Geen intimiteit meer sinds traject

Plaats reactie
Avocado

Geen intimiteit meer sinds traject

Bericht door Avocado » 9 april 2025, 12:25

Hoi weet niet of hier tegenwoordig nog veel reactie komt, maar wou het toch effe kwijt.

Mijn vriend en ik hebben een heel goede relatie en 2 jaar geleden mocht er een kindje komen, maar helaas was het ons niet direct gegund. Vanalles geprobeerd en uiteindelijk via ICSI ben ik nu bijna 6 maanden zwanger.

De liefde is nog eens zo groot, maar fysiek schiet er niks meer over. Ik kan mij nu de laatste keer seks niet meer herinneren, maar tijdens mijn zwangerschap is het niet meer gebeurd, dus al zeker een half jaar geleden. En tijdens ons traject was het ook al niet veel meer. Met momenten was het pure noodzaak en hebben we er echt niet van kunnen genieten, denk dat dat het kapot gemaakt heeft. Daarna heeft het ziekenhuis het overgenomen en moesten we niks meer doen. Ik vond dat tijdelijk goed om terug op adem te komen, maar nu begin ik mij toch ongerust te maken, wat als het niet meer terugkomt?

Hebben jullie tips? Probleem is ook dat de behoefte er niet meer is bij mij, zeker tijdens de zwangerschap ben ik te gevoelig en oncomfortabel. Ik heb schrik dat mijn vriend het ook niet meer durft of wil met mij. Vind het moeilijk om erover te beginnen praten zonder verwachtingen te scheppen, het is momenteel een beetje een elephant in the room.
UZ Jette
jan-aug 24: 6 IUI rondes - negatief
okt-nov 24: IVF/ICSI - 6 cryo's - 1ste positief 💙

mikasa

Re: Geen intimiteit meer sinds traject

Bericht door mikasa » 24 april 2025, 9:33

Het jy al ooit probeer om hierdie gevoelens met jou maat op Among Us Online 'n sagte, drukvrye manier te deel, bloot om gehoor en verstaan ​​te word? Ek wonder of, as ons albei gaan sit en praat vanuit 'n plek van liefde, ons hierdie stille angs geleidelik kan oplos?

jeffreestar

Bericht door jeffreestar » 6 mei 2025, 4:16

Geef jezelf tijd: Zwangerschap verandert je lichaam en hormonen enorm, dus het is normaal dat je behoefte nu lager is. Dat kan na de bevalling en herstelperiode veranderen, Crazy Cattle 3D dus probeer jezelf niet te veel druk op te leggen.

jesse99

Bericht door jesse99 » 7 mei 2025, 5:08

Bedankt voor het delen, je bent dapper. Tijdens de zwangerschap, en vooral na ICSI, is het heel normaal dat de intimiteit verandert. Het is niet onterecht dat u zich zorgen maakt, maar dit is slechts een fase. Probeer je gevoelens op een rustige manier met je partner te delen, zonder druk. Luister gewoon naar elkaar. De liefde is er nog steeds en de intimiteit kan op een Retro Bowl nieuwe manier terugkeren, als beiden daar klaar voor zijn. Je bent niet alleen.

timidsew

Bericht door timidsew » 22 juli 2025, 6:26

Your body and mind have been through a lot, and it's okay to feel disconnected from physical intimacy right now. And hey — speaking of things that take timing, focus, and sometimes lots of retries: play Geometry Dash to remind yourself how persistence pays off!
Raymond Charles

Plaats reactie