IVF Forum
-
Imera
Bericht
door Imera » 19 oktober 2018, 23:00
Praline schreef: ↑1 januari 1970, 1:00
Pfff veel sterkte Imera! Zo moeten wachten op een miskraam, lijkt mij echt zwaar

Hopelijk valt het allemaal goed mee en is het snel achter de rug..
Om zot van te worden... merci Praline
Misschien dat ze maandag op basis van de bloedwaarden het zelf op gang zetten.. geen idee wat de procedure is. Maar wil dat het achter de rug is zodat ik afscheid kan nemen en kan herstarten...
-
Yvonne1983
Bericht
door Yvonne1983 » 20 oktober 2018, 13:04
Imera bij een miskraam zijn er 3 opties
Afwachten (kan maar een beperkte tijd als embryo al dood in je buik zit)
Bevalling opwekken met medicatie (ben je er het snelst van af mits alles eruit komt)
Curretage (kans op het syndroom van asherman nadien maar als het goed is ben je er daarna ook helemaal van af).
Er is onderzoek gedaan en de beste optie was en volgens mij was dat afwachten. Het is heel vervelend maar als je lichaam zelf het vruchtje afstoot is er minder kans dat er iets blijft zitten tov met medicatie (ik heb afgewacht omdat ik al bloed verloor dachten ze dat dit niet meer al te lang ging duren ik heb nog 3 dagen moeten wachten tot het vruchtje afkwam maar ik verloor de 2 dagen daarvoor al veel bloed en bloedklonters).
Met medicatie onderga de een bevalling maar daar mag je al snel mee starten een curretage moet worden ingepland dus daar moet je toch ook op wachten.
Ik lig nu met buikpijn op de bank dus ik hoop dat dat komt door grotere follikels heel veel sterkte want mijn buikpijn nu is fijner dan een miskraam ondergaan.
-
Limburgertje
Bericht
door Limburgertje » 20 oktober 2018, 13:43
Imera, wat een jammerlijk nieuws... Hopelijk kan je je wat optrekken aan manlief.
Ik krijg geen tp deze cyclus, eierstokken waren nog te gezwollen en veel vocht in de buik. Spijtig want nu een volledige cyclus rust nemen en dan pas een tp.
Iemand enig idee wanneer de regels ongeveer doorkomen na een pu?
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby

-
Imera
Bericht
door Imera » 20 oktober 2018, 15:41
Limburgertje schreef: ↑1 januari 1970, 1:00
Imera, wat een jammerlijk nieuws... Hopelijk kan je je wat optrekken aan manlief.
Ik krijg geen tp deze cyclus, eierstokken waren nog te gezwollen en veel vocht in de buik. Spijtig want nu een volledige cyclus rust nemen en dan pas een tp.
Iemand enig idee wanneer de regels ongeveer doorkomen na een pu?
Bij mij kwamen die exact een week nadien door. Probeer wat te genieten van uw rustmaand!
-
Imera
Bericht
door Imera » 20 oktober 2018, 15:42
Yvonne1983 schreef: ↑1 januari 1970, 1:00
Imera bij een miskraam zijn er 3 opties
Afwachten (kan maar een beperkte tijd als embryo al dood in je buik zit)
Bevalling opwekken met medicatie (ben je er het snelst van af mits alles eruit komt)
Curretage (kans op het syndroom van asherman nadien maar als het goed is ben je er daarna ook helemaal van af).
Er is onderzoek gedaan en de beste optie was en volgens mij was dat afwachten. Het is heel vervelend maar als je lichaam zelf het vruchtje afstoot is er minder kans dat er iets blijft zitten tov met medicatie (ik heb afgewacht omdat ik al bloed verloor dachten ze dat dit niet meer al te lang ging duren ik heb nog 3 dagen moeten wachten tot het vruchtje afkwam maar ik verloor de 2 dagen daarvoor al veel bloed en bloedklonters).
Met medicatie onderga de een bevalling maar daar mag je al snel mee starten een curretage moet worden ingepland dus daar moet je toch ook op wachten.
Ik lig nu met buikpijn op de bank dus ik hoop dat dat komt door grotere follikels heel veel sterkte want mijn buikpijn nu is fijner dan een miskraam ondergaan.
Ik hoop eigenlijk dat het intussentijd vanzelf komt..
-
Praline
Bericht
door Praline » 21 oktober 2018, 17:31
Moeten jullie na pick-up ook zoveel medicatie nemen?
Ik heb dafalgan forte 4x/d (wel aan het afbouwen)
Diclofenac (door lichte overstimulatie)
Utrogestan 3x per dag
Diazepam 2x per dag en vanaf terugplaatsing asaflow 1x/dag
Ik heb nu wel minder pijn, maar veel buikkrampen plus diarree... zou dat een bijwerking zijn van de medicatie of heb ik iets verkeerd gegeten?
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger

-
Imera
Bericht
door Imera » 21 oktober 2018, 18:03
Moeten jullie na pick-up ook zoveel medicatie nemen?
Ik heb dafalgan forte 4x/d (wel aan het afbouwen)
Diclofenac (door lichte overstimulatie)
Utrogestan 3x per dag
Diazepam 2x per dag en vanaf terugplaatsing asaflow 1x/dag
Ik heb nu wel minder pijn, maar veel buikkrampen plus diarree... zou dat een bijwerking zijn van de medicatie of heb ik iets verkeerd gegeten?
Ik had een freeze all en moest niets nemen. Mocht er een verse terugplaatsing geweest zijn, dan moest ik utrogestan nemen.
-
Yvonne1983
Bericht
door Yvonne1983 » 21 oktober 2018, 19:36
Ik moest na pickup enkel utrogestan nemen en dat werkt bij mij vooral antidiarree toestanden maar ja ik had de rest van de medicatie niet dus het kan ook door die combinatie komen. Sterkte ermee!
-
Sv8
Bericht
door Sv8 » 21 oktober 2018, 20:33
Hier ook slecht nieuws...
Vorige woensdag positieve bloedtest, hcg 48 en progesteron aan de lage kant. Niet veel goede hoop dus maar toch een sprankeltje.
Vrijdag opnieuw controle, progesteron nu wel goed (had utro moeten verhogen) maar hcg gezakt naar 40.
Toen zei ze dat ik over 2-3 dagen een bloeding mocht verwachten en mocht stoppen met alle medicatie.
Nog steeds geen bloed te bespeuren maar wel nog steeds pijnlijke borsten en vandaag precies meer last dan gisteren. Das toch echt vervelend!
Ik zou willen dat dit snel in gang schiet, want op deze manier is het echt niet fijn.
-
Imera
Bericht
door Imera » 21 oktober 2018, 21:31
Sv8 schreef: ↑1 januari 1970, 1:00
Hier ook slecht nieuws...
Vorige woensdag positieve bloedtest, hcg 48 en progesteron aan de lage kant. Niet veel goede hoop dus maar toch een sprankeltje.
Vrijdag opnieuw controle, progesteron nu wel goed (had utro moeten verhogen) maar hcg gezakt naar 40.
Toen zei ze dat ik over 2-3 dagen een bloeding mocht verwachten en mocht stoppen met alle medicatie.
Nog steeds geen bloed te bespeuren maar wel nog steeds pijnlijke borsten en vandaag precies meer last dan gisteren. Das toch echt vervelend!
Ik zou willen dat dit snel in gang schiet, want op deze manier is het echt niet fijn.
Ach! Balen! Bij mij hebben ze er nog geen ‘dagen’ opgeplakt maar denk persoonlijk ook dat er ook geen exacte datum op geplakt kan worden.
İk hoop voor jou dat je er niet te lang mee moet rondlopen... heb je nog cryo’s over?
Bij mij zijn die zwangerschapstekenen volledig uit mijn lichaam en kijk ook dan nog steeds niets te bespeuren. Hier en daar lees je dat je mk begint nadat je bijvoorbeeld geen pijnlijke borsten meer hebt.
-
Praline
Bericht
door Praline » 22 oktober 2018, 6:54
Oh Sv8! Wat jammer

eerst toch hoop krijgen en dan niks.. veel sterkte!!
Vandaag terugplaatsing van hopelijk een super embyo!
Spannend, wish me luck!
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
curretage tweeling

-
Imera
Bericht
door Imera » 22 oktober 2018, 8:35
Oh Sv8! Wat jammer

eerst toch hoop krijgen en dan niks.. veel sterkte!!
Vandaag terugplaatsing van hopelijk een super embyo!
Spannend, wish me luck!
Succes!!! İk heb net een BN gedaan. Nu hopen dat ze snel bellen en ze mij verlossen van al dat wachten. Gisteren had ik wel lichtjes pijn dus het kan misschien komen
-
Yvonne1983
Bericht
door Yvonne1983 » 22 oktober 2018, 10:32
Ze waren goed gaan groeien vna het weekend dus ik heb woensdag mijn pick-up.
Vanavond stipt 22.00 pregnyl zetten en verder niets meerzetten en dan vanaf woensdag denk ik utrogestan opsteken maar er is een pickup voorzien ik ben happy!!
-
Imera
Bericht
door Imera » 22 oktober 2018, 10:43
Yvonne1983 schreef: ↑1 januari 1970, 1:00
Ze waren goed gaan groeien vna het weekend dus ik heb woensdag mijn pick-up.
Vanavond stipt 22.00 pregnyl zetten en verder niets meerzetten en dan vanaf woensdag denk ik utrogestan opsteken maar er is een pickup voorzien ik ben happy!!
Super!
-
Praline
Bericht
door Praline » 22 oktober 2018, 12:44
Super Yvonne1983!
Bij mij hebben ze 4 embyoos van topkwaliteit. 1 teruggeplaatst en drie in de vriezer. De andere embyoos worden morgen bekeken of er nog kunnen ingevroren worden.
Ik ben super blij met het resultaat, maar stiekem vind ik 4 wel weinig, terwijl ik 18 eicellen had.. 2 november het verdikt.. en nu maar wachten!
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
curretage tweeling