IUI Forum
-
Svezso
Bericht
door Svezso » 20 juni 2020, 8:36
Minosh schreef: β18 juni 2020, 8:30
Welkom svezso!
Amaai 3 follikels, kei goed!! Ik hoop alvast op een positieve uitkomst!!!
Dank je wel! Wij waren inderdaad ook verschoten. De gynae vroeg eerst zelfs of ik de gewone dosis genomen had

. Ergens denk ik wel als het nu niet lukt dan denk ik wel dat we ivf gaan moeten proberen maar dat is nog zwaarder qua hormoonbehandeling... Nog ff duimen dus.
-
Svezso
Bericht
door Svezso » 20 juni 2020, 8:38
Melissa00 schreef: β18 juni 2020, 8:11
Svezso schreef: β18 juni 2020, 7:44
Hey iedereen
Ook wij zijn aan een nieuwe poging begonnen. In maart werd de 3e poging afgebroken omwille van Covid. Wel eerst clomid genomen maar geen vervolg meer gehad. Nu dus poging 4. Vorige week donderdag de echo gehad en ik had 3 rijpe eicellen van allen een 20mm. Na ff schrikken toch besloten de poging te wagen. We hebben dus afgelopen vrijdag de inseminatie gehad. Nu zit ik in de verschrikkelijke wachtweken. Hopelijk hebben we dit keer wat geluk. Ik heb het gevoel dat ik er teveel mee bezig ben en dat dit misschien stress kan geven op het lichaam maar hoe goed ik mijn best doe er niet aan te denken toch lukt dit niet. Zo weet ik maar al te goed dat als het eicelletje bevrucht is deze nu aan het afdalen is naar de baarmoeder

. Hebben jullie dit ook?
Hi Svezso, ik heb ook vorige vrijdag inseminatie gehad, dus we lopen gelijk

. Ik had 2 rijpe eitjes, dus we gaan heel zenuwachtig zijn als ik positief test volgende week

.
Veel succes!
Dat is wel he. Ik hoop inderdaad dat we nu meer kans maken maar of dat realistisch is weet ik niet. Het is tot nu toe nog niet gelukt dus die 3 eicellen zijn misschien even lui

-
Svezso
Bericht
door Svezso » 20 juni 2020, 8:40
Josie21 schreef: β18 juni 2020, 17:24
@Sveszo en Melissa, jullie hebben toch wat extra kans deze poging. Extra spannend dus. Ik kan he took niet altijd even hard loslaten tijdens de wachtweken zeker naargelang de dag van de bloedtest nadert.
Mijn inseminatie was zondag dus ik zit met jullie op het wachtbankje.
Ik duim alvast mee!
-
Fie1992
Bericht
door Fie1992 » 22 juni 2020, 16:26
Hey dames,
Zoals jullie misschien wel wisten, moest ik vorige vrijdag een zwangerschapstest uitvoeren thuis om te weten of ik de progesteron moest stoppen of niet. Gezien de vele buikkrampen die ik had, de rugpijn en het verlies van de gevoeligheid van mijn borsten, had ik de moed al totaal opgegeven. Zo erg zelfs dat mijn man me moest overtuigen de tabletten niet vroeger stop te zetten. Groot was dan ook mijn verbazing als we -voor de eerste keer ooit- een positieve test hadden! Ik geloofde het niet meteen (het waren van die supergoedkope stripjes, die je bij wijze van spreken per 100 kan aankopen), dus deden we een tweede test. Daar verscheen een duidelijke plus! ROZE WOLK!
Daarna begon de roze wolk alweer plaats te maken voor angst. Er zijn hier zoveel dames die een biochemische zwangerschap meemaken... wat als het HcG niet voldoende hoog staat. Direct gebeld naar fertiliteit dus, om een afspraak te maken voor een bloedafname. Ik had die ochtend enkele afspraken die ik niet kon verplaatsen en daarna lukte het niet meer voor de dienst fertiliteit... Dat werd dus echt, niet gezeverd, het langste weekend ooit. Ik had nog steeds krampen, nog steeds rugpijn, maar wel af en toe wat prikkelende ervaring of steken in mijn borsten. Dat laatste stelde me al een beetje op mijn gemak. Toch las Ik hier op dit forum verhalen van te laag HcG gehalte en moest mezelf dus echt dwingen van niet verder te lezen. Het was te stresserend.
Deze ochtend dus bloed laten nemen en daarnet vernomen dat mijn HcG al op 1192 staat! We zijn uiteraard in de wolken! Op 7 juli mogen we gaan voor de eerste echo. Hopelijk verloopt alles vlot en kan mijn man erbij zijn.
Ik wou dit verhaal absoluut met jullie delen, omdat ik geen beetje hoop meer had op succes gezien alle menstruatieachtige klachten. Als iemand dus in een gelijkaardige situatie zou zitten: het kan! Eigenlijk kan je het dus echt op voorhand amper onderscheiden.
Ik ben me ervan bewust dat we enorm gezegend zijn om bij de eerste poging direct geluk te hebben. Bij deze een hart onder de riem voor ieder van jullie die nog wachten op positief nieuws. We staan aan jouw zijde! Je bent niet alleen! Zonder jullie steun zat ik nu wellicht zeer diep in de put en ik ben jullie dan ook allemaal bijzonder dankbaar!
Liefs,
Fie
β€ feb 2021
-
Melissa00
Bericht
door Melissa00 » 22 juni 2020, 16:50
Oh zoβn leuk nieuws Fie! Proficiat

!
Ik koester ook een beetje hoop. Heb al een weekje wat zeurende buikpijn, niet altijd en ook maar licht. Maar sinds zaterdag zijn mijn borsten gevoelig. Mijn tepels zijn dikker en meer uitstekend om het zo te zeggen

. Verder ook vaker gaan plassen.
Vrijdag is het normaal testdag, maar ik vrees dat ik in de verleiding kom om morgenvroeg als eens te testen

.
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger

23/04/2021
-
Fie1992
Bericht
door Fie1992 » 22 juni 2020, 16:52
Melissa00 schreef: β22 juni 2020, 16:50

!
Ik koester ook een beetje hoop. Heb al een weekje wat zeurende buikpijn, niet altijd en ook maar licht. Maar sinds zaterdag zijn mijn borsten gevoelig. Mijn tepels zijn dikker en meer uitstekend om het zo te zeggen

Vrijdag is het normaal testdag, maar ik vrees dat ik in de verleiding kom om morgenvroeg als eens te testen

.
Dankjewel, Melissa!
Of het bij jou positief zal zijn is nog even afwachten, maar het hoeft zeker niet negatief te zijn als je denkt aan mijn verhaal! Je kan dus zeker hoop koesteren. Heb je van die testen die vroeg kunnen? Succes! Ik duim voor jou

β€ feb 2021
-
Melissa00
Bericht
door Melissa00 » 22 juni 2020, 16:56
Fie1992 schreef: β22 juni 2020, 16:52

!

.
Dankjewel, Melissa!
Of het bij jou positief zal zijn is nog even afwachten, maar het hoeft zeker niet negatief te zijn als je denkt aan mijn verhaal! Je kan dus zeker hoop koesteren. Heb je van die testen die vroeg kunnen? Succes! Ik duim voor jou
Hi Fie, ja heb nog van die Kruidvattesten (2 voor β¬ 5) en een vroege test van predictor. Ik laat het morgen weten

23/04/2021
-
Fie1992
Bericht
door Fie1992 » 22 juni 2020, 17:56
Melissa00 schreef: β22 juni 2020, 16:56
Fie1992 schreef: β22 juni 2020, 16:52

!

.
Dankjewel, Melissa!
Hi Fie, ja heb nog van die Kruidvattesten (2 voor β¬ 5) en een vroege test van predictor. Ik laat het morgen weten
Ik voel de spanning tot hier!

. Hopelijk kan je morgen al een klein gat in de lucht springen!
β€ feb 2021
-
Minosh
Bericht
door Minosh » 22 juni 2020, 18:55
Proficiat Fie!!! Ik ben zo blij voor je

!
Geniet er maar van

.
Melissa, ik duim alvast mee op streepje morgen

-
Melissa00
Bericht
door Melissa00 » 23 juni 2020, 6:10
Geen streepje vanmorgen.. misschien toch beter aan de testdag houden want uiteraard teleurgesteld nu

23/04/2021
-
Fie1992
Bericht
door Fie1992 » 23 juni 2020, 7:12
Minosh schreef: β22 juni 2020, 18:55
Proficiat Fie!!! Ik ben zo blij voor je

!
Geniet er maar van

.
Melissa, ik duim alvast mee op streepje morgen
Bedankt, Minosh! Ik hoop van ganser harte dat jou zeer binnenkort hetzelfde geluk gegund is. Hoe voel je je nu?
@Melissa: het was misschien nog wat te vroeg. Ik snap dat je teleurgesteld bent, maar het kan nog altijd!
β€ feb 2021
-
Minosh
Bericht
door Minosh » 23 juni 2020, 7:56
@Melissa: Ik snap de ontgoocheling, mss voor de zekerheid vrijdag nog eens testen en misschien was het nu te vroeg!!
@Fie: Ik voel me nog steeds ontspannen, slaap goed, ... geen gevoel van stress! Morgen follikelmeting en hopelijk groeit er aan de juiste kant een follikel!
-
Melissa00
Bericht
door Melissa00 » 23 juni 2020, 8:39
Oh ben benieuwd voor morgen Minosh! Ik duim mee

23/04/2021
-
Fie1992
Bericht
door Fie1992 » 23 juni 2020, 9:58
Minosh schreef: β23 juni 2020, 7:56
@Melissa: Ik snap de ontgoocheling, mss voor de zekerheid vrijdag nog eens testen en misschien was het nu te vroeg!!
@Fie: Ik voel me nog steeds ontspannen, slaap goed, ... geen gevoel van stress! Morgen follikelmeting en hopelijk groeit er aan de juiste kant een follikel!
Probeer maar goed vast te houden aan dat ontspannen gevoel! Is dat te wijten aan het mediteren denk je? Of heb je wat mentale rust gevonden na de operatie?
Spannende dag morgen, hopelijk verloopt het helemaal naar wens. Hou je ons op de hoogte

?
β€ feb 2021
-
paulien94
Bericht
door paulien94 » 23 juni 2020, 10:52
Fie1992 schreef: β22 juni 2020, 16:26
Hey dames,
Zoals jullie misschien wel wisten, moest ik vorige vrijdag een zwangerschapstest uitvoeren thuis om te weten of ik de progesteron moest stoppen of niet. Gezien de vele buikkrampen die ik had, de rugpijn en het verlies van de gevoeligheid van mijn borsten, had ik de moed al totaal opgegeven. Zo erg zelfs dat mijn man me moest overtuigen de tabletten niet vroeger stop te zetten. Groot was dan ook mijn verbazing als we -voor de eerste keer ooit- een positieve test hadden! Ik geloofde het niet meteen (het waren van die supergoedkope stripjes, die je bij wijze van spreken per 100 kan aankopen), dus deden we een tweede test. Daar verscheen een duidelijke plus! ROZE WOLK!
Daarna begon de roze wolk alweer plaats te maken voor angst. Er zijn hier zoveel dames die een biochemische zwangerschap meemaken... wat als het HcG niet voldoende hoog staat. Direct gebeld naar fertiliteit dus, om een afspraak te maken voor een bloedafname. Ik had die ochtend enkele afspraken die ik niet kon verplaatsen en daarna lukte het niet meer voor de dienst fertiliteit... Dat werd dus echt, niet gezeverd, het langste weekend ooit. Ik had nog steeds krampen, nog steeds rugpijn, maar wel af en toe wat prikkelende ervaring of steken in mijn borsten. Dat laatste stelde me al een beetje op mijn gemak. Toch las Ik hier op dit forum verhalen van te laag HcG gehalte en moest mezelf dus echt dwingen van niet verder te lezen. Het was te stresserend.
Deze ochtend dus bloed laten nemen en daarnet vernomen dat mijn HcG al op 1192 staat! We zijn uiteraard in de wolken! Op 7 juli mogen we gaan voor de eerste echo. Hopelijk verloopt alles vlot en kan mijn man erbij zijn.
Ik wou dit verhaal absoluut met jullie delen, omdat ik geen beetje hoop meer had op succes gezien alle menstruatieachtige klachten. Als iemand dus in een gelijkaardige situatie zou zitten: het kan! Eigenlijk kan je het dus echt op voorhand amper onderscheiden.
Ik ben me ervan bewust dat we enorm gezegend zijn om bij de eerste poging direct geluk te hebben. Bij deze een hart onder de riem voor ieder van jullie die nog wachten op positief nieuws. We staan aan jouw zijde! Je bent niet alleen! Zonder jullie steun zat ik nu wellicht zeer diep in de put en ik ben jullie dan ook allemaal bijzonder dankbaar!
Liefs,
Fie
Wauw Fie, wat een geweldig nieuws! Een hΓ©le dikke proficiat met je zwangerschap! Dit zijn inderdaad het soort positieve verhalen die we nodig hebben om de moed erin te houden. Het gevoel dat je omschrijft van onzekerheid door negatieve verhalen is heel herkenbaar.
Ik heb zaterdag mijn eerste echo voor een follikelmeting. Spannend!
06/20: IUI-D 1 - zwanger - dochtertje geboren 03/21
05/23: start voor tweede kindje
05/23: IUI-D 1: negatief