PICK UP IN NATUURLIJKE CYCLUS - IEM ERVARING MEE?

ICSI Forum
Plaats reactie
bbfc
Berichten: 188
Lid geworden op: 25 februari 2009, 21:51

PICK UP IN NATUURLIJKE CYCLUS - IEM ERVARING MEE?

Bericht door bbfc » 10 januari 2010, 15:06

Hallo,
Omdat ik een low responder ben, wordt voorgesteld om pick up te doen in natuurlijke cyclus? Heeft iemand hier ervaring mee? En in welk centrum?
Thx

loesje
Berichten: 568
Lid geworden op: 3 juni 2009, 9:41

Bericht door loesje » 16 januari 2010, 11:53

hoi,

ik heb al twee maal een PU had in natuurlijke cyclus, ben ook een low responder. Ze gaan op de zelfde manier te werk als bij een gewone PU maar er wordt geen infuus geprikt en er wordt ook geen pré medicatie gegeven. Je moet ook niets van hormonen nemen enkel je utrogestan bolletjes. Na drie dagen is het terugplaatsing en dan 14 dagen nagelbijten voor de uitslag.
Veel succes

bbfc
Berichten: 188
Lid geworden op: 25 februari 2009, 21:51

Bericht door bbfc » 17 januari 2010, 11:53

bedankt!!
Aan de reacties te zien wordt dat toch nog niet te veel gedaan?!

loesje
Berichten: 568
Lid geworden op: 3 juni 2009, 9:41

Bericht door loesje » 17 januari 2010, 17:35

neen, blijkbaar niet. Maar mijn gyneacoloog is er toch zeer enthousiast over. Blijkbaar halen ze heel goede resultaten omdat het in volledige natuurlijke cyclus is. Heb op 2 januari een terugplaatsing had van een 8 cellig embryo dinsdag moet ik bloed laten trekken. Ik hoop dat mijn Dr gelijk krijgt. Het mag eens tijd gaan worden vind ik :?
veel succes met je PU

kat13
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 december 2009, 19:13

Bericht door kat13 » 18 januari 2010, 17:23

hallo bbfc en loesje,

ik heb juist mijn 4de poging achter de rug en weer mislukt :( .(heb deze morgen mijn PU gehad) ben ook low responder. heb telkens maar 1 follikel en eicel is nooit rijp genoeg.

mijn gyn stelt nu ook voor om PU te doen in natuurlijke cyclus. ik heb terug een afpraak op 23 febr voor een bespreking.

moet je echt niets van hormonen nemen? wel iets om je eisprong tegen te houden waarschijnlijk.

loesje, ik hoop voor jou dat je morgen goed nieuws krijgt.

grtjs

kat

kat13
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 december 2009, 19:13

Bericht door kat13 » 19 januari 2010, 17:21

hallo loesje,

heb je goed nieuws gekregen vandaag?

vraagje,

is het mogelijk dat de eicel eventueel beter rijpt in natuurlijke cyclus? ik heb er geen ervaring mee. probleem is dat eicel nooit rijp genoeg is en ik zit met zoveel vragen hé. gyn denkt dat de kwaliteit ev. zou beter zijn zonder heel de boel op te fokken met hormonen.

grtjs

kat

Teresa
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 mei 2007, 23:54

Bericht door Teresa » 19 januari 2010, 21:36

Hoi kat,

ik heb ook éénmaal pu gehad in natuurlijke cyclus. geen hormonen spuiten, maar had wel een infuus bij de pluk. Er was maar één enkele eicel, maar wel een goede.
(Mijn gyn is ook voorstander van niets of weinig hormonen)
Het spijtige is dat het één dag na de bevruchting gestopt is met delen en is dus is tp niet kunnen doorgaan. Dat was wel effe balen :cry:
Blijkbaar ligt het dan toch aan de kwaliteit van de eicellen al dan niet of ze wel of niet rijp genoeg zijn.
En kwaliteit heeft met zo veel dingen te maken, leeftijd, medicatie, vroegere operaties in de buik, genetisch, of gewoon brute pech :evil:

@ loesje: duim dat je goed nieuws hebt gehad xxx

Groetjes Teresa 8)

kat13
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 december 2009, 19:13

Bericht door kat13 » 20 januari 2010, 12:16

hallo teresa,

ja we gaan het eens proberen hé.ben wel bang :? voor de kwaliteit omdat ik ook jarenlang zware medicatie (ledertrexate) genomen heb voor mijn ziekte van crohn. ben wel blij dat die hormonen niet nodig zijn. kloop daar heel prikkelbaar van. moet je dan echt niets nemen om je eisprong tegen te houden en de pregnyl ook niet?

hoe is het met jou trouwens. wanneer begin jij terug met nieuwe poging? ik las dat jij probeerde via eiceldonatie.

nog eens bedankt voor je berichtje
grtjs

kat

kago
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 maart 2009, 22:17

Bericht door kago » 8 februari 2010, 11:30

Ik start ook nu in natuurlijke cyclus (voor icsi) in Jette wegens ook maar 1 follikel telkens. Ik heb al wel een voorschrift meegekregen voor de pregnyl. Die moet ik zeker nemen voor de PU.

Succes iedereen :!: :!: :!:

Groetjes, Kago

kat13
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 december 2009, 19:13

Bericht door kat13 » 8 februari 2010, 12:38

hey kago,

ik heb zojuist een bericht voor je achtergelaten op het ander onderwerp 'help weinig follikels'

moet je anders nog iets innemen buiten pregnyl? geen clomid of zo?

ik wens je veel succes toe :)

grtjs

kat

kago
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 maart 2009, 22:17

Bericht door kago » 8 februari 2010, 13:43

Hey Kat,

Clomid heb ik nog nooit moeten nemen. Voor zover ik weet is het de bedoeling de natuur gewoon zijn gang te laten gaan. Voorlopig alleen pregnyl net voor de PU. Ik heb net een jaar behandelingen in UZA (Edegem) achter de rug. Ben in januari overgestapt naar Jette. In Edegem gaven ze me de raad om gewoon te stoppen met alles na 5 iui's en 1 ivf!! Ik vond dit een beetje raar :!: In Jette geven ze me aan om toch nog zeker 3x te proberen in natuurlijke cyclus. Dit wilden ze in UZA ook nog doen, maar daar zijn je pogingen zo op! Geen TP maar wel PU is daar evengoed een poging verloren. In Jette heb je 3 for 1 in natuurlijke cyclus. Mag je 3 pogingen doen die maar voor 1 tellen dan. En wel PU maar geen TP telt bij hun ook niet. Een volwaardige poging in Jette is dan wanneer je TP hebt kunnen ondergaan.

Groetjes, Kago

kat13
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 december 2009, 19:13

Bericht door kat13 » 8 februari 2010, 13:58

hey kago,

ja da begrijp ik ook niet dat ze in edegem al zeiden dat je het moest opgeven. ik heb gelukkig ook goed nieuws gekregen van gent dat de PU niet telde. op mijn TBFormulier staat er maar 1 behandeling op toen ze in Oktober IVF toegepast hebben. dus heb ik nog maar 1 poging veloren. maar hoe het in zijn werk gaat met PU in natuurlijke cyclus in gent zal ik pas 23 febr weten. ik denk dat het waarschijnlijk ook hetzelfde zal zijn als bij jou (hoop ik toch). ik vind het inderdaad beter dat je al die opgefokte hormonen niet nodig hebt want ik liep de laatste keer wel serieus op de toppen van mijn tenen daardoor, zooooo prikkelbaar. jij moet waarschijnlijk dan veel follikelmetingen hebben? ik heb me laten wijsmaken dat normaal tussen dag 10 en dag 14 in normale cyclus je follikel dan groot genoeg zou moeten zijn. klopt dat?

wat gaven ze als reden bij jou dat je lowresponder bent? je leeftijd of iets anders?
heb je de pil moeten nemen en wanneer mag je starten?

grtjs

kat

loesje
Berichten: 568
Lid geworden op: 3 juni 2009, 9:41

Bericht door loesje » 8 februari 2010, 14:34

hoikes,

Ik heb mij een tijdje niet meer aangemeld op dit forum omdat ik in het begin zag dat er weinig op gepost werd maar blijkbaar zijn er toch nog mensen die pu doen in natuurlijke cyclus. Ik heb ondertussen mijn tweede poging gedaan in natuurlijke cyclus in januari was ik jammer genoeg niet zwanger, wel raar eigenlijk want ik had echt het gevoel dat het gelukt was van deze keer... Het zal wel wishfull thinking geweest zijn zekers :roll: Heb nu vrijdag een TP gekreken van een 8 cellig embryo en de 19de moet ik testen. Heb nu ook een behandeling met accupunctuur ondergaan. Dit zal dan voorlopig onze laatste keer zijn. Hierna hebben mijn vriend en ik besloten om even een rustpauze in te lassen om er dan over een paar maanden weer volledig voor te gaan.Want of het nu in natuurlijke cyclus is of met de hormonen ik vind het emotioneel toch altijd een klap als je te horen krijgt als het weer maar eens niet gelukt is.
Bij mij hebben ze geen reden gegeven waarom ik een low responder zou kunnen zijn. Ik ben wel benieuwd naar jullie?? Hebben jullie een reden te horen gekregen?? Of is het zoals bij mij: gewoon pech.

kat13
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 december 2009, 19:13

Bericht door kat13 » 8 februari 2010, 18:24

hey loesje,

ja bij mij kan de reden een medische achtergrond hebben, ik heb jaren zware medicatie moeten nemen voor de ziekte van crohn (crohnische darmziekte).
ik word dit jaar ook al 40 maar volgens de testen ben in nog niet in vervroegde menopauze. dus denk ik toch dat die medicatie ermee te maken heeft.

ja inderdaad is het altijd een domper :cry: als het niet lukt, vooral emotioneel. met accupuntuur ben ik ook bezig sinds begin december en ik moet zeggen dat mijn laatste poging niet verbeterd was met accupunctuur. integendeel, ik weet niet wat ik ervan moet denken.

nu ja, ik hoop dat de kwaliteit van mijn eicel zal beter zijn met PU in natuurlijke cyclus. wie weet?

ik hoop voor jou dat het deze keer lukt en dat je positief nieuws hebt de 19de.

ik zal voor je duimen.

grtjs,

kat :wink:

kago
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 maart 2009, 22:17

Bericht door kago » 9 februari 2010, 12:36

Hey Kat en Loesje,

Ik heb ook nog maar 1 poging achter de rug (ivf) zonder TP. Van de hormonen heb ik gelukkig nooit last gehad :D Ik zal jullie op de hoogte brengen over hoeveel echo's en bn's ik moet ondergaan, heb hier geen idee van maar ik vermoed meer dan bij stimulatie.
Of het tussen dag 10-14 is hangt af van je cyclus denk ik. Ik vermoed dat het bij mij toch wat langer zal duren daar mijn cyclussen ook vrij lang zijn. Ik zie daar wel énorm tegen op, maar ja, alles voor het goede doel hé :!: De reden bij mij is dat ik in de pré-menopauze zit ( eicelreserve bijna op)Hoe het zit met de kwaliteit van de eicellen zullen we te weten komen bij de PU. Ik heb nooit een pil moeten gebruiken juist wegens deze reden. Ik heb van gisteren mijn ms. JOEPIEEEEEEEEE :!: :evil: Alsof dit nu net zo leuk is hé dames :!: :!: Voor ons dus wel....... Vandaag bn en echo laten nemen en vanavond weet ik of ik mag starten, weliswaar zonder medicatie!

Loesje, een 8-cellig embryo :!: WAW :!: Ik hoop zo dat het je mag lukken deze keer :!: We tellen mee af naar 19 februari :!: De duimen zullen draaien en de kaarsjes zullen branden :!: :!: Wij hebben net 2 maanden rustpauze achter de rug, maar moeten er nu wel invliegen gezien onze leeftijd! Geen rustpauze meer voor ons als het niet nodig is.

Kat, Voor de accu moet je toch een paar maandjes rekenen hoor. Bij sommige geeft het al resultaat na 1 a 2 maanden, bij anderen na 1 jaar! Ik ben ook gestart met accu in april/mei. Of het een meerwaarde voor mij zal beteken zullen we zien hé :!: :lol: Maar ik geloof er echt wel in, Johan heeft er toch al veel kunnen helpen.

Groetjes, Kago

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten