakker als we nr de crèche gaan. En dan rond 19.30u nog flesje van 210 of 240, en slapen tussen 20.15u en 20.45u. Of ze een late namiddag dut heeft gedaan of niet heeft eigenlijk geen belang bij ons. En dan slaapt ze 12u aan een stuk ...
In het weekend zijn die dutten helaas altijd heel kort, en vind ik dat zo vermoeiend dat ze bijna heel de dag wakker is. Ik krijg ook ongeveer niets gedaan overdag, en eerlijk gezegd ben ik vaak wel blij dat weekend om is en ze weer naar de crèche kan. Hier wilt ze tegenwoordig ongeveer niet meer alleen spelen trouwens, in crèche wel.

En vandaag wou madam plots haar banaan of boterham niet meer bij terugkomst vd crèche om 18.30u, en wou ze haar fles. Dat was echt nog te vroeg, dus wilden ze nog niet geven. Resultaat: ze is een half uur aan het brullen geweest, en dan hebben we maar 'toegegeven'.... Pff, op zo een momenten weet ik vaak echt niet wat het juiste is om te doen
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 7 maart 2023, 22:08

Dag dames,

Hier al een 6-tal weken op de sukkel, begonnen rond F haar 1e verjaardag. Eerst 4 tandjes tegelijk, dan spuitjes, luchtweginfectie, buikgriep, diarree die maar niet overgaat.

Kort voor haar verjaardag was ik 's morgens overgeschakeld op gewone melk en 's avonds nog even gekolfde melk. Sindsdien maakte ze vaker stoelgang en ook wat platter, meestal net na haar flesje, maar met ziek te worden is het dus veel erger geworden.
Broer en zus hadden ook buikgriep en volgens de ha zou het 2 dagen duren, bij hen wel maar bij F bleef het duren, ik moest soms tot 4x per dag andere kleertjes aandoen, om nog maar te zwijgen over de lakens en parkbekleding die ik moest wassen.

Ondertussen dronk ze al enkele weken volledig gewone melk, misschien was dit het probleem, we gingen een weekje naar cp en op deze manier was het onmogelijk om te gaan zwemmen. Dus overgeschakeld op sojamelk, niet echt verbetering, wel iets minder vaak, dus zwemmen werd gepland ifv van F.

Sinds ik 's nachts de kv luiers gebruik heb ik geen natte kleertjes meer gehad, nu waren ze op toen we op vakantie vertrokken en had ik er van Boni, bij de andere kindjes ook veel gebruikt. Wat een ramp!!!! Elke ochtend natte kleertjes, enkele keren tot onder haar oksels en dan zwijg ik nog over 💩

Van pure miserie gewoon gestopt met melk geven en sindsdien een merkbaar verschil na amper 3 dagen. Ondertussen geef ik 's morgens terug een beetje sojamelk en wacht af.

F doet al een hele tijd geen dutjes meer in de voormiddag, toch niet in haar bed, soms valt ze in slaap in haar park.
In de opvang doet ze haar dutje van 12 tot 14u, maar dan is ze meestal stikop en uitgehongerd als ze rond 17u thuis is. Als ze niet naar de opvang is dan gaat ze slapen na het middageten, wat soms wel wat kan wisselen van uur. Thuis duurt haar dutje 3 à 4 uur en gebeurt het dat ze pas om 17-18u wakker wordt.

Normaal probeer ik haar rond 19u-19u30 in haar bedje te leggen, als ze laat wakker is van haar dutje dan gaat ze iets later slapen, maar niet heel veel.

Als ze doorslaapt dan is het tot 6-7u, dit is meestal het geval. Soms wordt ze 's nachts wakker en dan is het verschonen en eventueel een klein flesje water en dan valt ze terug in slaap.

Het inslapen gaat ook vanzelf, ik ga naar boven, leg haar in haar bedje, dekentje erover (ze slaapt zonder slaapzak, tenzij het heel koud is) en ik zeg slaap wel.
Soms maakt ze nog geluidjes, maar tegen ik beneden ben is het stil.

Enkele dagen geleden deed ze per ongeluk haar eerste 2 stapjes alleen, sindsdien niets meer. Ze is de traagste van de 4 op dit gebied.

Nu de diarree beter is zet ik ze terug 1 à 2x/dag op haar potje met ongeveer 50% succes.

En ook hier nog heel wat andere problemen, huidig huis geraakt niet verkocht, lening voor nieuw huis komt niet tijdig in orde, mijn man herstelt niet van zijn ongeval hoe het zou moeten, verzekering wil/kan voorlopig zijn loon niet uitbetalen waardoor er al een achterstal is van 2 maanden is wat dan weer problemen geeft voor de lening.

Door zelf ziek te zijn en alles wat erbij komt zit ik met een vermoeidheid die precies maar niet wil overgaan, veel erger dan anders (ik heb cvs). Het komt voor een stuk door de stress, dus ik hoop dat het betert eens een deel van de problemen van de baan zijn.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 9 maart 2023, 23:07

Dankjewel allemaal voor jullie reacties! Dat helpt me wel om eens een zicht te krijgen hoe het bij anderen verloopt. Heeft voor mij bevestigd dat we iets moeten wijzigen.

En het is ook wel fijn om van jullie allen nog eens een update te lezen.

@glow: jammer dat jullie bezoek aan K&G niet verlopen is zoals gehoopt. En als er een lui oog zou vast gesteld worden, is dat iets waar ze iets mee kunnen doen?

@AurelieB: dankjewel voor de tips! Ik ga ze vanaf morgen uitproberen, ochtend dut beperken tot 30 min en bij haar tweede dut ten laatste om 16u eruit halen. Veel plezier met het verjaardagsfeestje en doopfeest binnenkort!

Ons meisje is in principe wel een makkelijke slaper. Ze slaapt door sinds ze 4 weken oud is en dat is eigenlijk ongewijzigd gebleven, behalve toen ze 11 maanden was, toen heeft ze wel 4 weken moeilijk gehad met slapen, ook 's nachts. Voor ze elf maanden was, legde wij haar gewoon weg, gaven haar een kus en verlieten de kamer. Een paar minuten later sliep ze. Sinds die 4 moeilijke weken, lukt dat niet meer. Nu moeten we bij haar blijven tot ze inslaapt. Nu als ze echt moe is, duurt dat niet lang en slaapt ze na 5 of 10 min. Maar als ze dus niet moe genoeg is, is dat een frustrerende opdracht. En we beginnen wel te merken dat ze na haar tweede dut het steeds langer begint vol te houden en dus minder snel moe wordt.

@Hillie: ik moest even gaan kijken, want ik zou eigenlijk ook al niet meer weten waar we die tandpasta gekocht hebben maar die heet dus Jack'n Jill en die heeft aardbeismaak :)!

@mich: spijtig om te lezen dat het bij jullie ook al een tijdje een pittige periode is. Als je dat zo allemaal beschrijft, lijkt het mij heel normaal dat je met een vermoeidheid zit die niet overgaat. Dat is zelfs voor mensen zonder cvs, super vermoeiend! Ik hoop dat die problemen met het huidige en nieuwe huis snel van de baan zijn, dat zou dan denk ik toch al snel een grote zorg minder zijn he! En dat het nu eindelijk lente mag worden zodat die ziektebeestjes ook eens wegblijven!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door bigima » 18 maart 2023, 20:26

Hoi allen,

Ik vind 30min in de vm vastpinnen wel moeilijk. denk dat je dan beter de noden van je kindje volgt.

Hier is T 15 maanden vandaag. 10 tandjes (ook twee grote vanachter 😳) en sinds 3 weken stapt hij rond. vandaag buiten in de tuin rondgelopen met broer en de hondjes. Hij vond het superleuk 😊

Hij volgt mooi de curve al bij al zie je niets ervan dat hij te vroeg geboren was. We zijn op controle geweest op 14maanden : 79,5cm en 10.7 kg. Aangezien hij prematuur is heeft hij zijn vaccin voor 15 maanden ookal gehad.

Hier wakker meestal rond 7u. Dutje in de vm meestal rond 1-1.5u (meestal van 9-9u30 in bed) en dutje nm meestal van rond 14-14u30 voor nog een uurtje. 19uis hij in bad en ten laatste om 19u30 in bed. We laten hem ook zelf in slaapvallen.
03/2014 ons zoontje is er! 🙂
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❤️ zoontje geboren in december ❤️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 9 augustus 2023, 4:29

Hej dames,
Ik kom hier nog eens eventjes terug met een vraagje omdat jullie kindjes ongeveer allemaal even oud zijn als mijn dochtertje :)
Sinds kort wil onze kleine dame niet meer naar de creche en huilt/zeurt ze daar de hele dag. Dit is begonnen nadat ze daar een dagje heel ziek is geweest, uiteindelijk is ze na meerdere doktersbezoekeen en foute diagnoses ook heel ziek in het ziekenhuis beland. Een weekje antibiotica via het infuus en ze was er weer helemaal bovenop.
Alleen wil ze sindsdien echt niet meer naar de creche en begint al te.wenen als we thuis vertrekken. Het gaat van kwaad naar erger, ze wil er nu ook niet meer goed eten.
En dat terwijl ze daar voordien altijd heel vrolijk was..
Ik herken haar ook niet in hoe ze haar omschrijven, thuis is ze een totaal ander kind. Ook bij oma, meter, vriendinnen, ... is ze telkens vrolijk en heel hevig aan het vertellen, spelen, klimmen op alles, ...
Nu twijfel ik om haar gewoon weg te halen uit de creche, al maak ik het mezelf daar wel moeilijk mee om telkens opvang te vinden.
Maar haar daar elke keer wenend achterlaten en weten dat ze de hele dag ongelukkig is vind ik verschrikkelijk.
Iemand hier ervaring mee?
Ik zit zowat met mijn handen in mijn haar en vind de dagen waarop ze naar de creche moet ondertussen zelf al verschrikkelijk.

Groetjes,
Tagomi

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 9 augustus 2023, 7:38

Tagomi, wat erg voor jullie meisje 😥. Hier jammer genoeg ook wel wat ervaring met de opvang.

Onze oudste is pas op haar 14 maanden naar de opvang gegaan, dit was een zogenaamde gezinsopvang met 3 dames. In het begin ging alles daar vrij goed maar na een dik half jaar zijn er personeelswissels begonnen en na verloop heel wat spanningen, maar voor ons meisje was er geen probleem.

Enkele maanden nadat onze dochter is gestopt, is de tweeling daar begonnen, dit ging vrij goed, toen kwam Corona en waren ze een tijdje thuis, dan terug en toen ons tweelingmeisje 14 maanden was, is het beginnen fout lopen, ze begon te huilen aan de deur en wou niet naar binnen. Eens binnen was er volgens hen geen probleem meer. Wat later deed ze al moeilijk aan het poortje van de parking en nog iets later kreeg ik ze nog amper uit de auto.
Ik ben dan op zoek gegaan naar een andere opvang, maar nergens plaats en al zeker niet voor 2.

Ondertussen was er een 2de probleem, ze hadden diarree, gevraagd of er iets de ronde deed, maar dat was niet zo. Door ze enkele dagen thuis te houden wasvde diarree verdwenen, ze gingen terug naar de opvang en na 2 dagen was het weer zo. Dan de opvang een week gesloten, geen diarree, ze gaan terug en hop het begon opnieuw.
Er was nog steeds niets aan de hand, ze waren de enige 2 kindjes, misschien lag het aan de spanning daar, voelden ze het aan, blablabla.
Ik hield ze ook geregeld thuis, dit mocht door de coronamaatregelen.
Uiteindelijk kon ik het niet meer aan(zien) en heb ik de opzeg gedaan, ik hoopte dat ik ze gewoon mocht thuishouden gezien de coronamaatregelen. Ik mocht ze thuishouden, maar moest gewoon blijven betalen.
Het was toen al zo erg dat ik ze huilend afzette.
Op een vrijdagavond kreeg ik van de verantwoordelijke telefoon dat zij met de dienst contact had gehad en had ze ervoor gezorgd dat ik ze mocht thuishouden zonder de opzeg uit te doen. Ze wou niet dat ik er onder doorging en ze wou me nadien nog in de ogen kunnen kijken.

Als bij wonder krijg ik enkele weken later bericht van een vriendin dat een oud medewerkster haar eigen opvang ging beginnen. Ik heb haar gecontacteerd en ze had nog net 2 plaatsen.
De tweeling was daar van dag 1 gelukkig, ze zijn daar geweest tot ze naar school gingen en vonden het heel erg dat ze daar moesten stoppen. We zijn nu bijna 2 jaar verder en ze spreken er nog steeds over.

Ons jongste meisje heb ik bewust lang thuis gehouden. Zij was 11 maanden als ze gestart is in diezelfde opvang, bijna elke keer begon ze te wenen als ik ze moest achterlaten, met papa ging het beter, het is een echt mama's kindje.
Vanaf ik vertrok was het eigenlijk gedaan en ging alles goed.
Omdat we gingen verhuizen moest ik een andere opvang zoeken, nog niet gevonden en de opzeg (van 2 maanden) doen.
Er is heel veel misgelopen met de aankoop van het nieuwe huis waardoor alles steeds opschoof en ik niet wist wanneer de opzeg te doen.
De sfeer in de opvang was wat aan het veranderen in mijn ogen en ik had er geen goed gevoel meer bij en heb de opzeg gedaan, eerder dan gedacht.
Ik heb op het einde de dagen afgeteld dat ze moest gaan want zij begon meer en meer te wenen, ze was toen 16 maanden.

Niet veel later nadat ze gestopt was had ik plots een lachebekje, echt kirren dat ze deed. Het ergste van al was dat ik was vergeten dat ze zo was. Ze heeft dit altijd gedaan, maar het was blijkbaar verdwenen sinds ze naar de opvang ging en ik had het niet gemerkt.
Voor mij toch het bewijs dat ik er goed aan heb gedaan om ze er weg te halen.

Ik ben nog steeds op zoek naar opvang omdat het toch iets praktischer is, maar niet ten koste van alles. Ze mag er niet ongelukkig van worden.

Hoe jij het beschrijft is het precies of jullie meisje heeft een trauma opgelopen in de crèche.

Volg je instinct, dat is het beste wat je kan doen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 9 augustus 2023, 8:47

Oh nee Tagomi. Dat is echt niet fijn! Ik heb zelf niet die ervaring. Ons meisje vindt het net heerlijk in de opvang en bloeit daar open. De opvang was de afgelopen 2 weken dicht en het was duidelijk dat ze het gemist had. Ik denk dat je je gevoel best volgt. Het voelt niet aan als een tijdelijke regressie waar ze even door moet. De negatieve associatie is er en zal waarschijnlijk moeilijk te breken zijn. Dan is het misschien beter om haar (tijdelijk?) uit die omgeving te halen. Al snap ik dat het opvangprobleem echt niet gemakkelijk is... Misschien kan je eens rondkijken of er tijdelijk een andere opvang plek heeft? Sterkte hiermee!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 9 augustus 2023, 8:53

Oh tagomi, dat moet zo hart verscheurend zijn 🥺!

Dat een peutertje weent wanneer je hem/haar gaat afzetten is in principe heel normaal, tenminste als die dan snel erna ook weer gekalmeerd is. Dat is alleen maar een teken van een gezonde hechting tussen kind en moeder/vader.

Maar jouw dochter blijft er de hele dag ongelukkig he. Ze heeft er idd zoals Mich zegt, door ziek te zijn wrs een trauma opgelopen. Heb je andere opvang mogelijkheden of is dat moeilijk? Als die er zijn zou ik in jouw plaats daar zeker gebruik van maken. Daarnaast, ik weet niet van welke regio je bent, maar ik weet wel dat ze bijvoorbeeld in UZ Leuven een afdeling hebben, waar ze heel specifiek weten hoe ze moeten omgaan met baby's en peuters die zo'n trauma's opgelopen hebben. Het kan mss helpen om je daar eens te informeren? In Leuven is dat bij Dr. Binu Singh dat je moet zijn. Voor andere regio's weet ik het zo niet..
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 9 augustus 2023, 18:03

Bedankt voor jullie reacries!
Als het aan mij lag ging ze niet meer, maar mijn vriend is niet mee met mijn ideeen.. Hij vindt dat ze het maar moet leren om te gaan.
Ik ben zelf nog thuis tot eind maart dus zou zelfs pas terug opvang nodig hebben in april, wat mij niet onmogelijk lijkt om te vinden.
Gelukkig gaat ze maar 2 dagen per week naar de creche, de.overige dagen doe ik nu met haar vaak activiteiten waar ze veel met andere kindjes in contact komt. Ze vindt dit echt leuk en toont dan veel interesse in de kindjes rond haar, ze lacht ook naar iedereen die haar op een leuke manier aanspreekt. En zo ken ik haar ook, daarom begrijp ik niet waarom het in de creche zo misgaat. Naar mijn gevoel klopt er iets niet op deze manier. Ze is niet de makkelijkste peuter, dat zien we zelf ook wel met haar stevige eigen wil en geweldige driftbuien, maar normaal zouden ze daar toch mee om moeten kunnen daar..
Ik heb nu met mijn vriend afgesproken om het nog enkele keren aan te kijken met het nodige verdriet ook aan mijn kant, en dan verder te zien.

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 9 augustus 2023, 20:48

Oh moet inderdaad echt hartverscheurend zijn! Hier loopt het in de crèche gelukkig goed dus ik heb niet echt tips. Maar ik denk, als ik in de mogelijkheid zou zijn en ik weet dat mijn dochtertje niet gelukkig zou zijn in de crèche ik ze ook wel zou weg halen.

Hier hebben we vandaag het intake gesprek gehad voor een brusje. Ik verschoot wel ff dat alle bloedonderzoeken en terug een inwendige echo opnieuw moeten gebeuren. Afhankelijk van de beschikbaarheid van onze donor word het terug iui. Indien hij niet meer beschikbaar zou zijn icsi omdat we dan meer kans hebben op een brusje met dezelfde donor. We hebben nog twee strootjes.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 20 gasten