Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
jackie

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 16 juli 2016, 22:35

Waaw Phoebe goed gedaan! Rechtopstaand een luier verversen, ik weet niet of ik het zou kunnen :shock:
En wat een goede nacht, 8u30 slapen, dat is super!
Wij blijven schommelen rond de 7u voor haar en 6u voor mij.
Bij mij denken ze ook altijd dat ze ouder is, vooral omdat ze groot is en ze wilt heel de tijd zitten en staan :wink:

Vandaag haar voetjes in het zwembad gedaan, terwijl ze mijn ouders observeerde die aan het zwemmen waren, echt super schattig. Ik ben nog niet in het zwembad geraakt, geen tijd gehad met haar. Hopelijk lukt het morgen want we zitten nu boven de 30graden :roll:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 19 juli 2016, 21:40

Wahhh hier ben ik ook nog eens! Ik ontzie het mij om op gsm te typen en te lezen als ik eventjes niet meerk omen kijken heb, en ik leg niet zoveel mn pc aan, dus ja..
Amai, ik lees hier 800 ml melk per dag afkolven, hoeveel is dat niet zeg!
Hier komt morgen de vroedvrouw van het ziekenhuis nog eens langs, ze komt niet veel, om de x aantal weken, eigenlijk niet omdat het nodig is, maar gewoon, we hebben er recht op en wie weet komen er toch nog vragen. En een keertje extra wegen is ook altijd wel leuk he ;-).
Vandaag is hij 12 weken..:-( ZOOOOO snel, ik zou ervan kunnen bleiten :-)
Idd ZOT om aan vorig jaar te denken, dan dronk ik nog veel aperitiefjes, haha! Moest alles nog beginnen, ook na de terugplaatsing nog 2 x op reis geweest, naar de zon, en ook bloedverlies gehad, overtuigd dat het weer niet zou lukken, zo herkenbaar zeg! Waarschijnlijk kunnen we alles terug lezen als we hier naar pagina 1 gaan :-)
Die reflux moet echt wel kak zijn, ik denk dat hij het soms eens heeft gehad, maar niet de echte reflux heeft. Vandaag was hij echt rustig, denk zelfs bijna de rustigste dag ever :-) superveel gespeeld op zijn speelmat, echt zalig.
Ik geef nog altijd borstvoeding, sinds vandaag (dus de bijna rustigste dag ever) heb ik de indruk dat hij meer tijd tussen zijn eten kan laten(want er zijn dagen dat hij coooonstant eet + 's avonds echt clustert). Vanmiddag om 13h ofzo gegeten, dan om +-16h30. Nu heeft hij laatst om +- 20h gegeten en ligt hij in zn park te spelen! Ik zal niet te veel stoefen of juichen, maar dat zou wel ideaal zijn als dat vanaf nu altijd zo is!
Daardoor dus ook dat ik eens aan de pc geraakt ben. ;-)
's Nachts is altijd verschillend, soms eens 6uren, soms 7, soms 8,... maar ik ben tevreden!
Weet je wat ik hier eens ging vragen, raar, maar als ik hem ophef uit zijn wipper, maxicosi, etc., dan hoor ik soms iets kraken in zn rug, of schouders of weet ik veel, ik ben nochtans echt voorzichtig hoor ;-) hebben jullie dat ook?
Is er iemand van plan om langer dan 4 maanden te wachten met groentenpap? Ik twijfel nog hoor, maari k zou zooo graag lang borstvoeding geven, niet tot hij een jaar is hoor! Maar misschien toch 6 maanden, of gedeeltelijk.. Ik moet nog eens denken :-)
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

jackie

Bericht door jackie » 19 juli 2016, 23:02

Ik heb dat ook soms @uiltjes dat haar rug of haar schouders precies kraken als ik ze ophef. Ze begint natuurlijk wat zwaarder te worden, misschien ligt het daaraan?

Ik ga tot 6 maand wachten om vaste voeding te introduceren, zelfs als ze tegen dan geen bv meer krijgt. Blijkbaar kunnen ze dan beter happen enzo. In de meeste landen is het trouwens pas vanaf 6 maand.

Pffff het is hier wel afzien, vandaag 39 graden en 26 graden in onze slaapkamer...en dan zeggen ze dat te warm gevaarlijk is voor wiegendood :cry: maar ik krijg het hier niet afgekoeld :|
Ze is wel al 2 dagen 10min in het zwembad geweest, met een uv pak en een little swimmer luier. En ze vindt dat best leuk!
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

ilse86

Bericht door ilse86 » 20 juli 2016, 10:00

Amaai zo tof dat ze in het zwembad kan! Zal deugd doen met zo'n temperaturen! Hier is het ook puffen en zweten. Slechte nacht achter de rug... Stan lag heel de tijd te woelen. Zijn hoofdje nat vant zweet... Kben doodmoe!
Hier eet hij al patatjes, door zijn reflux, 's middags eet hij 150g patatjes! Hij doet dat goed! Tis leuk dat hij dan eens geen melk uit zijn mond laat lopen!

Phoebe

Bericht door Phoebe » 20 juli 2016, 11:01

@Uiltjes: jouw mini zal ook de 800ml benaderen per dag hoor, alleen merk je dat niet... ;) Ik ben wel jaloers op de speelmat en het park enzo, want ik durf de mijne nog steeds niet neerleggen... Mijn moeder heeft hem wel na zijn eten gewassen en dat ging goed. Heb hem dan maar gisteren na zijn eten in zijn bedje gelegd en dat ging ook goed. Alleen was hij na 40min wakker maar heeft daarna in zijn wipper nog een uur of 3 verder geslapen (twas precies nodig... :D) dus nu ben ik ook paranoia dat het misschien door de reflux kwam, terwijl ik mij daar eigenlijk geen zorgen over moet maken. Ik ga vandaag toch eens die speelmat uitproberen en zien wat het geeft. Uiteindelijk heb ik altijd nog gaviscon bij de hand voor moest het écht uit de hand lopen... ;) Ik ga sebiet eens de inhoud van zijn park wassen ook, want daar heeft hij de laatste 8 weken ofzo niet meer ingelegen, maar de katten des te meer ;) Tijd om dat nog eens te proberen...
Zou zijn spurtje voorbij zijn Uiltjes? Hier viel het ook heel hard op dat hij tijdens zijn spurtje om de 3u wou eten en daarna plots maar om de 4u of soms zelfs langer en 's nachts heeft hij zelfs eens 10u tussen gelaten, maar nu doorgaans 8u, waar ik ook heel tevreden mee ben!
En dat gekraak, dat is hier hetzelfde! Zeker als ik hem op schoot zet en zijn handjes vasthoud, dan kunnen zijn polsen heel erg kraken!
Wat die groentepap betreft, dat ging ik hier ook eens vragen aan de moeders met ervaring... ;) Hij wordt namelijk 16 weken 2 weken vooraleer we op reis vertrekken. Dus vraag ik me af: kunnen we niet beter wachten met groentepap tot na onze reis? Gaat het niet makkelijker zijn om enkel flessen te geven op reis? Is het ook niet veiliger om dat te doen, zodat hij op reis geen last heeft van darmkrampen door de overschakeling naar vaste voeding...? Of zie ik dat verkeerd en is het net veel gemakkelijker als hij al patatjes kan eten? Of gaat het de eerste weken dubbel werk zijn: een beetje patatjes en aanvullen met fles? Da's al helemaal niet handig op reis dan...? Heb ook gehoord dat 16 weken toch nog heel jong is qua rijpheid van de darmen...?

@Jackie: die slaapkamertemperatuur valt daar precies nog mee! Hier was het 29° in onze slaapkamer en 27° in die van Gust! Heb hem gisteren af en toe wat water bij gegeven, ik weet dat het niet nodig is, maar hij drinkt maar 5 voedingen meer en ik was ook gewoon nieuwsgierig of hij het zou lusten. Was supergrappig! Ik zag hem denken: "hmm, geen melk, maar ook niet slecht van smaak.... Brrrrrr koud!!!! (en dan stopte hij...) kom laat mij nog maar eens proeven!!!!"

Mijn borstvoeding loopt op zijn einde... Gisteravond kunnen kolven om nog een beetje aan te vullen bij maar 3 flesjes. Dus nu besloten dat ik maar om de 2 dagen meer ga kolven als het nodig is en heb mijn eerste zakje uit de diepvries gehaald. Op die manier heeft hij dan toch nog moedermelk gekregen tot na 12 weken, 't was wel niet veel, maar 't is toch wat het is hé...

BluePixie

Bericht door BluePixie » 21 juli 2016, 8:10

Hoihoi,

Het is echt leuk om hier al het goeie nieuws te lezen :) onze babytjes doen het echt goed he! Vic was vorige week (16w) trouwens 64cm groot en woog 5,95 kg. Maar t is echt een fijntje, dat heeft hij niet van zijn ouders mee, haha! Amai Gust is al een grote, flinke jongen he Phoebe :) maar elk hun eigen ritme he, zolang ze goed zitten op de curves (en dan nog...)! Amai zoveel haar al? Vic had echt veel en donker haar toen hij geboren was, maar dat is allemaal uitgevallen, op een nektapijtje na... Wat nu terugkomt is blond! En hij lijkt dus nog heel erg kaal :P

Die groentenpap, ghoh, ik denk niet dat je je daarmee moet haasten. Moest ik nog op reis gaan, dandenk ik ook wel dat ik zou wachten tot erna. Amai zeg Ilse, ik ben wel onder de indruk van Stan, al 150 gram patatjes, zo flink! Vic is sinds gisteren 4 maand (woooooooow, zo zotjes), dus ik weet het niet goed. Hij kujkt wel heel geïnteresseerd als ik zelf iets eet, hij kan dan echt geconcentreeerd naar mijn mond zitten kijken. Misschien dat ik het volgende week eens probeer, in mijn laatste weekje verlof. 4 maand, het is echt wel zot. Ik zie hem met enorme sprongen vooruit gaan. Het laatste nieuwtje is dat hij wil rechtstaan, hoewel dat eigenlijk veel te vroeg is. Ik probeer het niet te veel aan te moedigen maar ja. Hij is zo superblij als hij op zijn voetjes staat! Ik ondersteun hem wel heel goed maar eigenlijk doet hij het bijna volledig zelf.

Jajaa, het is bijna zover! Op 1 augustus ga ik weer werken. Met een dubbel gevoel.. Ik heb er echt wel zin in, maar zie er zo tegenop om mijn kleintje 4 dagen per week te moeten missen.. Maar hij zal in goeie handen zijn!

@Jackie: amai zo flink dat ze is daar in Frankrijk. Tof he! En op vakantie mag je alles lekker op jullie ritme doen. La douce France... De BV is hier op nog geen 2 weken volledig gestopt. Maar ik denk dat dat bij iedereen anders is, geen idee..

Morgen vertrekken we voor een weekend naar de Ardennen! Benieuwd wat dat zal geven. Vorig jaar waren we daar ook, in volle spanning na de terugplaatsing... Ik ben benieuwd, het is ons eerste uitstapje met overnachtingen met Vic. Ik hoop dat het een beetje meevalt. Maar mijn ouders zijn ook mee, dus zij kunnen ook eens met hem gaan wandelen. En we doen sowieso alles op het gemak en op zijn ritme.

Hier valt het nog mee met de warmte (aan de kust he..). Vic mag wel al eens helemaal in zijn blootje op een handdoek spelen. Dat is een aanrader, hij vindt het fantastisch! Dan trapt en wriemelt hij dat het geen naam heeft. En hij probeert te rollen, al is hij een beetje gefrustreerd dat het nog niet lukt :) op zijn buikje probeert hij te duwen met zijn beentjes en te trekken met zijn handjes.. Maar ook dat kruipen wil niet lukken. Het is zwaar hoor om eenbaby te zijn :wink:

Vannacht was wel een moeilijke nacht (door de warmte of door een sprongetje dat eraan komt?). Hij slaapt al een tijdje door nu, maar vannacht was hij om 2 uur klaarwakker. En groen van de honger, dus heb weer een nachtfles moeten geven (200 ml in één ruk naar binnen!). En om 6u30 was hij alweer klaarwakker... *geeuw*
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 21 juli 2016, 19:26

Ik heb het eens gevraagd aan de vroedvrouw en dat gekraak is normaal, oef ;-). Ahh daar had ik nog niet aan gedacht, om dan verder flesvoeding te geven tot 6 maanden. Ik zal nog zien. Zo n dilemma:-) hier bij 12 weken recht hij supergoed zn nekje en lijkt hij al supergespierd :-D. Steekt zn boekjes en knuffels in zn mond. Hij verandert superrap, niet te doen! Zou zeker wachten tot na je reis voor groentenpap hoor!
Drinken jullie aperitiefjes met borstvoeding? Mn ma en man zeggen dat een glaasje geen kwaad kan. Voel er mij niet 100% goed in maar drink soms wel een glaasje als hij net gedronken heeft. Typisch dan wel dat hij kort erna terug moet drinken, grrrr:-)
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Phoebe

Bericht door Phoebe » 31 juli 2016, 20:36

@Uiltjes: ik dronk zelf geen alcohol tijdens BV, maar da's individuele keuze hé, zo'n ramp zal dat wel niet zijn... :wink:

Hoe reageren jullie spruitjes op de vaccinaties? Hier 4 avonden op rij na de vaccinatie steeds enorm krijsen, veel slapen en lastig. Net als vroeger toen hij nog koemelk kreeg en er allergisch op reageerde. Vind het wel een zware reactie, altijd 4 dagen slecht! Ga het eens bespreken met de pediater of dat normaal is. Volgende spuitjes 5 dagen vooraleer we op reis vertrekken, wil het niet riskeren dat hij daar slecht is...

@Jackie: hoe gaat het in Frankrijk??

@BluePixie: veel succes morgen!!!!!!!!

ilse86

Bericht door ilse86 » 31 juli 2016, 21:54

@bluepixie: succes morgen! We leven met je mee! Ik heb nog 1 maand en dan is het ook zover! Slik! Dat gaat wennen zijn. Ik ben thuis sinds 1 november.

Het was hier een tijdje stil op het forum! Vakantie!
We Zijn ook een midweekje weg geweest! Stan heeft zich voorbeeldig gedragen. Was zalig! Zo flink!

@Phoebe: dat is toch raar dat Gust daar zoveel en zo lang last van heeft. En alleen 's avonds. Raar. Stan heeft geen last gehad bij de eerste 2 vaccinaties l. 11 augustus de derde ronde. Pfff! Ik hou er niet van!

Nog een prettige vakantie iedereen! Zijn jullie allemaal nog lang thuis?

BluePixie

Bericht door BluePixie » 2 augustus 2016, 11:04

Hoi dames,

Jaja, 't is zover, ik ben weer aan het werk! Hoewel ik er wel zin in had, doet het toch wel raar hoor. Plots zo weinig tijd met mijn kleintje! 's Ochtens maar tijd voor een korte knuffel, en ook gisterenavond leek onze tijd samen me zo kort! Plus dat ik dan nog eens moest eten maken en de was doen enzo, dus veel tijd schoot er echt niet over. Zo raar! Morgen en overmorgen hebben we 's ochtends iets meer tijd (dan begin ik wat later met werken en breng ik hem weg), maar ik kijk echt al uit naar vrijdag! Ik ben thuis op vrijdag dus dan begint het weekend met ons prutsje. Nu ja, het zal wel wennen zeker? Wel heel goed ontvangen op het werk met bloemetjes enzo dus ik mag niet klagen...

@Ilse: amai ja da's een hele periode thuis. Ik ben nu 4,5 maand thuis geweest, gewerkt tot de laatste dag (was niet zo gepland maar ja meneertje was te vroeg hé). Maar jou zal dat ook wel lukken hoor om weer vlot te gaan werken. Alles went... :wink:

Vic rolt intussen dat het een lieve lust is. Ook 's nachts jammer genoeg! Vannacht om 5.30 uur hoorde ik hem wat rondrammelen, en toen is hij omgekeerd (met zijn hoofdje naar zijn voeteneind) weer in slaap gevallen. En toen ik een uurtje later wakker werd, lag hij dwars in zijn bedje op zijn buik te slapen :shock: De vorige nachten ben ik ook al opgestaan omdat hij op zijn buikje gedraaid was en lag te pruttelen. Vannacht dus geen gepruttel, maar gewoon zo in slaap gevallen. Tja, je kan dat niet tegenhouden hé...

We hebben vorige week twee dagen patatjes geprobeerd, maar ik ga nog eventjes wachten. Hij was echt aan het kokhalzen, ocharme..

@Phoebe: dat is echt wel lang hoor, 4 dagen! Hier heeft Vic altijd de dag zelf last, maar de dag erna is het alweer over. Ik zou dat inderdaad toch wel eens vermelden. Hier zijn we nu prikjesvrij tot eind september, dan wordt hij 6 maand. omG, 6 maand!!! :shock: :shock: :shock:

@Uiltjes: ik dronk héél af en toe eens een glas, 1 keer per week ofzo. Schijnt onmiddellijk na de BV inderdaad niet zo erg te zijn. Maar elk zijn eigen keuze daarin hé, zolang je niet overdrijft zal dat allemaal wel niet zo erg zijn.
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Phoebe

Bericht door Phoebe » 2 augustus 2016, 16:36

Wij zijn gisteren nr Eddy Lippens (osteopaat) geweest! Hij zat geblokkeerd in zijn nek links en dat zou verbonden zijn met zijn maagklep. nHeeft het losgemaakt en zei dat het een week ging verslechten en daarna beter ging zijn. Benieuwd! Het verslechten merken we alvast een beetje maar niet extreem. Hij lijkt heel goed met de omeprazole... Trouwens, Ilse, jij gaf de siroop? Das 5ml per keer? Hier was dat onmogelijk te geven! De osteopaat zei ook dat hij veel te sterk is voor zijn leeftijd en dat dat niet goed is, dat hij zonder behandeling nooit zou kruipen en zou lopen op 9-10 maand. Ook zei hij om met patatjes te beginnen omdat hij er klaar voor is (vraag me niet hoe hij dat ziet) maar dat idee had ik dus ook al ongeveer een week. Dus zijn we vandaag (13w5d) maar gestart met courgette + patat en amaaaaaaaaaaaaai dat ging goed!!! Hij was super enthousiast, deed zelf zijn mondje open en heeft al bij al denk ik toch al een lepeltje of 10 ingeslikt. Ik zat dus juist met mijn voorspelling dat het vlot zou gaan :wink: Nu vroeg ik me af: moeten we nu écht alle dagen patatjes geven, of mogen we dat ook eens overslaan? Ik ben ook begonnen met hem tss 20u30 en 21u in bed te leggen. Hij weent dan 5min, slaapt 10min en weent nog eens een minuutje (ik blijf hem wel troosten) en valt dan definitief in slaap. Vroeger zou ik al op geweest zijn van de stress omdat hij weende maar 't is precies zo anders nu, hij is zoveel groter en ik weet nu precies instinctief dat het niet is omdat hij pijn heeft dat hij weent. Hij is al op 't gemakje met zijn sprong van 14w-19w bezig. Het lastig zijn valt goed mee, maar hij springt vooruit in zijn ontwikkeling!!! Elke dag verbaast hij ons met nieuwe geluidjes, beter grijpen, tuutje zelf terug in zijn mond steken, praten tegen de hond enz :D Hij wordt wel zwaar om te dragen (7kg), zit nu voor de 2e keer geblokkeerd in mijn schouders, echt pijnlijk, maar kan hem moeilijk niet meer oppakken natuurlijk...
Morgen gaan we bij de herbatheek in Gent zijn allergieën laten meten. Weet niet wat ik ervan mag geloven maar wil het wel eens laten doen om te zien of het klopt, kan nooit kwaad, enkel vr de portemonnee :wink:

@BluePixie: lijkt me idd iets raar om plots zo weinig tijd samen te hebben! Ik kijk er helemaal niet naar uit om met stage te beginnen, dan moet ik thuis ook nog eens verslagen maken enz. Maarja, 't zal idd wel wennen zeker...? Ik ga die reacties op zijn vaccin idd eens bespreken met de KA...

Ster_
DVO Lid
DVO Lid

Bericht door Ster_ » 2 augustus 2016, 21:17

Phoebe, jouw zoontje had toch ook koemelkallergie? Dat gaat heel vaak samen met ei allergie. Veel vaccins zijn gekweekt op eieren. Mijn tweede zoontje heeft ook eens weken last gehad van een bepaald vaccin en van de anderen ook dagen. Toen ik dat ontdekte van die eieren, viel mijn euro. Daarna geen vaccins op basis van ei meer gehad en geen last meer! Zou dus dat ook kunnen zijn en kinderartsen denken daar zelden aan. Laat staan dat ze t geloven. Onze huisarts gelukkig wel.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

ilse86

Bericht door ilse86 » 2 augustus 2016, 21:28

Ja, ik heb een tijdje de Omeprazolesiroop gegeven. Maar hij moest maximum 2,5ml nemen in 1 keer. In het begin was dat lastig maar na enkele keren was hij er aan gewend.

Neemt Gust nu wel medicatie tegen zijn reflux? Dat heb ik ergens gemist.

Ik geef nu de pilletjes want die siroop was na 2 weken slecht.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 2 augustus 2016, 21:42

@Ilse: ja, ik ben met Omeprazole gestart, omdat hij opnieuw veel last kreeg toen we hem af en toe probeerden neer te leggen. Weet niet hoe het kwam, misschien daardoor, of misschien zat er toch nog iets in mijn moedermelk waar hij allergisch voor is. Hij kreeg een tijdje maar héél weinig MM meer bij de neocate (10 à 20ml), maar ik was begonnen aan mijn diepvriesvoorraad en ik had ze per 300ml ongeveer ingevroren dus voegde ik opnieuw 50ml toe. 2 mogelijke oorzaken dus voor de refluxopstoot.

@Ster: ik heb daar idd ook onmiddellijk aan gedacht, aan die ei-allergie! Maar gezocht op internet en daar zeggen ze steeds dat het geen probleem is om die vaccins aan allergische kindjes te geven. Ik dacht ook gelezen te hebben dat er maar 1 van de vele vaccins gekweekt wordt in eieren? Weet jij daar meer over? En bestaan er dan überhaupt voor elk vaccin alternatieven die niét op eieren gekweekt worden?

Ster_
DVO Lid
DVO Lid

Bericht door Ster_ » 2 augustus 2016, 23:35

Ik las dat ook maar onze huisarts weigerde toch het griepvaccin te zetten bij onze middelste zoon owv de allergie. Dus ik denk toch dat er gevallen moeten zijn die wel reageren. Volgens mij zijn er alternatieven ja. Maar ik heb het dus pas te laat gezien. De volgende vaccins (bvb windpokken) waren niet op basis van ei. K zou t eens vragen waar je je vaccins laat zetten.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Plaats reactie