Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Plaats reactie
Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 24 mei 2023, 7:31

Jena schreef:
23 mei 2023, 22:49
Hier een goede bevalling achter de rug,ook al lijkt het niet zo🙈 deze nacht om 1.30 ingeleid met ballon in baarmoeder (was afgesproken dat we gisteren om 20u naar ziekenhuis moesten komen vr inleiding s nachts en hopelijk bevalling vandaag).

Gaan slapen en soms wel pittige wee maar toch ook kunnen rusten. Tegen 5u30 waren mijn vliezen zelf gebroken ineens. Gelukkig, dan moest dat niet nog eens manueel in gang gezet worden. Naar verloskwartier.
Tegen 9.30-10u epidurale. Wou niet te vroeg maar ook zeker niet te laat. Volgens vroedvrouw goede timing om niet te laat te zijn. Zo zalig die epidurale 🙈 echt amai, erna geen pijn meer en eindeloos geduld omdat er toch geen pijn mee gemoeid is. Duurde lang eer ik voldoende opening had + mijn ferti dokter beschikbaar was. Tegen 14.45 is de arbeid begonnen. En hoewel ik goed perste volgens dr., Was ze na 45min nog geen mm opgeschoven en lag ze nog steeds heel hoog. Hij dacht dat er mss achterliggende reden was voor het niet afkomen (navelstreng, positie) + was te hoog om haar te forceren dus dan maar spoedkeizersnede. Viel reuze mee. Op zich zeer tevreden over vroedvrouw, anesthesist, mijn gynae, de epidurale en het feit dat het persen geprobeerd is ...

Voelt nu wel wat pijijk mijn buik en was echt wel kapot erna. Gelukkig kon vriend haar nemen ..

Succes nog iedereen,,!

Dus ik denk tot nu toe, iedereen keizersnede hier h🤷🏻‍♀️
Proficiat 💛 wat een verhaal… wel fijn dat je het ervaren hebt als een positief iets…
Idd tot hiertoe allemaal keizersnede’s dacht ik…

En de details van je kindje? 🤭
Geniet ervan en spoedig herstel!


Hier vrijdag een nieuwe controle heb terug zo hoge buikpijn soms langs 1 kant, weet niet of het maag / darmen of lever zijn of gewoon ribben omdat hij daar nog veel zit te schoppen…
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 24 mei 2023, 9:54

Jena schreef:
23 mei 2023, 22:49
Hier een goede bevalling achter de rug,ook al lijkt het niet zo🙈 deze nacht om 1.30 ingeleid met ballon in baarmoeder (was afgesproken dat we gisteren om 20u naar ziekenhuis moesten komen vr inleiding s nachts en hopelijk bevalling vandaag).

Gaan slapen en soms wel pittige wee maar toch ook kunnen rusten. Tegen 5u30 waren mijn vliezen zelf gebroken ineens. Gelukkig, dan moest dat niet nog eens manueel in gang gezet worden. Naar verloskwartier.
Tegen 9.30-10u epidurale. Wou niet te vroeg maar ook zeker niet te laat. Volgens vroedvrouw goede timing om niet te laat te zijn. Zo zalig die epidurale 🙈 echt amai, erna geen pijn meer en eindeloos geduld omdat er toch geen pijn mee gemoeid is. Duurde lang eer ik voldoende opening had + mijn ferti dokter beschikbaar was. Tegen 14.45 is de arbeid begonnen. En hoewel ik goed perste volgens dr., Was ze na 45min nog geen mm opgeschoven en lag ze nog steeds heel hoog. Hij dacht dat er mss achterliggende reden was voor het niet afkomen (navelstreng, positie) + was te hoog om haar te forceren dus dan maar spoedkeizersnede. Viel reuze mee. Op zich zeer tevreden over vroedvrouw, anesthesist, mijn gynae, de epidurale en het feit dat het persen geprobeerd is ...

Voelt nu wel wat pijijk mijn buik en was echt wel kapot erna. Gelukkig kon vriend haar nemen ..

Succes nog iedereen,,!

Dus ik denk tot nu toe, iedereen keizersnede hier h🤷🏻‍♀️
Dikke proficiat Jena! Mogen we ook de details van de baby weten? Hihi ik ben wel benieuwd!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 24 mei 2023, 10:01

Hier al 3 dagen veel pijn. Harde buiken tot in mijn maagstreek. Menstruatiepijn, bekkenpijn, lage rugpijn. Enorme pijnscheuten daar vanonder. Vroedvrouw gezien gisteren en ze zegt dat het oefenweeën zijn om alles daar binnenin voor te bereiden op de bevalling. Ik ben nu wel bang dat hij vroeger zal willen komen. Hou niet van onverwacht ongeplande dingen. Dat bezorgd me wel veel angst. Ik zeg elke dag tegen hem dat hij nog een beetje moet blijven zitten. 🙈 ik probeer veel te rusten en geen onnodige inspanningen meer te leveren.
Het verlengd weekend wel gebruikt om de meeste dingen allemaal klaar te hebben. Je weet maar nooit dat hij toch beslist om nog deze week te komen.
Spannend allemaal. Ik ben ook benieuwd hoe de kersverse mama’s het stellen nu, maar het is hier maar stilletjes precies 🙂
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 24 mei 2023, 18:55

Ons meisje heet Nan. En ze woog 3kg530 en was 51,5 cm groot😉 Borstvoeding verloopt half en half. Ik heb me er al heel hard moeten overzetten (ben niet zo fan van aan mn tepels zitten) en meestal valt ze na paar happen in slaap. Nog wat trial and error hier....

@gioa en sproetje: nog heel effe voor jullie 💪🏻

@muzieknootje of bear: tips voor aftercare keizersnede?
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Muzieknootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Muzieknootje » 24 mei 2023, 19:32

Jena schreef:
24 mei 2023, 18:55
Ons meisje heet Nan. En ze woog 3kg530 en was 51,5 cm groot😉 Borstvoeding verloopt half en half. Ik heb me er al heel hard moeten overzetten (ben niet zo fan van aan mn tepels zitten) en meestal valt ze na paar happen in slaap. Nog wat trial and error hier....

@gioa en sproetje: nog heel effe voor jullie 💪🏻

@muzieknootje of bear: tips voor aftercare keizersnede?
Hoi,

Voorlopig niet al te veel tips hier. Vooral heel veel rusten, veel water drinken en op tijd met de beentjes omhoog. Ik heb een hele lieve partner die de meeste taakjes op zich neemt 😉 ook de flesjes wanneer nodig. (Ik combineer ook fles en borstvoeding)

De borstvoeding is hier ook vooral nog veel trial en error. Ze hapt niet heel goed aan, waardoor het soms wel pijnlijk wordt. Productie komt ook niet heel goed op gang.
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Liesjeb » 24 mei 2023, 19:50

Hoi dames, niet mijn groepje maar wou graag even reageren 🙈

Ik ben ook via ks bevallen en blijkbaar is het normaal dat de bv of stuwing pas iets later goed op gang komt. Hier ook het geval 🙋‍♀️

Indien je graag bv wil geven maar het lukt niet helemaal, aarzel vooral niet om snel een lactatiedeskundige in te schakelen. Mijn zoontje had ook veel moeite met aanhappen, tot hysterische huilbuien toe, maar met haar hulp zijn we er wel geraakt!
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 24 mei 2023, 22:21

Jena schreef:
24 mei 2023, 18:55
Ons meisje heet Nan. En ze woog 3kg530 en was 51,5 cm groot😉 Borstvoeding verloopt half en half. Ik heb me er al heel hard moeten overzetten (ben niet zo fan van aan mn tepels zitten) en meestal valt ze na paar happen in slaap. Nog wat trial and error hier....

@gioa en sproetje: nog heel effe voor jullie 💪🏻

@muzieknootje of bear: tips voor aftercare keizersnede?
Wat een originele naam. Mooi gewichtje en Lengte hè!
Borstvoeding in het begin is altijd zoeken, sws bij keizersnede maar veelal ook int algemeen…aanleggen en nog is aanleggen, zalf aan de tepels, van die speciale multi mam kompressen… zoveel trucjes maar vooral geduld… ik hield het 9m vol bij ons eerste kindje, moest ook direct kolven doordat hij op neo lag… en ook niet goed kon aanhappen en snel uitgeput was…

Ik las tijdens deze zwangerschap het boek “Van mijn Melk” geschreven door iemand die ik volg op IG. Maar heb ook vroedvrouw dus veel weet heeft van bv.. dus mss toch ook is informeren bij een lactatie deskundige.


Veel succes 🤞🏼
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 24 mei 2023, 22:53

Bedankt iedereen voor de tips!😘
Ooh ik dacht dat je pas na 6 of 8 weken mocht combineren met borst en flesje? Mn vroedvrouw zei dat, udeaal als dit vroeger kan muzieknootje!
Ga me idd wat prof laten bijstaan , beter zo👍🏻
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 24 mei 2023, 23:18

Jena schreef:
24 mei 2023, 18:55
Ons meisje heet Nan. En ze woog 3kg530 en was 51,5 cm groot😉 Borstvoeding verloopt half en half. Ik heb me er al heel hard moeten overzetten (ben niet zo fan van aan mn tepels zitten) en meestal valt ze na paar happen in slaap. Nog wat trial and error hier....

@gioa en sproetje: nog heel effe voor jullie 💪🏻

@muzieknootje of bear: tips voor aftercare keizersnede?
Oh wat een flinke meid. Leuke naam ook! Best wel origineel 🥰 probeer maar veel te genieten van jullie prinsesje. Ze worden zo snel groot!

Hier wordt het alvast heel zwaar. Veel pijn. De oefenweeën zijn al bijna niet te dragen voor mij. Maar ik zou toch nog even moeten volhouden. Ik zie hoe ver ik kom. Maar als het teveel wordt zal er toch ingegrepen moeten worden denk ik.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Hillie » 24 mei 2023, 23:43

Jena schreef:
24 mei 2023, 22:53
Bedankt iedereen voor de tips!😘
Ooh ik dacht dat je pas na 6 of 8 weken mocht combineren met borst en flesje? Mn vroedvrouw zei dat, udeaal als dit vroeger kan muzieknootje!
Ga me idd wat prof laten bijstaan , beter zo👍🏻
Ik had bij mijn dochter vanaf dag 2 of 3 al tepelkloven, dus ik moest tijdelijk dan ook al starten met kolven en flesje (met tepelhoedje zag ik echt dat ze bloed aan het drinken was!). Wel belangrijk dan idd dat je een flesje neemt dat het meest op borst lijkt, als je wil combineren (bij ons raadden ze dan Tommee Tippie aan, en die gebruiken we nog steeds).
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 25 mei 2023, 10:18

Voor de borstvoedende mama’s
Er zijn veel winkels die kolf consulten doen waar je elke kolf kan testen…
Liedekerke heeft zo eentje, ook Roeselare, babloom doet dit ook en de wolk maar via Google vind je er zeker nog…
Want borsten zijn uniek en ook een kolf is echt persoonlijk elke borst reageert er anders op!

Veel succes!

Hier morgen nog is een controle, maar denk niet dat er daar beneden al veel zal verandert zijn…
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 26 mei 2023, 14:03

Hoe was je echo vandaag gioa?

Wel het voeden gaat veel vlotter nu, blijkbaar hapt Nan goed aan uit nature, ik legde haar niet zo goed qua positie. Maar ondertussen kan ik overweg met de madonna en de rugby positie 😉
Ik vrees wel dat er rechts tepelkloven in de running zijn. Doet echt steeds veel pijn daar (ondanks mn zalf) en na dr google, denk ik dat ik de kloven begin te zien💩

Ga een dagje vroeger weg uit ziekenhuis. Voel me qua herstel wel goed (blijft wel een trekkerige wonde en pijnstilling is noodzakelijk) . Ze hadden me gezegd dat het 7 dagen kon duren voor een grote boodschap, gisteren en vandaag al kunnen doen zonder pijn ...

Hopelijk alles goed met de rest en hun baby's + spannende tijden voor sommigen weldra!❤️
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 26 mei 2023, 16:27

Jena schreef:
26 mei 2023, 14:03
Hoe was je echo vandaag gioa?

Wel het voeden gaat veel vlotter nu, blijkbaar hapt Nan goed aan uit nature, ik legde haar niet zo goed qua positie. Maar ondertussen kan ik overweg met de madonna en de rugby positie 😉
Ik vrees wel dat er rechts tepelkloven in de running zijn. Doet echt steeds veel pijn daar (ondanks mn zalf) en na dr google, denk ik dat ik de kloven begin te zien💩

Ga een dagje vroeger weg uit ziekenhuis. Voel me qua herstel wel goed (blijft wel een trekkerige wonde en pijnstilling is noodzakelijk) . Ze hadden me gezegd dat het 7 dagen kon duren voor een grote boodschap, gisteren en vandaag al kunnen doen zonder pijn ...

Hopelijk alles goed met de rest en hun baby's + spannende tijden voor sommigen weldra!❤️

Hey
Vandaag nieuwe controle gehad…
Op echo alles ok, Bebe gegroeid ongeveer 2kg790gr
Maar mijn bloedwaarden van mijn lever waren toch wat verslechterd… had deze week ook wat last rechtsboven en kan hiermee te maken hebben.
Dus net telefoon gehad van
Mijn Gyne binnen 48u, zondagochtend dus
moet ik naar de Materniteit voor monitor te doen, urine test en nieuwe bloedtest afhankelijk hoe die zijn… wordt dan beslist om ofwel ingeleide bevalling in te plannen volgende week of als het toch meevalt qua waarden… gewoon extra controles en nog afwachten…(omdat het dus risico op zwangerschapsvergiftiging kan zijn…)
Tenzij ik plots hoofdpijn en misselijk wordt moet ik direct gaan….


@jena bv is echt werken en vaak ook afzien int begin maar je bent goed bezig, laat je vooral goed bijstaan door lactatie deskundige of vroedvrouw met veel ervaring rond borstvoeding! Veel succes en spoedig herstel!
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door mich75 » 26 mei 2023, 17:57

@Jena, proficiat met jullie dochter!

Groot gelijk dat je vroeger naar huis gaat als je je goed voelt, ik voelde me thuis beter dan in het ziekenhuis, buiten de eerste keer, maar toen had ik wel complicaties en MOEST ik naar huis.

Met een ks kan de bv soms wat moeilijker starten, maar jouw lichaam heeft alles meegemaakt wat nodig is om de bv op gang te brengen.

Een groot deel van het succes van bv is relax zijn. Stress en onzekerheid werkt echt averechts.

Het beste middeltje om tepelkloven te voorkomen en te genezen is na elke voeding enkele druppeltjes moedermelk aan de tepels smeren.

Ik heb van meerdere vrouwvrouwen gehoord dat ik een natuurtalent ben, misschien komt het daardoor, maar ik heb het nooit als werken of een opgave ervaren. Ik vond het veel makkelijker dan flesjes, zeker 's nachts of wanneer je op stap bent.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 28 mei 2023, 13:17

Hoi hoi dames

Hier deze ochtend nr Materniteit.

Urine en monitor waren ok!

Bloedresultaten nog af te wachten…
Dus ze zei van we kunnen nog zien wat we doen als Labo super hoog resultaat geeft van lever afwijking maar als het stilletjes aan stijgt kunnen we zeker opvolgen om de 2 dagen ofzo…

Tenzij ik plots me onwel voel,
Gezwollen ben
Sterretjes zie en me echt niet ok voel ( en thuis ook bloeddruk volgen uiteraard )

Dus voor nu mocht ik naar huis!
Wel helse nacht van die pijn rechtsboven tot in mijn rug voelbaar…

Morgen 38w dus sws zijn het de laatste zware weken hè
Zaterdag heeft mijn zoontje schoolfeest en daar zou ik toch graag bijzijn…


We wachten af wat er zal gebeuren of hoe de resultaten zullen zijn 🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Hoe met de rest?
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten