L.I.F.E Leuven

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
jufke

Bericht door jufke » 5 februari 2009, 12:05

Hey dames,

ik heb dinsdag een hysteroscopie ondergaan en daaruit blijkt dat mijn baarmoeder niet helemaal de goede vorm heeft? Dit zou de innesteling van een embryo bemoeilijken met de kans op een miskraam. Volgende week gaan ze dit (onder narcose) verhelpen, maar dan duurt het zes tot acht weken vooraleer het baarmoederslijmvlies herstelt is... Met andere woorden: onze eerste ivf-poging moet uitgesteld worden tot half april...
Ik zie die operatieve hysteroscopie niet goed zitten en bergijp niet dat ik de dag erna gewoon kan gaan werken?

Blijven hopen he dames!!!

Bésos

lise2

Bericht door lise2 » 5 februari 2009, 16:34

Ik heb net ook te horen gekregen dat ik ook een hysteroscopie moet laten doen, binnen 3 weken.
Aan de ene kant ben ik wel blij, ik wou wel graag dat ze het verder gingen onderzoeken. Aan de andere kant weet ik niet goed wat ik ervan met verwachten? :?

Hoelang duurt zo een onderzoek normaal?Gaan ze dan gewoon kijken of ze binnenin iets abnormaal zien?

Mijn bloedwaarden waren wel ok.

Lise

jufke

Bericht door jufke » 5 februari 2009, 19:45

Hey Lise2,

Ik moest dinsdag om negen uur gaan en om halftien stond ik al terug buiten... Ik was zelf ook best zenuwachtig. Ze kijken met een camera in je baarmoeder en tegelijkertijd loopt er water in en uit. Hierdoor kunnen ze beter zien en is de pijn ook draaglijk. Van pijn valt het best nog mee. De ontsmetting voelt nogal koud aan, maar voor de rest is het er warm genoeg. Breng mss zelf een inlegkruisje of maandverband mee, want er kan nog wat water teruglopen (in het ziekenhuis hebben ze enkel van die supermegadikke).

Weet je al welke dag je moet gaan of bij welke dokter?

succes!!

jufke

Bericht door jufke » 5 februari 2009, 20:04

Kent iemand van jullie misschien een acupuncturist in de buurt van Leuven? En hoeveel sessies heb je nodig en wat kost dit allemaal? Iemand ervaring?

natheke

Bericht door natheke » 6 februari 2009, 0:03

Dag meiden,

Ik ben vandaag dus ook weer bij LIFE geweest. Heb een echo en bloedname gehad, op beide was duidelijk te zien dat ik een eisprong heb gehad.
En Lise, net zoals bij jou hetzelfde verhaal: wachten op mijn regels (verwacht ze op 15 of 16 feb), dan bellen voor nieuwe afspraak (besprekingsraadpleging) en dan een hysteroscopie! En dan hopelijk goed nieuws en starten met de IUI :) Wanneer verwacht jij de :twisted: ? We gaan miss op dezelfde dag een hysteroscopie hebben :wink:
Jufke, blij te horen dat de hysteroscopie meegevallen is. Was dat bij jou onder LA? Ik weet graag alles wat er gaat gebeuren (dat vind ik wel op internet), maar ben wel geïnteresseerd in jullie persoonlijke ervaringen qua pijn en zo en hoe alles voelt. Dus Jufke, als je wil mag je mij altijd mailen of zo, maar als je je verhaal liever privé houdt, begrijp ik dat natuurlijk hoor meid. Hopelijk valt de volg hysteroscopie ook mee, maar die is zeker onder AA?
Babske, ik heb miss al heel wat meegemaakt in het leven, maar uiteindelijk heb je geen keuze, ofwel maak je nog iets van je leven ofwel word je depressief (wat ik heel goed kan begrijpen), maar ik krijg gelukkig heel veel steun van mijn omgeving en nu ook van jullie. En ondanks alles vind ik het leven nog steeds de moeite waard! Ik ben een echte levensgenieter, carpe diem! Perfect gelukkig zal ik nooit meer worden, maar ik ben een gelukkig iemand. En ik heb er vertrouwen in dat ik ooit een gelukkige mama zal zijn. Jij bent trouwens ook een heel sterke meid, die lijdensweg die jullie al achter de rug hebben, is niet niks.
Nu lijkt het voor jullie miss dat ik het er niet moeilijk mee heb, maar geloof me, ik heb ook mijn ups and downs, maar gelukkig voorlopig nog heel veel ups en weinig downs :)

Voor iedereen thumbs up!
Natheke xxx

babske

Bericht door babske » 6 februari 2009, 10:35

Lise, zo'n hysteroscopie duurt niet zo heel lang en ik heb er totaal geen pijn van gehad!! Het is alleen een vervelend gevoel als ze dat water opspuiten want dat loopt er ook alweer terug uit hé :oops:
Met dat onderzoek zien ze je baarmoeder en bij mij zagen ze toen de endometriose in m'n eileider zitten. Je kan dat onderzoek normaal gezien zelf meevolgen op een groot beeld.

Jufke, ik ga bij een acupunctuur in Heusden-Zolder. Dat is ook niet zover van Leuven hé. Ik ben heel tevreden van die man. Ik moet ongeveer 1x per maand gaan en dat kost me 30 euro per keer. Je moet maar eens zien. Die man heeft een eigen website www.johanroose.be waar je toch wel informatie op vindt.

Natheke, ik heb geen LA gehad bij m'n hysteroscopie. Ik vond dat onderzoek volledig pijnloos!
Ja meid, das waar wat je zegt : ofwel maak je iets van je leven ofwel word je depri. Ik heb op een gegeven moment tijdens onze hele behandelingen heel erg diep gezeten. Zat echt op het randje van een depressie. Toen heb ik tegen mezelf gezegd dat het zo niet verder kan, dat ik me moest herpakken. Dat is me uiteindelijk wel gelukt, maar toch heb ik nog heel veel moeilijke momenten en geregeld eens een huildagje. Maar psychisch vergt het ook enorm veel van ons hé. Ik weet wel heel zeker dat jij heel sterk in je schoenen staat en dat het jullie wel zal lukken om er doorheel te spartelen!!!!

Knuffel babske

lise2

Bericht door lise2 » 6 februari 2009, 17:56

Hey allemaal,

Die hysteroscopie zie ik nu wel zitten. Ik ben blij dat dat zo goed meevalt.

Enne Natheke, onze :twisted: zullen ongeveer samen daar zijn. Ik verwacht ze 14-15 feb (of 16). We kunnen samen aftellen...

veel liefs,
Lise

natheke

Bericht door natheke » 8 februari 2009, 23:36

Hey Lise,

Leuk dat we samen kunnen aftellen! Langs ene kant wil ik mijn :evil: zo snel mogelijk, want hoe sneller ik ze heb, hoe sneller we verder kunnen, maar langs de andere kant zou ik ze liefst de 14de nog niet hebben. Mijn ventje en ik gaan namelijk gezellig uit eten voor Valentijn, in het restaurant zal er dan geen licht zijn, maar wel 1000 kaarsjes, lijkt me zo romantisch! En ik denk dat we die avond ook nog wel andere plannen hebben :D Liefst totaal geen :evil:, want dat zou pas echt heel goed nieuws zijn, maar als ze toch moeten komen, dan liefst de 15de 's morgens! Ben veeleisend hè :wink:
Ga de 14de eens testen denk ik, want moest het bij onze laatste natuurlijke poging toch nog lukken, dan wil ik het mijn ventje die avond op een speciale manier vertellen! Ik weet dat die kans super klein is, maar ik wil zekerheid! Heb ooit eens van de gyn een test moeten doen voor ik over tijd was, dus het zal één dag te vroeg ook wel een juist resultaat geven zeker?
Als ik ooit zwanger ben, weet ik al hoe ik het mijn ventje ga vertellen, in dat restaurant en tis al geregeld met de kok! Ooit komt die dag wel!
Hoop trouwens dat ik snel zwanger ben, ik zou liefst zo snel mogelijk terug gaan naar mijn eigen gyn. Ik vind de dokters bij LIFE wel oké, ze zijn wel vriendelijk, maar toch mis ik mijn eigen gyn. Zij geeft zoveel uitleg, bij haar moet ik bijna nooit iets vragen. Alle vragen die ik op schrijf, zijn al bij haar beantwoord tijdens het onderzoek en de consultatie.
Maar ik zal maar niet klagen, ben al blij dat al die mogelijkheden bestaan om toch onze droom in vervulling te laten gaan!

Groetjes en dikke knuffel voor iedereen,
Natheke xxx

lise2

Bericht door lise2 » 10 februari 2009, 10:37

Hey,

Ja Natheke, is idd wel leuk, knnen we samen aftellen. Ik weet niet of testen op zondag zo een goed idee is, de kans op een negatieve test is dan wel nog groot omdat het zo vroeg is.
Alleszins, wat het resultaat ook mag zijn, geniet van je etentje!

Babske, voor jou is het ook bijna zo ver hé. Ik wens je heeel veel succes!!

Lise

Loeki

Bericht door Loeki » 10 februari 2009, 12:34

Hihi, de manier waarop ik het zou vertellen aan mijn ventje : over de telefoon, compleet hysterisch, twee seconden nadat het fertiliteitscentrum mij gebeld heeft.

Ik bedenk me ook soms leuke scenario's, maar ik vrees dat wanneer het zover zal zijn, ik me niet ga kunnen/willen inhouden. :D

babske

Bericht door babske » 10 februari 2009, 15:07

Lise, merciekes meid!! Ja, nu begint het écht te korten hé... Nog twee nachtjes slapen :lol:
De zenuwkes beginnen toch wel te komen. Heel hard duimen eh.

Natheke, hopelijk hebben jullie toch een fijne Valentijn! Wij hopen ook onze Valentijn te kunnen vieren. Als ik niet te veel pijn heb van mijn operatie, gaan we niet op de dag zelf, maar de dag erna uit eten in ons lievelings restaurant. Ik kijk er nu al naar uit!!!
Nog een vraagske... Ik ben nog nooit in het Heilig Hart geweest. Ik las op internet dat de parking ervan tegenover het ziekenhuis ligt. Maar die gaat pas open om 9.00u en wij moeten al om 7.30u daar zijn. Is daar ergens een parking voorzien voor de vroege patiënten :wink: ???

Groetjes

MA

Bericht door MA » 10 februari 2009, 15:35

Babske,

Toen ik de vorige keer heel vroeg in HH moest zijn, hebben wij toch in die parking kunnen staan..

groetjes, Audrey

natheke

Bericht door natheke » 10 februari 2009, 21:37

Hey Lise,
Hou me op de hoogte hè van de :twisted: of van de positieve test :lol: Wij zijn wel een weekendje weg, dus je hoort me donderdagavond nog en anders zondagavond terug.

Loeki,
Kan me dat echt wel voorstellen dat je het door de telefoon zou roepen, ik zou het dan ook van de daken willen schreeuwen. :wink: Ik hoop dat ik het, als het ooit zover is, kan zwijgen tot ik mijn ventje heb kunnen ontvoeren naar ons speciaal plekje :!: Wij willen maar één kindje, zou het hem dus echt wel op een speciale manier willen zeggen!

Babske,
Heel veel succes voor jou donderdag!!! Ik duim!!! Hoop dat je de zenuwen onder controle kan houden; en dat je niet teveel last hebt achteraf en toch nog een beetje Valentijn kan vieren, hopelijk voor de laatste keer met twee :D
Wat die parking betreft, die is pas vanaf negen uur bemand, maar je kan daar altijd in- en uitrijden. Je moet gewoon een kaartje nemen en als je naar huis gaat, kan je boven aan de automaten aan de lift betalen! Jullie kunnen op -2 en -3 parkeren. Ik sta op -4, maar dat is alleen voor personeel. Als je uit de parking komt, moet je de straat over. Je moet onder een poort door om het ziekenhuis binnen te wandelen, dan moet je naar de M-blok (onthaal) om je in te schrijven! Nu weet je toch al iets meer! Verwacht je echt niet aan een groot of nieuw ziekenhuis. Tis maar een klein (maar een fijn!) en er staan nog veel oudere gebouwen, ze zijn nu overal aan het verbouwen, dat zal je wel zien!
Als je nog vraagjes hebt, vuur ze maar af!
Succes hè meid! Thinking of you :wink:

Groetjes,
Natheke xxx

babske

Bericht door babske » 11 februari 2009, 14:55

Natheke,
Merci voor de info.. Allé dan moeten we ons al geen zorgen meer maken voor parking :wink: Tja, als je daar nog nooit bent geweest is dat best wel vreemd.
Dus we zullen wel een plekje vinden voor ons autootje hé.
Bedankt voor de succes-wensen! Ik hoop ook dat we nog een klein beetje Valentijn kunnen vieren en natuurlijk hoop ik heel hard dat het het laatste jaartje met ons tweekes zal zijn. Maar dat hopen we hier allemaal hé :!: :!: :!:
Geniet jij maar fijn van jullie weekendje weg!! Het zal jullie deugd doen. Waar gaan jullie naar toe als ik zo nieuwsgierig mag zijn??

Loeki,
Ik zit ook vaak te denken hoe ik mijn man het 'mooie nieuws' zou vertellen. Het zou toch zo fijn zijn om hem eens te kunnen verrassen als hij papa zal worden.... Hopelijk zijn niet alle dromen bedrog :!:

Lise,
Ik duim met je mee voor een positieve test!! Hou ons hier op de hoogte hé. Ik zal er nu wel een paar daagjes niet zijn. Maar ik denk wel aan je! Good luck!

Babske

jufke

Bericht door jufke » 12 februari 2009, 15:28

Hey,

Ik heb gisteren een operatieve hysteroscopie ondergaan, niet onder volledige verdoving, maar zo'n 75% ongeveer. Ik was er dus niet helemaal bij... De pijn valt nog mee, wat steken en een druk in mijn onderrug. Vandaag en morgen nog goed rusten en maandag zou ik weer in orde moeten zijn. Nu moeten we meer dan een maandje wachten en dan op controle. Als alles goed is kunnen we dan eindelijk beginnen...

Plaats reactie