Bericht
door Johanna1991 » 6 augustus 2020, 14:32
Ik heb clomid ook steeds van dag 3 tot dag 7 moeten slikken (en het duurde bij mij ook altijd lang voor ik echt dag 1 kon tellen, met zoveel bruinverlies daarvoor). Ik heb nu wel het gevoel dat ze me met clomid "aan het lijntje gehouden" hebben. Ik had telkens dun baarmoederslijmvlies daardoor. En van zodra ik ermee stopte had ik ineens wel een zwangerschap, weliswaar biochemisch... Ik ben dus niet zo'n clomid fan. Die clomid zorgde er ook voor dat ik redelijk 'snel' mijn eisprong had (dag 12,13), terwijl ik in mijn natuurlijke cyclus een late eisprong heb (dag 18,19 of 20). En ik heb het gevoel dat een late eisprong, bij mij dan toch, beter is, meer kans op een wat dikker baarmoederslijmvlies.
Over mijn administratief gedoe van de IUI: ik heb dinsdag mijn basisecho gehad en ik heb gezegd dat het ziekenfonds het nog wel in orde gaat krijgen, dus normaal mag ik ergens volgende week ook m'n eerste IUI doen! Spannend.
Ik ben me wel twee dingen aan het afvragen:
- ik heb gelezen dat je best een gevulde blaas hebt tijdens de inseminatie. Nu heb ik eens één keer een echo gehad toen ik eigenlijk moest plassen, en dat vond ik het onaangenaamste ooit :p Wordt dat bij jullie ook aangeraden? En wat is "gevuld", als ik 's morgens niet mag gaan plassen, dat kan ik niet aan hoor :p
- als je die Utrogestan 3x per dag moet nemen (op mijn papier staat 7u, 15u, 22u)... hoe doen jullie dat? Als je moet werken, als je op vakantie gaat, als je gewoon ergens heen gaat... Toch heel vervelend om dat altijd te moeten meenemen? Steek je dat dan in een zakje of zo en moet je dan maar een toilet zien te vinden?
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI neg
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 pos: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 neg
27/06/23: tp 1.3 neg
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 pos: bevallen op 09/10/24