Uitgerekend mei-juni-juli 2025

Plaats reactie
Evaeke

Re: Uitgerekend mei-juni-juli 2025

Bericht door Evaeke » 6 april 2025, 20:35

Hallo !

Hier ook alles goed, dinsdag 30 weken echo.. Ben benieuwd qua gewicht en lengte! Ik voel me fysiek wel nog altijd goed dus dat is wel fijn. Beetje meer en sneller vermoeid maar mag verder niet klagen.

Hier is nog niet alles klaar πŸ™ˆ nog bezig aan de kinderkamer en de doopsuiker is ook nog niet geregeld, het kaartje wel.
De tas geen idee wanneer die best klaar is? Misschien tegen week 34 ofzo? πŸ™ˆ soms denk ik.. ik weet echt niks hahha.

@inge ik herken het wel, ik denk ook vaak omg binnenkort is ze echt hier, ik ben gezond zenuwachtig zullen we maar zeggen 😁

@avocado succes met de suikertest ! πŸ€πŸ€ Ik snap dat je nog even opziet tegen het schilderen, maar je gaat heel blij zijn als het af is, dan hoef je je er dan niet meer druk om te maken!

@luna nog een hele fijne vakantie gewenst! Geniet er maar van! Wij gaan komend weekend ook nog een weekendje weg πŸ₯°

Groetjes πŸ€—

Poppemieke

Bericht door Poppemieke » 10 april 2025, 10:59

Hallo allemaal!

Momenteel 26 weken ver en kleine man doet het goed. Nu uitkijken naar de 3D echo volgend weekend. Hoop dat hij hier een keertje goed voor ligt want hij speelt steeds verstoppertje. Vorige vrijdag ook nog medische echo gehad en meneertje zit hier ook al P95 voor gewicht en P90 voor lengte. Gewicht werd al geschat op een dikke kilo en hij zou al een kleine 36 cm zijn. Hou mijn hart vast voor zijn uiteindelijk geboortegewicht en -lengte. :shock:
Ik heb dus ook een klein vermoeden dat hij iets vroeger gaat mogen/moeten komen. Voor de een of andere reden heb ik al lange tijd 6 juli in mijn hoofd. Time will tell!

@Avocado Hier moest ik ook onmiddellijk de uitgebreide test doen maar deze was helemaal in orde dus het is hier gewoon een groot bazeke. Ik vond het suikerdrankje al bij al wel meevallen. Is het lekker, nee maar ik had erger verwacht. Ik vond het een heel gesuikerde limonade die wel wat zwaar op de maag lag, maar ik heb er geen problemen mee gehad om het op te drinken. Meneertje had wel een serieuze sugar rush nadien, hij heeft heel wat afgestampt die dag. :D

De voorbereidingen zijn ook volop aan de gang. Zijn kamertje begint vorm te krijgen, hoop dit deze paasvakantie af te werken nu ik nog wat mobiel ben :lol:
Ik ben ook al volop bezig met babywasjes zodat dat al allemaal in orde is en ik me hier geen zorgen meer over moet maken. Kaartje ligt al sinds maart vast en het doopsuiker staat zo goed als vast, enkel de labeltjes en afwerking moet ik nog kiezen, maar dat zal waarschijnlijk iets voor mei zijn.
Begin juni ga ik dan in werkverwijdering, dus op dag 1 hiervan ga ik het doopsuiker klaar maken. Ik ga ook zorgen dat mijn ziekenhuistas klaar staat dan, dus dat zal op 34 weken zijn. Afhankelijk van de controles kan ik nog zien of het vroeger of later kan.
Dus op zich sta ik er eigenlijk wel goed voor, maar toch slaat de paniek hier soms wel eens toe. Zeker omdat de tijd ineens lijkt te vliegen, de weken voorbij vliegen en voor ik het weet gaat mijn mannetje er zijn.
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
06/24 - Overstap naar AZ Jan Palfijn Gent
08/24 - IUI 1 πŸ‘Ž
10/24 - IUI 2 🩡 - Ferre 04/07/2025

Luna2206

Bericht door Luna2206 » 10 april 2025, 13:37

Hey Poppemieke,

Ook bij mij is ons mannetje groter (40cm) en zwaarder (1kg200) geschat op 28w…
Ik zei dan kei-enthousiast: β€œHij komt dan vroeger! πŸ˜β€ maar blijkbaar heeft dat geen invloed op de bevallingsdatum.
In tegendeel; mΓ¬jn uitgerekende datum is al 2x verplaatst (was eerst 16/6, dan 19/6, dan 18/6). Op basis van wat ze dat berekenen weet ik dan eig niet…

Heb wel al teveel pakjes maat 50 denk ik πŸ™‰

Groetjes
01/24: Eerste afspraak
-
03/24: IUI 0 - eisprong gemist - geen inseminatie
04/24: IUI 1 - neg.
05/24: IUI 2 - neg.
06/24: IUI 3 - neg.
Eileideronderzoek + nieuwe donor
09/24: IUI 4. Pos. πŸ’•

Poppemieke

Bericht door Poppemieke » 12 april 2025, 8:47

Hey Luna!
Wat hebben we toch sterke ventjes op komst! πŸ₯°
Kans bestaat altijd dat ie wat vroeger moet komen als ze te zwaar en te groot worden geschat. Hangt waarschijnlijk ook wel van de gynaecoloog/het ziekenhuis af. We zullen wel zien wanneer we ons mannetje in de armen mogen sluiten. 😊

Ikzelf heb geen enkel maatje 50 gekocht. Ik ben meteen naar maatje 56 gegaan omdat ik al een klein vermoeden had dat ie, net zoals de mama, geen kleine baby gaat zijn πŸ˜…. Ik was zelf 55,5 cm en 4,1kg bij de geboorte (en dan hebben ze mij al een kleine 3 weken vroeger laten komen πŸ˜…). Hetzelfde met mijn broer. Vandaar de verwachting dat ie vroeger gaat komen. Te laat gaan ze volgens mij zeker niet toelaten.
Moest het toch zijn dat ie er kleiner uitkomt dan verwacht, stuur ik de oma en opa wel even naar de solden voor kleinere maatjes. 😊

Volgende zaterdag ook nog een 3D echo ingepland dus hopelijk al een klein voorproefje van hoe m´n mannetje eruit gaat zien. Laat ons hopen dat hij zich voor een keertje eens goed draait voor de foto. 🀞

Groetjes en geniet van de zon vandaag!
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
08/24 - IUI 1 πŸ‘Ž

Ada

Bericht door Ada » 12 april 2025, 22:03

Wilde even laten weten dat ik vorige week bevallen ben op ruim 31 weken. Mijn zoontje ligt op de nicu maar hij leeft en doet het goed. Na het verlies van mijn vorig kindje ging ik nu nog veel vaker aan de monitor en op de laatste monitor was dus te zien dat hij zich niet zo goed voelde. De navelstreng was hier vermoedelijk (weer) de oorzaak van maar deze keer waren we dus op tijd... het is weer een moeilijke gebeurtenis erbij maar ik ben zo blij dat ik nu nooit meer zwanger moet zijn of een fertiliteitsbehandeling moet doen. Deze zwangerschap was ook echt een mentale hel, ik was zo op van het bang zijn. Gisteren ook de laatste spuit clexane (owv keizersnede) gezet en amai, dat was ook gek om te beseffen dat het nu gedaan is met spuiten zetten bij mezelf. 6 jaar ben ik ermee bezig geweest om mijn kindjes te krijgen. Focus nu is thuis geraken en dan begint er een volgend hoofdstuk in mijn leven.

Ik hoop dat jullie zwangerschappen verder goed verlopen!
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - πŸ’™
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - 2x fet ❌
Aug 24 start icsi 6 :(

mich75

Bericht door mich75 » 13 april 2025, 7:45

Dikke proficiat Ada!

Wat een parcours alweer, maar deze keer gelukkig met een goede afloop.

Met een beetje geluk kan je ventje mee naar huis over 4-6 weken.

Ik wens jullie een mooie toekomst samen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Minime2024

Bericht door Minime2024 » 14 april 2025, 15:44

Proficiat Ada! Gelukkig waren ze er deze keer op tijd bij!
Nog eventjes volhouden en binnenkort zijn jullie met 3 thuis!
Ik duim dat alles vlot verloopt de komende weken en dat je snel kan beginnen genieten van het nieuwe normaal!

Margootje

Bericht door Margootje » 20 april 2025, 12:38

Oh Ada
Ik heb me zo vaak afgevraagd hoe het met je ging, om dan nu dat nieuws te lezen dat jouw vurig gewenste kindje is gearriveerd is fantastisch. Wat zal het inderdaad een voortdurend aanwezige angst geweest zijn en zo onwerkelijk dat het eindelijk voorbij is.
Ik hoop dat de rust weerkeert voor jullie en dat je alles een plaats weet te geven op tijd en stond.
Van harte proficiat aan jouw gezin β€οΈπŸ’™πŸ’›πŸ’™ 🌈
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Inge86

Bericht door Inge86 » 23 april 2025, 17:19

@Ada

Een hele dikke proficiat met je zoontje!! πŸ’™
Het is een heftig/zwaar parcours voor je geweest. Maar je zoontje heeft meermaals al bewezen tijdens je zwangerschap dat hij een vechtertje is en dat zal hij verder zetten.
Hoe gaat het inmiddels met hem? En uiteraard ook met jou?
Probeer ook wat te genieten van de kleine dingetjes en hopelijk mag je hem snel mee naar huis nemen 🀞🏻

Inge86

Bericht door Inge86 » 23 april 2025, 17:32

Dag dames,

Hoe gaat het met jullie? Stilaan aan het aftellen?
De laatste taakjes in orde aan het brengen?

@Poppemieke, hoe was de 3D echo? Heeft hij zich laten zien? Of speelde hij verstoppertje? 🀭

@Avocado, hoe was je suikertest?

@Luna, genoten van de 'babymoon' vakantie in ItaliΓ«? πŸ™‚
Heerlijk om nog eventjes met zijn 2'tjes er tussenuit te gaan vooraleer jullie binnenkort met 3 zijn denk ik?

@Eva, hoe was je 30w echo?

@cever, hoe is het met jou? Verloopt alles goed?

Hier is alles prima. Het 'einde' komt stilaan in zicht (en nog steeds heb ik dat besef niet ), komende zondag 36w 😱. De tijd vliegt de laatste tijd wel voorbij (in tegenstelling in het begin van de zwangerschap.
Ik ben nog altijd vrij relaxed, alles is ook klaar (denk ik, want soms denk ik: ik ben toch niets vergeten?). Momenteel kan ik het dus goed loslaten allemaal (en heb ik zoiets van: ik zie het wel en laat het gewoon op mij afkomen). Of dat zo blijft, is een andere vraag.. πŸ˜†

Nog veel succes allemaal!

Avocado

Bericht door Avocado » 24 april 2025, 20:37

Ada proficiat met je zoontje! Ik loop wat achter, maar van mij ook het aller, allerbeste gewenst.

Mijn suikertest was goed, oef! Maar de baby blijft hard verder groeien, vandaag zei de dokter dat hij aan dit tempo op 40 weken ongeveer 4,3 kg zal zijn. Ze gaan nu nog nauwer opvolgen en ik moet er rekening mee houden dat hij misschien toch al vroeger moet komen.
Voor baby zelf allemaal niet erg, maar voor ons wel even onzekerheid, wanneer en hoe gaat die bevalling verlopen... En hoe komt dit toch, want mijn familie is maar gemiddeld en mijn vriend zijn familie zelfs allemaal kleine mensen :)

Ik schaam mij een beetje om het te zeggen, maar soms slagen mijn gedachten op hol, en denk ik: stel je voor dat dit eigenlijk niet ons embryo is. We moeten maar vertrouwen op het ziekenhuis. Natuurlijk geloof ik dat niet echt hoor!

Bij jou komt het echt wel dichtbij, Inge! Goed dat je zo goed voorbereid bent en het hoofd koel kan houden :D
UZ Jette
jan-aug 24: 6 IUI rondes - negatief
okt-nov 24: IVF/ICSI - 6 cryo's - 1ste positief πŸ’™

cever23

Bericht door cever23 » 6 mei 2025, 14:21

Proficiat Ada met de geboorte van jullie zoontje! Geniet van jullie gezinnetje en hopelijk zijn jullie snel thuis.

Ik loop hier ook heel wat berichtjes achter.. Ook loop ik serieus achter op alle nog in orde te brengen zaken! :lol:
Ik heb nog geen geboortekaartjes, ik wacht nog op een ontwerp :roll: en ook het doopsuiker moet nog gekozen worden.
Verder doet ons kleintje het goed. Ik ben nu bijna 33 weken. Bij het vorige consult bij de gynaecoloog op 31 weken lag ze nog in stuit dus hopelijk is ze intussen toch terug gedraaid.

@avocado, hihi ik begrijp die gedachten! Onze eerste dochter was bij de geboorte 53 cm groot en blijft steeds de grootste van haar leeftijd, terwijl mijn man en ik helemaal niet zo groot zijn. Soms grappen we hier ook wel over.. stel dat ze die embryo's geswitched hebben?! Maar ze is een kopie van ons, dus dat zit wel goed. :D

@Inge, heel veel succes met de nakende bevalling gewenst !

Hoe gaat het met de rest van de dames ?

Avocado

Bericht door Avocado » 18 juni 2025, 13:38

Het forum lag heel lang plat, ik dacht dat het misschien gedaan was met De Verdwaalde Ooievaar.
Ondertussen zijn hier nog kindjes geboren? Want ik was als laatste uitgerekend denk ik, en zit nu ook aan mijn laatste weken!
Ben er nu bijna 34 maar de baby zou al 3 kg wegen, dus over 4 weken gaan ze inleiden. Dubbel gevoel, hoe sneller hij er is hoe liever, maar ik had wel op een natuurlijke bevalling gehoopt.
Benieuwd hoe het bij iedereen is verlopen, ik wens jullie alvast een super mooie tijd toe!
UZ Jette
jan-aug 24: 6 IUI rondes - negatief
okt-nov 24: IVF/ICSI - 6 cryo's - 1ste positief πŸ’™

Luna2206

Bericht door Luna2206 » 18 juni 2025, 14:42

Hey iedereen,

Ik vond het ook spijtig dat ik niet meer op het forum geraakte maar nu dus terug wel :)
Eergisteren was mijn uitgerekende datum maar tot nu toe nog windstil!

Zijn er nog baby’tjes geboren?
01/24: Eerste afspraak
-
03/24: IUI 0 - eisprong gemist - geen inseminatie
04/24: IUI 1 - neg.
05/24: IUI 2 - neg.
06/24: IUI 3 - neg.
Eileideronderzoek + nieuwe donor
09/24: IUI 4. Pos. πŸ’•

Poppemieke

Bericht door Poppemieke » 19 juni 2025, 19:25

Hallo allemaal!

Eindelijk weer online! πŸŽ‰
Ondertussen 36 weken hier met een ventje dat nu al een 3,5 kg zou wegen. Nog eens op controle op 38 weken en dan wss inleiding op 38+2. Het aftellen kan hier dus beginnen en ben er niet kwaad om met het warme weer. πŸ₯΅ Ik sukkel ook al 2 weken met zwangerschapsischias waardoor ik nu echt extreem aan de waggel ben en amper iets kan doen dus het moet niet te lang meer duren. πŸ˜…
Hij heeft zich trouwens heel mooi laten zien op de 3D echo, zo lijkt hij echt een complete kopie van mijn broer en mezelf als baby te zijn. Ik ben benieuwd hoe ie er in het Β΄echtΒ΄ gaat uitzien. πŸ₯°

Voor al diegenen die al bevallen zijn, dikke proficiat en geniet van jullie wondertje! 🩷🩡
Voor diegenen die nog moeten bevallen, heel veel succes! ☘️☘️
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
08/24 - IUI 1 πŸ‘Ž

Plaats reactie