Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
Phoebe

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 1 juni 2016, 21:57

@BluePixie: wissel je telkens van borst elke keer hij drinkt? Gust wordt ook hysterisch als hij honger heeft en niet krijgt, das niet te doen om het te proberen rekken...

@Ilse: krijgt hij daar medicatie voor? Hier ook verplicht luier verversen voor het eten ipv erna want anders reflux...

BluePixie

Bericht door BluePixie » 2 juni 2016, 5:51

@Phoebe: ja nu ik minder melk heb wissel ik weer elke keer en probeer ik ook bij elke voeding een 'dessertje' aan de andere borst te geven.

@Uiltjes en Ilse: pff inderdaad ontmoedigend e. Telkens ik denk dat het aan het beteren is, is het plots weer een stap achteruit.

Resultaat van een dramadag zonder slaap gisteren: geslapen van 21u tot 4u30. Groen van de honger, veel gedronken en meteen weer in slaap vallen... Om 5 min later wakker te schieten en te projectielspugen op mij en op ons bed. Net heel ons bed ververst en nu is hij natuurlijk klaarwakker *zucht*
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 2 juni 2016, 9:41

@bluepixie maar hij heeft wel laaaang geslapen!;-) amai projectielspuwen, der moet daar kract achter zitten als je al je bed moet verversen!:-)
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

ilse86

Bericht door ilse86 » 2 juni 2016, 9:59

@Phoebe: ja, hij neemt omeprazole
Zantac geprobeerd maar was niet voldoende. Zijn zus heeft 2 jaar omeprazole nodig gehad. Ze zeggen dat reflux erfelijk is...

Alé duimen voor iedereen dat het vandaag een betere dag is!

BluePixie

Bericht door BluePixie » 2 juni 2016, 17:36

@Uiltjes: prijs jezelf gelukkig als je het nog nooit meegemaakt hebt! 't Is echt wel indrukwekkend, een straal die toch wel bijna een meter ver gaat (en dat zo'n 3 keer na elkaar). Jep, het bed (en ikzelf :P ) moest echt wel ververst worden!

Hier wordt de pamper trouwens ook altijd voor het eten ververst omwille van de reflux. Maar hij doet vaak nog kaka tijdens het eten, en als ik hem dan moet bevestigen heb ik een tetradoek in de aanslag op het moment dat ik hem ophef van het verversingskussen... want dan is het sowieso prijs!

ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 2 juni 2016, 18:08

Haha bluepixie, zo zot! Moet efkes lachen als ik het mij voorstel maar waarschijnlijk niet zo grappig;-) zonet eerste keer afgekolfd flesje geprobeerd. Heb eentje van Avent, die combineerbaar is met borstvoeding. Denk dat er een goeie 100ml in zat en dat hij er een goeie 60 van gedronken heeft. Eigenljjk niet op de ml afgemeten. Het was wel raar, hij dronk er wel van dus, maar er kwam toch veel uit zijn mond terwijl hij dronk. Nog iemand waarbij dat zo was? Misschien is dat normaal ofwel omdat hij het nog niet zo gewoon is?
Erna 2 mega grote boeren gelaten, zo zalig! Nu ligt hij te pitten op mij! Heb het flesje opgewarmd zoals ik hier gelezen had, in tas warm water. Kwam uit frigo van vanmorgen.
Ik weet nu dat hij het kan voor als het eens nodig zou zijn;-)
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Phoebe

Bericht door Phoebe » 2 juni 2016, 20:36

@Uiltjes: Uit de Aventflessen komt sowieso veel sneller melk dan uit de borst, daar moeten ze veel minder hard aan zuigen. Vandaar, hij zal het niet gewoon geweest zijn...

@BluePixie: oh nee, vreselijk, midden in de nacht uw bed moeten verversen... :? Heeft hij daar dan zelf last van? Of trekt hij zich niets aan van het overgeven? Ik heb nu zo'n refluxkussen onder het verzorgingskussen gelegd, maar wel gevaarlijk dat hij er af schuift natuurlijk... maar goed, was toch al nooit fan om hem ff alleen op dat kussen te laten liggen, ge weet nooit dat hij plots voor de eerste keer van rug op buik rolt en het net op dat kussen is... Ik merk ook dat het altijd erg is als ik zijn poep ophef om zijn pamper er onder te steken, ga dus proberen zoveel mogelijk op zijn zij te rollen daarvoor.

@Ilse: de omeprazole werkt dan niet voldoende? of is dat met zijn periodes? en mag je hem dan geen gaviscon geven op zo'n moment? Als hij hier toch nog krijst geef ik een halve dosis extra, is onmiddellijk over dan...

Ketje

Bericht door Ketje » 2 juni 2016, 21:43

Effe inpikken voor Bluepixie: heb je al een kinderarts gecontacteerd ivm dat projectielspugen? Want het KAN op een onderliggend probleem wijzen, nl een vernauwde maaguitgang ( pylorusstenose). Het begint pas enkele weken na de geboorte. Het is met een kleine ingreep helemaal te verhelpen, maar ik hoop dat het voor je kleine schat niet nodig is.
39 jaar, 2008-2011: genetische testen, zonder resultaat - 2012-2014: natuurlijk proberen
september 2014: Icsi 1, november 2014: cryo 1.1: zwanger.
Juli 2015: geboorte dochter
Oktober 2015: spontaan zwanger :shock:

ilse86

Bericht door ilse86 » 3 juni 2016, 12:47

@Phoebe: Omeprazolesiroop is maar beperkt houdbaar. Ik denk dat de werking verminderd was. Nu een nieuw flesje gekocht en het is precies toch beter...

Phoebe

Bericht door Phoebe » 3 juni 2016, 16:12

@Ilse: hopelijk was het inderdaad dat! Heb hier opnieuw suppo gegeven omwille van constipatie door gaviscon. Word er nu wel ambetant van: behandel je het ene probleemn krijg je een ander probleem. Kunnen ze ons dan ook geen omeprazole geven? Of moeten ze daar eerst een phmetrie voor doen?

jackie

Bericht door jackie » 3 juni 2016, 22:24

Ik heb tijdens mijn zwangerschap enorm veel last van reflux gehad en het is echt pijnlijk, ik denk vaak aan jullie babytjes die er nu last van hebben. Knuffel ze maar eens extra van mij.

@uiltjes, ja met een gewone fles zal de melk een pak sneller stromen en als hij dat niet gewoon is zal het misschien wat veel ineens zijn. Ik gebruik die Medela speentjes en daar moet ze echt op zuigen zoals aan de borst. Ze drinkt wel sneller dan aan de borst hiermee maar niet overdreven.

Soms heeft ze precies geen goesting om moeite te doen om te drinken, ik leg ze dan aan de borst omdat ze honger heeft en dan neemt ze dat tepelhoedje in haar mond, begint ze even te zuigen maar dan komt er nog geen melk en dan kijkt ze soms naar mij met zo'n blik van 'dju seg, moet ik nu weer al die moeite doen om daar melk uit te krijgen'? Soms moet ik haar echt een beetje forceren. Ik denk dat ze een beetje lui is mijn dochter...dat heeft ze wel wat van mij :roll:

Vandaag is mijn vroedkundige gekomen en ze is gelukkig weer wat bijgekomen en serieus gegroeid in lengte. Ze is nu 58cm en weegt 4,750kg voor haar 6weken en 2dagen. Ik denk dat ze wel redelijk groot is. Ik moet voor pijama's al naar maat 62. Zo gaan die kleren er wel snel door :shock:
Ze is aan het slapen in de draagdoek, dat is toch wel een super uitvinding, zo kan ik nog wat dingen doen, zij wordt rustiger en ze heeft precies minder krampen.
Sinds 3 dagen wil ze precies ook constant bij mij zijn, ze voelt precies als ik er niet ben en begint dan meteen te huilen. Ik vind het heel schattig maar het is wel niet super handig als ik ze even bij mijn ouders wil laten.
Ik hoop dat ze snel wakker wordt opdat ik ze eten kan geven want ben echt heel moe.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

BluePixie

Bericht door BluePixie » 6 juni 2016, 9:45

@uiltjes: ha, super :) het is inderdaad een hele geruststelling als ze het flesje willen nemen he. Mijn vroedvrouw raadde aan om toch 1 a 2 keer per week een flesje te geven, om te oefenen. Eens ze de zuigreflex verliezen zijn ze dat dan toch al gewoon. Ja avent stroomt inderdaad veel sneller he! Hier kan Vic soms ook serieus smossen...

@Phoebe: nee hoor, meneertje geeft (gelukkig) geen last van zo'n spuugbui. Erna valt hij meestal als een blok in slaap. In tegenstelling tot de kleinere beetjes die hij overgeeft als hij last heeft van reflux.

@Ketje: ja hoor, ik heb er uiteraard al met de kinderarts over gesproken. Als het niet frequenter wordt (nu 2 a 3 keer per week), maakt ze zich geen zorgen. Het is pas als ze het meerdere keren per dag doen dat ze inderdaad op zoek gaan naar een onderliggende oorzaak. Ze zei dat sommige baby'tjes dat nu eenmaal af en toe doen..

@Phoebe: dat is inderdaad al een flinke meid! Haar grootte en gewicht zijn vergelijkbaar met Vic toen ik vorige keer naar K&G ging, toen hij 8 weken was. Hij was toen 56 cm groot en woog 4,790 kg. Mooie grote meid dus van jou! ;)

Ik ben wel benieuwd naar de volgende metingen volgende week.. Want meneertje drinkt heel flink en ik vind dat hij ook in de breedte goed aan het uitzetten is ;) ik geef nu trouwens nog deeltijds BV. De voedingen worden aangevuld met 2 flesjes Nan Evolia, en ik merk dat hij ze echt wel nodig heeft... Hij krijgt een flesje 's middags en eentje 's avonds en drinkt superflink :)

jackie

Bericht door jackie » 6 juni 2016, 21:22

@bluepixie ze is idd groot en nog 2cm meer voor hetzelfde gewicht. Ik vind ze toch maar fijntjes, soms ben ik toch wel wat ongerust of ze genoeg binnen krijgt.
Vandaag niet zoveel plasluiers en dan word ik meteen ongerust.

@phoebe hoe had jij het gedaan om jouw productie op te krikken? Want als ik nakolf heb ik echt niet zoveel en aangezien ze gedurende een uurtje drinkt en er ong om de 3u staat durf ik niet te lang te wachten met het kolven.

Voor de rest is ze echt super braaf en zen. En de krampen lijken wat te minderen (hout vasthouden). Morgen ga ik ze op mijn werk aan de collega's voorstellen. Hopelijk slaapt ze id auto heen en terug want alleen met een huilende baby op de achterbank op autosnelweg, ik weet niet hoe ik dat zal moeten doen.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 6 juni 2016, 22:33

@jackie, hier op 5,5 weken 57cm en 4.900. Hij mag niet te rap grooooot worden!:-( ;-). Ik kwam bijna emo als hij uit 1 van zn pakjes gegroeid was.. (Een ruime 50, hij was 53,5 bij geboorte maar kon er toch paar weken in). Nu gaan de 56's ook beginnen spannen.. Sniffffff:-)
Echt zot verschil met een kindje geboren eind de 40cm. Hier vandaag weer amper geslapen en duuzd keer gegeten. Miljaarde :-) ik vind het eigenlijk totaal niet erg, maar gewoon ambetznt omdat je dan echt niets kan doen. T dutske:-). Hij meent het zo als hij honger heeft..
@bliepixie: Verliezen ze dat misschien, zuigteflex?

Phoebe

Bericht door Phoebe » 7 juni 2016, 6:05

OK blijkbaar heb ik écht een gigababy! zijn lengte weet ik niet, maar hij weegt op 5,5weken 5kg300 en een sjiek. Ik dacht zelfs 5kg390. En nochtans ziet hij er echt niet dik of chubby uit, hij ziet er gewoon al 3 maand uit ipv 5,5w... Nu ja, mama heeft ook zware botten... :wink:

Pediater geweest gisteren omdat de gaviscon voor constipatie zorgde. Hebben nu zantac, hopen dat het helpt... Hij vond zijn gedrag niet normaal: veel te nerveus en prikkelbaar wat wil zeggen dat hij pijn heeft. Hebben ineens echo van darmen, lies, teelballen en nieren moeten laten doen en urinestaal laten onderzoeken om andere oorzaken uit te sluiten.

@Jackie: ik heb mijn productie omhoog gekregen door een dag elk anderhalf uur te kolven. Je kan dan wel best de hele dag melk uit het flesje geven want die dag zelf ben je natuurlijk voortdurend leeggekolfd... Het is ook normaal dat je die dag iets minder productie hebt, maar de volgende dag word je beloond... :wink: Ik raad je wel aan goed je tepels in te smeren want 't is wel pijnlijk opdenduur, maar de aanhouder wint! :mrgreen:
Ik moest aan je denken trouwens gisteren, we hebben onze kater moeten laten inslapen :( Die was al anderhalf jaar ziek, maar het was allemaal onder controle, tot hij plots dit weekend heel snel achteruit ging. Bleek dat zijn nieren echt kapot waren. 't Was echt vreselijk om te doen. Hadden ook net al zijn medicatie bijbesteld, maar hebben ze zelfs niet meer nodig gehad. Pffff! Ik moet nu vandaag examen gaan doen van 2 vakken, en heb amper geslapen, kan niet stoppen met eraan te denken. We laten hem cremeren en hij mag dan bij zijn twee vriendjes in de urne...

@Uiltjes: hier was hij goed met 56, maar door de wasbare luiers ben ik gisteren dan maar de 62 van boven gaan halen... Ik werd vooral emotioneel toen ik de 50 aan de kant legde: het eerste pakje dat hij aanhad in het ziekenhuis enzo...

Plaats reactie