IUI-clubje

IUI Forum
Molski
Berichten: 292
Lid geworden op: 16 maart 2023, 18:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Molski » 17 maart 2023, 15:00

Cdj schreef:
17 maart 2023, 10:47
Molski schreef:
16 maart 2023, 20:03
Vrijdag 24/03 mag ik 's ochtends al gaan vr een bloedafname; gevolgd door een echo.
ALS alles goed is, spuitje ovitrelle en zou zaterdag 25/03 al de eerste IUI kunnen plaatsvinden.
We zijn er ons van bewust dat dit het beste scenario zou zijn. Evengoed wordt de cyclus afgebroken of is het te vroeg of is er niks.. Vind het allemaal opeens zo vlot gaan..
Ik hou via een app mijn cyclussen bij. Maar volgens de app zou ik pas een eisprong 31 maart hebben.
In beste geval, zou 25/03 dan toch te vroeg zijn?
Of wordt dit zo sterk beinvloed door Femara.
Deze vraag schoot me pas laat te binnen. Waardoor ik hier even raad kom vragen.. #tisallemaalzonieuw

Somebody? ❤️
Het is best veel info in het begin he :) en die dokters goochelen ook maar met waardes en namen van medicatie.

Ikzelf heb geen ervaring met Femara, maar het zal zeker wel zijn invloed hebben op je cyclus. Bij die afspraak voor bloedafname en echo gaan ze ook kijken of er een ovulatie zit aan te komen en afhankelijk daarvan de ovitrelle plannen. Die kan er dan ook voor zorgen dat je ovulatie iets vroeger is dan dat het van nature zou gegaan zijn.
Ik hou ook alles wel wat bij in een app, maar met medicatie mag je je er niet teveel aan vasthouden.

Nog veel succes!
Dank je wel.
Heeel veel info 😃 we kwamen in de auto en vroeg aan mijn vriend. Hoe wat wanneer, hoe heet dat medicijn weer? Was even helemaal van melk. 😂😂

Hoe reageer jij op jouw medicatie?
Kga ook alles blijven bijhouden.. onder het mom liever te veel dan te weinig info
iui 1: ❌️
iui 2: ❤️
04 januari 2024: S 💙

Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Wensje07 » 17 maart 2023, 16:06

Molski schreef:
17 maart 2023, 14:56
Wensje07 schreef:
16 maart 2023, 20:58
Molski schreef:
16 maart 2023, 20:03
Hoi iedereen!

Ik ben nieuw hier en net zoals vele beetje op zoek naar "lotgenoten", ervaringen en om beetje wegwijs te geraken in heel dit medische verhaal. ❤️

Na 9 maanden "proberen" zijn we, gezien mijn leeftijd (bijna39) gaan aankloppen bij het fertiliteitcentrum in Genk. Ondertussen zijn we door alle vooronderzoeken heen. Bij hem is alles oke. Ik heb op beide eierstokken 4 follikels, amh 0.44. Eileiders zijn mooi open en ik heb een regelmatige cyclus van 28-29 dagen.
Vandaag hebben we het laatste gesprek gehad bij de fertiliteitsconsulente. Het plan is 2x met femara, 2x met inspuitingen. Na 4x overschakelen op IVF.
Omdat mijn menstruatie vandaag gestart is mochten we kiezen om onmiddellijk tr starten OF bij de volgende cyclus. Uiteraard zijn we voor het eerste gegaan.. Zaterdag 18/3 moet ik starten met Femara (dag 3) en dit tot woensdag 22/3.
Vrijdag 24/03 mag ik 's ochtends al gaan vr een bloedafname; gevolgd door een echo.
ALS alles goed is, spuitje ovitrelle en zou zaterdag 25/03 al de eerste IUI kunnen plaatsvinden.
We zijn er ons van bewust dat dit het beste scenario zou zijn. Evengoed wordt de cyclus afgebroken of is het te vroeg of is er niks.. Vind het allemaal opeens zo vlot gaan..
Ik hou via een app mijn cyclussen bij. Maar volgens de app zou ik pas een eisprong 31 maart hebben.
In beste geval, zou 25/03 dan toch te vroeg zijn?
Of wordt dit zo sterk beinvloed door Femara.
Deze vraag schoot me pas laat te binnen. Waardoor ik hier even raad kom vragen.. #tisallemaalzonieuw

Somebody? ❤️

Hey welkom!!! Wauw spannend hé. Je kan mijn verhaal van de afgelopen maanden terugvinden in de posts hierboven. Ik ook 39 maar nog Lagere amh. Ik heb zo weinig goede reserve dat ik nu dinsdag prp gedaan heb..

De afgelopen maanden nam ik femara en had ik een zeer snelle eisprong. Maak je hoofd dus niet zot want echt alles is anders met diie Pillen. Althans bij mij toch. Als je graag je hart lucht mag je altijd sturen. Voor mij ook een steun
Heel erg spannend! Vind best moeilijk om de controle over iets heel persoonlijks over te geven. Maar goed, part of the process i guess. 🤷‍♀️
Ik ben heel erg benieuwd hoe Femara op me zal werken.

Een deel van je verhaal heb ik gelezen. Heftig!
Vind zo jammer dat het zo snel kan dalen met die waardes. Mijn vriend en ik hebben beide geen kinderen. Maar ik heb in een vorige relatie wel 2mk gehad. Wat achteraf bleek bij een genetische "fout" bij mijn ex.

Hoe gaat het nu met jou?

Liefs.

Hey hey

Ja heel spannend hé zo starten met femara
Ik voelde me direct heel speciaal. Maar dat is omdat je er zo mee bezig bent hé. Ik moet het niet meer nemen voorlopig omdat ik op zelfs twee pillen tegelijk niet meer reageerde. Die prp is dus de enige oplossing nog voor ecd. Heel spannend en ik merk dat ik liever leef de weken dat ik toch niks kan doen. Zoals nu.. Anders is de stress zo extreem... Ik moet acht weken wachten nu op effect van die prp. Maandag wel naar leuven en dan voel ik het al...
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

Molski
Berichten: 292
Lid geworden op: 16 maart 2023, 18:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Molski » 18 maart 2023, 20:58

Hoiihoii... vandaag eerste Femara genomen.
Ik hoop dat het allemaal wat werkt en het nodige doet voor komende vrijdag.

Sorry dat ik het vraag maar hoe loopt dat prp allemaal precies? Wat ik zo even googlede lijkt het me bijzonder zwaar en zenuwslopend.

X
iui 1: ❌️
iui 2: ❤️
04 januari 2024: S 💙

Cdj
Berichten: 177
Lid geworden op: 17 maart 2019, 6:34

Re: IUI-clubje

Bericht door Cdj » 18 maart 2023, 21:36

Molski schreef:
17 maart 2023, 15:00

Hoe reageer jij op jouw medicatie?
Kga ook alles blijven bijhouden.. onder het mom liever te veel dan te weinig info
Ik heb bij deze poging enkel Ovitrelle gespoten om mijn eicel te laten springen. Ik heb er niks van gevoeld, maar hoop dat het gewerkt heeft :) (nog enkele dagen in de wacht om te testen)

Ik heb al een dochter van 3, toen was het nog Clomid (eicel stimuleren) en Pregnyl (eicel springen).
Clomid was mijn ding niet zo, laagste dosis genomen en als resultaat 3 grote follikels en 20-tal volgers … dat was niet de bedoeling voor een gewone inseminatie. Die ronde moest ik overslaan. Volgens de gynae nu is de opvolger van Clomid wel gematigder/beter regelbaar.

De ronde erna met enkel Pregnyl heeft wel gewerkt :). Daarom nu ook eerst met enkel Ovitrelle.
Lesbische relatie
2017-2018: partner 7x IUI = 💙
2018-2019: 3x IUI = ❤️
2023: poging brusje - uitgerekende datum 14/03/2024

Blablabla
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 maart 2023, 22:01

Re: IUI-clubje

Bericht door Blablabla » 18 maart 2023, 22:13

Dag dames,

Ik ben nieuw hier op het forum. Zelf 27 jaar oud en mijn partner is 29. Al anderhalf jaar aan het proberen voor een kindje. Uit onderzoek van zijn semenstaal bleek dat slechts 1% een normale vorm had. De arts heeft IUI aangeraden. Op 27/03 hebben we hiervoor een afspraak bij de fertiliteitsarts ( bespreken iui traject) en mijn eerstvolgende menstruatie zou ergens rond 10/04 zijn. Dan zouden we meteen kunnen starten.

Ik zit nu met het volgende in mijn hoofd:

Ik heb wat opzoekwerk gedaan en de vorm van de sperma draagt bij aan het binnendringen van de eicel ( en dus het bevruchten). De uroloog zei wel dat dit een vrij variabele parameter is ( en dat het dus kan zijn dat er bij een ander staal beter/slechtere vormen waar te nemen zijn). Bij IUI gaat de spermacel alsnog zelf de eicel moeten bevruchten ( dus niet zoals bij icsi bv in een lab in de eicel gespoten). Als we al anderhalf jaar aan het proberen zijn, ga ik er toch wel van uit dat de vorm steeds slecht is en dat het dus de zaadcellen niet lukt om de eicel te bevruchten.

Zijn er mensen die ook in hetzelfde scenario zitten/zaten waarbij IUI succesvol was ( dus misvormde zaadcel maar geslaagde IUI?). Ik twijfel of we dit een kans moeten geven of meteen moeten overschakelen naar ICSI?

Succes aan iedereen die in een fertiliteitstraject zit, iui, icsi of icf maakt niet uit. We will do this💪🏼

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 18 maart 2023, 22:36

Blablabla schreef:
18 maart 2023, 22:13
Dag dames,

Ik ben nieuw hier op het forum. Zelf 27 jaar oud en mijn partner is 29. Al anderhalf jaar aan het proberen voor een kindje. Uit onderzoek van zijn semenstaal bleek dat slechts 1% een normale vorm had. De arts heeft IUI aangeraden. Op 27/03 hebben we hiervoor een afspraak bij de fertiliteitsarts ( bespreken iui traject) en mijn eerstvolgende menstruatie zou ergens rond 10/04 zijn. Dan zouden we meteen kunnen starten.

Ik zit nu met het volgende in mijn hoofd:

Ik heb wat opzoekwerk gedaan en de vorm van de sperma draagt bij aan het binnendringen van de eicel ( en dus het bevruchten). De uroloog zei wel dat dit een vrij variabele parameter is ( en dat het dus kan zijn dat er bij een ander staal beter/slechtere vormen waar te nemen zijn). Bij IUI gaat de spermacel alsnog zelf de eicel moeten bevruchten ( dus niet zoals bij icsi bv in een lab in de eicel gespoten). Als we al anderhalf jaar aan het proberen zijn, ga ik er toch wel van uit dat de vorm steeds slecht is en dat het dus de zaadcellen niet lukt om de eicel te bevruchten.

Zijn er mensen die ook in hetzelfde scenario zitten/zaten waarbij IUI succesvol was ( dus misvormde zaadcel maar geslaagde IUI?). Ik twijfel of we dit een kans moeten geven of meteen moeten overschakelen naar ICSI?

Succes aan iedereen die in een fertiliteitstraject zit, iui, icsi of icf maakt niet uit. We will do this💪🏼
Hey, hier was het 2% bij mijn man en een iets verminderde beweeglijkheid. Het is idd wel een variabele parameter. Je mag niet vergeten dat er eigenlijk 2 zaken gebeuren bij de IUI. Het staal wordt eerst al eens gewassen en gecheckt in het labo. Dus ze kunnen bij de IUI poging al aangeven wat de kwaliteit is. Daarnaast wordt bij IUI het zaad voorbij de cervix gebracht waardoor de zaadzellen alvast deze zware hindernis niet moeten ondernemen en de afvalrace daar niet moeten ondergaan. Ik ben de eerste keer bij de derde poging zwanger geworden en nu weer zwanger na een tweede poging. Ik zou IUI wel zelf aanraden aangezien het minder intensief is dan ICSI/IVF. Je kan drie pogingen doen en daarna evalueren met de arts of dit de juiste methode is of niet. Succes!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Blablabla
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 maart 2023, 22:01

Re: IUI-clubje

Bericht door Blablabla » 18 maart 2023, 22:48

En waarom wordt er gewassen? Hoe gebeurt dat exact? Is dat om de goed gevormde zaadcellen te selecteren? Aantal en motiliteit was wel goed dus ik vraag me constant af hoe ze tussen die miljoen zaalcellen dat 1e% procent goed gevormde kunnen selecteren😅 Daar maak ik me vooral zorgen over..

Wel super fijn dat het bij jou de oplossing was! Laten we hopen dat wij ook binnenkort dit kunnen zeggen🥰

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 18 maart 2023, 23:09

Blablabla schreef:
18 maart 2023, 22:48
En waarom wordt er gewassen? Hoe gebeurt dat exact? Is dat om de goed gevormde zaadcellen te selecteren? Aantal en motiliteit was wel goed dus ik vraag me constant af hoe ze tussen die miljoen zaalcellen dat 1e% procent goed gevormde kunnen selecteren😅 Daar maak ik me vooral zorgen over..

Wel super fijn dat het bij jou de oplossing was! Laten we hopen dat wij ook binnenkort dit kunnen zeggen🥰
Ik weet het exacte proces niet. Net een beetje opgezocht en het ziet ernaar uit dat er vooral een aantal centrifugatie stapjes gebeuren. Op zich niet verwonderlijk. Sperma bevat ook wel wat troep (eiwitten, dode zaadcellen, slecht gevormde etc) en dat hebben die goede zaadcelletjes niet nodig. Op zich is 1% ook niet weinig op die grote hoeveelheid. Bij een normale vruchtbaarheid is dat 4%, dacht ik. Door die selectie op voorhand en dan vooral het binnenbrengen vlak bij de eileiders geef je hen vaak een zetje om er dan wél te geraken. Die wasstap is trouwens ook wel gelijkaardig aan degene voor IVF. Ik ga wel eerlijk zijn, IUI heeft lagere slaagkansen dan IVF. Maar het minder intensieve van het traject en het gevoel dat je nog niet aan de laatste stap zit helpt wel. Met drie pogingen ben je ook nog niet zoveel tijd 'kwijt'. Bij mij was dit een half jaartje. Maar spreek zeker jouw zorgen uit tov je arts! Die kunnen wel wat meer uitleg geven over hoe jouw situatie is. En wie weet is IUI idd voor jou ook de oplossing.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Blablabla
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 maart 2023, 22:01

Re: IUI-clubje

Bericht door Blablabla » 19 maart 2023, 8:51

Ik ga dit zeker bespreken zoals je aanhaalt. Je bent super bedankt voor de reacties♥️ Zijn er nog mensen in IUI behandeling in Klina/Brasschaat toevallig? Of met succesverhalen hier in Klina☺️

Cdj
Berichten: 177
Lid geworden op: 17 maart 2019, 6:34

Re: IUI-clubje

Bericht door Cdj » 20 maart 2023, 7:57

Blablabla schreef:
19 maart 2023, 8:51
Ik ga dit zeker bespreken zoals je aanhaalt. Je bent super bedankt voor de reacties♥️ Zijn er nog mensen in IUI behandeling in Klina/Brasschaat toevallig? Of met succesverhalen hier in Klina☺️
Ik zie ook wel de zin in van eerst iui, gezien dat wel nog laagdrempelig/minder intensief is dan ivf.
Hier in het UZ Gent raden ze altijd aan om je afspraak alvast in te plannen met de gynae over de instap naar ivf. Dan verlies je geen wachttijd na je pogingen iui. En lukt die iui, dan annuleer je gewoon de afspraak.

Hier is het op naar de volgende poging. Ik was even vergeten hoe stom zo’n mislukte poging voelt, ook al was het nog maar de eerste.
Lesbische relatie
2017-2018: partner 7x IUI = 💙
2018-2019: 3x IUI = ❤️
2023: poging brusje - uitgerekende datum 14/03/2024

Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Wensje07 » 20 maart 2023, 9:29

Molski schreef:
18 maart 2023, 20:58
Hoiihoii... vandaag eerste Femara genomen.
Ik hoop dat het allemaal wat werkt en het nodige doet voor komende vrijdag.

Sorry dat ik het vraag maar hoe loopt dat prp allemaal precies? Wat ik zo even googlede lijkt het me bijzonder zwaar en zenuwslopend.

X

ik vandaag naar Leuven voor een update, en mogelijkse start weer. Nu een week na de PRP
Dat is ovariële verjonging, ze spuiten plasma van mezelf in de eierstokken en 75 % heeft dan weer een normale cyclus en de eitjes worden beter van kwaliteit. Een kleine ingreep onder narcose en binnen zes weken weer, maar kostprijs 2400 euro... :(
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

Molski
Berichten: 292
Lid geworden op: 16 maart 2023, 18:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Molski » 20 maart 2023, 12:06

Veel succes vandaag 🍀
Hopelijk is het een goede update.

Wat een dure bedoeling. Naast het financiële lijkt het me echt zwaar. Toch een heel wat dat je moet ondergaan.
Ik hoop van harte dat het allemaal losloopt en dat je snel een cyclus hebt met goede eitjes. Met dan een vruchtbaar gevolg aan.

Liefs x
iui 1: ❌️
iui 2: ❤️
04 januari 2024: S 💙

Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Wensje07 » 20 maart 2023, 12:09

Molski schreef:
20 maart 2023, 12:06
Veel succes vandaag 🍀
Hopelijk is het een goede update.

Wat een dure bedoeling. Naast het financiële lijkt het me echt zwaar. Toch een heel wat dat je moet ondergaan.
Ik hoop van harte dat het allemaal losloopt en dat je snel een cyclus hebt met goede eitjes. Met dan een vruchtbaar gevolg aan.

Liefs x
Dankjewel!! Ja het is heel spannend echt pfff. Zeker omdat de tweede behandeling binnen vijf weken is en ik pas binnen zeven weken weet of het echt aanslaat. Dus misschien is die tweede helemaal voor niets.
Ja, ik merk idd dat als ik er niet mee bezig ben ik echt gelukkiger ben.
Ik voel dat ik ECD aan het aanvaarden ben...

xxx
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

Molski
Berichten: 292
Lid geworden op: 16 maart 2023, 18:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Molski » 20 maart 2023, 12:58

😔 stom dat het allemaal zo lang duurt he.

Ik ben al heel de voormiddag mijn kop aan het breken over komende vrijdag.
Donderdag 16/3 was dag1 van mijn cyclus.
Zaterdag 18/3 ben ik begonnen met Femara. Dit moet ik tem woensdag nemen (5dagen). En vrijdag 24/3 is dus de bloedafname en echo. Maar dan ben ik toch maar op dag 9 van mijn cyclus.
Dan gaat een follikel toch nooit groot genoeg zijn?
Om zaterdag een eventuele inseminatie te hebben.
Mijn natuurlijke cyclus geeft aan dat dit pas op cd15 is...

Beinvloed de medicijnen het zo erg dat dit veel vroeger zou kunnen?
(Snap ook wel dat ik mogelijks vaker moet gaan).
Maar cd9 tov cd15.
iui 1: ❌️
iui 2: ❤️
04 januari 2024: S 💙

Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Wensje07 » 20 maart 2023, 13:16

Molski schreef:
20 maart 2023, 12:58
😔 stom dat het allemaal zo lang duurt he.

Ik ben al heel de voormiddag mijn kop aan het breken over komende vrijdag.
Donderdag 16/3 was dag1 van mijn cyclus.
Zaterdag 18/3 ben ik begonnen met Femara. Dit moet ik tem woensdag nemen (5dagen). En vrijdag 24/3 is dus de bloedafname en echo. Maar dan ben ik toch maar op dag 9 van mijn cyclus.
Dan gaat een follikel toch nooit groot genoeg zijn?
Om zaterdag een eventuele inseminatie te hebben.
Mijn natuurlijke cyclus geeft aan dat dit pas op cd15 is...

Beinvloed de medicijnen het zo erg dat dit veel vroeger zou kunnen?
(Snap ook wel dat ik mogelijks vaker moet gaan).
Maar cd9 tov cd15.
'lastig hé je moet altijd maar ondergaan..
Ja bij mij was het steeds zo. Dat versnelde het enorm en we waren steeds te laat. Daarom bij mij sneller echo
Beter te snel. Vanaf dat ze de grootte weten kunnen ze het wat inschatten
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten